Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Fordeling af away-billetter

    Nedre A er primært sponsorbilletter og interne FCK-billetter. Sponsorerne har deres helt egne turer udenom loyalitetsprogrammet. Normalt sidder de også et andet sted på stadion(har prøvet sådan en tur en enkelt gang).

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Nedre A er primært sponsorbilletter og interne FCK-billetter. Sponsorerne har deres helt egne turer udenom loyalitetsprogrammet. Normalt sidder de også et andet sted på stadion(har prøvet sådan en tur en enkelt gang).
    Jo det er jeg med på. Men her sidder vist ikke kun storsponsorer men også almindelige fans, som har fedtet sig gratis ind via sponsorernes mange billetter. Jeg har da i hvert inden jeg begyndte med årskort siddet på Nedre A en del gange på sponsorbilletter fået via kontakter. Jeg ville da være ked af ikke at blive talt med som fan, hvis man besluttede af lave vores fanoptælling den gang. Og jeg ville aldrig være kommet i betragtning til en speciel plads på awayture i Europa. Her ville jeg som alle andre fans være nødt til at gå gennem (fan)klubben.

    Anyway nedre A eller ej, så er Sidelinien formentlig stadig ikke i nærheden af at være repræsentativ for hele fanbasen.

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Fordeling af away-billetter

    "Fanoptælling", hvordan pokker kan du blive ved med at finde på udtryk som det der? Jeg er klar til at give en omgang i baren før den næste hjemmekamp, hvis du lover, at stoppe absurdteateret i den her tråd efter et indlæg som svar til det her. Det er gået alt alt for vidt.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Fordeling af away-billetter

    Du læser godt nok mange ting ind i det folk skriver. Jeg taler ikke om hvem der er rigtigt/ikke rigtig fan. Men principielt, så synes jeg ikke folk, som har fedtet sig ind skal foran i køen på nogen måde. Desuden kan de jo bare få en billet gennem ham, som de fik den fra i første omgang. Hvis han altså gider at købe en billet til dem igen. Sponsorerne kommer jo foran alle, men det er jo en helt anden snak.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    "Fanoptælling", hvordan pokker kan du blive ved med at finde på udtryk som det der? Jeg er klar til at give en omgang i baren før den næste hjemmekamp, hvis du lover, at stoppe absurdteateret i den her tråd efter et indlæg som svar til det her. Det er gået alt alt for vidt.
    Jeg drikker ikke :-)

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg drikker ikke :-)
    Jeg er overbevist om, at baren serverer sodavand eller vand. Og indtager du hverken/eller skulle du være den første nogensinde.

  9. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Du læser godt nok mange ting ind i det folk skriver. Jeg taler ikke om hvem der er rigtigt/ikke rigtig fan. Men principielt, så synes jeg ikke folk, som har fedtet sig ind skal foran i køen på nogen måde. Desuden kan de jo bare få en billet gennem ham, som de fik den fra i første omgang. Hvis han altså gider at købe en billet til dem igen. Sponsorerne kommer jo foran alle, men det er jo en helt anden snak.
    Jeg undrede mig bare over, hvorfor de mennesker der sidder der ikke måtte tælles med, hvis man ville sammenligne repræsentativitet i Parken med Sidelinien. Det blev jo påstået, at Sidelinen fint repræsenterer fanbasen.

    Men som skrevet, så er det nok ligegyldigt om Nedre A tælles med eller ej.

  10. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    Jeg er overbevist om, at baren serverer sodavand eller vand. Og indtager du hverken/eller skulle du være den første nogensinde.
    Jo det hænder da. Men det sker meget sjældent til fodbold, da jeg i så fald skal tisse under hele kampen, og det gider jeg ikke risikere.

  11. #99
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg undrede mig bare over, hvorfor de mennesker der sidder der ikke måtte tælles med, hvis man ville sammenligne repræsentativitet i Parken med Sidelinien. Det blev jo påstået, at Sidelinen fint repræsenterer fanbasen.

    Men som skrevet, så er det nok ligegyldigt om Nedre A tælles med eller ej.
    Synes du egentlig sponsorer som vil til awaykampe skal med i puljen af lodtrækningsbilletter, eller skal de i loyalitetspuljen, eller er det ok at folk,som betaler mange penge får den fordel. Hvad med spillernes familier. Hvilken pulje vil du kaste dem i? Hvad med tjekkiske FCK-fans, som aldrig har set en FCK-kamp live. Burde der ikke være en loyalitetspulje for dem. Der er mange muligheder. Nu er jeg simpelthen nødt til at have det afklaret en gang for alle.

  12. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Synes du egentlig sponsorer som vil til awaykampe skal med i puljen af lodtrækningsbilletter, eller skal de i loyalitetspuljen, eller er det ok at folk,som betaler mange penge får den fordel. Hvad med spillernes familier. Hvilken pulje vil du kaste dem i? Hvad med tjekkiske FCK-fans, som aldrig har set en FCK-kamp live. Burde der ikke være en loyalitetspulje for dem. Der er mange muligheder. Nu er jeg simpelthen nødt til at have det afklaret en gang for alle.
    Du kan læse mit forslag til fordeling af de billetter som kommer til salg på første side i debatten.Og ja, hvis sponsorer, kærester, tjekkiske FCK fans osv opfylder det der nu engang sættes som minimums barre (mit forslag er fckfc medlemskab evt. kombineret med sæsonkort), så skal de have en chance for at få en billet, hvis FCK ikke allerede har givet dem en. Og hvis man gerne vil benytte loyalitetsprogrammer til at forfordele nogen, så var forslaget at 50% går til det og resten ved lodtrækning blandt alle interesserede fckfc-medlemmer (eller hvad kravet nu er) På den måde kommer en stor del af de mest “engagerede” med, samtidig med at alle andre også har en chance.

  13. #101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du kan læse mit forslag til fordeling af de billetter som kommer til salg på første side i debatten.Og ja, hvis sponsorer, kærester, tjekkiske FCK fans osv opfylder det der nu engang sættes som minimums barre (mit forslag er fckfc medlemskab evt. kombineret med sæsonkort), så skal de have en chance for at få en billet, hvis FCK ikke allerede har givet dem en. Og hvis man gerne vil benytte loyalitetsprogrammer til at forfordele nogen, så var forslaget at 50% går til det og resten ved lodtrækning blandt alle interesserede fckfc-medlemmer. På den måde kommer en stor del af de mest “engagerede” med, samtidig med at alle andre også har en chance.
    Altså du forholder dig ikke rigtigt til det jeg skrev, men fair nok. Sponsorerne får billetter før alle os andre, det samme gælder familie og ansatte? Er det fair eller skal deres billetter også i udbud som f.eks dit forslag. Kan du overhovedet acceptere nogle former for fordele, eller skal alle være lige?

  14. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Altså du forholder dig ikke rigtigt til det jeg skrev, men fair nok. Sponsorerne får billetter før alle os andre, det samme gælder familie og ansatte? Er det fair eller skal deres billetter også i udbud som f.eks dit forslag. Kan du overhovedet acceptere nogle former for fordele, eller skal alle være lige?
    Dem du nævner er formentlig nødvendige for at holde klubben kørende. Så kan jeg have nok så mange principielle holdninger, men jeg må jo anerkende, at Carlsberg skal have nogen billetter for at betale millioner. Thats the name of the game. På samme måde har jeg også andet sted skrevet, at jeg anerkender at det er en fordel hvis capo, trommer, nogle fans der kan sangene osv kommer med. Bla derfor foreslog jeg de 50%. Men jeg mener godt man kan please og anerkende de mest engagerede uden at skulle tildele 100% til disse. Jeg kan sagtens forstå alle argumenterne for en 100% tildeling via loyalitetsprogrammet, jeg er bare ikke enig i, at det er den rigtige vej at gå.

  15. #103
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Prag er udsolgt og man kan sagtens spørge - er det pga den attraktive modstander eller den attraktive by. Hvis det er pga byen, så kan jeg egentlig ikke se hvorfor nogle skal have en fordel..
    Det bliver for alvor spændende, hvis attraktivitet af såvel modstander som modstanderens hjemsted samt bevæggrunden for den enkeltes ønske om adgang skulle involveres i vurderingen af udbudsformen for billetsalget.

    Og hvis ingen skal have en fordel, så er lodtrækning eneste farbare vej? Hvis ikke et yderligt kvalificeret kvote 2-system implementeres, that is.

    Faktum er, at klubben har solgt billetter til de, der historisk set har indfundet sig oftest til klubbens kampe. Og jeg har vanskeligt ved at se, hvordan det skulle være urimeligt.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #104
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Synes du egentlig sponsorer som vil til awaykampe skal med i puljen af lodtrækningsbilletter, eller skal de i loyalitetspuljen, eller er det ok at folk,som betaler mange penge får den fordel. Hvad med spillernes familier. Hvilken pulje vil du kaste dem i? Hvad med tjekkiske FCK-fans, som aldrig har set en FCK-kamp live. Burde der ikke være en loyalitetspulje for dem. Der er mange muligheder. Nu er jeg simpelthen nødt til at have det afklaret en gang for alle.
    oh oh oh! Jeg har en!:

    Der er en fyr der hedder Nicki. Han er født og opvokset i en forstad til Silkeborg og har egentlig aldrig interesseret sig for fodbold. I gymnasiet interesserer han sig mere for piger, øl og knallerter og ender med at ryge ud midt i 2. g og komme på EUX. Han tager sig sammen og efter to år står han som nyudklækket tømrer og bliver hurtigt ansat i et mindre firma i Fredericia. Men eventyret kalder og Nicki har altid været et barn, som var fascineret af faderens soldater-historier og gamle tjubang-film som Elitesoldaten og Rambo. Så han melder sig til kamptropperne og det bliver en fantastisk oplevelse. I militæret finder han et fællesskab og en familie han ikke vidste han manglede. Da rekruttiden er ovre betænker han sig derfor ikke mange gange og melder sig til international tjeneste. Nicki bliver efter en intensiv ekstrauddannelse sendt til Afganistan.

    Og her, i det barske landskab og et endnu mere barsk miljø møder han sider af mennesket han indser at han ikke vidste fandtes. Mørke. Etnisk had. Uforståelige handlemønstre. Nicki har ikke helt vænnet sig til livet som “besætter” (som de lokale kalder de danske tropper) før det utænkelig - det utilgivelige - sker. På en patrulje rammer Nickis patruljefartøj en såkaldt IED og alt bliver sort. Mange dage senere vågner Nicki i en seng på er hospital i Danmark. En uheldigt richocherende metalsplint har ramt hans rygsøjle og lægen giver ham den dystre nyhed med en næsten lemfældig ligegyldighed: Han har mistet evnen til at gå. Og med den mister han også langsomt viljen til... ja, til alt. Nicki hvirvles ned i et dybere og dybere hul. Indtil en stemme pludselig en dag gennemtrænger mørket. Det er Jeanet. Jeanet er fysioterapeut og hun har sat sig for at Nicki skal lære at kunne bevæge sig rundt i en kørestol.

    Det koster sved. Det koster tårer. Det koster blod. Men langsomt. Åh. så. langsomt... begynder Nicki at bevæge sig rundt i den gamle knirkende rullestol, som Jeanet har fundet nede i hospitalets kælder. Og ligeså langsomt bevæger han sig også væk fra mørket og ind i hendes lys. Sammen begynder de at tale forsigtigt om en fremtid. Om et hus. Om en have. Om en sort labrador. Men aldrig om børn. Det har metalsplinten effektivt strøget fra regnskabet om Nickis voksenliv, og det sender en skygge indover deres edderkoppespindsspinkle fremtidsplaner. Men Nicki vil Jeanet! Han klynger sig til hende, på mange måder som en druknede mand klynger til en redningskrans. Og der er det særlige, at Jeanet elsker Nicki men hun elsker også, ja, FC København. Åh, dette latterlige fodboldhold i en storby som Nicki kun har besøgt 2 gange. Alligevel ved Nicki at, hvis han kan kombinere disse to ting, så måske - måske! - vil Jeanet kunne se en rigtig fremtid med ham.

    Der er gode dage og der er dårlige dage. Men flest gode. Gradvist begynder Nickis verden at udvide sig. I starten er der ham selv og kun ham selv. Så er der sengen. Så er der kørestolen. Så er der hospitalet. Så er der vejen udenfor. Så er der byen. Og så... så er der verden. Gennem Veteranforeningen får Nicki mulighed for at låne en lejlighed i Prag. Ja, Prag. Små 800 km væk, men for Nicki kunne det ligeså godt være på den anden side af månen. Det er udenfor skolernes ferie, men der er jo ingen børn at bekymre sig om, så Nicki inviterer Jeanet med til den Gyldne By. Da Nicki kigger på handicapvenlige seværdigheder opdager han til sin totale forbavselse at FCK skal spille en kamp mod et tjekkisk hold netop samme uge som de er i byen. Jorden stopper med at dreje og hans hjerte går i stå i et kort sekund - en evighed - for han føler at dette er kulminationen på hele hans liv. Nu ved han, at den lange mørke vej ledte til denne unikke mulighed: Det rigtige tidspunkt, det rigtige sted og den rette stemning til at bede om og få hans udkårnes hjerte! Altså indtil han læser videre og opdager at han ikke er velkommen på stadion fordi han ikke er en ÆGTE© fan!!!! WTF????
    Sidst redigeret af Dingo : 18.10.18 kl. 14:41
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  18. #105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Ja det er funny stuff. Og når jeg så er dum nok til at prøve at svare på indlægget, så ender det med, at jeg om en side eller to er den “der skal stoppe mig selv”, “bruger tænkte eksempler”, “ikke bidrager til debatten” og skal stoppe “absurdteatret”.

    anyway tak for en underholdende historie. Jeg må hellere lade være med at hoppe i fælden denne gang og gå i seng. :-)

  19. De følgende 6 brugere er enige:

Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •