Se afstemningsresultater: Hvordan klarer vi os mod Viby?

Stemmeafgivere
89. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vi ryger ud

    11 12.36%
  • Smal sejr, evt. efter forlænget og/eller straffe

    7 7.87%
  • Sikker sejr på to-tre mål

    58 65.17%
  • Storsejr på fire eller mere

    13 14.61%
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 24 af 24

Emner: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Ideen med Daramy på førsteholdet er super spændende omend urealistisk. Jeg tror simpelthen ikke på, at Ståle pludselig medregner en 16 årig i førsteholdstruppen på baggrund af U/17/19 kampe. Som tidligere set med Roerslev, Carlo (og til dels Delaney på trods af tidlig debut), så skal man sluses langsomt ind gennem træninger med førsteholdet - indtil man er klar til 'voksenbold'.

    ift. Kodro så er min holdning præcis den samme som før. Jeg tror vi har skudt forbi, og vi sidder nu med en (dyr) spiller, som ikke besidder spidskompetencer. Det tror jeg i øvrigt også, at staben har fundet ud af. Han er reelt set 4. valg i angrebet efter Damen, Fischer og Pieros. Nu kommer Wind tilbage, så lur mig om han ikke også kommer foran Kodro. Jeg håber på, at både Kodro og klubben finder det klogt at komme videre og finde en ny klub til manden enten til vinter eller til sommer.

    Hvordan spillede Roerslev og Carlo?

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Hvordan spillede Roerslev og Carlo?
    Må indrømme, at jeg gik lidt til og fra, mens jeg lavede mad, så jeg missede nogle ting. Men Holse brændte nogle store chancer. Til gengæld lagde han op til to mål plus straffesparket mod Falk, så på den måde bidrog han med meget. Og så har han virkelig lang snor i min bog, fordi han typemæssigt minder om Fischer med sin hurtighed og bevægelighed. Læg mærke til, hvordan hans små ben går som trommestikker ved overlappet to minutter før tid op til Daramys mål. Den slags Duracell-energi efter at have spillet en hel kamp, som i øvrigt allerede er afgjort, kan jeg godt lide.
    Sidst redigeret af Garneren : 27.09.18 kl. 21:25
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Ideen med Daramy på førsteholdet er super spændende omend urealistisk. Jeg tror simpelthen ikke på, at Ståle pludselig medregner en 16 årig i førsteholdstruppen på baggrund af U/17/19 kampe. Som tidligere set med Roerslev, Carlo (og til dels Delaney på trods af tidlig debut), så skal man sluses langsomt ind gennem træninger med førsteholdet - indtil man er klar til 'voksenbold'.

    ift. Kodro så er min holdning præcis den samme som før. Jeg tror vi har skudt forbi, og vi sidder nu med en (dyr) spiller, som ikke besidder spidskompetencer. Det tror jeg i øvrigt også, at staben har fundet ud af. Han er reelt set 4. valg i angrebet efter Damen, Fischer og Pieros. Nu kommer Wind tilbage, så lur mig om han ikke også kommer foran Kodro. Jeg håber på, at både Kodro og klubben finder det klogt at komme videre og finde en ny klub til manden enten til vinter eller til sommer.

    Hvordan spillede Roerslev og Carlo?
    Jeg har det lige omvendt, jeg mener Daramy bør komme meget tættere på 1.holdet(Ekstra ordinært talent skal prøves noget mere på 1.holdet. orker ikke en ny Bidstrup, Victor Jensen, Nartey). Er sikker på han vil vokse endnu hurtigere. Får han vist sig i superliga regi, er jeg sikker på prisen også vil stige når han nok desværre snart bliver skudt af. Der findes masser af eksempler på unge spiller som levere, og så skrammende er superligaens modstandere heller ikke. Jeg ved godt at det bliver et hårdt slag for Kodro, men den mand bør bare ikke spille.
    Evt. vent med Daramy til vinter og sælg Kodro.
    Så har vi Damen, Pieros, Wind og Daramy og så Fischer ned som venstrekant.
    Sidst redigeret af mssg : 27.09.18 kl. 21:53

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Jeg har det lige omvendt, jeg mener Daramy bør komme meget tættere på 1.holdet(Ekstra ordinært talent skal prøves noget mere på 1.holdet. orker ikke en ny Bidstrup, Victor Jensen, Nartey). Er sikker på han vil vokse endnu hurtigere. Får han vist sig i superliga regi, er jeg sikker på prisen også vil stige når han nok desværre snart bliver skudt af. Der findes masser af eksempler på unge spiller som levere, og så skrammende er superligaens modstandere heller ikke. Jeg ved godt at det bliver et hårdt slag for Kodro, men den mand bør bare ikke spille.
    Evt. vent med Daramy til vinter og sælg Kodro.
    Så har vi Damen, Pieros, Wind og Daramy og så Fischer ned som venstrekant.
    Enig, og så var Zohore altså også kun 16, da han blev indlemmet i førsteholdstruppen. Se bare på en spiller som Alexander Isak eller Emre Mor, der begge blev solgt for vanvittige beløber efter mindre end en sæson med førsteholdsfodbold hver. Nu er det jo naturligvis kontrafaktisk spekulation, men jeg tror da helt klart ikke, det bragte deres pris ned. Nærmere det omvendte med mange milloner.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Er der noget sted, man kan se Daramys overliggerskud?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Jeg har det lige omvendt, jeg mener Daramy bør komme meget tættere på 1.holdet(Ekstra ordinært talent skal prøves noget mere på 1.holdet. orker ikke en ny Bidstrup, Victor Jensen, Nartey). Er sikker på han vil vokse endnu hurtigere. Får han vist sig i superliga regi, er jeg sikker på prisen også vil stige når han nok desværre snart bliver skudt af. Der findes masser af eksempler på unge spiller som levere, og så skrammende er superligaens modstandere heller ikke. Jeg ved godt at det bliver et hårdt slag for Kodro, men den mand bør bare ikke spille.
    Evt. vent med Daramy til vinter og sælg Kodro.
    Så har vi Damen, Pieros, Wind og Daramy og så Fischer ned som venstrekant.
    Men er det ikke præcis det man gør pt med Daramy? Han kommer med på træningslejr, han får spilletid på træningslejren og i træningskampe inden sæsonen og han får som første indskifter spilletid i pokalen i går. Uden at jeg ved det, så vil jeg da tro, at han også af og til træner med 1. holdet. I mine øjne virker det helt tydeligt som om, at man signalerer med en vognstang, at man tror på ham og at han vil få flere og flere chancer, måske netop fordi Nartey og Victor Jensen manglede dette en smule. Det virker i hvert fald som om, at man sportsligt gør alt hvad man kan for at få ham til at blive. Jeg er også sikker på, at man så hurtigt som det er forsvarligt, vil rykke ham permanent op i 1. holdstruppen, men pt. er det vel vurderet at u19 krydret med besøg hos 1- holdet er bedste løsning. Når det er sagt, så kan han uanset om han rykkes om eller ej stadig godt forsvinde inden vi rigtigt får ham at se. Når talentet er så stort, så står der bare større klubber med federe navne, større løn og større setup klar til at fiske ham. Og finder han det mere spændende, så kan vi nok desværre ikke ændre meget på dette. Det virker dog som om, at man er interesseret i at strække sig langt for ham vurderet ud fra spilletid allerede nu.

    Jeg tror dog ikke, at Kodro og Daramy konkurrerer om samme plads. Jeg vil tro, at man ser Daramy som kantspiller fra Ståles side - eller er det helt forkert?

    Forøvrigt også et positivt indhop af Daghim, som bestemt også ser spændende ud!

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men er det ikke præcis det man gør pt med Daramy? Han kommer med på træningslejr, han får spilletid på træningslejren og i træningskampe inden sæsonen og han får som første indskifter spilletid i pokalen i går. Uden at jeg ved det, så vil jeg da tro, at han også af og til træner med 1. holdet. I mine øjne virker det helt tydeligt som om, at man signalerer med en vognstang, at man tror på ham og at han vil få flere og flere chancer, måske netop fordi Nartey og Victor Jensen manglede dette en smule. Det virker i hvert fald som om, at man sportsligt gør alt hvad man kan for at få ham til at blive. Jeg er også sikker på, at man så hurtigt som det er forsvarligt, vil rykke ham permanent op i 1. holdstruppen, men pt. er det vel vurderet at u19 krydret med besøg hos 1- holdet er bedste løsning. Når det er sagt, så kan han uanset om han rykkes om eller ej stadig godt forsvinde inden vi rigtigt får ham at se. Når talentet er så stort, så står der bare større klubber med federe navne, større løn og større setup klar til at fiske ham. Og finder han det mere spændende, så kan vi nok desværre ikke ændre meget på dette. Det virker dog som om, at man er interesseret i at strække sig langt for ham vurderet ud fra spilletid allerede nu.

    Jeg tror dog ikke, at Kodro og Daramy konkurrerer om samme plads. Jeg vil tro, at man ser Daramy som kantspiller fra Ståles side - eller er det helt forkert?

    Forøvrigt også et positivt indhop af Daghim, som bestemt også ser spændende ud!
    Jeg synes sagtens han kunne være tættere på end det du skriver. Træning med første holdet og med på træningslejre, jo det er fint. Men vel også det mindste han kunne forvente. De minutter han fik igår var jeg nu heller ikke imponeret over. Vi møder et hold fra DS, af det han fik vist igår, havde en start plads været fortjent. Enig i Daghim også viser sig godt frem, han bliver også spænende at følge. Jeg synes når man har en Diamant som Daramy, så kunne man godt tage en chance og bruge ham i de Nemme kampe i superligaen (ikke som starter men 30min her og 20 min der) og så skal han altså have mere spilletid i pokalen så længe modstanderen ikke hedder Bøf og FCM.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Jeg synes sagtens han kunne være tættere på end det du skriver. Træning med første holdet og med på træningslejre, jo det er fint. Men vel også det mindste han kunne forvente. De minutter han fik igår var jeg nu heller ikke imponeret over. Vi møder et hold fra DS, af det han fik vist igår, havde en start plads været fortjent. Enig i Daghim også viser sig godt frem, han bliver også spænende at følge. Jeg synes når man har en Diamant som Daramy, så kunne man godt tage en chance og bruge ham i de Nemme kampe i superligaen (ikke som starter men 30min her og 20 min der) og så skal han altså have mere spilletid i pokalen så længe modstanderen ikke hedder Bøf og FCM.

    Der er flere ting i dette, som er en vurderingssag og svære at vurdere, når man ikke er tæt på holdet.

    1) Er han overhovedet klar til at spille mod superligaspillere? Man skal heller ikke give ham unødvendige nederlag i form af f.eks. fysiske tæsk fra en landmand fra Hobro og lignende.

    2) Hvordan er reglerne mht u19, hvis han også spiller superliga. Det kan næppe være godt for hans udvikling at få enkelte indhop i superligaen fremfor fast spilletid i u19. Han får desuden også voksenfodbold på reserveholdet.

    Derudover skal vi altså også holde vores nuværende 1. holdsspillere i gang. Smider vi en meget ung og måske ikke helt klar Darami ind, hvad vil en Holse så tænke? Eller en Thomsen, Skov, Kodro, Wind osv? Og det var sikkert også dette som var en issue i går. Han kunne da sagtens have startet på banen, men hvem skulle han have smidt af? Den eneste åbenlyse var Falk (Holse, Pieros, Kodro har alle brug for spilletid), men han var tydeligvis med, så vi var sikre på at have en spiller på banen, som lige kunne sikre sejren. Da vi så er foran 2-0, så kommer Darami også straks ind fremfor Thomsen eller Skov som også sad på bænken. Jeg synes egentlig, at den plan var ret fornuftig.

    Jeg ville også elske at se ham mere, hvis han virkelig er så god. Men der er nok mange ting at tage højde for end blot at smide diamanten ind.
    Sidst redigeret af k@sper : 28.09.18 kl. 14:19

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2018
    Indlæg
    31

    Re: Viby IF - FC København 27/9 2018 kl. 16.45 - Optakts- og kamptråd

    Fin sejr omend at den skulle have været større. Stephan spiller fint, Daramy kommer ind og overstråler alle pånær Rasmus som var banens bedste.

    Kodro... Hm. Lad være med at bruge ham mere, han er ikke god nok, det må efterhånden være tydeligt for selv Ståle når han ikke engang kan sætte sig igennem overfor et DS forsvar. Så er der nogen der nævner at man hellere ville have beholdt Pavlovic, det er en holdning. Jeg ville dog ikke have nogen af dem i min trup hvis jeg bestemte. Nu har vi skulle udholde Pavlovic i to sæsoner og fandeme om man så ikke køber en spiller som bevæger sig på samme måde og bare generelt minder om ham i spillestil. Kig mod Sydamerika eller Skandinavien i stedet for.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 21.09.18, 20:23
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 19.09.18, 20:14
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 03.08.18, 14:51
  4. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  5. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •