Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg forstår godt at man vil forfordele trofaste kunder, men jeg er ikke helt vild med ideen om at jeg kan glemme alt om en attraktiv away som Prag. Jeg kan ikke komme i Parken hver gang og jeg kan ikke komme med på away ture. Vi er en flok gutter, der rejser en gang om året og en fodboldtur ville være oplagt. Man kan godt nok også være trofast fan uden at tage på tur hver weekend, jeg vil næsten påstå at sønnen aldrig bliver fodboldfan, hvis fodbold er lig med far er væk hele tiden.
    Hvis man definerer en trofast fan primært ud fra følelser over mange år istedet for deltagelse, så betyder det vel også (lidt firkantet) at det er uretfærdigt når den gennemsnitligtlige Liverpool-, Barcelona- eller Unitedfan ryger bagerst i billetkøen til de større kampe, eller?

    Jeg forstår det er ærgeligt ikke at have samme adgang til billetter og timingen af udmeldelsen fra klubben kom også alt for sent.
    Når det er sagt, er det netop din lyst til kun at kunne finde tid til de allermest attraktive kampe der gør at jeg er glad for at vi endelig bruger systemet til det som det vel egentlig er oprettet til.
    Det er vel fair, at dem der investerer mest tid i at følge klubben ikke skal slås om billetter med dem der kun gider når det er “rigtig sjovt”

    Jeg håber personligt, at klubben fortsætter med denne fremgangsmåde.


  2. #47
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg forstår godt at man vil forfordele trofaste kunder, men jeg er ikke helt vild med ideen om at jeg kan glemme alt om en attraktiv away som Prag. Jeg kan ikke komme i Parken hver gang og jeg kan ikke komme med på away ture. Vi er en flok gutter, der rejser en gang om året og en fodboldtur ville være oplagt. Man kan godt nok også være trofast fan uden at tage på tur hver weekend, jeg vil næsten påstå at sønnen aldrig bliver fodboldfan, hvis fodbold er lig med far er væk hele tiden.

    Det ville være mere passende at lave en kombination. X billetter til trofast fans og x billetter til lodtrækning. Lad os sige at “trofast” fans får et par dage til at købe de første 5-700 billetter og bagefter kan alle (incl de trofaste) melde sig til lodtrækningen om resten. Jeg synes oprigtigt det er synd for de fans, de har købt en tur til Prag uden reelt at have en chance for at få billet.
    Personligt foretrækker jeg det nuværende system, og ville ønske det også ville blive brugt til BIF_away 3.november.

    Btw i kan pt booke jeres Drengetur til Zenitkampen i stedet.
    Ud onsdag og hjem fredag morgen for 1349,- ...
    Jeg har hørt at drikkevarer og damer har samme prisniveau i Prag og Rusland, og jeg tror ikke der bliver udsolgt.

    Vh
    Deichmaniac

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Mener du alvorligt folk som er der hver gang, ikke fremover kan være det. For man kan jo ikke vinde i lodtrækning hver gang. Det lyder som et godt tiltag for stemning med videre. Ser især frem til capo og tromme ikke har lodtrækningsheld. . . .
    Først og fremmest så skriver jeg at jeg gerne så en kombination. Derefter så er det sådan at vi alle har forskellige arbejds- og familieforhold, som kan gøre det svære for person A at være ligeså aktiv fan som fan B. Min arbejdsplads er åben døgnet rundt. 365 dage om året, 24 timer om dagen. Det betyder, at jeg aldrig ville kunne købe et sæsonkort og da jeg ikke har skema langt fem i tiden må jeg også “nøjes” med enkeltbilletter til Europa og dermed også ofte dårlige pladser. Det er 100% ok - det er en del af mit liv, men jeg synes da det er synd, at jeg samtidig bliver udelukket fra en fed away.

    Som sagt - så har jeg en forståelse for at man vil please sine stamkunder. Det har jeg det slet ikke dårligt med. Man kunne jo fordele billetterne i forskellige grupper. FCKFC, sæsonkort holdere osv kunne få en større procentdel og så lader man nogle hundrede billetter være åben for en lodtrækning. Så tit vil jeg eller andre alligevel ikke “stjæle” jeres billetter og mine fridage er ikke bestemt af modstanderen. Ajax og Rubin Kazan er min away historie i Europa og stemningen var nu ganske fin til begge kampe selvom det var random hvem der fik billet og man ikke havde cabo tårn eller tromme med (så vidt jeg husker).

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Først og fremmest så skriver jeg at jeg gerne så en kombination. Derefter så er det sådan at vi alle har forskellige arbejds- og familieforhold, som kan gøre det svære for person A at være ligeså aktiv fan som fan B. Min arbejdsplads er åben døgnet rundt. 365 dage om året, 24 timer om dagen. Det betyder, at jeg aldrig ville kunne købe et sæsonkort og da jeg ikke har skema langt fem i tiden må jeg også “nøjes” med enkeltbilletter til Europa og dermed også ofte dårlige pladser. Det er 100% ok - det er en del af mit liv, men jeg synes da det er synd, at jeg samtidig bliver udelukket fra en fed away.
    Er din baggrund for hvorfor du ikke ser flere kampe ikke fuldstændig irrelevant?
    Faktum er at du prioriterer anderledes end flere af dine medfans og det er der intet galt med, men så må du også leve med at de omvendt bliver prioriteret først af klubben frem for dig.

    Det ærgerligt at afsnittet ikke er større så der er plads til alle der vil med, men synd for dig er det godt nok ikke.
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 09.10.18 kl. 17:12


  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Er din baggrund for hvorfor du ikke ser flere kampe ikke fuldstændig irrelevant?
    Faktum er at du prioriterer anderledes end flere af dine medfans og det er der intet galt med, men så må du også leve med at de omvendt bliver prioriteret først af klubben frem for dig.

    Det ærgerligt at afsnittet ikke er større så der er plads til alle der vil med, men synd for dig er det godt nok ikke.
    Nå nå nå, jeg synes nu det er synd for alle der ikke kan få en billet ;). Naturligvis er det er spørgsmål om prioritering, det er det altid. Samfundet kræver nu engang at nogle ting er åben 24/7 - det kan blive en spændene diskusssion omkring hvem der skal forfordele og hvornår... skal vi så også tag skatten og demokratiet med?

    Alt jeg har gjort er at foreslå en kombination. Her behøver man bestemt ikke at være enig og jeg gentager gerne mig selv, jeg forstår udemærket argumentet omkring dem der lægger flest penge i butikken bliver forfordelt... lige med kulturelle begivenheder er jeg bare ikke enig.

    Nu er diskussionen hellere ikke mere spændene, ofte kan man godt komme med og så må man jo bare håbe at det passer ind i skemaet.

    Rettet - ikke at det gør noget og naturligvis er der folk, som kun kommer til de mest attraktive kampe. Hos mig handler der udelukkende om at jeg har et begrænset antal dage jeg kan, hvis det så samtidig bliver umuligt at få en billet... så er løbet kørt. Jeg var der i de to første runder af Europa (hjemme) og jeg kan se Prag hjemme og har i dag købt billet. Det betyder jo så, at jeg får den ringeste mulighed for en god plads - men der brokker jeg mig bestemt ikke over. Det er bare ganske logisk, når man har et system med faste pladser.
    Sidst redigeret af superestrella : 09.10.18 kl. 19:19

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg arbejder på en døgninstitution, jeg fik billet. Helt umuligt er det altså ikke, kun prioritering sætter grænser, ligesom klubbens prioritering her gør det.

    Jeg syntes det er en fremragende måde at gøre det på og håber at klubben fortsætter med at gøre det til alle kampe som potentielt bliver udsolgt. Jeg mener tilmed at det er den helt rigtige løsning at gøre det med 100% af billetterne.

    Dog håber jeg at man ændre systemet, så det fungere ligesom Koefficient systemet, hvor det er de 5 seneste sæsoners point der tæller, så de nye trofaste har mulighed for at overhale de forhenværende trofaste.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  8. #52
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Dog håber jeg at man ændre systemet, så det fungere ligesom Koefficient systemet, hvor det er de 5 seneste sæsoners point der tæller, så de nye trofaste har mulighed for at overhale de forhenværende trofaste.
    Det må de jo se på med tiden, da det kun har eksisteret 3 år+indeværende sæson.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg arbejder på en døgninstitution, jeg fik billet. Helt umuligt er det altså ikke, kun prioritering sætter grænser, ligesom klubbens prioritering her gør det.

    Jeg syntes det er en fremragende måde at gøre det på og håber at klubben fortsætter med at gøre det til alle kampe som potentielt bliver udsolgt. Jeg mener tilmed at det er den helt rigtige løsning at gøre det med 100% af billetterne.

    Dog håber jeg at man ændre systemet, så det fungere ligesom Koefficient systemet, hvor det er de 5 seneste sæsoners point der tæller, så de nye trofaste har mulighed for at overhale de forhenværende trofaste.
    Det er jo det og det gør jo også diskussionen mindre aktuel og mere principiel. Tilskuertallet er dalende og der er naturligvis mange grunde, men personligt så er mit produkt også blevet betydeligt forringet over årene. Det startede egentlig med indførelse af faste pladser på nedre C. Jeg kan umiddelbart ikke se det forkerte i det, men derfor er det nu engang en forringelse for mig og lignende fans, der ikke kommer mere end 5-10 gange på en sæson. Dog er vi også en ret stor fanskare med samme aktivitet og halvere du vores opkomster pga tiltag til dem der kommer ofte, så kan man spørge sig selv om det er økonomisk en god ide (jeg aner det ikke).

    Som sagt har jeg ikke meget imod faste pladser og er reward system.
    Sidst redigeret af superestrella : 10.10.18 kl. 04:33

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2018
    Indlæg
    3

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg syntes, at den måde de har gjort det på her, er helt i hegnet. Selvfølgelig er det positivt, at dem som på papiret er de mest loyale har mulighed for en billet, men jeg syntes det lugter lidt af, at det faktisk lige så meget er et spørgsmål om, at kende nogen som har mange point via sæsonkort. Jeg fik mine 2 billetter via en kollega som heldigvis havde mange point og jeg kunne da hører på de 3 i køen i shoppen i går, at de havde fået den på præcis samme måde. Så i stedet for et spørgsmål om loyal, så er det et spørgsmål om, at kende nogen. Hvad med dem som kommer ind via sponsorbilletter hver gang, de er da på mange måde lige så loyale.... Eneste fair er, at lave helt nomal kø og så lade dem som gider/har muligheden, stille sig op og vente.

    Jeg fik i øvrigt en ekstra billet, som er tilbudt via PB til *Stiverasmusfalk* (som var den første der reelt skrev i denne tråd, at han/de manglede én billet) - Hvis han af en eller anden årsag ikke har givet besked senest i morgen torsdag, ryger den videre til den næste i denne tråd som har skrevet, at personen mangler en :-)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg kontra byder lige på dén og siger at den eneste måde at gøre det endnu mere fair på, så er at knytte billetten til awaykortet på personen med pointene, med navn på billetten.

    At se lykkeridderne som er gode til at stå i kø for specifikke events, fylde tribunen på bekostning af folk som er at finde i Parken mod Horsens og Randers, såvel som i Hjørring til en kl 12 kamp, i Viby Jylland til en pokalkamp, i Hobro til en mandagskamp, på Island, I Finland, Bulgarien og man kunne blive ved, er alt andet end fair.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2018
    Indlæg
    3

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg hørte ikke noget fra den første som fik tilbudt billetten, så der er sendt PM til Frederiksberg som var næste i tråden . Skriv gerne lige, hvis du ikke kan skal bruge den alligevel, så andre kan få glæde af den :-)


    Citat Oprindeligt indsendt af Bingobent Se meddelelser
    Jeg syntes, at den måde de har gjort det på her, er helt i hegnet. Selvfølgelig er det positivt, at dem som på papiret er de mest loyale har mulighed for en billet, men jeg syntes det lugter lidt af, at det faktisk lige så meget er et spørgsmål om, at kende nogen som har mange point via sæsonkort. Jeg fik mine 2 billetter via en kollega som heldigvis havde mange point og jeg kunne da hører på de 3 i køen i shoppen i går, at de havde fået den på præcis samme måde. Så i stedet for et spørgsmål om loyal, så er det et spørgsmål om, at kende nogen. Hvad med dem som kommer ind via sponsorbilletter hver gang, de er da på mange måde lige så loyale.... Eneste fair er, at lave helt nomal kø og så lade dem som gider/har muligheden, stille sig op og vente.

    Jeg fik i øvrigt en ekstra billet, som er tilbudt via PB til *Stiverasmusfalk* (som var den første der reelt skrev i denne tråd, at han/de manglede én billet) - Hvis han af en eller anden årsag ikke har givet besked senest i morgen torsdag, ryger den videre til den næste i denne tråd som har skrevet, at personen mangler en :-)

  16. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    74

    Re: Skal du til Prag?

    Jeg ved at det her er lidt af et langskud....

    Jeg har arrangeret en tur for min lillebror og jeg til Prag, vi plejer at være afsted på en europa away per sæson og billetter har aldrig været et problem. Som sæsonkortholder igennem mange år har jeg ikke haft problemer med at skaffe billet, men min lillebror har desværre ikke fået, da han ikke har mulighed for at møde op i Parken så ofte som jeg.

    Hvis der skulle være nogen der har billet i overskud, sender vi naturligvis en menu 1 og en donation til tifokassen den anden vej.

  17. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg kontra byder lige på dén og siger at den eneste måde at gøre det endnu mere fair på, så er at knytte billetten til awaykortet på personen med pointene, med navn på billetten.

    At se lykkeridderne som er gode til at stå i kø for specifikke events, fylde tribunen på bekostning af folk som er at finde i Parken mod Horsens og Randers, såvel som i Hjørring til en kl 12 kamp, i Viby Jylland til en pokalkamp, i Hobro til en mandagskamp, på Island, I Finland, Bulgarien og man kunne blive ved, er alt andet end fair.
    Hvorfor fanden skal folk, der kan tage til en pokalkamp i Viby have forrang i forhold til en anden ligeså stor fan, som tilfældigvis ikke bare kan få fri. Jeg er med på et fordelsprogram, meeeeeeen der må være grænser. Man kan få alle de fordele man vil til hjemmekampe, det betalt man sig fra og man kan få nogle fordele ved udekampe ved at være aktiv. Rigtig fint - men vi er også rigtig mang fans, som bare ikke kan være der hver gang og så skal vi ikke have chancen for at komme på tur. Det er altså absurd.

    PS: jeg er ikke bitter over at min chance for en away er lille. Europa er nærmest umuligt for mig at passe ind. Vi skal bare passe lidt på, hvordan vi vil forfordele nogle fremfor andre. Det er sådan helt generelt i hele samfundet
    Sidst redigeret af superestrella : 11.10.18 kl. 10:41

  18. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal du til Prag?

    Som en der ikke gider tage til udekampe - og dermed ikke har noget personligt i klemme i den her diskussion - vil jeg alligevel gerne give mit besyv med.

    Når det en sjælden gang i mellem sker, at efterspørgslen er større end udbuddet (lets' face it, det er vel relativt sjældent, at der er for få udebanebilletter til en FCK-kamp), er der nogen, der går glip af kampen. Det er jo de simple facts. Og det er da både rimeligt og fornuftigt, at de mest loyale tilhængere tilgodeses i den situation. Det er en udmærket gulerod, der måske kan få flere til at komme til de almindelige kampe, og det giver formentlig også bedre opbakning til holdet på banen.

    Og som sagt, det er jo for det meste slet ikke noget problem for os andre at få billet (hvis vi er interesseret). Og i de få tilfælde det er, er det da mere synd, at de trofaste skal snydes.

    Det største problem, som jeg ser det, er da, at man kan købe billetter til andre gennem loyalitetsprogrammet, for det undergraver selvsagt pointen med det. Men det burde nemt kunne ændres, hvis man ville.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Som en der ikke gider tage til udekampe - og dermed ikke har noget personligt i klemme i den her diskussion - vil jeg alligevel gerne give mit besyv med.

    Når det en sjælden gang i mellem sker, at efterspørgslen er større end udbuddet (lets' face it, det er vel relativt sjældent, at der er for få udebanebilletter til en FCK-kamp), er der nogen, der går glip af kampen. Det er jo de simple facts. Og det er da både rimeligt og fornuftigt, at de mest loyale tilhængere tilgodeses i den situation. Det er en udmærket gulerod, der måske kan få flere til at komme til de almindelige kampe, og det giver formentlig også bedre opbakning til holdet på banen.

    Og som sagt, det er jo for det meste slet ikke noget problem for os andre at få billet (hvis vi er interesseret). Og i de få tilfælde det er, er det da mere synd, at de trofaste skal snydes.

    Det største problem, som jeg ser det, er da, at man kan købe billetter til andre gennem loyalitetsprogrammet, for det undergraver selvsagt pointen med det. Men det burde nemt kunne ændres, hvis man ville.
    Jeg kunne sagtens være i samme båd. Det er nu bare et principielt spørgsmål, hvornår er det ok at forfordele og hvornår er det ikke. Skal de arbejdsdygtige forfordele på ventelister fremfor ukampdygtige, skal et nyt hjerte gives til yngste og mest raske person eller skal vi alle have samme chance. Skal den der tidsmæssigt eller økonomisk bidrager mest til samfundet have en fordel. Kommercielt kan det give mening og om en kan købe nogle sneakers før andre kan ikke rigtigt få mit pis i kog. Samfundsmæssigt synes jeg det giver mening, at vi har de samme rettigheder og på trods af den kommercielle side af en fodboldklub, så går det i min verden ind under en kulturel begivenhed, hvor vi alle bør have samme muligheder. Jeg vedkender at jeg er i tvivl omkring min mening, havdevi diskuteret DBU og landsholdet, så havde min mening været endnu mere udtalt.

    Derfor mit forslag om en kombination. Ja, størstedelen bliver fordelt efter en form for pointsystem som nu (eller endnu bedre, forslaget omkring point kun bruges personligt) og en mindre del går ind i et lotteri. Det kan give alle en fair chance for at se den kamp, som måske er mere attraktiv, men også den der måske nu engang bare passer ind til resten af de sociale forpligtelser.

    Nu kan jeg godt nok hellere ikke koge mere suppe, på en uenighed der er principiel og hvor jeg står lidt alene haha.

Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •