Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Fordeling af away-billetter

    Det kan jeg godt se.
    Jeg har selv en tilsvarende historie. Men manden det handler om er alt for beskeden til selv at skrive det, så nu gør jeg det.
    For mange år siden var jeg i London for at se West Ham-Liverpool sammen med Casper CC og nogle andre. Det var om foråret, så vejret var mildt og folk var generelt bare glade i London. Når man gik rundt i byen kunne man mærke varmen og det var slet ikke tåget, som det ellers plejer at være i London.
    En dag vi er ude at gå kommer vi forbi en pub som vist nok hed The Bulldog. Herinde købte vi en pint eller to og havde det bare fedt. Der var jukebox i baren, og vi smed en masser mønter derned og hørte en masse fed musik. Musikken var så fed, så en dame i baren begyndte at danse lidenskabeligt. Hun var ikke høj(en centimeter mindre og hun havde været en dværg), men danse det kunne hun. Den ené øl tog den anden, og det samme med musikken. Ligepludselig stod hun og dansede tæt sammen med Casper. Hvis I kender udtrykket "kærlighed ved første blik", så var det her. Resten af ferien så hverken vi eller London noget til Casper, hvis I forstår sådan en lille en. Da vi kom hjem fortalte Casper os, at hun hed Svetlana og kom fra Prag.
    Spol så tiden 10 år frem. Resultat af den tur i London blev lille Vladimir, og ham vil Casper gerne have med ind til kampen. Men hvordan skal han det. Vlademir har hverken sæsonkort eller har stået og slået på tromme i Hjørring. Hvorfor må han ikke få en billet????? Skal han ikke også have muligheden for at blive en ægte fan???


  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Fordeling af away-billetter

    Nej.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  3. #108
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du kan læse mit forslag til fordeling af de billetter som kommer til salg på første side i debatten.Og ja, hvis sponsorer, kærester, tjekkiske FCK fans osv opfylder det der nu engang sættes som minimums barre (mit forslag er fckfc medlemskab evt. kombineret med sæsonkort), så skal de have en chance for at få en billet, hvis FCK ikke allerede har givet dem en. Og hvis man gerne vil benytte loyalitetsprogrammer til at forfordele nogen, så var forslaget at 50% går til det og resten ved lodtrækning blandt alle interesserede fckfc-medlemmer (eller hvad kravet nu er) På den måde kommer en stor del af de mest “engagerede” med, samtidig med at alle andre også har en chance.
    Hvad hvis ens fraktion er uofficiel og man ikke er medlem af FCKFC, men man er med i Vores.kbh og har rigtigt mange kampe og lifetime point?

    Hvad gør man hvis der er flere billetter end medlemmer? Tager man så dem der har været medlem længst? Og i så fald, hvad så hvis man mest var til kampe for snart ti år siden, men har fastholdt medlemskabet alligevel. Skal man så foran i køen til én europæisk away per skudår (Brøndby away ved vi endnu ikke om er begrænset/udsolgt)

    Og hvornår sætter man lotteriet op? Når der er fare for at blive udsolgt? Når man skal bruge et system specifikt til at gardere imod at kernekunder (dem der dukker mest op) ender med at tro at det er ligemeget om man køber sine egne billetter og støtter år efter år, fordi der skal være plads til 45% turister og 5% syg moster fans. Måske da?

    Hvad er branding-værdien i din løsning overfor kunder der konsekvent dukker op og bruger penge og lægger deres tilstedeværelse til klubbens brand på tv? Alle der betaler kontingent er lige gode. Køb dit fanbevis nu!
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hvad hvis ens fraktion er uofficiel og man ikke er medlem af FCKFC, men man er med i Vores.kbh og har rigtigt mange kampe og lifetime point?
    For min skyld kan man i mit forslag sagtens udskifte medlemskab af fckfc med VoresKBH eller noget helt tredje. Alternativt kunne du jo melde dig ind i fckfc. Det er ganske billigt og du bruger vist deres fanforum allerede :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hvad gør man hvis der er flere billetter end medlemmer? Tager man så dem der har været medlem længst? Og i så fald, hvad så hvis man mest var til kampe for snart ti år siden, men har fastholdt medlemskabet alligevel. Skal man så foran i køen til én europæisk away per skudår (Brøndby away ved vi endnu ikke om er begrænset/udsolgt)

    Og hvornår sætter man lotteriet op? Når der er fare for at blive udsolgt? Når man skal bruge et system specifikt til at gardere imod at kernekunder (dem der dukker mest op) ender med at tro at det er ligemeget om man køber sine egne billetter og støtter år efter år, fordi der skal være plads til 45% turister og 5% syg moster fans. Måske da?
    1) Hvis man kan lave et opskrivningssystem i dag, så kan man nok også lave et, såfremt man laver en 50/50 fordeling eller for den sags skyld 100% lodtrækning.

    2) Der er ingen, der nævner turister og en syg moster. Og ligesom nogen mener jeg er idiot, fordi jeg ikke mener, at de 1000 mest deltagende fans pr automatik skal have førsteret til 100% af billetterne, så synes jeg ærlig talt at det er en smule arrogant, når fans som ikke lige kvalificerer sig blandt disse pr automatik af nogle stemples som turister og syge mostre. Men hvis det er holdningen, ja så forstår jeg da godt din forargelse.

    Ja mine forslag åbner måske for nogle fans, som i dine og andres øjne ikke er værdige, men det foretrækker jeg stadig fremfor den totale udelukkelse af dele af fanmiljøet. Men det er selvfølgelig helt fair at være uenig.

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hvad er branding-værdien i din løsning overfor kunder der konsekvent dukker op og bruger penge og lægger deres tilstedeværelse til klubbens brand på tv? Alle der betaler kontingent er lige gode. Køb dit fanbevis nu!
    Hvorfor skulle branding-værdien blive mindre? Kommer du mindre til almindelige kampe, fordi systemet laves om, endda til et 50/50 forslag, hvor du stadig har forkøbsret til halvdelen af billetterne? Og hvis ja, så må det vel også betyde at nogen kommer sjældnere nu, når de udelukkes fra visse kampe.
    Sidst redigeret af k@sper : 18.10.18 kl. 07:35

  6. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Fordeling af away-billetter

    Jeg gentager lige for god ordens skyld k@sper:

    Når 100% af billetterne fordeles med prioritering i Loyalitetspoint, udelukkes INGEN fans fra “visse kampe”.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  7. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    For min skyld kan man i mit forslag sagtens udskifte medlemskab af fckfc med VoresKBH.
    Jeg er glad for at vi er nået til enighed, K@sper. Langt de fleste, inklusiv dig, har nu anerkendt at voreskbh point er en fin løsning til at styre problematikken. Man er jo nødt til at sortere på én eller anden måde.

    Ses i Brøndby!
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  8. #112
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det kan jeg godt se.
    Jeg har selv en tilsvarende historie. Men manden det handler om er alt for beskeden til selv at skrive det, så nu gør jeg det.
    For mange år siden var jeg i London for at se West Ham-Liverpool sammen med Casper CC og nogle andre. Det var om foråret, så vejret var mildt og folk var generelt bare glade i London. Når man gik rundt i byen kunne man mærke varmen og det var slet ikke tåget, som det ellers plejer at være i London.
    En dag vi er ude at gå kommer vi forbi en pub som vist nok hed The Bulldog. Herinde købte vi en pint eller to og havde det bare fedt. Der var jukebox i baren, og vi smed en masser mønter derned og hørte en masse fed musik. Musikken var så fed, så en dame i baren begyndte at danse lidenskabeligt. Hun var ikke høj(en centimeter mindre og hun havde været en dværg), men danse det kunne hun. Den ené øl tog den anden, og det samme med musikken. Ligepludselig stod hun og dansede tæt sammen med Casper. Hvis I kender udtrykket "kærlighed ved første blik", så var det her. Resten af ferien så hverken vi eller London noget til Casper, hvis I forstår sådan en lille en. Da vi kom hjem fortalte Casper os, at hun hed Svetlana og kom fra Prag.
    Spol så tiden 10 år frem. Resultat af den tur i London blev lille Vladimir, og ham vil Casper gerne have med ind til kampen. Men hvordan skal han det. Vlademir har hverken sæsonkort eller har stået og slået på tromme i Hjørring. Hvorfor må han ikke få en billet????? Skal han ikke også have muligheden for at blive en ægte fan???
    Det må han da også godt, men der vil bare være kampe, hvor det desværre viser sig, at der er et lavere antal billetter, end der er fans der vil afsted. Der skal man så finde en måde at dele de billetter ud, så det er fair. Der giver det vel mest mening, at der må dem som har flest point=dem som kommer mest til kampene, have førsteret til at købe de billetter. Der vil være over 30 kampe på sæsonen, hvor Casper sagtens kan tage Vlademir med. Det er sgu da ikke fair, at dem som kommer mest til FCKs kampe, skal have af vide at de nu ikke kan komme med, fordi det endelig er en fed kamp og en god udetur, og en masse andre gerne vil til kampen, så der bliver ikke lige plads til de faste personer som altid tager afsted.

    Jeg kunne sådan set godt gå med til, at man sagde at 90% af alle billetterne var til VoresKBH, og resten i løssalg, og der må dem som ikke kan/gider komme til alle udekampe så køre efter et først til mølle princip.
    Sidst redigeret af Ace20 : 18.10.18 kl. 09:16
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg gentager lige for god ordens skyld k@sper:

    Når 100% af billetterne fordeles med prioritering i Loyalitetspoint, udelukkes INGEN fans fra “visse kampe”.
    Nej, jeg er da sikker på, at ham som er ranked nr 5000 eller 10.000 i loyalitet har kæmpe sandsynlighed for at få en af de 1000 meget eftertragtede billetter. Sandsynligheden er godt nok nærmest nul, men han udelukkes da ikke....

  11. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg er glad for at vi er nået til enighed, K@sper. Langt de fleste, inklusiv dig, har nu anerkendt at voreskbh point er en fin løsning til at styre problematikken. Man er jo nødt til at sortere på én eller anden måde.

    Ses i Brøndby!
    Det var jo ikke, det jeg skrev. Men fint, lad os lade den ligge.

    Nu må vi se med Brøndby......det er ikke sikkert, at jeg er så loyal, at jeg har en chance.....

  12. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej, jeg er da sikker på, at ham som er ranked nr 5000 eller 10.000 i loyalitet har kæmpe sandsynlighed for at få en af de 1000 meget eftertragtede billetter. Sandsynligheden er godt nok nærmest nul, men han udelukkes da ikke....
    Ham/hende som ender bagerst i den fysiske kø har heller ingen chance, osv. osv. Fælles for begge er, at det kun er eget mangelfulde fremmøde som udelukker dem. Så ingen udelukkes, man udelukker sig selv.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  13. #116
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Jeg kunne sådan set godt gå med til, at man sagde at 90% af alle billetterne var til VoresKBH, og resten i løssalg, og der må dem som ikke kan/gider komme til alle udekampe så køre efter et først til mølle princip.
    Jeg er sådan set forholdsvist okay med den løsning. Hvis man siger, at forsalget er i en tidsbegrænset periode, og evt. usolgte billetter havner i løssalgspuljen derefter, kunne det være en brugbar løsning til alle EL-away kampe. Jeg ville måske sætte satsen på 75/25 i stedet for 90/10, men det er en relativt mindre detalje.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Ham/hende som ender bagerst i den fysiske kø har heller ingen chance, osv. osv. Fælles for begge er, at det kun er eget mangelfulde fremmøde som udelukker dem. Så ingen udelukkes, man udelukker sig selv.
    Ham i den fysiske kø placeres ikke pr automatik bagerst hver eneste gang. Men jo med din tankegang kunne han vel også bare købe et stort nok sponsorat og få billet den vej. Ingen udelukkes......altså hvis bare man har tiden, økonomien osv. Ingen kommer i klemme - alt ligger på prioriteter.

  16. #118
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    alt ligger på prioriteter.
    Nu er du ved at fange den.......
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  17. #119
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg gentager lige for god ordens skyld k@sper:

    Når 100% af billetterne fordeles med prioritering i Loyalitetspoint, udelukkes INGEN fans fra “visse kampe”.
    Det synes jeg er et søgt argument og personligt finder jeg det et rigtig ringe argument. Det er i øvrigt hellere ikke et brugbart argument for en kommerciel virksomhed - tid bliver ligegyldigt, skulle du endelig lave et loyitestprogran for en kommerciel virksomhed, så handler det om penge.

    Tid og prioritering er i øvrigt et gratis argument. Vi har alle samme antal timer i døgnet, men tiden det tager at se en kamp er forskelligt og muligheden for at administrere tiden er forskellig.

    At man vælger at tid er lig med loyalitet, så laver man i mine øjne en fejl. Meeen det er også en fejl, jeg overlever ganske fint. Principielt er den bare forkert og hvis samtlige kampe var udsolgt og problematikken ikke var et par gange om året, så er jeg sikker på, at alle ville blive enig om det princip. Problemet er bare så forsvindende lille, at diskussionen nærmest er omsonst og ingen rigtigt lider, selvom læsningen er håbløst.

    God kampe til alle i Prag - jeg synes stadig I har fortjent en fed tur.

  18. #120
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Fordeling af away-billetter

    I mine øjne burde klubben sætte priserne så højt, at der, til den øgede pris, netop ikke var tomhændede købere.

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •