Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
58. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Bordeaux vinder

    23 39.66%
  • Uafgjort

    19 32.76%
  • FCK vinder

    16 27.59%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 77

Emner: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Hvis man pauser highligst videoen ser man at 1. Kontakt sker udenfor feltet - der kan derved ikke dømmes straffe medmindre forsvarsspilleren holder fast i modspilleren - det tænker jeg vi godt kan være enige om ikke er tilfældet..

    - for i gengivelserne er det også svært at se hvornår forseelsen opstår... :-D
    Det skal så siges at straffespark er ikke hvornår sitationen opstår, men hvis den forsætter ind i feltet, så er der straffe. Nu skal jeg være ærlig at sige jeg ikke lige har set video af det, men det virkede helt klart som om den forsatte ind i feltet, fra jeg så det første gang.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Det skal så siges at straffespark er ikke hvornår sitationen opstår, men hvis den forsætter ind i feltet, så er der straffe.
    Kun hvis det er en holdeforseelse. Som copenhagener også skriver.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er nok også værd lige at rose trænerteamet for sejren i går. Ståle fik vist fortalt 6'eren at taktikken præcis var at starte robust og så skifte Falk og Skov ind til sidst i kampen, når der kom noget plads i håb om, at de kunne skabe noget. Og selvom det måske ikke var det store de skabte, så stod de alligevel bag målet. Man må bare sige, at selvom hele Sidelinien stort set rystede på hovedet af startopstillingen, så var taktikken spot-on. Kønt var det ikke, men det virkede, og vi fik med lidt held sejren med hjem. Det er bare høj høj klasse.

    Ydermere må man også rose Neestrup, eller hvem der nu stod for dødboldsdetaljen med 2-1 målet. Det så i den grad indøvet ud, og var en fantastisk detalje. Neestrup virker super kompetent og som et frisk pust i trænerteamet. Virkelig godt arbejde fra trænerteamet og selvfølgelig også fantastisk udført af spillerne.
    Vinderen har altid ret og sådan er det.. Det er det samme når Viborg bliver spillet helt ned under tæppet i Parken og kommer hjem med en 1-0 sejr, fordi vi har haft tre skud på stolperne og brændt fem 100% chancer.. Så er det alligevel taktisk mesterværk af træneren.. Men hvordan kan det være taktikken som gør, at modstanderen brænder straffe og rammer stolperne i stedet for at putte 5 i kassen (Det er jo fuldstændig ude af egne hænder)? Jeg hopper aldrig med på den vogn, hvor vinderen bare altid har ret, for selvfølgelig eksisterer held og uheld i fodbold.

    I min verden er det et taktisk mesterværk, hvis man formår at spille en kamp, hvor man lukker totalt af, og så scorer på den ene eller to muligheder man selv får.. Det må vi bare være ærlige og sige ikke var tilfældet i går, selvom modstanderen spillede i snegletempo.. At vi har haft en overodentlig heldig hånd i europa i år er selvfølgelig fuldstændig fantastisk, men jeg synes præstationerne ude mod Atalanta og Bourdeuax har vist, at det her hold stadig mangler meget..

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Det skal så siges at straffespark er ikke hvornår sitationen opstår, men hvis den forsætter ind i feltet, så er der straffe. Nu skal jeg være ærlig at sige jeg ikke lige har set video af det, men det virkede helt klart som om den forsatte ind i feltet, fra jeg så det første gang.
    Jeg ved heller ikke, hvor kontakten starter eller ender. Men jeg må indrømme, at jeg finder straffet meget billigt pga en nærmest minimal kontakt. Man må kunne gå lidt på kroppen af en mand (og nej, jeg mener ikke han går hårdt i ryggen på ham) uden, at der er straffe. FFS, vi spiller jo ikke dame-basket.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vinderen har altid ret og sådan er det.. Det er det samme når Viborg bliver spillet helt ned under tæppet i Parken og kommer hjem med en 1-0 sejr, fordi vi har haft tre skud på stolperne og brændt fem 100% chancer.. Så er det alligevel taktisk mesterværk af træneren.. Men hvordan kan det være taktikken som gør, at modstanderen brænder straffe og rammer stolperne i stedet for at putte 5 i kassen (Det er jo fuldstændig ude af egne hænder)? Jeg hopper aldrig med på den vogn, hvor vinderen bare altid har ret, for selvfølgelig eksisterer held og uheld i fodbold.

    I min verden er det et taktisk mesterværk, hvis man formår at spille en kamp, hvor man lukker totalt af, og så scorer på den ene eller to muligheder man selv får.. Det må vi bare være ærlige og sige ikke var tilfældet i går, selvom modstanderen spillede i snegletempo.. At vi har haft en overodentlig heldig hånd i europa i år er selvfølgelig fuldstændig fantastisk, men jeg synes præstationerne ude mod Atalanta og Bourdeuax har vist, at det her hold stadig mangler meget..


    Kære Jons.
    Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan sidde efter denne kamp og ikke mene, at den er forholdsvis velgennemført. Altså, det er fuldstændig ubegribeligt for mig.

    Vi kan formentlig aldrig vurdere, om det var et taktisk mesterværk eller ej alene af den grund, at vi ikke har en kamp mod Bordeaux at sammenligne med, hvor vi spiller anderledes. Og nej det er ikke taktikken der gør, at de brænder straffe. Men måske taktikken gjorde, at de trods alt får forholdsvis få åbne chancer (deres to skud på træværket samt målet er jo langskud og afrettet skud, ligesom deres straffe kommer efter en fejl fra vores side). Tillige producerer vi også også selv et par gode muligheder udover målene. Og når Ståle rent faktisk inden kampen fortæller, hvad planen med kampen er og det lykkes, ja så ligner det et mesterværk.

    Og nej, vinderen har ikke altid ret. Men jeg må indrømme, at med Ståles liste af gode resultater i Europa, så tror jeg faktisk, at vores taktiske dispositioner i kampene i Europa langt hen af vejen er ret gode. Det er i hvert fald påfaldende hvor "heldige" Stålehold i Europa har været i så mange år i forhold til andre danske hold eller blot andre hold i Europa på vores niveau.

    Og du har forøvrigt ret i. at dette hold stadig mangler noget. Jeg vil endda sige, at holdet mangler meget. Men det illustrerer vel blot endnu mere, hvor gode taktisk vi har været.


  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved heller ikke, hvor kontakten starter eller ender. Men jeg må indrømme, at jeg finder straffet meget billigt pga en nærmest minimal kontakt. Man må kunne gå lidt på kroppen af en mand (og nej, jeg mener ikke han går hårdt i ryggen på ham) uden, at der er straffe. FFS, vi spiller jo ikke dame-basket.
    Jeg køber gerne copenhagener's "ude-for-feltet" argument. Lyder til at der er tjekket op på det, men den er godt nok hårfin. Jeg kan ikke umiddelbart se det.

    Jeg synes dog godt nok at kalde det "minimal kontakt" er en stramning... Specielt fordi Papa er i ryggen på ham - ikke skulder mod skulder. Hvis der er kontakt (hårdt eller knapt så hårdt), mister angriberen jo balancen, og ergo må der være straffe.
    Der er heller ikke kamp om bolden, som er 2 meter væk.

    Og enig, fodbold er en fysisk sport, meeen den kan ikke bruges i dette tilfælde.

    Zan

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kære Jons.
    Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan sidde efter denne kamp og ikke mene, at den er forholdsvis velgennemført. Altså, det er fuldstændig ubegribeligt for mig.

    Vi kan formentlig aldrig vurdere, om det var et taktisk mesterværk eller ej alene af den grund, at vi ikke har en kamp mod Bordeaux at sammenligne med, hvor vi spiller anderledes. Og nej det er ikke taktikken der gør, at de brænder straffe. Men måske taktikken gjorde, at de trods alt får forholdsvis få åbne chancer (deres to skud på træværket samt målet er jo langskud og afrettet skud, ligesom deres straffe kommer efter en fejl fra vores side). Tillige producerer vi også også selv et par gode muligheder udover målene. Og når Ståle rent faktisk inden kampen fortæller, hvad planen med kampen er og det lykkes, ja så ligner det et mesterværk.

    Og nej, vinderen har ikke altid ret. Men jeg må indrømme, at med Ståles liste af gode resultater i Europa, så tror jeg faktisk, at vores taktiske dispositioner i kampene i Europa langt hen af vejen er ret gode. Det er i hvert fald påfaldende hvor "heldige" Stålehold i Europa har været i så mange år i forhold til andre danske hold eller blot andre hold i Europa på vores niveau.

    Og du har forøvrigt ret i. at dette hold stadig mangler noget. Jeg vil endda sige, at holdet mangler meget. Men det illustrerer vel blot endnu mere, hvor gode taktisk vi har været.
    Hovedårsagen er at jeg synes Borudeax spillede ufatteligt langsomt og uinspireret, og de havde heller ingen spillere som individuelt springer i øjenene og alligevel kunne de nemt have lavet 4-5 mål. Ok, at vi laver en del personlige fejl er måske ikke taktikkens skyld, men jeg synes virkelig på ingen måde at den overordnede PRÆSTATION var prangende, hvilket resultatet derimod var (jeg synes det er væsentligt at skelne mellem de to ting).

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hovedårsagen er at jeg synes Borudeax spillede ufatteligt langsomt og uinspireret, og de havde heller ingen spillere som individuelt springer i øjenene og alligevel kunne de nemt have lavet 4-5 mål. Ok, at vi laver en del personlige fejl er måske ikke taktikkens skyld, men jeg synes virkelig på ingen måde at den overordnede PRÆSTATION var prangende, hvilket resultatet derimod var (jeg synes det er væsentligt at skelne mellem de to ting).
    Jeg kan egentlig godt følge dig. Resultatet er fantastisk, og vi kan bestemt også være rigtig tilfredse med både det (resultatet), og præstationen.
    Meeeen vi var på ingen måde ikke overlegne, som var tilfældet imod eksempelvis Panathinaikos og Brugge. Vi var derimod ganske heldige... Og objektivt set, havde Bordeaux vel fortjent mere (hvis man begynder på de ubetydelige floskler).

    Det er dog meget svært at finde negative røster frem, for det er virkelig konge at vi vinder den kamp. Hvad enten det er formidabelt eller heldigt.

    Zan

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hovedårsagen er at jeg synes Borudeax spillede ufatteligt langsomt og uinspireret, og de havde heller ingen spillere som individuelt springer i øjenene og alligevel kunne de nemt have lavet 4-5 mål. Ok, at vi laver en del personlige fejl er måske ikke taktikkens skyld, men jeg synes virkelig på ingen måde at den overordnede PRÆSTATION var prangende, hvilket resultatet derimod var (jeg synes det er væsentligt at skelne mellem de to ting).
    Det nævner Ståle faktisk også, nemlig at vi sagtens kunne have gjort mange ting bedre. Men jeg synes, det er svært at argumentere imod, at man taktisk valgte den opstiling og spillestil som gjorde chancen for sejr størst. Med FCM og Vendsyssel i baghovedet, så virkede en forholdsvis defensiv og kompakt startopstilling fornuftig, især når man gerne ville stække deres hurtige og gode kanter. Det lykkedes man virkelig godt med. Og Bordeaux' langsomme og uinspirerede spil kunne måske have en årsag i, at vi stod virkelig godt på banen.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Robert Skov er brandvarm i denne sæson, hvor han allerede har scoret syv gange (otte hvis man tæller straffesparket mod Atalanta med). Seneste tilføjelse til den flotte målstatistik kom i overtiden mod Bordeaux og sikrede os en forrygende 2-1-sejr på udebane.

    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Stephans redninger er kampafgørende. Genvalg tak.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    48

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Er det blevet forklaret nogen steder hvorfor vi spillede uden Carlsberg logo på trøjen? Bare nysgerrig !

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Stodderkarl Se meddelelser
    Er det blevet forklaret nogen steder hvorfor vi spillede uden Carlsberg logo på trøjen? Bare nysgerrig !
    Fransk lovgivning. Man må ikke reklamere for alkoholprodukter på spillertøj. Det samme gør sig gældende i bl.a. Norge og Spanien.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Stephans redninger er kampafgørende. Genvalg tak.
    Det er allerede meldt ud, at Joronen spiller søndag.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Girondins de Bordeaux vs. F.C. København (04/10 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Hvis man pauser highligst videoen ser man at 1. Kontakt sker udenfor feltet - der kan derved ikke dømmes straffe medmindre forsvarsspilleren holder fast i modspilleren - det tænker jeg vi godt kan være enige om ikke er tilfældet..
    Jeg vil nu mene, at Bordeauxspilleren bliver skubbet omkuld i feltet og derfor er der straffespark, selvom Papagiannopoulos måske allerede har kontakt med ham udenfor feltet. Selve skubbet bliver trods alt først sat ind i feltet.
    Hvis dommeren mente der var tale om en oplagt scoringsmulighed ville Papagiannopoulos også have modtaget en udvisning, da han ikke forsøger at spille bolden. Alt i alt var det en uhyre dårlig aktion af Papagiannopoulos og VAR havde næppe ændret på kendelsen.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 22.08.16, 13:59
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •