Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #1

    Skal du til Prag?

    Vi er blevet opfordret til at starte en tråd for de fans, der tager turen til Prag, så det er muligt at dele erfaringer og gode råd med andre, der kunne have interesse i at komme af sted.


    Tager du til Prag? Så kan du finde nyttig information her.

    Da vi ikke har arrangeret nogen tur til Prag, tager størstedelen af Københavnere turen på egen hånd. Sektion 12 sender et par busser, men ellers er der ikke nogle arrangerede ture.



    Derfor har vi valgt, at samle al den nyttige information du har brug for lige her:

    Kampen spilles torsdag d. 8. november.

    Hvor: Eden Arena

    Tid: 21:00




    Inden kampen har vi arrangeret mødested for alle tilrejsende Københavnere

    Mødested for FCK-fans i Prag: Staromestske Namesti - Old Town Square Staroměstské nám., 110 00 Staré Město, Tjekkiet - vi samles på pladsen fra kl. 12.00



    Der vil være samlet afgang fra Staromestske Namesti og vil du gerne følges med andre Københavnere, så vil vi samlet tage metroen til stadion. Ønsker du at følges med os andre til stadion, så er mødetidspunktet kl. 18.00 på Staromestske Namesti. Vi går fra pladsen ca. 18.30.

    Stadion ligger et godt stykke væk og der skal påregnes en god gåtur. Vil du hellere tage turen til stadion på egen hånd, så kan du nå til stadion således:

    Turen til stadion: Eden Arena ligger på U Slavie Street. De 2 nærmeste stationer er Slavia og Kavkazska Station. Sporvogn 6, 7, 22, 23 og 24 kører til stationen Slavia. Bus 136, 213 and 260 kører til Kavkazska station. Metrolinjen A kører til stationen Strasnicka som ligger 1 km fra stadion.



    AWAY-kort: Du skal selvfølgelig også benytte away-kort for at komme ind på stadion. Har du glemt eller mistet dit away-kort, så skal du i stedet medbringe dit pas. Foran stadion vil der være en away-kort ansvarlig, der kan hjælpe dig, så du kan godkendes i systemet og få lov at komme på stadion. Det plejer at foregå lige ved siden af indgangen hvor man viser sit away-kort. Har du yderligere spørgsmål omkring away-kort, kan du finde information på FC Københavns hjemmeside



    Da vi er rigtig mange Københavnere der tager til Prag, er der desværre også nogen, der står uden billet til kampen. Har du ikke billet, men tager du stadig en tur til Prag, så har vi arrangeret, at man at man samlet kan se kampen på en hyggelig sportsbar tæt på Staromestske Namesti

    Fik du ikke billet til kampen?: Vi har arrangeret, at de der ikke fik billetter til kampen, kan se den samlet på baren Lion & Ball. Baren ligger meget tæt på det fælles mødested. Du kan finde adressen på baren her.
    Sidst redigeret af FCKFC - Kontor : 08.11.18 kl. 12:18 Årsag: Billetinfo
    FC København Fan Club

    Øster Alle 50
    2100 København Ø
    Tlf 35 43 23 43

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Skal du til Prag?

    Et par erfaringer herfra omkring en eventuel Prag-tur for andre interesserede:

    - Der er ikke umiddelbart flere fly hjem fra PRAG til KØBENHAVN den 10. november. De kan dog godt komme i udbud på et senere tidspunkt.
    - Fly torsdag (morgen) til søndag (morgen) er i skrivende stund blevet erhvervet for kr. 1.300 t/r gennem Norwegian.
    - Alt efter kampens billetpris (der endnu for mig er uvist) skal man nok regne med kr. 2.500-3.000 t/r med 3 overnatninger for en sådan tur.
    - Taxa fra lufthavnen og til centrum skal typisk ikke koste mere end 600-650 korunas (ca. kr. 130) - jeg erindrer dog Prags offentlige transportsystem som ganske billig og effektiv, og regner med at lokke min flok af mandspersoner til at befordres denne vej rundt.
    - Der synes at være en overvægt at store, gode og relativt billige lejligheder via Airbnb umiddelbart vest for "the old town" over floden (helt ned til 2-400 kr. pr. mand pr. nat for relativt store luksuslejligheder). Her skulle det gerne være til at sove og bo, mens man stadigvæk er tæt på byen, offentlig transport og des lige (dog knap 4-5km til stadion, men det tænker jeg man overlever). Jeg er måske bare en gammel mand, der ikke orker at bo på byens vilde festgader. Hoteller virker en kende dyrere, men ikke noget der sprænger budgettet. Derudover er der mange velrenomerede barer med special-øl, hvis man er sådan en slags fodboldfan, der også nyder en enkelt (eller firs) nedkølet humlebryg til ganen.
    - Skulle man have lyst til at se andre fodboldopgør mens man alligevel er i byen, så spiller hverken (så vidt jeg kan se) Sparta Prag, Zizkov eller Dukla hjemme i den weekend. Olympia Radotin fra den tjekkiske 3. division spiller dog et brag af en kamp (i midten af tabellen) mod storholdet Pizek kl. 14:00, hvis det kan lokke.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Skal du til Prag?

    Ellers er der jo "kun" 6 timers kørsel fra færgen til Prag - Sådan en tur kan laves relativt billigt hvis man fylder bilen. :)

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    117

    Re: Skal du til Prag?

    Vi har lavet turen onsdag-fredag fly og 5 stjernet hotel til 1400 pr mand. Det kan gøres billigere, så kom af sted alle mand
    Sidst redigeret af morten4300 : 12.09.18 kl. 07:39

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Skal du til Prag?

    Vi har taget ud torsdag morgen og hjem fredag for omkring 2.000 pr. mand.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Skal du til Prag?

    Når nu man er ved at anbefale flyløsninger til fodboldkampe, kan jeg anbefale at benytte Norwegian til Vendsyssel Away den 30 september.
    Afsted efter temperament i løbet af lørdagen fra KBH (f.eks. ved 16-tiden og retur fra Aalborg søndag ved 17 tiden).
    Med en overnatning hos på billigt hotel i centrum, er der god mulighed for at sove godt og længe søndag morgen, inden toget mod Hjørring kører ved 9-tiden søndag morgen fra Aalborg station.
    Samlet pris tur/retur små 2tkr.

    Alternativt kan man tage DSB 02.00 lørdag nat, og være fremme i Hjørring ved 10-tiden om morgenen. Retur ved 15-16 tiden og hjemme cirka ved midnat. DSB tager sølle 988 kr t/r sidst jeg tjekkede.

    Ses

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    Når nu man er ved at anbefale flyløsninger til fodboldkampe, kan jeg anbefale at benytte Norwegian til Vendsyssel Away den 30 september.
    Afsted efter temperament i løbet af lørdagen fra KBH (f.eks. ved 16-tiden og retur fra Aalborg søndag ved 17 tiden).
    Med en overnatning hos på billigt hotel i centrum, er der god mulighed for at sove godt og længe søndag morgen, inden toget mod Hjørring kører ved 9-tiden søndag morgen fra Aalborg station.
    Samlet pris tur/retur små 2tkr.

    Alternativt kan man tage DSB 02.00 lørdag nat, og være fremme i Hjørring ved 10-tiden om morgenen. Retur ved 15-16 tiden og hjemme cirka ved midnat. DSB tager sølle 988 kr t/r sidst jeg tjekkede.

    Ses
    Øh... Mkay...


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Anbefalinger til spisesteder søges, så byd meget gerne lige ind med jeres erfaringer.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2012
    Indlæg
    9

    Re: Skal du til Prag?

    U Parlamentu på Valentinska serverer god og rigelig tjekkisk mad til en meget rimelig pris. Og naturligvis tjekkisk øl fra fad.
    For god ordens skyld: Som overalt i Prag er tjekkisk mad overvejende svinekød. God fornøjelse - jeg har spist der mange gange. Superhyggeligt.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2018
    Indlæg
    22

    Re: Skal du til Prag?

    Hej! jeg er ny herinde - så håber ikke jeg gør/spørger forkert.

    Men ved i noget om dette? https://www.fck.dk/nyhed/billetinfo-slavia-prag-fck

    Altså jeg kan godt læse, men er der nogen der ved om det er fordi der er få billetter til FCK?

    Jeg har nemlig købt rejse og det hele, så ville sgu være syndt ikke at få en billet!

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af sMixers Se meddelelser
    Hej! jeg er ny herinde - så håber ikke jeg gør/spørger forkert.

    Men ved i noget om dette? https://www.fck.dk/nyhed/billetinfo-slavia-prag-fck

    Altså jeg kan godt læse, men er der nogen der ved om det er fordi der er få billetter til FCK?

    Jeg har nemlig købt rejse og det hele, så ville sgu være syndt ikke at få en billet!

    Vovet at købe rejse til en kamp, man ikke har billet til- men jeg håber du får en.


    Jeg formoder, at FCK er blevet tildelt det minimum antal billetter som hjemmebaneklubben i flg. UEFA aftale skal stille til rådighed for udeholdets medrejsende?

    Jeg mener at det er 5% af stadionkapacitet udeholdet har ret til.

    Slavias stadion er ikke stort - der er plads til ca 21.000, og sikkert lidt mindre, da det er en højrisikokamp, så omkring 20.000 pladser.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eden_Arena

    Så de 1.035 billetter svarer vel meget godt til 5% af kapacitet på stadion.

    Jeg håber du har været loyal overfor FCK, været til kampe, købt merchandise osv.osv, for ellers får du svært ved at få en billet, da der bliver rift om dem.

    Læs evt her https://www.fck.dk/voreskbh
    Sidst redigeret af jak : 01.10.18 kl. 16:21
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2018
    Indlæg
    22

    Re: Skal du til Prag?

    True, jeg troede dog ikke det hang sådan sammen.

    Tænkte bare at andre stod i samme båd som jeg, og ville høre hvad de evt. gjorde!

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Vovet at købe rejse til en kamp, man ikke har billet til- men jeg håber du får en.


    Jeg formoder, at FCK er blevet tildelt det minimum antal billetter som hjemmebaneklubben i flg. UEFA aftale skal stille til rådighed for udeholdets medrejsende?

    Jeg mener at det er 5% af stadionkapacitet udeholdet har ret til.

    Slavias stadion er ikke stort - der er plads til ca 21.000, og sikkert lidt mindre, da det er en højrisikokamp, så omkring 20.000 pladser.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eden_Arena

    Så de 1.035 billetter svarer vel meget godt til 5% af kapacitet på stadion.

    Jeg håber du har været loyal overfor FCK, været til kampe, købt merchandise osv.osv, for ellers får du svært ved at få en billet, da der bliver rift om dem.

    Læs evt her https://www.fck.dk/voreskbh

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Vovet at købe rejse til en kamp, man ikke har billet til- men jeg håber du får en.
    Det er nu ret almindelig praksis, særligt fordi prisen stiger hvis man venter. Når det så er sagt har det yderst sjælden været et problem tidligere. Umiddelbart kan jeg kun huske at Barcelona, Manchester og Chelsea away blev udsolgt. Vi får se med Prag.

    Mvh Dingo, som har både fly, hotel og forsvindende få loyalitetspoint :-)
    Sidst redigeret af Dingo : 01.10.18 kl. 20:27
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #14
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    ....loyal overfor FCK, været til kampe, købt merchandise osv.osv,...
    Man får ikke, og har aldrig fået, point for at købe merchandise (eller øl i boderne, eller hvad der ellers er af konspirationsteorier om ulighed)
    Sidst redigeret af MZ : 01.10.18 kl. 21:35

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #15
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Man får ikke, og har aldrig fået, point for at købe merchandise (eller øl i boderne, eller hvad der ellers er af konspirationsteorier om ulighed)
    Det står ret klart i betingelserne derinde at fornyelse af sæsonkort giver 100 points og så sparer man 20 points op for hver hjemme- og udekamp. Hvor langt det går tilbage og om points kan løbe ud efter en årrække ved jeg så ikke.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •