Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg er far, jeg arbejder på døgninstitution, jeg når som regel min årsnorm midt i Maj. Min mulighed for at få billet i Prag, kom gennem min prioritering af min egen fritid gennem de sidste 3 år.

    Jeg syntes det er fremragende at det samme gælder for de øvrige billetter, for det kan lade sig gøre for alle, så det er kun fair at billetterne går til dem som valgte det til igennem de år.
    Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine børn er eller om de er med til fodbold. Men gætter på, at dit barn ikke har denne mulighed for at få billet, da han/hun ikke er til nok udekampe? Det er da ikke særligt fedt. Sådan ville det i hvert fald være med mine unger.

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Ang. at sidde på andre tribuner på udebane, så ønsker klubben jo generelt ikke at i sidder der, da de vil have at alle FCK fans har awaykort og indfinder sig på det afsnit FCK har fået tildelt. Så ligesom med tid, økonomi og løssalgsbilletter kontra sæsonkort, så er det egen prioritering at man vælger at følge FCK på dén måde og derned ikke kan optjene point på det. Således må i undvære den ene ud af 50+ kampe hvor der ikke er billetter nok. Det er surt og ærgerligt for alle, men det er resultatet af egne prioriteringer og dermed helt fair.
    Og så må jeg igen oplyse, at der altså findes fans som ikke kan (eller vil) gå til fodbold som det sker på away-afsnit. Det kunne være ældre, børn og folk der generelt bare gerne vil se kampen i stedet for at danse rundt i en tåge af romerlys. Vi findes og er lige så meget fans som andre. Jeg er ret sikker på, at FCK godt kan leve med at jeg med min gamle far på snart 70 sidder på neutral tribune. Han har godt nok være medlem af B1903 i 60 år og set alle FCK kampe i Parken og på Sjælland siden 92, men han er åbenbart ikke loyal nok til at kunne se en kamp i Prag, fordi han ikke står det rigtige sted eller er i Aalborg en søndag kl 20....

  2. #92
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men gætter på, at dit barn ikke har denne mulighed for at få billet, da han/hun ikke er til nok udekampe?
    Det burde være rigeligt at se "nok" hjemmekampe. Personligt har jeg 2580 point, hvoraf blot 330 kommer fra udebanekampe.


  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Det burde være rigeligt at se "nok" hjemmekampe. Personligt har jeg 2580 point, hvoraf blot 330 kommer fra udebanekampe.
    Det er meget muligt. Men mange tager heller ikke ungerne med, hvis det f.eks. er kl 20. på hjemmebane.

    Anyway så er det jo pt. kun denne kamp, som åbenbart har været et problem (større er problemet ikke), ligesom jeg egentlig heller ikke er uenig i, at der skal være fordele for de fans som gør et kæmpe arbejde med sang og støtte i den ene udekamp efter den anden. Jeg vil blot anfægte ideen om, at 100% af billetterne skal gå hertil. Det synes jeg principielt er forkert.

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Forestil jer at samme familie far til næste år ikke har råd til sommerferie. Vi skal møde Werder Bremen, Dortmund, Ajax eller lignende hold. En fantastik tur, hvor han kan låne moster Olgas bil og relativt billigt give ungerne en oplevelse for livet. Jeg ser gerne at han har muligheden for at få en billet via lodtrækningsheld og det ikke udelukkende er folk, som har mulighed for at sr 50 kampe om året, få fri når det passer dem, pengene er til det (og ellers melder de sig bare syg... kunne ikke lade være, for det importere mig godt nok ikke).
    Ja tænk sig hvis han havde mulighed for det, så må man håbe at der er nok billetter og ellers må han vente til en anden god gang.

    Jeg forstår ikke helt din tilgang til dem der ser rigtig mange kampe, har du en idé om at disse personer bare valser let igennem hverdagen uden pligter og med uanede mængder af penge?
    For din tone og tilgang til det virker ærlig talt en smule arrogant.
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 12.10.18 kl. 15:03

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #95
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Ja tænk sig hvis han havde, så må man håbe at der er nok billetter og ellers må han vente til en anden god gang.
    De 3 steder vil vi forresten jf. 5% reglen får hhv 2105, 4068 & 2701 billetter stillet til rådighed. Ville være fantastisk for københavnsk awaykultur hvis vi kunne sende så mange hver gang :)

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg har ingen aktier i den specifikke situation, fordi jeg har en eksamen dagen efter Prag-kampen, og den vælger jeg at prioritere.. ;-)

    Men jeg synes klart, der principielt bør være en vis form for fordelingsnøgle, hvad angår away-kampe i Europa. Mit forslag:

    - 50% af billetterne reserveres i forsalg til sæsonkortholdere i 72 timer. Her anvendes loyalitetspoint som sorteringsmetode, i tilfælde af større efterspørgsel end udbud. Man udfylder en formular om en forhåndsinteresse inden en bestemt dag, og hvis man ved 1. deadline har nok loyalitetspoint, modtager man et link til billetkøb, som skal være gennemført inden for 48 timer, ellers mister man sin plads i køen. Står man på venteliste, kan man efter 2. deadline modtage et link til billetkøb. Det skal dog være gennemført inden for 24 timer.

    - 40% sættes offentligt til salg i fanshoppen. Det giver stadig evt. sæsonkortholdere mulighed for at købe billet, såfremt de ikke havde nok point. Såfremt der var et overskud af billetter fra forsalget, føjes de til disse oprindelige 40%.

    - De sidste 10% sættes til salg på kampdagen i nærheden af stadion efter aftale med modstander og lokale myndigheder. Det giver evt. udlandsdanskere mulighed for at se deres yndlingshold på stadion, plus det hverken udelukker sæsonkortholdere, fanklubmedlemmer, folk der havde booket rejse på forhånd eller lign. fra at købe billet.

    Kravet om away-kort skal naturligvis opfyldes ved alle tre typer salgssteder.

    Det burde give en fair chance for alle, der måtte have tid, råd og lyst til at tage på away, til at få billet til den pågældende kamp.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er helt fair, at vi ser det forskelligt. Hvordan vil du måle de “bedste, fans?

    - Dem der bruger mest tid?
    - Dem der bruger flest penge?
    - Dem der synger højest?
    - Dem der går med mest FCK gear
    - Dem der er mest aktive på sidelinien
    - Dem der ser mest FCK på TV (det tjener klubben også på og hvad tjener de egentlig pr seer?)
    - Dem der hjælper frivilligt i klubben?

    Hvis vi bliver enige om, at vi skal behandles forskelligt, hvordan måler vi så... det her må være første og vigtigste spørgsmål. Derfor siger jeg, gør det nu ordentligt ;)

    Da det er et principielt spørgsmål, så mener jeg også man bør kigge på om meningen omkring fordele/udelukkelse kun skal gælde i fodboldsammenhæng eller i andre dele af samfundet. Derfor kommer jeg med mere eller mindre absurde sammenligninger. Hvis man mener, at dem der lægger flest penge i kassen skal have først til mølle til away - mener man det i andre sammenhæng eller kun lige i denne?

    Argumentet omkring alle kan jo komme med 9 ud af 10 gange er fint nok. Hvorfor skal man så lave et system, hvis det aldrig er et problem? Hvis diskussionen er principiel, så er argumentet dog mindre brugbart.

    Meeeeeen rent faktisk, så lyder det til i mine øjne at systemet ikke er godt nok - så fantastisk at diskussionen er taget op. Det virker mærkeligt at man kan give point videre....
    Hvordan vil vi måle de bedste fans spørg du? Det vil vi ikke.

    Undskyld mit sprog... men for helvede, stop nu dig selv! Ingen siger at folk som ser flere kampe end andre er bedre fans end dem som ikke er der så ofte. Plz fat det.

    Ingen siger at de folk som smider flest penge i kassen skal have først til mølle.

    Vi er faktisk slet ikke så dumme. Vi kan fint sætte os ind I at ting gør, at andre medfans ikke har samme mulighed for at være til stede hver gang. Tro mig, vi synes ikke det gør jer til dårligere fans - faktisk på ingen måde. Vi har ikke behov for at måle jer, hvorfor skulle vi dog have det?

    Men hvis I, altså jer som kun er der når der er en interessant kamp ikke fatter at i så må stille jer om bag køen, så synes jeg ærlig talt i mangler format. Just saying.

    Og at koble op til andre dele af samfundet, mener du så at vi; lad os sige til folketingsvalget skal lade 80 % være op til vælgerne og så 20 % af mandaterne skal vælges ved lodtrækning. Det lyder skide fornuftigt.
    Sidst redigeret af Mgt09 : 13.10.18 kl. 08:19

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i jeres to debat.
    Nej, det skulle du nok havde ladet være med, da det virker som om du ikke kan læse andet end hvordan du selv ønsker det.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men modsiger du ikke dig selv bare en anelse her? Altså vi (os der ikke kan tage til hver eneste kamp) er ikke dårligere fans, men alligevel er vi åbenbart nogle, som kun gider de spændende kampe? Og forøvrigt mangler vi format, hvis vi ikke bare stiller os om bag i køen. Hvorfor gør vi egentlig det, hvis vi ikke er dårligere fans i dine øjne? Du må jo åbenlyst have den holdning, at du har mere ret til billetten end jeg?
    Hvor er modsigelsen? Og hvorfor er det så svært at forstå, at vi (eller jeg) godt forstår at hver enkelte fans har hver deres måde at gå til fodbold på. Nogle gider kun store kampe, andre gider alle, nogle gider når det varmt, nogle gider ikke EL osv. Dette må folk HELT selv om. Jeg finder ikke den ene mindre fan end den anden. Er du med så langt nu? Men jeg finder dem som er der ofte mere værdig til en billet, ja. Ikke bedre fan, blot mere værdig til billet.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er ret sikker på, at de som gider bruge tid på at diskutere herinde, også er mennesker som tager til alle de FCK-kampe som det overhovedet er muligt, om det så er en kedelig mandag aften i Horsens eller en mere eksotisk tur til Prag. For mig personligt handler det udelukkende om at se FCK og ikke om, hvem modstanderen er (sålænge det er en interessant turnering som superliga, pokal eller europa). Men det udelukker jo ikke, at jeg også gerne i fremtiden vil have muligheden for at se kampe, som du og andre finder mere interessante.
    Jamen fint du også gerne vil være der til kampe jeg finder interessante. Jeg er sikker på at trækker vi Viby igen ude, så skal du nok kunne få billet.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man læser med herinde, så anerkender alle debatører vist endda uden undtagelser, at man kan give en vis forkøbsret (helt op til 50% nævner de fleste) til stemningssegmentet (i mangel af bedre betegnelse) - altså dem som ser rigtig mange kampe på udebane og synger og danser på away-afsnittet. Men det er ideen om, at man bare skal udelukke alle andre fantyper end dem, som åbenbart kan se alle kampe og som forøvrigt kan stå det rigtige sted, som i mine øjne er helt helt forkert. Og hvis vi endda ikke er dårligere fans i dine øjne, så har jeg svært ved at se dine argumenter for, at vi andre bare skal fise bag i køen.
    HELT op til 50%. Wow. Sikke en anerkendelse. For øvrigt lad venligst være med at tro ,at fordi man ofte er på away at man danser og synger med. Det gør nogle. Andre gør ikke. Det gør igen ikke den ene eller anden til bedre fan. Vi har hver vores måde at være fan på. Min måde gør f.eks. at jeg stiller mig op bagved og lader andre stå foran og danse, selvom jeg i virkeligheden ville stå på de bedste pladser. Det kan du så koble videre til billetdelen, man får ikke altid hvad man vil have.

    Jeg synes for øvrigt også der bør være et antal billetter i frit salg, omkring de 10 %. Ikke mere. Og i frit salg mener jeg ikke en tilfældig lodtrækning. Jeg mener for øvrigt også at billetterne skal være personlige, så man ikke kan give dem videre til andre. Eller få en fordi man lige kender en loyal.

    Og hvis du har svært ved at se mit argument så kan du få det her (igen?):

    Og med bag i køen mener jeg om til de sidste 10 % af billetterne.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og så synes jeg din analog til samfundet er helt skæv. Som modpol kunne man vel sige (for at være lidt provokerende), at ud fra din betragtning så skal arbejdsløse, alkoholikere, rygere, indvandrere osv bare bag i køen til hospitalerne, fordi de ikke har bidraget det samme til samfundet som dig?
    Nu var det ikke mig som var så tosset at bringe samfundsproblemer og andet ind. Det var fjollet og derfor min kommentar

    Men nu du spørg... jeg vil gerne vide hvordan du kan vide en arbejdsløs, alkoholiker, ryger eller indvander ikke har bidraget mere til samfundet end dig og mig? Jeg tror faktisk godt en arbejdsløs 60 årig kan have bidraget fint. Lars Larsen ryger, jeg tror han smider en smule penge i kassen. Jeg tror Ole Thestrup, Jakob Haugaard og Michael Falch har bidraget med mere til samfundet end jeg har. Og jeg tror faktisk også ham indvandreren, som har lavet en hjerteoperation på min far har bidraget en smule mere end jeg har.

    Og nu kan jeg så sidde og venter på, at du så vil skrive jeg skal bag dem i køen til hospital. Kom så :-)

    /Michael, som efterhånden begynder mere og mere at mene alle billetter skal gives efter loyalitetspoint
    Sidst redigeret af Mgt09 : 13.10.18 kl. 10:32

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    /Michael, som efterhånden begynder mere og mere at mene alle billetter skal gives efter loyalitetspoint
    At du kunne mene andet til at starte med, er jo bare fjollet.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Nej, det skulle du nok havde ladet være med, da det virker som om du ikke kan læse andet end hvordan du selv ønsker det.
    Jeg har lyst til at sige i lige måde j.fr. sidste afsnit.


    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Hvor er modsigelsen? Og hvorfor er det så svært at forstå, at vi (eller jeg) godt forstår at hver enkelte fans har hver deres måde at gå til fodbold på. Nogle gider kun store kampe, andre gider alle, nogle gider når det varmt, nogle gider ikke EL osv. Dette må folk HELT selv om. Jeg finder ikke den ene mindre fan end den anden. Er du med så langt nu? Men jeg finder dem som er der ofte mere værdig til en billet, ja. Ikke bedre fan, blot mere værdig til billet.
    Det jeg har svært ved at forstå (finder modstridende / finder "sjovt") er, at vi ifølge dig er lige meget fans, lige gode fans, lige bidragende fans (går jeg ud fra, at du mener), men alligevel er du (andre) mere værdig til en billet end jeg. Det er da lidt underligt.
    Ok fair nok, du skriver at værdigheden til en billet skal afgøres af tilstedeværelse på stadion, men hvis det er tilfældet så adskiller du på en eller anden måde alligevel fangrupperne i en værdig del eller mindre værdig del. Så er vi ikke lige. Det kan godt være, at du ikke kalder det gode/dårlige fans og forstår andre fans og ikke ser ned på andre fans, men alligevel så findes åbenbart en A fan og en B fan, hvor gruppen af A-fans ifølge dig skal have ret til 90% af billetterne.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jamen fint du også gerne vil være der til kampe jeg finder interessante. Jeg er sikker på at trækker vi Viby igen ude, så skal du nok kunne få billet.
    Dejligt. Der er nok også væsentlig større chance for at jeg ser den kamp live fremfor Prag. Men det ændrer jo ikke på, at jeg er max-bitter over i fremtiden eventuelt at misse kampe, fordi jeg ikke er værdig på din målestok.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    HELT op til 50%. Wow. Sikke en anerkendelse.
    Set i lyset af, at vi alle er lige gode fans, så er 50% eddermandme en stor procentdel at forhåndsreservere til en delmængde af fanmiljøet.

    Du kan jo også vende den om. Sikke en anerkendelse den trofaste FCK-familie som kommer i Parken hver søndag får, eller min gamle far som har set tæt på samtlige B1903 / FCK kampe de sidste 60 år på sjælland, men som ikke så ofte kommer længere væk. Hele 10% kan de slås om ifølge dig. Wow!


    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    For øvrigt lad venligst være med at tro ,at fordi man ofte er på away at man danser og synger med. Det gør nogle. Andre gør ikke. Det gør igen ikke den ene eller anden til bedre fan. Vi har hver vores måde at være fan på. Min måde gør f.eks. at jeg stiller mig op bagved og lader andre stå foran og danse, selvom jeg i virkeligheden ville stå på de bedste pladser. Det kan du så koble videre til billetdelen, man får ikke altid hvad man vil have.
    Og min måde er at sidde på neutraltribune, da jeg enten følges med min gamle far eller med mine mindre børn som ikke ligefrem passer ind i fansegmentet på en awaytribune nu til dags. Og det afskærmer mig måske nu (på sigt) fra at være værdig til at se visse kampe med begrænset antal billetter, såfremt din billetfordeling bruges og loyalitetsprogrammet som nu bibeholdes.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg mener for øvrigt også at billetterne skal være personlige, så man ikke kan give dem videre til andre. Eller få en fordi man lige kender en loyal.
    Enig.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Nu var det ikke mig som var så tosset at bringe samfundsproblemer og andet ind. Det var fjollet og derfor min kommentar
    Det var heller ikke mig. Men om man mener det er tosset eller ej, så er det ligesom i samfundet en principiel diskussion om, hvordan der skal prioriteres. Det kan godt være, at diskussionen lige nu handler om en skide kamp, men hvis klubben ellers vokser og udvikler sig som vi alle drømmer om, så kan dette på sigt blive et stort issue.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Men nu du spørg... jeg vil gerne vide hvordan du kan vide en arbejdsløs, alkoholiker, ryger eller indvander ikke har bidraget mere til samfundet end dig og mig? Jeg tror faktisk godt en arbejdsløs 60 årig kan have bidraget fint. Lars Larsen ryger, jeg tror han smider en smule penge i kassen. Jeg tror Ole Thestrup, Jakob Haugaard og Michael Falch har bidraget med mere til samfundet end jeg har. Og jeg tror faktisk også ham indvandreren, som har lavet en hjerteoperation på min far har bidraget en smule mere end jeg har.
    Det var uheldigt formuleret, hvorfor det også er redigeret flere gange og til sidst slettet lang tid inden du svarede på indlægget, hvordan det så kan lade sig gøre.

    Men som du selv kritiserer mig for i starten af dit post, så læser du vist afsnittet, som du selv ønsker det. Du er sikkert en kvik fyr og kan nok godt regne ud (hvis du ellers har lyst), at det var et (dårligt) forsøg på at nævne samfundsgrupper som formentlig i snit bidrager mindre økonomisk (det er svært at måle andet) til samfundet end andre grupper. For det er sådan en sammenligning man kan drage (når nu vi er i gang med sammenligninger), nemlig at dem der bidrager mest til samfundet (er mest på stadion) skal have førsteret til f.eks. hospitalerne (billetter).
    Men det passer selvfølgelig også meget godt med den generelle samfundsudvikling pt..... :-(

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Og nu kan jeg så sidde og venter på, at du så vil skrive jeg skal bag dem i køen til hospital. Kom så :-)
    Hvorfor i al verden skulle jeg det. Jeg hverken kender dig eller har den holdning.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    /Michael, som efterhånden begynder mere og mere at mene alle billetter skal gives efter loyalitetspoint
    /k@sper, som efterhånden begynder at blive mere og mere bekymret for fremtiden for fans, som ikke lige har mulighed for at deltage hver gange, eller som ikke lige kan/har lyst til at stå samme sted som andre. Jeg er åbenbart lige så meget fans som andre, men ikke værdig til billetter til alle kampe.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.10.18 kl. 13:14

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Skal du til Prag?

    Okay drenge, inden det her går helt af sporet, så lad os ta' et skridt tilbage.

    Kan starte med at stille spørgsmålet, "gør det at vi har fans med på udebane en forskel. Giver det flere point, større prestige/bedre sponsor kontrakter, et mere attraktivt produkt at se på tv?"

    Hvis man svare ja til overstående, vil det så være forkert påstå at de personer der vælger at bruge rigtig meget tid på at rejse med rundt i landet og på kontinentet, bidrager til at vi alle har større glæde rundt den klub vi nu engang følger?

    Det er helt fair at dele op i en A og en B segmentering, når kravet for at være en del af A segmentet er noget så simpelt som at møde op. Det er klart min mening. Det kræver ikke du danser og hopper. Det kræver ikke du køber dig fattig i boden eller i shoppen. Det kræver blot at du ved din tilstedeværelse bidrager til at holdet præstere bedre. Hvis man altså er enige i den antagelse.

    Modsætningen må være at folk bruger en masse tid og penge på at ta' til århus en hverdag og fryse af komplet egoistiske grunde, og hvis man mener det, så kan jeg egentlig godt forstå at man får lidt ondt i røven.

    Men lad os holde det til hvad det er. Underholdning. Ikke en menneskeret. Please stop med at drage paralleller til alverdens ting der intet har med fodbold at gøre. Verden er ikke sort/hvid.

    Og kunne vi så ikke lade denne tråd være til de mennesker der rent faktisk skal til prag, og så evt. Oprette en "billetsystemet raus" tråd 1lr2 sted?
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Det er helt fair at dele op i en A og en B segmentering, når kravet for at være en del af A segmentet er noget så simpelt som at møde op. Det er klart min mening. Det kræver ikke du danser og hopper. Det kræver ikke du køber dig fattig i boden eller i shoppen. Det kræver blot at du ved din tilstedeværelse bidrager til at holdet præstere bedre. Hvis man altså er enige i den antagelse.
    Der er to ting i det her:

    1)
    Der er jo ingen som er uenige i det positive i at have fans med. Men det er en principiel beslutning, om de der har muligheder (penge, tid, osv) for at møde ofte op på udebane skal have forkøbsret (tilnærmerende eneret) på billetter til en kamp som denne. Vi snakker jo ikke om tilfældige danskere fra gaden som skal have lov til at få billet, men om FCK-fans som kommer til rigtig mange kampe, men som nu udelukkes.

    Det er lidt som om ideen er, at dem der ikke kommer jo blot har prioriteret anerledes og ikke vil det nok. Sådan fungerer verden vel ikke?

    2)
    Sådan som systemet er nu, så er der fans der kommer i klemme grundet måden loyalitetsprogrammet er skruet sammen på, måske bedst illustreret med de 300-400 (måske flere) mennesker i Farum sidst, som ikke registreres i noget pointsystem grundet, at de er på familietribunen - endda FCK's egen. Det virker heller ikke fair.

    Læg forøvrigt mærke til, at alle i tråden (endda jeg selv) anerkender, at det er smart at give en vis procent forkøbsret til loyalitetsprogrammets topscorere. Jeg synes personligt ikke, at det er specielt fair (medlemsskab af FCKFC evt. kombineret med årskort bør imo være nok), men jeg kan godt se det gode for FCK i, at capo, trommeslagere og hvad der ellers er af "stampersonel" + folk der er frisk på en sang skal være repræsenteret. Men at 90% eller endda 100% skal gå hertil, og andre fans ellers må kigge langt efter muligheden finder jeg helt skævt.

    Og jo, måske skal denne debat ikke være i denne tråd.

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Det er lidt som om ideen er, at dem der ikke kommer jo blot har prioriteret anerledes og ikke vil det nok. Sådan fungerer verden vel ikke?
    Jo.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jo.
    Mon ikke du bliver klogere en dag....

    Lad mig forøvrigt foreslå en endnu nemmere løsning. Alle er vel enige om, at det ultimative tegn på loyalitet er at holde med en klub i tykt og tyndt gennem alle år. I så fald så finder man selvfølgelig de mest loyale fans ved at se på medlemsnummer i fanklubben. De første ca 1000 interesserede medlemmer med laveste nummer får en billet. Er det ikke ca. lige så fair som den anden løsning? Altså man kunne jo have prioriteret at blive medlem tidligere og var man ikke født tidligt nok, ja så er det jo bare ærgerligt ligesom hvis du ikke har tid, penge, mulighed, helbred til gang på gang at stå på et awayafsnit i dag. Vi kan selvfølgelig give højst 10% billetter til folk under 25 som ikke var født i 1992 og så er vi også gavmilde.....
    Sidst redigeret af k@sper : 13.10.18 kl. 16:32

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Umiddelbart kan du i en kommerciel virksomhed forsvare at give de bedste kunder en fordel. Altså dem som bidrager økonomisk mest får den største fordel. Tid er her ikke en faktor med mindre man kan måle værdien af en enkelt tilskuere til en kamp. Det er rigtig svært, da jeg vil påstå at FCK havde vundet i Viby uden en eneste FCK fan og dermed er deres tilstedeværelse værdiløs (mere eller mindre), hvorimod en tilskuere hjemme imod BIF vil kunne have en positiv indvirkning på resultatet og tiltrækningskræften når nye spillere skal signes. Jeg kan ikke vurdere værdien.

    - Nedre C årskort må altså give flere point end Sektion 12, da kortet er dobbelt så dyrt. Herfra skal så trækkes diverse bøder og omkostningsforskelle på de forskellige tribuner. En enkelt billet giver umiddelbart flest point, da den koster 3-4 gange så meget som en sektion 12 billet.

    - udebaneture giver egentlig ikke en krone i kassen til FCK. Alle penge bliver sendt i modstanderens kasse og forbedre egentlig vores modstandere og vil måske endda have en negativ effekt for FCK. Her giver det så point at blive hjemme, da jeg skyder på (ledte lidt efter tal uden at få et totalt billede) at FCK tjener over 30 millioner om året i TV penge og har lidt over 3.000.000 TV seere. Her tjener FCK altså 10 kr pr seer. (Man får altså point for at se FCK på TV om det er ude eller hjemme).

    - så skal der tjenes point på de penge man bruger i boderne og på gear. Desuden skal vi se om vi kan måle værdien af at gå i skole en FCK trøje osv.

    Det bliver svært... fuck det, vi bruger tid som en faktor og glemmer alt om penge. Hvis man ser en kamp, så får man 90 point..... nu er det tid man bruger og dermed er det fuldstændig ligegyldigt om kampen er set på stadion eller på TV.... øhhh ok, det virker hellere ikke. Vi bruger antal fremkomster som en målestok, det giver på ingen måder mening, men det er det nemmeste at måle. Shit - det kan vi jo egentlig ikke måle, da folk som ser kampen via en fribillet, på familietribunen osv ikke tæller med. Altså beslutter vi os for at lave forskelsbehandling. Dem der får fordelen er glade og resten er plastik.

    Jeg begynder egentlig at tvivle på om det overhovedet er lovligt!

    Nå men, jeg mener det 100% jeg tager virkelig hatten af for de mange fans, som altid er der. Tager turene til de mærkeligste steder i Europa og/eller pokalkampe imod amatøre. Rent faktisk også jer, der bare igen og igen tager med til Farum, Odense, Hobro, Århus osv. Det er pisse fedt og I gøre det så meget federe for os magelige TV folk. Jeg synes helt sikkert også i fortjener en fordel, jeg er bare ikke enige i den nuværende form. Det er ikke mere kompliceret end det (og fair nok folk har en anden mening).

    God tur til Prag alle samme . Jer med billet og jer uden, jeg krydser fingre for at alle kommer på stadion og får en fantastisk away, hvor FCK tager alle 3 point med hjem.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •