Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 32

Emner: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Næææh det er det ikke. Det er en nyere problemstilling og ikke en del af “Den oldnordiske romerlys saga”, som vel for Guds skyld ikke er værd at tage op EN gang til.

    Jeg ved iøvrigt ikke hvad du tror der sker hvis vagter vælter ind i grupper for at fjerne personer med lys, men erfaringerne taler deres meget tydelige sprog. Det er en dårlig ide, det eskalerer situationen og det hele ender i langt mere ballade.

    Der skal da i den grad opfordres til at sange om andre klubber holdes udenfor vores egne afsnit, men du kan da ikke begynde at smide folk ud af stadion pga. en sang, hvor ender vi så?
    Men det er vel også et kæmpe problem? Hvis man ikke tør gøre op med problemerne, fordi man er bange for blowback. Du giver reelt set folk carte blanche til at gøre lige hvad de vil. Men vi kan godt gå på kompromis. Vent til kampen er færdig, og tag dem venligt under armen efterfølgende :)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men det er vel også et kæmpe problem? Hvis man ikke tør gøre op med problemerne, fordi man er bange for blowback. Du giver reelt set folk carte blanche til at gøre lige hvad de vil. Men vi kan godt gå på kompromis. Vent til kampen er færdig, og tag dem venligt under armen efterfølgende :)
    Jeg kan simpelthen ikke se at klubben ligefrem skulle have et “kæmpe” problem, så den gider jeg ikke at gå ind i.

    Derudover er det kompromis du taler om jo ikke langt fra den måde det foregår på. Der bliver jo givet karantæner, men det foregår bare ikke meget demonstrativt foran alle og det har det personligt rigtig fint med.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men hvis fans af VORES klub har ubehagelige oplevelser med visse udenlandske fangrupperinger i VORES tildelte fan afsnit, er det så ikke noget SLO bør tage op?
    Vi tager alle former for ubehagelige opleveser vores fans måtte have haft op. Men vi kan og vil stadigværk ikke blande os i hvem fans af F.C. København er venner med. Hvis du læser vores første skriv, så står der også at vi er inde i sagen.

    God dag
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men er det egentlig ikke et problem som går længere ind i fankulturen?

    Det samme kan siges om folk der antænder romerlys foran vagter, skaber ballade osv. Det er 'næsten' samme reaktion man får der. "De kan ikke identificeres etc". Men handler både ovenstående og nedenstående problem ikke om, at klubben egentlig ikke vil af med disse kunder?

    Hvis du tænder romerlys og opfører dig som en idiot, så bør klubbens vagter hoppe direkte ind i gruppen og fjerne dem. Og præcis det samme i denne situation. Står du og hylder en anden klub, så er det fandme ud. Svaret fra SLO er fandme en skuffelse, og svar som dette er årsagen til, at ballademagere stadig har frit spil i Danmark.

    Hej Sreq.
    Vi er meget kede af at vi sådan skuffer dig, det ønsker vi naturligvis ikke. Må dog erkende at det kan være svært at opfylde dine ønsker, når du ligefrem mener at vores svar i denne tråd, er li grunden til der stadig er ballademagere rundt om i Danmark.



    Som skrevet i går i en længere debat "live" i Blablabla. Så er vores dør altid åben, og alle er velkommen herinde i Parken, her kan man komme og få en kaffe, snakke situationer/problemstillinger igennem, komme og råbe af os, sige vi er elendige til vores arbejde, eller komme med forslag og ideer.

    Vores ønske er kun et godt fanmiljø.
    Sidst redigeret af SLO-teamet : 05.09.18 kl. 09:10
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Vi tager alle former for ubehagelige opleveser vores fans måtte have haft op. Men vi kan og vil stadigværk ikke blande os i hvem fans af F.C. København er venner med. Hvis du læser vores første skriv, så står der også at vi er inde i sagen.

    God dag
    Som jeg startede med at nævne, handler det jo ikke om, hvem folk er venner med, men hvad folk aktivt synger eller viser på lægterne. Og alt andet lige, er dette at sammenligne med politiske ytringer, al den stund at der uvægerligt vil være større eller mindre grupper, der vil blive provokeret over sange for og imod hold i andre ligaer uden relevans for FCK. Derfor er det bare dumt og splittende og ødelæggende for en fælles stemning på lægterne. Hvem folk er venner med, må de da sandelig selv ligge og rode med. Jeg agiterer ikke for gestapo-tilstande på lægterne. Blot at der i det mindste kommer opmærksomhed på problemet og at der måske kunne forsøges at agitere for en generel stemning og forståelse imod denne tendens.
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men det er vel også et kæmpe problem? Hvis man ikke tør gøre op med problemerne, fordi man er bange for blowback. Du giver reelt set folk carte blanche til at gøre lige hvad de vil. Men vi kan godt gå på kompromis. Vent til kampen er færdig, og tag dem venligt under armen efterfølgende :)
    "Tag dem under armen" fordi de har sunget om en fodboldklub, der ikke er København? Det bliver en travl omgang for vagterne, hvis de skal håndhæve uskadelig idioti blandt publikum. Men hvis det er den slags vi er ude i, kunne jeg da godt tænke mig, at man startede med at udvise alle dem, der råber "where do we come from(?)" og indlægger dem for skizofreni
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    "Tag dem under armen" fordi de har sunget om en fodboldklub, der ikke er København? Det bliver en travl omgang for vagterne, hvis de skal håndhæve uskadelig idioti blandt publikum.
    Jeg er enig i, at det kan man selvfølgelig ikke. Men samtidig er det jo præcis det der sker, hvis den anden klub nu er f.eks. Brøndby. På samme måde er man jo "heldige" med, at HSV's farver ret meget matcher vores. Tænk hvis man i stedet havde været venner med folk fra Braunschweig og hev nogle af deres flag og bannere med ind. Sikke en fest det ville være....

    Pointen er selvfølgelig at man som fan skal overholde de skrevne og uskrevne regler. Man står selvfølgelig ikke og råber andre klubbers slagsange, ligesom man selvfølgelig ikke fyrer romerlys og kanonslag af. Og man er da i hvert ude på et enormt overdrev, hvis man reagerer aggressivt, når folk ikke lige synes at de sange er en god ide.
    Alt det her med, at visse folk i fansegmentet laver deres egne regler holder ikke en meter. Forøvrigt er det også den store grund til, at jeg aldrig står blandt FCK'ere på udebaneture. Jeg magter simpelthen ikke denne måde at opføre sig på.


  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    "Tag dem under armen" fordi de har sunget om en fodboldklub, der ikke er København? Det bliver en travl omgang for vagterne, hvis de skal håndhæve uskadelig idioti blandt publikum. Men hvis det er den slags vi er ude i, kunne jeg da godt tænke mig, at man startede med at udvise alle dem, der råber "where do we come from(?)" og indlægger dem for skizofreni
    Stop lige engang. Du ved udmærket hvad jeg hentyder til - og det er selvfølgelig brugen af pyro. Når man ikke må bruge pyro, og der står adskillige individer og brænder dem af 1-2 meter foran vagter, som vælger intet at gøre, så er man selv en del af problemet. Som jeg også nævner, så kan man gå på kompromis og 'hente' dem efter kampen.

    Responsen til slagsange og evt. pyro skal nødvendigvis ikke være det samme, men indstillingen er hvad der fosrsr problemerne.

    En beklager sig over at være truet (mere eller mindre), og svaret er så, at der er der ikke meget at gøre ved, da de jo har et awaykort.

    Samme svar finder vi ved brug af pyro. De bliver futtet af foran et par vagter, som ikke må/kan gøre noget, da det jo vil skabe ballade - hvilket vi ikke er interesseret i.
    Sidst redigeret af Sreq : 05.09.18 kl. 11:12

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Jeg ved ikke helt hvorfor folk forventer at SLO teamet kan gøre noget. Såvidt jeg ved (ret mig gerne hvis jeg tager fejl) så er SLO netop rekrutteret i Sektions flokken for at få en der kender dem, derfor kan de selvfølgelig heller ikke kritisere Sektionens drenge og derfor får vi disse ligegyldige neutrale udsagn hver gang der er ballade. Når man ser samlet på alle sagerne fra både hjemme og udebane, så må man konstatere at både Klub og Fanklub reelt set enten magtesløse eller uden vilje til at gøre noget. Det er nogle få fra Sektionen der de facto styrer hvad der sker omkring FCKs kampe. (måske lidt hårdt stillet op)

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #25
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Jeg synes at der tegner sig et kedeligt billede af, at man kan true sig til at slippe af sted med en given adfærd på tribunen. Hvis man er nok og bare virker aggressive nok, så er der ingen der "tør" gøre noget ved det, af frygt for repressalier.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Boulevardigan Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt hvorfor folk forventer at SLO teamet kan gøre noget. Såvidt jeg ved (ret mig gerne hvis jeg tager fejl) så er SLO netop rekrutteret i Sektions flokken for at få en der kender dem, derfor kan de selvfølgelig heller ikke kritisere Sektionens drenge og derfor får vi disse ligegyldige neutrale udsagn hver gang der er ballade. Når man ser samlet på alle sagerne fra både hjemme og udebane, så må man konstatere at både Klub og Fanklub reelt set enten magtesløse eller uden vilje til at gøre noget. Det er nogle få fra Sektionen der de facto styrer hvad der sker omkring FCKs kampe. (måske lidt hårdt stillet op)
    Det er nogle hårde ord vi får med på vejen. Hvis der er nogle der går hårdt til Sektion 12 folket, så er det os i SLO-Teamet. Det tror jeg flere kan få bekræftet andre steder. Men det er jo altid nemmere bare at konkludere fakta selv.

    Til information har SLO-teamet stået på både Nedre C og Sektion 12 før de blev SLOer.
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Jeg synes at der tegner sig et kedeligt billede af, at man kan true sig til at slippe af sted med en given adfærd på tribunen. Hvis man er nok og bare virker aggressive nok, så er der ingen der "tør" gøre noget ved det, af frygt for repressalier.
    Nu er det måske en kende overdrevet. Jeg er med på en del udebaneture og har ikke følt mig truet. Og SÅ tit mener jeg altså heller ikke at der er "gæster/venner" med fra udenlandske klubber.

    Det er selvfølgelig kritisabelt hvis trådstarter har følt sig truet, men derfra og til at skyde SLO´teamet alt muligt i skoen synes jeg alligevel at der er et stykke. Faktisk synes jeg at vores SLO team gør et godt stykke arbejde.

    rsj


  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Essensen af denne tråd, samt billetpristråden, kan nok forklare en stor del af spørgsmålet, hvorfor er der ikke flere der gider se foldbold i KBH. Ligeså vel kan det også hvorfor er der så stor en del af det faste segment i parken, som aldrig tager på udebane.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2016
    Indlæg
    8

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Essensen af denne tråd, samt billetpristråden, kan nok forklare en stor del af spørgsmålet, hvorfor er der ikke flere der gider se foldbold i KBH. Ligeså vel kan det også hvorfor er der så stor en del af det faste segment i parken, som aldrig tager på udebane.
    Ja, hvis man tror, at det nævnte problem er noget man ofte oplever på udebane, så kan jeg godt forstå, at man bliver hjemme.

    Ligesom rsj er jeg dog ofte på udebaneture både i og udenfor Danmark, og mine dårlige oplevelser kan også tælles på én hånd og kunne ligeså godt have fundet sted i nattelivet eller mange andre steder. Jeg synes derimod altid, at jeg ser masser af "almindelige" familier på udebanetribunerne, som vælger at stille sig nogle rækker væk fra de mest hoppende og råbende typer, og det har altid virket på mig som om der er rigeligt plads til alle segmenter.

    Jeg forsøger ikke overhovedet at negligere den beskrevne situation, men vil blot perspektivere lidt i forhold til omfanget.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Essensen af denne tråd, samt billetpristråden, kan nok forklare en stor del af spørgsmålet, hvorfor er der ikke flere der gider se foldbold i KBH. Ligeså vel kan det også hvorfor er der så stor en del af det faste segment i parken, som aldrig tager på udebane.
    Jeg tror nu ikke lige denne slags opførsel på udebane har nogen indflydelse på antal tilskuere i Parken, da man jo sagtens (med undtagelse af forrige BIF-kamp) kan "være i fred" der. Men jeg kan da bekræfte, at i hvert fald min manglende tilstedeværelse på udebaneafsnittet i udekampe 100% hænger sammen med et fanmiljø pt, hvor man laver egne regler og normer og opfører sig på en måde, som jeg ikke kan eller har lyst til at være en del af. Og samtidig kan man også konkludere, at klubben ser igennem fingre med overtrædelser på udebane, som de åbenbart finder som værende ligegyldige og her snakker jeg primært om lys.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. støtte drengene?
    By Minox in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 19.01.05, 20:12
  2. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 12.11.04, 12:21
  3. Er der støtte til HB...
    By Don Diego in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.11.04, 10:59
  4. Vi Har Brug For Din StØtte!!!
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.02.04, 14:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •