Se afstemningsresultater: Hvad bliver kampens udfald

Stemmeafgivere
52. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    10 19.23%
  • Uafgjort

    10 19.23%
  • NAJS FC vinder

    21 40.38%
  • Det er trænerens skyld!!1!

    11 21.15%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 56 af 56

Emner: Midtjylland-København 16/9 2018 kl. 18.00 - Optakts- og kamptråd

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Helt ærligt .. kunne FCK i løbet af sæsonen ikke have tabt til alle hold i ligaen på udebane på en dag hvor de rammer deres absolutte max og FCK rammer ind på 25% ?

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    ...jeg er bekymret over, at FCM har så mange især offensive variationsmuligheder sammenlignet med os og er kommet så relativt godt oppe og køre i et efterår, hvor vi skal presse seks Europa League-kampe ind, som de slipper for.
    Vi skal have lov at være utilfredse efter en så bovlam præstation. Det var dog samtidig mod et Midtjylland på noget nær toppen af deres formåen. Selv Graulund, der plejer at sige det stik modsatte af, hvad jeg tænker, kaldte det for “uden sammenligning den bedste præstation af FCM i sæsonen”, hvilket jeg er meget enig i.

    Må jeg minde om, at de inden dagens kamp havde en form i de fem foregående, der sagde 1 vundet, 3 uafgjorte og 1 tabt. Altså én sejr i de seneste fem kampe.

    I det hele taget har deres form set sådan her ud i de 14 kampe (inden i går), de har spillet i sæsonen:

    U-T-T-V-U-V-V-V-V-U-U-V-T-U

    Altså 6 vundne, 5 uafgjorte og 3 nederlag. Den snarrådige læser vil opdage, at de har en serie på fire sejre i træk. Javel, det er også pænt, men det er altså mod Vejle (oprykker og øjeblikkelig 12’er, der førte kampen 10 min før tid), Horsens (der gav straffespark og indkasserede rødt kort allerede i 1. halvleg) og 2 gange ikke særligt overbevisende sejre over TNS (fra den walisiske liga, der pt er rangeret som nr. 48 af UEFAs 55 nationale topligaer).

    Det var tankevækkende, at FCM var København så overlegne på alle parametre, men at påstå at de er godt kørende, det er altså at tale mod bedre vidende.

    Nu har de fire på papiret “nemme” kampe, som de sagtens kan vinde, inden de rammer en hårdere periode med FCN, Brøndby, Esbjerg, (Vejle) og FCK i Parken. Høvler de alle de kampe hjem fra spids, skal vi være nervøse. Indtil da er mit råd at tage den med ro.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Tja , de møder Sønderjyske ude i weekenden ... de har før givet andre hold problemer ;-)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Vi skal have lov at være utilfredse efter en så bovlam præstation. Det var dog samtidig mod et Midtjylland på noget nær toppen af deres formåen. Selv Graulund, der plejer at sige det stik modsatte af, hvad jeg tænker, kaldte det for “uden sammenligning den bedste præstation af FCM i sæsonen”, hvilket jeg er meget enig i.

    Må jeg minde om, at de inden dagens kamp havde en form i de fem foregående, der sagde 1 vundet, 3 uafgjorte og 1 tabt. Altså én sejr i de seneste fem kampe.

    I det hele taget har deres form set sådan her ud i de 14 kampe (inden i går), de har spillet i sæsonen:

    U-T-T-V-U-V-V-V-V-U-U-V-T-U

    Altså 6 vundne, 5 uafgjorte og 3 nederlag. Den snarrådige læser vil opdage, at de har en serie på fire sejre i træk. Javel, det er også pænt, men det er altså mod Vejle (oprykker og øjeblikkelig 12’er, der førte kampen 10 min før tid), Horsens (der gav straffespark og indkasserede rødt kort allerede i 1. halvleg) og 2 gange ikke særligt overbevisende sejre over TNS (fra den walisiske liga, der pt er rangeret som nr. 48 af UEFAs 55 nationale topligaer).

    Det var tankevækkende, at FCM var København så overlegne på alle parametre, men at påstå at de er godt kørende, det er altså at tale mod bedre vidende.

    Nu har de fire på papiret “nemme” kampe, som de sagtens kan vinde, inden de rammer en hårdere periode med FCN, Brøndby, Esbjerg, (Vejle) og FCK i Parken. Høvler de alle de kampe hjem fra spids, skal vi være nervøse. Indtil da er mit råd at tage den med ro.
    Når jeg påstår, at FCM er godt kørende, er det naturligvis fraregnet deres årligt tilbagevendende joke af en europæisk kampagne.

    Det er baseret på, at de sidste år vandt et mesterskab, der på alle måder tilhørte Brøndby. FCM afskibede både profiler og vigtige reserver i vintervinduet og spillede på mange måder et ganske ordinært, grænsende til ringe, forår, hvis du bare kigger på spillet, og hvordan mange af deres sejre og point kom hjem. Men man må konstatere, at de har udviklet en eller anden form evne til at hente de nødvendige point, særligt når det gælder allermest, og selv når det ikke rigtig kører for dem.

    Nu står de så med 18 point efter ni kampe, hvoraf de vel kun har spillet én rigtig god kamp – mod os i søndags. Det skete vel at mærke uden deres måske to mest afgørende spillere indtil videre i sæsonen, Wikheim og George, i startopstillingen.

    Det er blot det, som jeg synes er en smule bekymrende, når vi samtidig falder så meget i kvalitet, som vi gør, når vores 12.-15. bedste spillere skal i aktion. Og vi samtidig skal til at finde ressourcerne til seks europæiske kampe mere de næste tre måneder.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Er vi nu ikke ude i noget med, at vi heller ikke kan huske Ankersen lave et godt indlæg, Wiland lave et godt udspark osv? Pierre har gjort det fint i år som indskifter uden at være prangende. Han er jo ikke en mand som alene kommer ind og laver en kæmpe forskel. Men kan medspillerne finde ud af at spille ham ordentligt (han skal have den i overlap, ikke i stille position), så kan han komme ind og lave flere og bedre indlæg end f.eks. Boilesen, også selvom han ikke helt har sin gamle fart. Og så har vi altså ikke en anden spiller i truppen som kan spille en venstre wing i en 343/352.[/QUOTE]

    Det er interessant, hvis Ståle fremover vil skifte over til 343, hvis vi skal satse.
    Jeg synes vi har spillerne til det, fremfor 352.
    Forsvaret skal bestå af Bjelland, Sotiriou og Vavro.
    Midtbane: Thomsen/Boile, Zeca, Gregus og Skov/Ankersen.
    Angreb: Fischer, N'doye og Falk

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Er vi nu ikke ude i noget med, at vi heller ikke kan huske Ankersen lave et godt indlæg, Wiland lave et godt udspark osv? Pierre har gjort det fint i år som indskifter uden at være prangende. Han er jo ikke en mand som alene kommer ind og laver en kæmpe forskel. Men kan medspillerne finde ud af at spille ham ordentligt (han skal have den i overlap, ikke i stille position), så kan han komme ind og lave flere og bedre indlæg end f.eks. Boilesen, også selvom han ikke helt har sin gamle fart. Og så har vi altså ikke en anden spiller i truppen som kan spille en venstre wing i en 343/352.

    Det er interessant, hvis Ståle fremover vil skifte over til 343, hvis vi skal satse.
    Jeg synes vi har spillerne til det, fremfor 352.
    Forsvaret skal bestå af Bjelland, Sotiriou og Vavro.
    Midtbane: Thomsen/Boile, Zeca, Gregus og Skov/Ankersen.
    Angreb: Fischer, N'doye og Falk
    Jeg er enig i at Pieros' defensive kompetencer er noget mere udtalte end hans offensive, men jeg ville alligevel foretrække Pappagiannopolos i 3-backkæden hvis nu det skulle være... :-)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Helt ærligt .. kunne FCK i løbet af sæsonen ikke have tabt til alle hold i ligaen på udebane på en dag hvor de rammer deres absolutte max og FCK rammer ind på 25% ?
    Som vi spillede i Herning kunne vi have tabt til alle hold i 1. division.. Og det er netop bekymrende, at vi i så vigtig en kamp kan ramme så lavt et kollektivt niveau.. Jeg er på ingen måde imponeret over FCM og jeg var det heller ikke i kampen mod os.. Synes de spiller enormt forudsigeligt og ideforladt og de kommer til chancer primært på store fejl hos modstanderen og tilfældigheder. Når jeg kigger på deres start 11'er er der ikke mange spillere, hvor jeg tænker wow, ham gad jeg godt skifte ud med en af vores.. De har en stærkt 3-backkæde, hvor jeg dog primært mener det er Sviatchenko der kunne byde sig til her, og så har de lange Paul, der er uhyggelig god når han rammer dagen, men som også har et vanvittig lavt bundniveau.. Resten ville være rigtig fine breddespillere her, men ingen som jeg ville skifte med Zeca, Falk, Bjelland, Vavro, Joronen, Ankersen, N'Doye, Fischer.. Vi havde alle tiders chance for at slå et afgørende hul i ligaen, og den formøblede vi på det gorveste.. Nu har FCM i stedet momentum og kan måske ride på den samme bølge som sikrede dem mesterskabet i foråret, fordi de er propfyldt med selvtillid.. Kan godt forstå Ståle var rødglødende efter kampen...

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Hej

    Havde (desværre) ikke mulighed for at se kampen direkte, men så den første time af kampen i går, hvor det stadig stod 1-0. Jeg kendte resultatet og havde læst artikler og indlæg på Sidelinien om hvor dårligt FCK havde spillet og hvor fantastisk overlegne FCM havde været.
    Jeg synes på ingen måde FCM var bedre en FCK den første time, slet ikke. FCK lavede fejl, to-tre stykker, men havde ellers kontrol og sad på spillet. FCM gravede sig ned og spillede Drillo bold, desværre med succes.
    Angriberne (og Skov) var hovedårsagen til at vi ikke var foran eller i at det i det mindste stod 2-2. Dommeren havde også adskillige underlige kendelser og udeblivende gule kort og havde stor indflydelse på spillet. FCM kunne flæske FCK spillere helt uden konsekvenser. Selv ærke FCK haderen Frimann kommenterede det.
    Om det så FCM spillede Barcalona bold efter jeg slukkede ved jeg ikke, men synes billedet er meget skævvredet både herinde og i medierne.

    Kom så med tæskene....

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Sep 2018
    Indlæg
    31

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    JEG synes man skal passe på med at drage forhastede konklusioner om truppen og sæsonen fremadrettet fordi man taber en kamp i Herning, selv 10/11 og 16/17 holdet tabte derovre. FCM leverede det bedste af det de nu kan finde ud af i denne her kamp i denne sæson, mens vi leverede 1 af vores 2 dårligste præstioner i denne sæson. Inden da har de været pinlige at se på og røg ud af Europa efter nederlag til Astana og Malmø, pinligt for en dansk mester ivørigt efter min mening, mens vi har været det klart bedste hold og som altid skal spille europæisk gruppespil efter en langt sværere vej end noget andet dansk hold. De kan lide at snakke, lad dem endelig gøre det, det kan vi kun grine af, men det bliver IKKE dem der står med pokalen til næste sommer. De kommer givetvis til at tage en masse point dette efterår, men det gøre vi altså også, det er ikke fordi vores program er det værste heller. Vi burde f.eks. være i stand til at få 15 point i de næste 5 kampe mod FCN, Hjørring, Randers, Vejle og AGF og så er efteråret jo nærmest ved at være slut, om end vi selvfølgelig stadigvæk vi have svære udekampe mod AaB og Brøndby, men det er jo egentlig også det.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Hej

    Havde (desværre) ikke mulighed for at se kampen direkte, men så den første time af kampen i går, hvor det stadig stod 1-0. Jeg kendte resultatet og havde læst artikler og indlæg på Sidelinien om hvor dårligt FCK havde spillet og hvor fantastisk overlegne FCM havde været.
    Jeg synes på ingen måde FCM var bedre en FCK den første time, slet ikke. FCK lavede fejl, to-tre stykker, men havde ellers kontrol og sad på spillet. FCM gravede sig ned og spillede Drillo bold, desværre med succes.
    Angriberne (og Skov) var hovedårsagen til at vi ikke var foran eller i at det i det mindste stod 2-2. Dommeren havde også adskillige underlige kendelser og udeblivende gule kort og havde stor indflydelse på spillet. FCM kunne flæske FCK spillere helt uden konsekvenser. Selv ærke FCK haderen Frimann kommenterede det.
    Om det så FCM spillede Barcalona bold efter jeg slukkede ved jeg ikke, men synes billedet er meget skævvredet både herinde og i medierne.

    Kom så med tæskene....
    Tjah, jeg bemærkede også, at de parkerede bussen og meget tidligt i kampen (lige efter straffesparket) nærmest spillede 5-4-1, og det har vi aldrig været gode til, og så begik vi en del fejl. Jeg har ikke orket at beskæftige mig med kampen efterfølgende, men jeg husker, at jeg ved deres tredje mål sprang op og råbte, at hele vores forsvar stod og kiggede fodbold. Kæmpefejl med fem passive mand og en målmand, der snydes af en bold, der rettes af.

    Nederlaget er røvirriterende, men lad os ikke tabe hovedet efter en temmelig fin start på sæsonen (jeg er​ klar til at opføre mig hysterisk).

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: FCK-FCM 16.9.2018 KL. 18.00 Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Hej

    Havde (desværre) ikke mulighed for at se kampen direkte, men så den første time af kampen i går, hvor det stadig stod 1-0. Jeg kendte resultatet og havde læst artikler og indlæg på Sidelinien om hvor dårligt FCK havde spillet og hvor fantastisk overlegne FCM havde været.
    Jeg synes på ingen måde FCM var bedre en FCK den første time, slet ikke. FCK lavede fejl, to-tre stykker, men havde ellers kontrol og sad på spillet. FCM gravede sig ned og spillede Drillo bold, desværre med succes.
    Angriberne (og Skov) var hovedårsagen til at vi ikke var foran eller i at det i det mindste stod 2-2. Dommeren havde også adskillige underlige kendelser og udeblivende gule kort og havde stor indflydelse på spillet. FCM kunne flæske FCK spillere helt uden konsekvenser. Selv ærke FCK haderen Frimann kommenterede det.
    Om det så FCM spillede Barcalona bold efter jeg slukkede ved jeg ikke, men synes billedet er meget skævvredet både herinde og i medierne.

    Kom så med tæskene....
    Nogen gange undrer det mig virkelig hvor uenig man kan være omkring en kamp.

    Jaja, FCM har deres system, men selvom det i udgangspunktet er mere defensivt end vores, var de bedst over hele linjen. Også i det offensive, hvor Paul og deres hurtige folk skabte store problemer for os. De pressede os da i store dele af kampen - også første halvleg, satte højere tempo og bedre fysik.
    Deres forsvar tog fuldstændig brodden af Damen og Pyros, og selvom Skov havde et par chancer, var vi ikke bedre end dem på noget tidspunkt.
    Ja, Anderson slap afsted med meget, men vi fik et mål efter et klart frispark. Så den med dommeren køber jeg heller ikke.
    Nu må de blå-hvide briller ryge af, eller også vil jeg gerne vide hvornår en modstander nogensinde kan vinde fortjent (hvis det ikke var det der skete i søndags). Hvad skal der til?

    Og Frimann som “ærke-FCK-hader” ligefrem..?? Altså, hvad er det folk render rundt og bilder sig selv ind..?

    Come on...

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 19.09.18 kl. 20:20


Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 03.08.18, 14:51
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 19.07.18, 17:51
  4. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  5. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •