Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Det var jo egentlig en fornøjelig og i min optik dejligt fredelig udetur til fiskerbyen, men naturligvis skal der jo lige lidt malurt i bægeret. Fair nok, at nogle fraktioner mener, de vil være venner med en anden klub og fair nok, at de inviterer folk med fra andre klubber, men hold dog lige de tilhørsforhold for jer selv, når det skulle forestille at være FCK, det handler om. Lige såvel som, man bør undgå at bringe ”politik” med på lægterne, hører det ingensteder hjemme at blande fodboldklubber fra andre ligaer ind i det på lægterne, når det intet har med FCK at gøre. Det skulle forestille at være en ”fællesfront” for FCK, men ender med internt råben efter hinanden over noget, der intet har at gøre med det, vi er kommet for og skaber kun splittelse. Når man så ligefrem skal høre, at nogle ”aggressive typer” efter slutfløjt står og spørger efter en, fordi man har formastet sig til at svare igen på deres smædesange mod en i denne sammenhæng helt irrelevant klub, bliver det sgu for meget. Eller vi skal måske til at dele vores udesektion op i mindre indhegnede områder afhængig af hvilken udlandsk klub, man tilfældigvis også støtter? Hvorledes forholder fanklubben sig til verbal/visuel støtte på lægterne til en anden klub, der intet har med FCK at gøre? Er det helt ok, bare man er mange nok? Det bliver jo festligt, hvis det kommer til at ende med at vi står og råber smædesange efter hinanden i stedet for at bakke vores hold op, som det vel egentlig burde handle om. Eller om os, der ikke lige holder med bemeldte udlandske klub, bare skal holde os væk? Eller om vi ikke bare kan fokusere på at støtte FCK og så holde kæft med andre tilhørsforhold lige de små to timer, så vi kan koncentrere os om det, vi egentlig burde være der for? Vi andre har godt kunne finde ud af at have gæster med uden, at vi skulle synge for deres hold eller mod deres ærkefjender.
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Word. Har du sendt fanklubben en mail? Jeg ved ikke om de læser med her, så det kunne du overveje.

    SLO'en er der vel også til at tage den problematik op?

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Man kan jo spørge sig selv, hvordan de pågældende har erhvervet sig vores super sikre awaykort?

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Word. Har du sendt fanklubben en mail? Jeg ved ikke om de læser med her, så det kunne du overveje.

    SLO'en er der vel også til at tage den problematik op?

    Som nævnt tidligere i en længere “chat” med trådstarter her i blablabla’en. Så er det naturligvis noget vi er inde i. Om end vi som TEAM eller FCK som klub, ikke kan eller vil blande sig i, hvem vores fans er venner med.
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Man kan jo spørge sig selv, hvordan de pågældende har erhvervet sig vores super sikre awaykort?
    Forstår ikke helt? Alle kan jo få et awaykort sålænge de betaler det som det koster, samt opfylder de krav der er for medlemskab.
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Man kan jo spørge sig selv, hvordan de pågældende har erhvervet sig vores super sikre awaykort?
    Ved at bestille et? Det er de da i deres fulde ret til.

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Som nævnt tidligere i en længere “chat” med trådstarter her i blablabla’en. Så er det naturligvis noget vi er inde i. Om end vi som TEAM eller FCK som klub, ikke kan eller vil blande sig i, hvem vores fans er venner med.
    Næ, det hverken kan eller skal I. Der er vi enige. Nu var det også mest fordi han selv nævnte fanklubben.

    Personligt forstår jeg ikke, der skal synges sange mod eller for andre klubber som ikke spiller med i ligaen. Støt dog det hold man er for at se. Venner eller ej.

    Hvis folk føler sig truet eller andet fordi de siger fra til HSV sange (det kunne også være Pauli sange, eller andre klubsange) til FCK kampe, så har vi et reelt problem. Og jeg var selv til stede på dagen, og kan godt forstå hvis DD15 og venner følte ubehag, der blev kigget ondt til dem.

    Vi må se om det er en tendens som forsætter.


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Forstår ikke helt? Alle kan jo få et awaykort sålænge de betaler det som det koster, samt opfylder de krav der er for medlemskab.
    Ok - troede det krævede tilknytning til DK - tak for svar :-) Undrede mig også over "tysken" på Brøndby Stadion den gang.

  11. #8
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Godt skrevet.

    Jeg er FCK fan og holder tilfældigvis også med St.Pauli og har gjort det i rigtig mange år.
    Jeg ved også at en del andre gamle FCK’ere også holder med St.Pauli, men jeg tager ikke mit tilhørsforhold til St.Pauli med til FCK kampe.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Godt skrevet.

    Jeg er FCK fan og holder tilfældigvis også med St.Pauli og har gjort det i rigtig mange år.
    Jeg ved også at en del andre gamle FCK’ere også holder med St.Pauli, men jeg tager ikke mit tilhørsforhold til St.Pauli med til FCK kampe.
    Tænk hvis du og dine ligesindede gjorde. Så havde vi balladen.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Som nævnt tidligere i en længere “chat” med trådstarter her i blablabla’en. Så er det naturligvis noget vi er inde i. Om end vi som TEAM eller FCK som klub, ikke kan eller vil blande sig i, hvem vores fans er venner med.
    Men hvis fans af VORES klub har ubehagelige oplevelser med visse udenlandske fangrupperinger i VORES tildelte fan afsnit, er det så ikke noget SLO bør tage op?


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men hvis fans af VORES klub har ubehagelige oplevelser med visse udenlandske fangrupperinger i VORES tildelte fan afsnit, er det så ikke noget SLO bør tage op?
    Men er det egentlig ikke et problem som går længere ind i fankulturen?

    Det samme kan siges om folk der antænder romerlys foran vagter, skaber ballade osv. Det er 'næsten' samme reaktion man får der. "De kan ikke identificeres etc". Men handler både ovenstående og nedenstående problem ikke om, at klubben egentlig ikke vil af med disse kunder?

    Hvis du tænder romerlys og opfører dig som en idiot, så bør klubbens vagter hoppe direkte ind i gruppen og fjerne dem. Og præcis det samme i denne situation. Står du og hylder en anden klub, så er det fandme ud. Svaret fra SLO er fandme en skuffelse, og svar som dette er årsagen til, at ballademagere stadig har frit spil i Danmark.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men er det egentlig ikke et problem som går længere ind i fankulturen?

    Det samme kan siges om folk der antænder romerlys foran vagter, skaber ballade osv. Det er 'næsten' samme reaktion man får der. "De kan ikke identificeres etc". Men handler både ovenstående og nedenstående problem ikke om, at klubben egentlig ikke vil af med disse kunder?

    Hvis du tænder romerlys og opfører dig som en idiot, så bør klubbens vagter hoppe direkte ind i gruppen og fjerne dem. Og præcis det samme i denne situation. Står du og hylder en anden klub, så er det fandme ud. Svaret fra SLO er fandme en skuffelse, og svar som dette er årsagen til, at ballademagere stadig har frit spil i Danmark.
    1: Skal du hældes ud hvis du tænder romerlys? JA
    2: Skal du hældes ud hvis du opfører dig som en idiot? JA
    3: Skal du hældes ud hvis du er aggressiv overfor folk om det er medfans, vagter osv? JA
    4: Skal du hældes ud hvis du står og hylder en anden klub men ellers opfører dig ordenligt? NEJ
    Det kan selvfølgelig virke mærkeligt at stå og hylde en anden klub som på ingen måde har noget at gøre med den pågældende kamp. Men ligefrem at skulle skrive dette ind i et regelsæt synes jeg nu er lige lovlig stramt. Skal jeg så smides ud hvis min livescore tikker ind med at Liverpool har scoret til 1-0 mod United i det 95 min og jeg lige fejre dette med armene oppe over hoved eller hvordan jeg vil fejre dette?

    Ved godt at det ikke er det samme som at stå og synge sange osv men kan ikke se at det skulle have en indflydelse på folk andet and at de kan synes jeg er en underlig snegl der måske burde være blevet hjemme hvor jeg kunne se begge kampe.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men er det egentlig ikke et problem som går længere ind i fankulturen?

    Det samme kan siges om folk der antænder romerlys foran vagter, skaber ballade osv. Det er 'næsten' samme reaktion man får der. "De kan ikke identificeres etc". Men handler både ovenstående og nedenstående problem ikke om, at klubben egentlig ikke vil af med disse kunder?

    Hvis du tænder romerlys og opfører dig som en idiot, så bør klubbens vagter hoppe direkte ind i gruppen og fjerne dem. Og præcis det samme i denne situation. Står du og hylder en anden klub, så er det fandme ud. Svaret fra SLO er fandme en skuffelse, og svar som dette er årsagen til, at ballademagere stadig har frit spil i Danmark.
    Næææh det er det ikke. Det er en nyere problemstilling og ikke en del af “Den oldnordiske romerlys saga”, som vel for Guds skyld ikke er værd at tage op EN gang til.

    Jeg ved iøvrigt ikke hvad du tror der sker hvis vagter vælter ind i grupper for at fjerne personer med lys, men erfaringerne taler deres meget tydelige sprog. Det er en dårlig ide, det eskalerer situationen og det hele ender i langt mere ballade.

    Der skal da i den grad opfordres til at sange om andre klubber holdes udenfor vores egne afsnit, men du kan da ikke begynde at smide folk ud af stadion pga. en sang, hvor ender vi så?

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Skal jeg så smides ud hvis min livescore tikker ind med at Liverpool har scoret til 1-0 mod United i det 95 min og jeg lige fejre dette med armene oppe over hoved eller hvordan jeg vil fejre dette?
    JA ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Går vi på stadion for at støtte FCK eller HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    1: Skal du hældes ud hvis du tænder romerlys? JA
    2: Skal du hældes ud hvis du opfører dig som en idiot? JA
    3: Skal du hældes ud hvis du er aggressiv overfor folk om det er medfans, vagter osv? JA
    4: Skal du hældes ud hvis du står og hylder en anden klub men ellers opfører dig ordenligt? NEJ
    Det kan selvfølgelig virke mærkeligt at stå og hylde en anden klub som på ingen måde har noget at gøre med den pågældende kamp. Men ligefrem at skulle skrive dette ind i et regelsæt synes jeg nu er lige lovlig stramt. Skal jeg så smides ud hvis min livescore tikker ind med at Liverpool har scoret til 1-0 mod United i det 95 min og jeg lige fejre dette med armene oppe over hoved eller hvordan jeg vil fejre dette?

    Ved godt at det ikke er det samme som at stå og synge sange osv men kan ikke se at det skulle have en indflydelse på folk andet and at de kan synes jeg er en underlig snegl der måske burde være blevet hjemme hvor jeg kunne se begge kampe.
    Du sammenligner vel ikke jublen over en Liverpool scoring, med tilsyneladende utrygge FCK-tilhængere, som føler, at de bliver forkastet til fordel for 'pleasing' af en anden klub(fangruppering)

    Men okay, jeg kan godt se hvad du mener. Jeg bliver bare utrolig irriteret over svaret fra SLO. Der er tydeligvis problemer, men de bliver fejet ind under tæppet. Som udgangspunkt mener jeg, at hvis du vil støtte ST. Pauli, HSV eller Köln, så bør det forgå på stadion i Tyskland, og ikke til en kamp mellem FCK og Esbjerg.


Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. støtte drengene?
    By Minox in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 19.01.05, 20:12
  2. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 12.11.04, 12:21
  3. Er der støtte til HB...
    By Don Diego in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.11.04, 10:59
  4. Vi Har Brug For Din StØtte!!!
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.02.04, 14:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •