Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
58. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Bordeaux vinder

    23 39.66%
  • Uafgjort

    19 32.76%
  • FCK vinder

    16 27.59%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 77

Emner: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

  1. #31
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fuldstændig enig. Det var en forrygende præstation. Og ja, der var klart en del marginaler med os i aften. Men sejren kommer i land på en blanding af kynisme, held og ikke mindst TRO og VILJE!

    Det er sgu aftener som denne, at jeg virkelig er led og ked af, at vi har en skakt, der fuldstændig sluger alle efterreaktioner fra selve forummet. Hvordan kan der ikke være skrevet flere indlæg efter en af de større udebanesejre i europæisk fodbold for FCK? Come on - smid lige et par ord i en tråd, der holder længere end et par minutter.
    EN af de større? Mind mig lige om, hvornår vi sidst har slået et hold fra en europæisk topliga på udebane i en betydende kamp? Det her er velsagtens vores bedste udebaneresultat nogensinde. Fanme en magtpræstation. Hvordan nogen kan være skuffet over den her præstation er mig simpelthen en gåde.


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    EN af de større? Mind mig lige om, hvornår vi sidst har slået et hold fra en europæisk topliga på udebane i en betydende kamp? Det her er velsagtens vores bedste udebaneresultat nogensinde. Fanme en magtpræstation. Hvordan nogen kan være skuffet over den her præstation er mig simpelthen en gåde.
    ...og med vores bedste spiller ude, fire reserver i startopstillingen samt Zeca på en uvant plads og så lige krydret med et rødt kort og straffespark imod. Jo, det var sgu fremragende (og lidt heldigt).
    Hejsa
    Elver's Avatar


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    EN af de større? Mind mig lige om, hvornår vi sidst har slået et hold fra en europæisk topliga på udebane i en betydende kamp? Det her er velsagtens vores bedste udebaneresultat nogensinde. Fanme en magtpræstation. Hvordan nogen kan være skuffet over den her præstation er mig simpelthen en gåde.
    Sejrene over Panathinaikos, Brugge og Sparta Prag (i prioriteret rækkefølge) rangerer stadig højere i min bog. Men ellers er jeg enig
    Sidst redigeret af ryet : 04.10.18 kl. 22:30 Årsag: Praglapsus

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Sidst redigeret af real_per : 04.10.18 kl. 23:17

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Sejrene over Panathinaikos, Brugge og Sparta Prag (i prioriteret rækkefølge) rangerer stadig højere i min bog. Men ellers er jeg enig
    Det bliver en svær diskussion... vi slog et hold fra en top 5 liga, det er større end hold der er fra den 10. bedste liga eller dårligere, Ajax kampen (der er flere men den med Kvist) var virkelig også vild og imod et sindsyg godt Ajax hold. Igen så er Holland vel knap nok i top 10, men hvad er så sværest. Det bedste hold fra en top 9 liga eller et tophold fra top 5. Det her resultat er større end man lige tror.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det bliver en svær diskussion... vi slog et hold fra en top 5 liga, det er større end hold der er fra den 10. bedste liga eller dårligere, Ajax kampen (der er flere men den med Kvist) var virkelig også vild og imod et sindsyg godt Ajax hold. Igen så er Holland vel knap nok i top 10, men hvad er så sværest. Det bedste hold fra en top 9 liga eller et tophold fra top 5. Det her resultat er større end man lige tror.
    Jeg vælger at dvæle ved at vi har vundet over et fransk hold på udebane. Jeg husker både nederlag til Auxerre i 90erne, hvor vi blev kørt ud på røv og albuer, hvordan vi i 2007 med møje og besvær slog det suveræne bundhold Lens ud med 3-2 efter dårligt at have haft en chance i kampen på udebane. Hvordan vi igen blev domineret totalt af St Etienne i Parken i efteråret 2008, eller af Marseille i vinteren 2010. Og at vi ikke kunne forsvare en 1-0 sejr hjemme mod Lille i 2012. Franske hold er både godt organiserede, fysisk stærke og teknisk mange niveauer over danske hold; jeg kan faktisk ikke pege på en facet i spillet, hvor "vi" skulle være bedre. For mig er det her resultatmæssigt langt større end Prag, Athen eller Brugge, men vil måske ikke inskrive sig i historien, fordi det ikke er i CL og fordi det ikke er en altafgørende kamp (Men det kunne meget vel blive 3 points, der gør forskellen i sidste ende).
    Ajax kampen i 2006 er vel det eneste, der i min optik er større - for som superestrella skriver, var det jo et sublimt godt Ajax hold, hvilket historien senere har vist.

    Man fornemmer måske mere end nogensinde i denne sæson at FCK under Ståle bare kan Europa, så længe det ikke er de helt store, som fx Atletico. Atalanta var et taktisk disciplineret mesterværk og i aftes havde vi så lige præcis den kynisme, vi selv er løbet ind i mod mere rutinerede hold så mange gange. Vi har spillet 10 kampe i Europa i år - heraf 6 mod ret kompetente modstandere - og vundet 7, med 3 uafgjorte. Et stort rundt 0 ved nederlag. It's suck me beautiful!


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Det er virkelig en af de største præstationer. Men uafgjort på udebane mod Porto i Champions League, den må altså rangere højere. Det samme med Ajax-kampen i 2006. Nok er de ikke fra Top-5 ligaerne, men deres niveau og deres historik gør bare, at det er større præstationer end aftenens sejr over Bordeaux. I hvert fald i min optik.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    At løbe med sejren, frem for at løbe ind i "det ærefulde nederlag" er simpelthen bare klasse!

  13. De følgende 12 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Så lige highligst'ne fra igår igen.. ved godt vi var heldige med stolpe/overlægger skuddet - men Bordeaux får som jeg ser det både et straffe som ikke er der og Corner laver fristpark på Sotte ved målet..

    Med den linje dommeren havde lagt burde Bordeaux også have haft et rødt kort efter albue på Nodye i 1. halveg og kontrastoppet i 2. halveg... Tænker held følger dem der fortjener det :-D

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Vi har simpelhen holdet til at nå rigtigt langt i europa i år. Dette må giver bold på tanden for ståle. Lad os satse i vinter vinduet og få skabt mere styrke, så vi til foråret kan nå langt. Vi har allerede en fantastisk god stamme på dette hold. Ikke kun i går er det vist, men også i de fleste af de andre udekampe i europa. Kan god hen og blive et historisk godt europæisk hold. Bonus er at vi rigtigt kan få skrabet point sammen. Vi skal naturligvis tag en kamp ad gang og bestemt ikke undervurdere S. Prag i hjemmekampen. Den bliver svær, men en sejr skal i hus.

    Hvis du ikke allerede har købt billet, så kom i gang. Støt drengene i Parken.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Det er nok også værd lige at rose trænerteamet for sejren i går. Ståle fik vist fortalt 6'eren at taktikken præcis var at starte robust og så skifte Falk og Skov ind til sidst i kampen, når der kom noget plads i håb om, at de kunne skabe noget. Og selvom det måske ikke var det store de skabte, så stod de alligevel bag målet. Man må bare sige, at selvom hele Sidelinien stort set rystede på hovedet af startopstillingen, så var taktikken spot-on. Kønt var det ikke, men det virkede, og vi fik med lidt held sejren med hjem. Det er bare høj høj klasse.

    Ydermere må man også rose Neestrup, eller hvem der nu stod for dødboldsdetaljen med 2-1 målet. Det så i den grad indøvet ud, og var en fantastisk detalje. Neestrup virker super kompetent og som et frisk pust i trænerteamet. Virkelig godt arbejde fra trænerteamet og selvfølgelig også fantastisk udført af spillerne.


  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Så lige highligst'ne fra igår igen.. ved godt vi var heldige med stolpe/overlægger skuddet - men Bordeaux får som jeg ser det både et straffe som ikke er der og Corner laver fristpark på Sotte ved målet..

    Med den linje dommeren havde lagt burde Bordeaux også have haft et rødt kort efter albue på Nodye i 1. halveg og kontrastoppet i 2. halveg... Tænker held følger dem der fortjener det :-D
    Et straffe som ikke er der...?

    Mener du det? Og med hvilken argumentation?

    Zan

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Blandt højdepunkter tæller jeg også 1-1 mod Chelsea i 1998 og efterfølgende smalle nederlag på 0-1 i Parken. Chelsea var helt klart bedst, men hold op hvor blev der fightet.
    Sejren over Lazio i 2001 hjemme må også være på listen.
    Faktisk er der en del "højdepunkter" efterhånden :-)

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Et straffe som ikke er der...?

    Mener du det? Og med hvilken argumentation?

    Zan
    Hvis man pauser highligst videoen ser man at 1. Kontakt sker udenfor feltet - der kan derved ikke dømmes straffe medmindre forsvarsspilleren holder fast i modspilleren - det tænker jeg vi godt kan være enige om ikke er tilfældet..

    Korrekt dom må være: Frispark på kan af feltet og gult kort (mm. dommmeren mener angriberen bliver frataget en oplagt scoringsmulighed, så skal forsvarsspilleren have rødt kort)

    At angriberen derudover stopper op i sit løb, da hans træk bliver for langt, giver yderligere dommeren mulighed for at dømme film, men der skal man nok have farvede briller på..
    Sjældent at jeg er foretaler for VAR, men kunne have været interessant i dette tilfælde - for i gengivelserne er det også svært at se hvornår forseelsen opstår... :-D

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er nok også værd lige at rose trænerteamet for sejren i går. Ståle fik vist fortalt 6'eren at taktikken præcis var at starte robust og så skifte Falk og Skov ind til sidst i kampen, når der kom noget plads i håb om, at de kunne skabe noget. Og selvom det måske ikke var det store de skabte, så stod de alligevel bag målet. Man må bare sige, at selvom hele Sidelinien stort set rystede på hovedet af startopstillingen, så var taktikken spot-on. Kønt var det ikke, men det virkede, og vi fik med lidt held sejren med hjem. Det er bare høj høj klasse.
    Tror nu ikke bare det var herinde folk rystede med hoved. Det var (igen) en meget underlig startopstilling, men man må da sige at det virkede. Samt at både Gregus og Kvist spillede en rimelig god kamp.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 22.08.16, 13:59
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •