Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Du er med på at det kræver hhv. sæsonkort og/eller awaykort, ikke?
    Ahh, den havde jeg misset, fremgår ikke så tydeligt på siden, at det er muligt for mig at læse det. Så giver det mere mening, at en løssalgsrytter som jeg står med 0 point:)

    Men selvfølgelig, der skal sgu ikke gives point til de, som blot køber FCK-Randers billetter og smider dem på dba for at få point!

    (skal ikke til Prag, og anede ikke der fandtes noget voreskbh før denne situation opstod)

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    36

    Re: Skal du til Prag?

    Er det kun folk med sæsonkort, der kan være medlem af VoresKBH?

    Hvis ja, hvordan kan folk, der er med på away, men ikke har sæsonkort optjene point? Dem er der jo trods alt nogen af.

    Synes iøvrigt, at det er en fin fremgangsmåde, som klubben har gjort det på.

  3. #78
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af dennisp Se meddelelser
    Er det kun folk med sæsonkort, der kan være medlem af VoresKBH?
    Hvis ja, hvordan kan folk, der er med på away, men ikke har sæsonkort optjene point? Dem er der jo trods alt nogen af.
    Synes iøvrigt, at det er en fin fremgangsmåde, som klubben har gjort det på.
    Det er det heller ikke. Alle kan melde sig ind i VoresKBH, og når du så køber billetter via den side kan loyalitetsprogrammet samle op hvor meget du har deltaget i. Sæsonkort giver så bare 100 points oveni hver gang du fornyer det. Og så er der vist et eller andet med at man får 100 points for at oprette sig, uanset om det er med et sæsonkort eller ej.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Nu er det jo ikke fordi, at man får 2000 point ved at tage til Viby på en hverdag, så det er en mærkelig ting at brokke sig over. Det hænger bare sådan sammen, at de personer, der gør det, pudsigt nok er de samme personer som du finder på tribunen alle andre steder - Finland, Baku, Rusland - you name it. Derfor kommer de forrest i køen til disse kampe, hvor der er rift om buddet - for man tjener trods alt en vis mængde loyalitetspoints ved 50 kampe på en sæson, år efter år - og det kan man simpelthen ikke argumentere for er urimeligt.
    Jeg ved ikke om jeg ikke skriver det tydeligt nok eller at brugerne vælge at ignorer en vigtig del af min pointe.

    1) jeg snakker om en kombination og ikke at alle billetter skal være lodtrækning (alle de mest aktive fans (stop med at kalde dem loyale, det er noget andet) får en fordel. Det kan vi alle helt sikkert godt leve med.
    2) det er egentlig ikke et personligt problem, men en principiel diskussion.

    Reward programmer er kendt i stort set alle brancher og de kunder med flest point får nogle fordele. Det kan være at en platin kunde i SAS blive opgraderet før hr og fru Jensen, de kommer hurtigere igennem Security osv. De får ikke eneret til et flysæde og når der er udsolgt, så kan de ikke bruge deres mange point til en rygende fis. Her udelukker man indirekte fans, som måske ikke er aktive nok til attraktive Europa aways. Det synes jeg er forkert, derfor argumenter jeg for at en mindre del af billetterne bør være lodtrækning, så alle kan komme med. Nu har folk svært ved at sætte sig ind i mit sted, så forsøger at argumenter med andre eksempler.

    Seneste kamp havde vi en fantastisk situation. En jydsk fan uden alt for mange midler havde fået nogle fribilletter og valgte at bruge af hans begrænset frirum til nogle togbilletter og en tur til Parken. Her spørger han om man kan købe nogle brugte FCK trøjer til hans børn. Endnu en fantastisk fan tilbyder ham gratis trøjer fra hans eget barn. Fantastisk - intet mindre.

    Forestil jer at samme familie far til næste år ikke har råd til sommerferie. Vi skal møde Werder Bremen, Dortmund, Ajax eller lignende hold. En fantastik tur, hvor han kan låne moster Olgas bil og relativt billigt give ungerne en oplevelse for livet. Jeg ser gerne at han har muligheden for at få en billet via lodtrækningsheld og det ikke udelukkende er folk, som har mulighed for at sr 50 kampe om året, få fri når det passer dem, pengene er til det (og ellers melder de sig bare syg... kunne ikke lade være, for det importere mig godt nok ikke).

    Få styr op det “loyalitetsprogram” og lav en “fair” fordeling, sp alle trods alt har en mulighed for at komme med på tur.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg synes godt nok at der bliver overdrevet lidt i denne tråd.

    Personligt er jeg langt fra den mest aktive fan og kommer nærmest kun til udebane kampe når det er i Europa, og kun på de mere spændende adresser.
    Jeg har fået mulighed for at få billet. Mange af dem jeg står med i Parken som er endnu mindre aktive end jeg er har ligeledes fået billet. Det er så vidt jeg husker kun 3 gang det har været nødvendigt at benytte sig af denne måde da der ikke har været billetter nok til alle der gerne vil afsted.

    Om det er point eller lodtrækning ændre ikke på at der ikke har været billetter nok til alle. Jeg synes at det er helt fair at dem der yder også kan nyde (og som sagt er det ret begrænset hvor meget man har skulle yde for at have point nok).

    Som andre har nævnt kan man optjene point ved at komme til kampe både ude og hjemme, og en kamp i Viby en Torsdag eftermiddag giver same mængde point som et derby i parken. Jeg ville faktisk gå så langt som at sige at man godt kunne tildele flere point for deltagelse i ude kampe (selv om det nok vil bide mig selv i r*ven).

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Det er det heller ikke. Alle kan melde sig ind i VoresKBH, og når du så køber billetter via den side kan loyalitetsprogrammet samle op hvor meget du har deltaget i. Sæsonkort giver så bare 100 points oveni hver gang du fornyer det. Og så er der vist et eller andet med at man får 100 points for at oprette sig, uanset om det er med et sæsonkort eller ej.

    /J!
    Nu er jeg lidt lost igen. Som jeg læser dit svar, så burde jeg få point hver gang jeg køber billetter gennem app'en VoresKBH og møder op til en hjemmekamp? Men ikke hvis jeg køber gennem billet.fck.dk selvom brugeren (min e-mail) er den samme.

    Ellers en interessant diskussion med loyalitetsprogrammet. Koefficientsystemet, hvor de seneste 5 sæsoners point tæller lyder spændende. Jeg ville måske lave en blanding, hvor
    koefficientsystemet for de seneste 5 år giver en del billetter, mens de højeste Lifetime Points også giver en del. På den måde rammer man mere bredt og fair. Om det skal være halv/halv eller hvordan fordelingen skal være, det ved jeg ikke. Jeg kommer primært de større kampe og det generer mig ikke, at andre, som bruger langt mere tid på FCK end jeg, står foran i køen.

    Beklager for off-topic. Måske der skulle ryddes op i denne tråd og oprette en ny, så fans der skal til Prag kan bruge denne.
    Sidst redigeret af Karlsen-FC : 12.10.18 kl. 10:07

  10. #82
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan dog konstatere, at selvom jeg ser en del udekampe på stadion, ja så får jeg jo i hvert fald ingen point for det, idet jeg altid sidder på neutrale tribuner.
    Jeg undrer mig lidt over hvordan det på nogen måde gavner klubben at du ser udekampe på neutral? Du bakker jo hverken op visuelt, vokalt eller økonomisk. Det svarer vel lidt til "thoughts and prayers" når nu vi er ude i de større samfundsmæssige floskler i denne tråd ;)

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg ved ikke om jeg ikke skriver det tydeligt nok eller at brugerne vælge at ignorer en vigtig del af min pointe.

    Få styr op det “loyalitetsprogram” og lav en “fair” fordeling, sp alle trods alt har en mulighed for at komme med på tur.
    Jeg har fint fanget din pointe og set at du mener at 20% af billetterne skal gå til lodtrækning eller kø. Det bliver det bare ikke mere fair af. Det er stadig op til 20% af billetterne som så ville gå til folk som først er klar til at prioritere FCK når det bliver ekstra sjovt, på bekostning af folk som i højere grad var med undervejs.

    Og det ændres ikke, uanset hvor mange absurde paralleller du forsøger at tegne. Jeg kan selv drage en parallel til Landsholdet, som jeg selv prioritere meget meget lavt. En slutrundekamp et fedt sted, en semifinale eller finale for den sags skyld, ville også være attraktiv for mig. Men jeg syntes landsholdet burde køre samme model, så dem som har set kvalkampe imod Armenien og Louxemborg osv., kommer før mig og hvis der er nok fans som har bakket op undervejs, så er jeg meget forstående overfor at jeg slet ikke ville få chancen for at købe billet.

    Jeg syntes det er ærgerligt og synd for dig og andre som mangler billetter, såvel som for spillerne og medfans som går glip af at have jer med på tribunen, for det havde klart været at foretrække at have alle med, som har muligheden for at være der. Men unfair, det er det ikke.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Jeg undrer mig lidt over hvordan det på nogen måde gavner klubben at du ser udekampe på neutral? Du bakker jo hverken op visuelt, vokalt eller økonomisk. Det svarer vel lidt til "thoughts and prayers" når nu vi er ude i de større samfundsmæssige floskler i denne tråd ;)
    For det første hedder det ikke et "gavner-klubben"-program. I så fald skulle man jo bare give alle billetter til de største sponsorer. Det hedder et loyalitetsprogram og jeg er vel lige så loyal på min neutrale tribune, som en der står på awaytribunen?

    For det andet kan det nok diskuteres i hvilket omfang jeg kontra stemningsfolket (ikke at det skal være en konkurrence) gavner klubben. Umiddelbart gavner stemningsfolket næppe klubben ret meget økonomisk ved at tage på udebaneture. Det må være et forholdsvis mikroskopisk beløb som ryger i klubbens kasse (hvis noget overhovedet) på at arrangerer turene, og til gengæld ryger der med jævne mellemrum enorme bøder FCK's vej grundet dele af stemningsfolket.
    Vokalt, tja måske. Jeg synger måske ikke med på (monotone) FCK-sange, men det gør jeg heller ikke i Parken, og jeg tror sådan set ikke, de har den store effekt alligevel. Til gengæld råber jeg af dommeren, pifter osv både home og away, og det har sgu nok større effekt end sangene, hvis alle ellers gjorde dette.
    Visuelt har du ret, der må jeg nok skjule trøjen ved døren for at komme ind, så den flashes typisk først i løbet af kampen.

    Jeg er selvfølgelig med på, at der er noget ikke-målbart gavnlig effekt som tilskuerne bringer ved at samles på en awaytribune (som jeg ikke kan bringe som enlig ulv på neutral tribune), og at det selvfølgelig betyder noget for spillerne og holdet. Jeg har da også selv stået der mange mange gange, men jeg har (som tidligere skrevet) for mange gange stået her og ikke kunnet stå indefor opførslen fra medfans, og derfor står jeg der ikke mere. Men jeg vil stadig påstå, at jeg er ikke mindre loyal end dig som stadig gider.

    Og også som tidligere skrevet, så er jeg med på, at min måde at gå til udekampe på er svær at få med i et loyalitetsprogram. Men det er jo også bare en af flere gode grunde til, at man (som superestrella skriver) skal passe på med forfordeling.

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og også som tidligere skrevet, så er jeg med på, at min måde at gå til udekampe på er svær at få med i et loyalitetsprogram. Men det er jo også bare en af flere gode grunde til, at man (som superestrella skriver) skal passe på med forfordeling.
    Jeg er helt sikker på at klubben allerhelst ville have at alle kunne se alle kampe; stemningsfontæner som marginalfans. Men i disse sjældne kampe, hvor efterspørgslen overstiger udbuddet, er der jo nogle som bliver valgt fra. Og der har klubben så valgt at det vil være mere 'fair' at tilgodese folk som man ved støtter klubben fremfor tilfældige lykkeriddere og fodboldturister. Jeg ved ikke hvilke andre parametre end loyalitetspoint man pt. skulle skele til, medmindre man altså kaster håndklædet fuldstændig i ringen og sætter dem i frit salg. I øvrigt forstår jeg ikke dit dilemma: Hvis FCKs awayfans byder dig så meget imod at du altid står på neutral tribune, hvorfor gør du så ikke bare det samme i Prag?
    Sidst redigeret af Dingo : 12.10.18 kl. 10:53
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg har fint fanget din pointe og set at du mener at 20% af billetterne skal gå til lodtrækning eller kø. Det bliver det bare ikke mere fair af. Det er stadig op til 20% af billetterne som så ville gå til folk som først er klar til at prioritere FCK når det bliver ekstra sjovt, på bekostning af folk som i højere grad var med undervejs.
    Spørgsmålet er nok, hvad man forstår med fair og hvad man vil opnå. Lige nu er der nok nogle dele af fanmiljøet (bl.a jeg selv som ikke står på awaytribuner ret ofte, folk som ikke har penge til at se hver eneste kamp, børnefamilier osv) som har en ulempe i denne fordeling. Samtidig udelukker man vel "nyere" fan for deltagelse og begrænser dermed tilstrømning af nyere fans osv. Det er næppe helt så sort/hvidt, som det gøres til herinde.

    Jeg er med på, at vi snakker om én kamp, og jeg kan sagtens leve med ordningen. Men tænk hvis vi var så stor en klub, så dette var et problem ved alle udekampe. Så ville jeg godt nok finde ordningen en smule problematisk. Det er vel forøvrigt samme problemstilling som gør, at store klubber ikke sælger 100% af billetterne som sæsonkort. Der skal være plads til at der kommer lidt ny tilstrømning, så f.eks. de 20% i lodtrækning som foreslås virker helt ærligt ikke helt ulogisk for mig.

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg har fint fanget din pointe og set at du mener at 20% af billetterne skal gå til lodtrækning eller kø. Det bliver det bare ikke mere fair af. Det er stadig op til 20% af billetterne som så ville gå til folk som først er klar til at prioritere FCK når det bliver ekstra sjovt, på bekostning af folk som i højere grad var med undervejs.

    Og det ændres ikke, uanset hvor mange absurde paralleller du forsøger at tegne. Jeg kan selv drage en parallel til Landsholdet, som jeg selv prioritere meget meget lavt. En slutrundekamp et fedt sted, en semifinale eller finale for den sags skyld, ville også være attraktiv for mig. Men jeg syntes landsholdet burde køre samme model, så dem som har set kvalkampe imod Armenien og Louxemborg osv., kommer før mig og hvis der er nok fans som har bakket op undervejs, så er jeg meget forstående overfor at jeg slet ikke ville få chancen for at købe billet.

    Jeg syntes det er ærgerligt og synd for dig og andre som mangler billetter, såvel som for spillerne og medfans som går glip af at have jer med på tribunen, for det havde klart været at foretrække at have alle med, som har muligheden for at være der. Men unfair, det er det ikke.
    Det er helt fair, at vi ser det forskelligt. Hvordan vil du måle de “bedste, fans?

    - Dem der bruger mest tid?
    - Dem der bruger flest penge?
    - Dem der synger højest?
    - Dem der går med mest FCK gear
    - Dem der er mest aktive på sidelinien
    - Dem der ser mest FCK på TV (det tjener klubben også på og hvad tjener de egentlig pr seer?)
    - Dem der hjælper frivilligt i klubben?

    Hvis vi bliver enige om, at vi skal behandles forskelligt, hvordan måler vi så... det her må være første og vigtigste spørgsmål. Derfor siger jeg, gør det nu ordentligt ;)

    Da det er et principielt spørgsmål, så mener jeg også man bør kigge på om meningen omkring fordele/udelukkelse kun skal gælde i fodboldsammenhæng eller i andre dele af samfundet. Derfor kommer jeg med mere eller mindre absurde sammenligninger. Hvis man mener, at dem der lægger flest penge i kassen skal have først til mølle til away - mener man det i andre sammenhæng eller kun lige i denne?

    Argumentet omkring alle kan jo komme med 9 ud af 10 gange er fint nok. Hvorfor skal man så lave et system, hvis det aldrig er et problem? Hvis diskussionen er principiel, så er argumentet dog mindre brugbart.

    Meeeeeen rent faktisk, så lyder det til i mine øjne at systemet ikke er godt nok - så fantastisk at diskussionen er taget op. Det virker mærkeligt at man kan give point videre....

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Jeg er helt sikker på at klubben allerhelst ville have at alle kunne se alle kampe; stemningsfontæner som marginalfans. Men i disse sjældne kampe, hvor efterspørgslen overstiger udbuddet, er der jo nogle som bliver valgt fra. Og der har klubben så valgt at det vil være mere 'fair' at tilgodese folk som man ved støtter klubben fremfor tilfældige lykkeriddere og fodboldturister. Jeg ved ikke hvilke andre parametre end loyalitetspoint man pt. skulle skele til, medmindre man altså kaster håndklædet fuldstændig i ringen og sætter dem i frit salg.
    Nej og det er sådan set det der er pointen, nemlig at det er svært at vurdere loyalitet, hvorfor man også må passe på med forfordeling. Hvis loyalitet=stemning, sang osv, så skal de jo bare give indehavere af årskort til S12 forkøbsret på disse ture. Så har man taget en klar vurdering af, hvad loyalitet er, og så behøver vi ikke diskutere mere.

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    I øvrigt forstår jeg ikke dit dilemma: Hvis FCKs awayfans byder dig så meget imod at du altid står på neutral, hvorfor gør du så ikke bare det samme i Prag?
    Det er nu ellers ikke vildt svært. Jeg forestiller mig, at det logistisk er en smule sværere at skaffe en billet til Prag neutral end at betale i lågen i Horsens. Ligesom man måske har knapt så meget lyst til at prøve lykken på en tribune man ikke kender i Sankt Petersborg fremfor en man har været masser af gange på i Odense.
    Et eksempel kunne være børnefamilier som også støtter FCK på udebane, men som måske ikke har lyst til at stå blandt fulde stemningsfontæner (med ofte dertil inkludere lysfontæner) i kampe i superligaen, når man kan sidde trygt andre steder og rent faktisk se kampen. Men lige netop i europa er man nok alligevel mest tryg på egen tribune, og den type fans får man udelukket nu.
    Sidst redigeret af k@sper : 12.10.18 kl. 11:19

  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Når det handler om billetter til fremmøde på stadion, måles det afgjort bedst gennem den enkelte fans fremmøde på stadion.

    Den optimale løsning i min bog:

    - Der er altid en forsalgsperiode, hvor man skriver sig op til billet og såfremt der er større efterspørgsel end udbud, fordeles 100% af billetterne efter den enkeltes loyalitetspoint.

    - Billetten hægtes på awaykortet, via navn på billetten.

    - Loyalitetspointene tæller 3 sæsoner tilbage, så det er de aktuelt mest aktive fans man tilgodeser.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Når det handler om billetter til fremmøde på stadion, måles det afgjort bedst gennem den enkelte fans fremmøde på stadion.
    Jeg ved godt, at vi går i ring nu, men jeg har stadig svært ved at forstå, at en gut som måske grundet arbejde ikke kan tage med til så mange awaykampe, eller en familiefar med barn hvor det bliver for sent med en away i Aalborg søndag kl 20 eller lignende ikke betegnes som så loyale, at de skal have en chance for at se kampe som denne.

    Ydermere har jeg svært ved at se, hvordan man kan lave systemet rent praktisk, så det er fair for alle deltagende fans? Der var f.eks flere hundrede FCK-fans i Farum sidst på "børnetribunen", som på ingen måde blev registreret af FCK. Det samme er nok tilfældet (i mindre antal) på andre danske stadions.

    Er vi virkelig ude i, at unge gutter som har tid og penge til at se alle kampe og som står det rigtige sted er bedre fans end andre, og derfor skal have alle fordelene i sådan en kamp uden bare en lille dør på klem til resten af fanelementet?

    Så hellere en model der hedder:

    50% tildeles efter loyalitetspoint
    50% tildeles (ved lodtræning) til folk som er sæsonkortholdere og medlemmer af fanklubben

    Eventuelle usolgte billetter kan tildeles fanklubmedlemmer uden sæsonkort.

    Her er der sikkert stadig fans som kommer i klemme, men her har andre end det mest aktive stemningsfolk trods alt en chance.
    Sidst redigeret af k@sper : 12.10.18 kl. 11:57

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •