Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Fordeling af away-billetter

    For lige at føre den nuværende diskussion væk fra "Skal du til Prag" tråden, så den rent faktisk kan bruges til info om den specifikke tur, til at lave en mere generel tråd omkring fordeling af Away-billetter i tilfælde af en anden populær Away-tur i fremtiden, hvilket velsagtens er bedre for SLO-teamet at videreføre til en anden god gang.

    Derfor ovenstående afstemning.

    Begrundelser kan fremføres, så man kan være mere nuanceret, end den nuværende skyttegravsretorik i den anden tråd udviser.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Fordeling af away-billetter

    Enten en kombination hvor en del af billetterne går til et loyalitets program og en del går til et form for lotteri (først til mølle er vel nærmest også et lotteri).

    Eller

    100% lotteri, hvor loyalitet point er bestemmende for mange stor en chance man har.

    Loyalitet systemet skal i øvrigt opfriskes. Så man kan scorer point ved
    - frivilligt arbejde med TIFO, fckfc, eventuelt træner, holdledere osv
    - antal opkomster
    - de penge man nu engang lægger hos FCK. Værende billetter, gear og eventuelt i boderne (hvis det er muligt)

    PS:

    Ideboksen, uden at jeg nødvendig støtter det ene eller andet.

    - prioritering til dem som ikke får billet
    - bonus/straf til away folk som opfører sig godt/dårligt
    - eventuelt ekstra bonus system til den der tager en mindre attraktiv away
    Sidst redigeret af superestrella : 14.10.18 kl. 12:52

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    De skal i hvert fald gøres personlige.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - de penge man nu engang lægger hos FCK. Værende billetter, gear og eventuelt i boderne (hvis det er muligt)
    Hvorfor så ikke bare sælge dem efter hvad folk vil give for billetten. Det er jo det samme. Dem som smider mest får først ret.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    De skal i hvert fald gøres personlige.
    Jeg ved, at bl.a. Rammstein har et billetbørs-system til deres koncerter i Tyskland, hvis man ikke selv kan komme af sted pga. eksempelvis sygdom eller lign., og man har fundet nogen, som kan overtage ens personlige billet med navn på. Så betaler man godt nok et lille gebyr for ombytningen, men det er til at overkomme. Hvis et lign. system kan anvendes, og hvor det bliver knyttet op til ens Away-kort, så er jeg helt enig.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg ved, at bl.a. Rammstein har et billetbørs-system til deres koncerter i Tyskland, hvis man ikke selv kan komme af sted pga. eksempelvis sygdom eller lign., og man har fundet nogen, som kan overtage ens personlige billet med navn på. Så betaler man godt nok et lille gebyr for ombytningen, men det er til at overkomme. Hvis et lign. system kan anvendes, og hvor det bliver knyttet op til ens Away-kort, så er jeg helt enig.
    Ehm? Så kan billetten jo gå til hvemsomhelst. Så går idéen sådan temmelig meget af.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Hvorfor så ikke bare sælge dem efter hvad folk vil give for billetten. Det er jo det samme. Dem som smider mest får først ret.
    Set med kommercielle briller, så har FCK mere ud af at sælge en trøje i supershoppen end hos Sportsmaster formoder jeg. Det kunne derfor godt give nogle point. Om der skal være forskel på en billet ved jeg ikke, man kan argumenter for at der betaler mest for sin billet får flest point... dog ved jeg ikke rigtigt om det er en fornuftig vej frem.

    Du skulle sp i øvrigt også kunne bruge dine loyalitets point over det hele. Rabat på gear, udeture, øl osv.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Fordeling af away-billetter

    De erfaringer, jeg har set omkring det, har været gode. Man har primært anvendt det, fordi man gerne ville undgå sortbørshajer, der solgte billetterne for det tredobbelte af den oprindelige pris, og fordi man gerne ville have styr på, hvem der kom til koncerterne. Primært fordi de gerne vil undgå, at folk, som man ved tilhører det ekstreme højre, kommer til deres koncerter.

    Ikke at jeg tror, at folk vil videresælge FCK-billetter til overpris til en EL-kamp, plus vi i forvejen screener via Away-kort systemet, som jeg desuden mener, billetten bør være tilknyttet, men for mit vedkommende handler det om, at hver og en billet bliver brugt, hvis efterspørgslen er større end udbuddet. Det bliver de ikke, hvis billetten er personlig, og man af den ene eller anden årsag bliver forhindret i at komme på stadion.
    Sidst redigeret af Kiwi : 14.10.18 kl. 13:25
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Principielt mener jeg, at der skal være lige ret til billetter til alle FCK-fans. Spørgsmålet er så, hvordan man definerer FCK-fans, og her er den mest oplagte et medlemsskab af FCKFC. Det åbner selvfølgelig for en smutvej, idet medlemsskab er forholdsvist billigt og man kan forestille sig, at folk melder sig ind for kun at få billetter. Derfor kunne kravet evt. kombineres med krav til et sæsonkort ved siden af eller et vist antal (f.eks. 10) købte billetter det seneste år.

    Vil man gå absolut gå "loyalitets"-vejen i form af sete udekampe (hvilket jeg finder problematisk), så skal man være opmærksomme på, at ikke alle fans har denne mulighed i samme grad, og at ikke alle fans opholder sig på vores awayafsnit f.eks. ældre, børnefamiler og folk der generelt bare gerne vil se fodbold i stedet for showet ved siden af. Det er for mig meget vigtigt, at disse fangrupper IKKE glemmes i det her.
    Men vil man belønne de fans som også står på away i f.eks. Viby, så kan man f.eks. som også foreslået i en anden tråd lave en fordeling som hedder

    50% reserveret til de øverste j.fr. loyalitetsprogrammet som det ser ud pt
    50% til normalt salg til FCK-fans (f.eks. defineret ved FCKFC medlemsskab + årskort eller lign.)

    Og her synes jeg faktisk at 50% er højt sat til loyalitetsprogrammet, men jeg har alligevel sat den på 50% som en anerkendelse af, at capo, trommer og folk som kan sange osv selvfølgelig er en fordel at bringe til kampen. Når jeg så "kun" har den på 50% skyldes det, at vi trods alt lever i et samfund, hvor det ikke skal være "hvad man har bidraget med" som suverænt bestemmer, hvor mange fordele du har. Og det ville godt nok ærgre mig meget, hvis klubben pludselig bruger den målestok til køb af billetter. Vi er alle fans her.

    Som en sidenote (som sikkert gør mig vældig upopulær - hvis det ellers kan blive værre) er, at hele ideen med, at nu har jeg været med til de "kedelige" udekampe, så skal jeg have førsteret til den sjove er for mig skæv. Man ser vel hovedsaglig FCK-kampe, fordi man holder med klubben og interesserer sig for fodbold og man vil støtte holdet - det er imo ikke et offer, men derimod en dejlig ting, at man har haft den mulighed for at se mange kampe. Vi tager vel alle til de kampe, der er muligt.
    Jeg er med på at mange bruger vældigt meget tid og mange penge på det her (det har vi nok alle gjort med skiftende volume gennem årene), men det gør man vel trods alt overvejende for egen skyld (får holdet succes, får du det selv godt), og så man selv kan være med til oplevelserne. Det er ikke et arbejde - man kan lade være, hvis man ikke orker det. Jeg har det fint med, at man kan belønne nogle af disse mennesker, men det må aldrig blive således, at man på den måde udelukker andre fangrupper helt. Hvis det er belønning man vil have (som andre ikke må få), så kan vi lave en hal of fame i Parken for fans som har set 1000 FCK kampe , 300 udekampe, været medlem af FCKFC i 25 år osv osv osv
    Sidst redigeret af k@sper : 14.10.18 kl. 13:58

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    126

    Re: Fordeling af away-billetter

    Lav et åbent lotteri, hvor alle har mulighed for at deltage. Selve deltagelse giver et enkelt lod og så får man ellers et lod pr. loyalitetspoint man har, hvordan det så end bliver regnet ud. Alle har teknisk set chancen for at vinde, men de mest aktive fans har en større chance med mange flere lodder.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Lav et åbent lotteri, hvor alle har mulighed for at deltage. Selve deltagelse giver et enkelt lod og så får man ellers et lod pr. loyalitetspoint man har, hvordan det så end bliver regnet ud. Alle har teknisk set chancen for at vinde, men de mest aktive fans har en større chance med mange flere lodder.
    Det er bestemt ikke noget dumt bud.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Lav et åbent lotteri, hvor alle har mulighed for at deltage. Selve deltagelse giver et enkelt lod og så får man ellers et lod pr. loyalitetspoint man har, hvordan det så end bliver regnet ud. Alle har teknisk set chancen for at vinde, men de mest aktive fans har en større chance med mange flere lodder.
    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er bestemt ikke noget dumt bud.
    Jo det er.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jo det er.
    Fordi du så ikke er 100% sikker på at få en billet, imens familiefaren og børn nu pludselig har en spinkel chance? Du har jo stadig langt større chance for en billet end andre fangrupper.

  19. #14
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Fordeling af away-billetter

    100% i forsalg efter loyalitetspoint. 3 dages salg over nettet.
    Efterfølgende salg via fremmøde i shoppen af eventuelle overskydende billetter.

    Begrundelse: Loyalitet som stabil gæst til FCK-kampe skal betale sig, ellers er der ingen fordel ved at være stamkunde i forhold til Britta fra Nykøbing, der synes sønnen skal have en sjov oplevelse i oktobergave.

    Salget via shoppen efter samme system som til derby (sælges søndag formiddag kl. 10 efter først til mølle), vil give alle voksne med ansvar og weekendforpligtelserne en chance for at komme afsted, hvis viljen til at fryse et par i timer i kø er tilstede/mulig.
    Hvis der ikke er flere billetter tilbage er det bare ærgerligt, og man må overveje alternative pladser, andre ture eller noget helt 8.

    Ikke at komme med til away i europa, er ikke mere uretfærdigt/diskriminerende overfor os gamle mænd med børn, end når man ikke har point nok til den årlige Kick-Off fest. Ingen tuder der, selv om arrangementet sidste gang var overtegnet/udsolgt.

  20. #15
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Fordi du så ikke er 100% sikker på at få en billet, imens familiefaren og børn nu pludselig har en spinkel chance? Du har jo stadig laaaaaaangt større chance for en billet end andre fangrupper.
    Det er et tåbeligt system, fordi familienfaren med børnene alligevel foretrækker at se bold i stedet for showet (dine egne ord tidligere i tråden). Familiefaren kan nappe sig en plads på langside blandt hjemmefolket, eller tæt på "showet" via en billet ved siden af udeafsnittet. Det kræver selvfølgelig endnu engang noget arbejde på google for at sikre en sådanne billet.

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •