Viser resultater 1 til 15 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg kunne sagtens være i samme båd. Det er nu bare et principielt spørgsmål, hvornår er det ok at forfordele og hvornår er det ikke. Skal de arbejdsdygtige forfordele på ventelister fremfor ukampdygtige, skal et nyt hjerte gives til yngste og mest raske person eller skal vi alle have samme chance. Skal den der tidsmæssigt eller økonomisk bidrager mest til samfundet have en fordel. Kommercielt kan det give mening og om en kan købe nogle sneakers før andre kan ikke rigtigt få mit pis i kog. Samfundsmæssigt synes jeg det giver mening, at vi har de samme rettigheder og på trods af den kommercielle side af en fodboldklub, så går det i min verden ind under en kulturel begivenhed, hvor vi alle bør have samme muligheder. Jeg vedkender at jeg er i tvivl omkring min mening, havdevi diskuteret DBU og landsholdet, så havde min mening været endnu mere udtalt.

    Derfor mit forslag om en kombination. Ja, størstedelen bliver fordelt efter en form for pointsystem som nu (eller endnu bedre, forslaget omkring point kun bruges personligt) og en mindre del går ind i et lotteri. Det kan give alle en fair chance for at se den kamp, som måske er mere attraktiv, men også den der måske nu engang bare passer ind til resten af de sociale forpligtelser.

    Nu kan jeg godt nok hellere ikke koge mere suppe, på en uenighed der er principiel og hvor jeg står lidt alene haha.
    Beklager, men den kan jeg ikke lade stå uimodsagt. :-)

    Vi snakker altså ikke om alvorlige samfundsmæssige problemer her. På din hjertetransplantation/sneaker-skala er vi helt klart ovre i sneaker-enden, når vi snakker om at få adgang til en fodboldkamp.

    Ja, man kunne da sagtens lave en kombi, men hvorfor ville det være mindre uretfærdigt, at en eller anden turist, der tilfældigvis var i Prag, mens FCK skulle spille der (det ville være sådan en situation, jeg ville overveje en FCK-udekamp i) fik sig en billet på bekostning af en fast gæst i Parken og på diverse Superliga-udebaner?

    Vi har alle jobs, uddannelser, familie, hobbyer og/eller andre pligter eller lyster, der begrænser vores muligheder for at gøre alle mulige andre ting. Sådan er det. Det er ikke urimeligt, det er bare dagligdagen.

    PS: I øvrigt skal man lige vænne sig til, at du bruger "forfordelt" i den modsatte betydning af den oprindelige (ja, jeg ved godt, at Sprognævnet har tilladt begge betydninger, shame on them!), men det var et sidespring. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •