Side 23 af 64 FørsteFørste ... 132021222324252633 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 952

Emner: Til- og afgange: Vinter 18/19

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Eniger kongkurs. At en spiller ikke er 100% klar til at spille på Superliganiveau for FCK som 19-årig er ikke ensbetydende med at spilleren ikke er 100% klar senere i karrieren. Når det så er sagt, så er det vigtigt at de alle tre får spilletid kontinuerligt, så de bliver ved med at udvikle sig.
    Apropos, så vil jeg anbefale at man googler "futurelandsholdet", og hvordan man i DBU-regi har anvendt det for at sikre, at man ikke går glip af talenter, blot fordi de ikke har fysikken med sig i ungdomsårene. Holse har blandt andet fået gavn af det i sin udvikling.

    (Off topic: Lidt fedt, at det er det, vi pt. bruger tid på at undersøge i vores undervisning på uni, forresten.)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Når først man begynder at afskrive 18-19 årige talenter fordi de ikke er en fast del af en start 11er, der næsten udelukkende består af landsholdsspillere fra diverse europæiske landshold, så synes jeg i hvert fald der er noget galt. Det er slet ikke meningen at hverken Holse eller Roerslev skal være bærende kræfter så tidligt i deres karriere og vi har ikke så lavt et ambitionsniveau som klubber som fcn, der har råd til at spilde en sæson på at køre helt unge talenter ind. Selvfølgelig er det godt at få kampe, men det er ikke sikkert at det er bedre at spille 1 division for fx Helsingør fremfor at træne med førsteholdet og spille reserveholdskampe i FCK.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Når først man begynder at afskrive 18-19 årige talenter fordi de ikke er en fast del af en start 11er, der næsten udelukkende består af landsholdsspillere fra diverse europæiske landshold, så synes jeg i hvert fald der er noget galt. Det er slet ikke meningen at hverken Holse eller Roerslev skal være bærende kræfter så tidligt i deres karriere og vi har ikke så lavt et ambitionsniveau som klubber som fcn, der har råd til at spilde en sæson på at køre helt unge talenter ind. Selvfølgelig er det godt at få kampe, men det er ikke sikkert at det er bedre at spille 1 division for fx Helsingør fremfor at træne med førsteholdet og spille reserveholdskampe i FCK.
    Jeg ved i hvert fald at FCK ofte afviser lejetilbud fra 1.divison, så ja, man må formode at de ser flere positive sider ved at holde på dem.

  5. #334
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Jeg ved i hvert fald at FCK ofte afviser lejetilbud fra 1.divison, så ja, man må formode at de ser flere positive sider ved at holde på dem.
    Uden at skal afspore debatten helt, da det er et transferforum, så håber jeg at DBU og Divisionsforeningen får kigget på at få nedlagt Reserveholdsligaen, der ingen større sportslig værdi har, og lader Superligaklubbernes reservehold spille rigtig turneringsfodbold. Lad den øvre grænse være 1. Division. Det vil helt sikkert rykke noget for de unge talenter, at de vil spille kampe hvor der er noget på spil.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #335
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Uden at skal afspore debatten helt, da det er et transferforum, så håber jeg at DBU og Divisionsforeningen får kigget på at få nedlagt Reserveholdsligaen, der ingen større sportslig værdi har, og lader Superligaklubbernes reservehold spille rigtig turneringsfodbold. Lad den øvre grænse være 1. Division. Det vil helt sikkert rykke noget for de unge talenter, at de vil spille kampe hvor der er noget på spil.
    Det kan da sagtens argumenteres, at det er bedre for FCKs marginalspillere og største talenter at spille mod Brøndbys marginalspillere og største talenter end mod et eller andet tonserhold fra 2. division, selvom dette består af voksne/førsteholdsspillere. Netop jvf. snakken om futurelandsholdet ovenfor.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #336
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Uden at skal afspore debatten helt, da det er et transferforum, så håber jeg at DBU og Divisionsforeningen får kigget på at få nedlagt Reserveholdsligaen, der ingen større sportslig værdi har, og lader Superligaklubbernes reservehold spille rigtig turneringsfodbold. Lad den øvre grænse være 1. Division. Det vil helt sikkert rykke noget for de unge talenter, at de vil spille kampe hvor der er noget på spil.
    Problemet med den løsning er den sportslige skævvridning af 1. division i form de store udsving i, hvem 2. holdene vil stille op med. I en landsholdspause vil man f.eks stille med en masse Superligaspillere og i et presset program med EL osv så bliver det KB’s ynglinge der møder op. Modstanderen kan have store fordele ved at møde andenholdene på det “rigtige” tidspunkt.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar


  10. #337
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Problemet med den løsning er den sportslige skævvridning af 1. division i form de store udsving i, hvem 2. holdene vil stille op med. I en landsholdspause vil man f.eks stille med en masse Superligaspillere og i et presset program med EL osv så bliver det KB’s ynglinge der møder op. Modstanderen kan have store fordele ved at møde andenholdene på det “rigtige” tidspunkt.
    Det kan du have ret i, men når det er sagt, så kan outputtet potentielt være rigtig mange penge værd, da landets største talenter vil blive matchet på et rigtig godt niveau. Kan det fungere fx i Holland, så kan det vel også i Danmark.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #338
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kan du have ret i, men når det er sagt, så kan outputtet potentielt være rigtig mange penge værd, da landets største talenter vil blive matchet på et rigtig godt niveau. Kan det fungere fx i Holland, så kan det vel også i Danmark.
    Ja og i Spanien kører de vel også med den model? Det kunne også være et incitament for en ung spiller at vælge netop FCK, hvis vi som minimum kan tilbyde spilletid på 1. divisionsniveau.. Præsterer man der, vil afstanden til superligaholdet automatisk også blive mindre.. Et lille land som DK bør tænke i sådanne baner for at fordre talentudviklingen..

  13. #339
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja og i Spanien kører de vel også med den model? Det kunne også være et incitament for en ung spiller at vælge netop FCK, hvis vi som minimum kan tilbyde spilletid på 1. divisionsniveau.. Præsterer man der, vil afstanden til superligaholdet automatisk også blive mindre.. Et lille land som DK bør tænke i sådanne baner for at fordre talentudviklingen..
    Det er vel nærmest det FCM gør med deres aftale i Fredericia. FCM er gode til at sende deres næst bedste talenter på græs andre steder så de er klar til førsteholdet eller blive solgt fordi talentet ikke var stort nok

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #340
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jonas Knudsen på venstre back og Johan Larsson på højre. Er jeg kommet til at gå ind på OBs forum ved en fejl?
    Hvis OB formår at hente en spiller i sin bedste alder (26 år), der netop har spillet VM, 117 kampe i The Championship og allerede har bevist sig som en profil i Superligaen.

    Så tager jeg sgu hatten af...

    Men det kan være bønnen bliver hørt, og vi smider 15 mio efter en lovende VB fra CSKA Sofia, Trencin eller Hradec Kralove. Så kan OB få Jonas Knudsen...

    Til den seriøse... Jeg har ikke et indgående kendskab til Jonas Knudsen - udover de lange indkast - så det er meget muligt han skal fravælges af spilmæssige årsager. Men hans CV kan man da ikke sætte en finger på.

    Og vores højst lønnede spiller kommer også fra The Championship. Just sayin'

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 07.12.18 kl. 15:12

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #341
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis OB formår at hente en spiller i sin bedste alder (26 år), der netop har spillet VM, 117 kampe i The Championship og allerede har bevist sig som en profil i Superligaen.

    Så tager jeg sgu hatten af...

    Men det kan være bønnen bliver hørt, og vi smider 15 mio efter en lovende VB fra CSKA Sofia, Trencin eller Hradec Kralove. Så kan OB få Jonas Knudsen...

    Til den seriøse... Jeg har ikke et indgående kendskab til Jonas Knudsen - udover de lange indkast - så det er meget muligt han skal fravælges af spilmæssige årsager. Men hans CV kan man da ikke sætte en finger på.

    Og vores højst lønnet spiller kommer også fra The Championship. Just sayin'

    Zan
    Angående Jonas Knudsen, så er Fortuna Düsseldorf efter sigende også interesseret i ham.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bund...bundesligaklub

  18. #342
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja og i Spanien kører de vel også med den model? Det kunne også være et incitament for en ung spiller at vælge netop FCK, hvis vi som minimum kan tilbyde spilletid på 1. divisionsniveau.. Præsterer man der, vil afstanden til superligaholdet automatisk også blive mindre.. Et lille land som DK bør tænke i sådanne baner for at fordre talentudviklingen..
    Er det ikke noget med, at det faktisk er klubbernes eget ønske at have den reserveholdsliga? Noget med at der ikke er nær så mange regler, som der er i 1. div. Man kan fx have spillere med, som er på prøve. Spillere med som har fået minutter for 1. holdet i weekenden osv. Synes også jeg har læst et sted, at niveuet regnes som højere i reserveholdsligaen end 1. div. Men jeg har desværre ingen link.

  19. #343
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Er det ikke noget med, at det faktisk er klubbernes eget ønske at have den reserveholdsliga? Noget med at der ikke er nær så mange regler, som der er i 1. div. Man kan fx have spillere med, som er på prøve. Spillere med som har fået minutter for 1. holdet i weekenden osv. Synes også jeg har læst et sted, at niveuet regnes som højere i reserveholdsligaen end 1. div. Men jeg har desværre ingen link.
    Jo det tror jeg, at du har ret i. Reserveligaen giver mange flere muligheder med unge spillere, prøvespillere, ingen risiko for karantæne osv.

    Niveauet er til gengæld nok meget svingende. Det hold vi f.eks. stillede med i løbet af ugen mod BIF slår næppe mange hold i 1. division. Det ville BIFs ditto til gengæld nok.

  20. #344
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kan du have ret i, men når det er sagt, så kan outputtet potentielt være rigtig mange penge værd, da landets største talenter vil blive matchet på et rigtig godt niveau. Kan det fungere fx i Holland, så kan det vel også i Danmark.
    De taler faktisk om præcis dette i denne mediano podcast:

    https://soundcloud.com/medianomagasi...artmann-lyngby

    Der skulle vidst være ret stor enighed om at det er en dårlig idé i Danmark, bl.a. fordi talentmassen ikke er stor nok til det.

  21. #345
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja og i Spanien kører de vel også med den model? Det kunne også være et incitament for en ung spiller at vælge netop FCK, hvis vi som minimum kan tilbyde spilletid på 1. divisionsniveau.. Præsterer man der, vil afstanden til superligaholdet automatisk også blive mindre.. Et lille land som DK bør tænke i sådanne baner for at fordre talentudviklingen..
    Jeg tror bare ikke, at Spanien og Holland er sammenlignelige størrelser med Danmark. I de lande kører man med langt større trupper, både på førsteholdet og på ungdomsholdene, og derfor er det mere sammentømrede og egentlige hold, som spiller i de næstbedste rækker - selvom der er tale om reserve-/ungdomshold.

    Herhjemme efterspørger Superliga-klubberne først og fremmest fleksibilitet. Trupperne er smalle, og vejen fra ungdomshold til Superliga-trup er meget kort i nogle tilfælde.

    Der skal være gode muligheder for hurtigt at rykke talenter op/ned, gode muligheder for at teste prøvespillere, og mulighed for at have steder, hvor marginalspillere eller spillere på vej tilbage fra skader kan spille med og opbygge kampform. Derfor dur det ikke - og derfor duede det ikke, da man prøvede det sidst - at blande 2. divisionshold med Superliga-reservehold. Det var simpelthen alt for ufleksibelt for klubberne og problematisk ud fra en række sportslige hensyn, som andre har berørt.

    Derfor synes jeg egentlig, det er fornuftigt med en reserveholdsliga, selvom den er sportsligt uinteressant. Den gør det, som den skal og er først og fremmest fleksibel. Har man behov for mere som Superliga-klub, må man gøre som FCM og have en mere systematisk model for udlejning og udlejningssamarbejder.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  2. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  3. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •