Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Jeg synes, det er ganske svært at overtale sig selv til at bese BØF i 2 * 45 minutter, faktisk er det endnu ikke lykkedes mig ... Jeg ville faktisk betydeligt hellere til Hjørring :-)
    I rest my case...

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Fordeling af away-billetter

    Der kunne måske også hentes noget i mængderabat. Vi kender det jo til hjemmekampe, hvor der er sæsonkort og Europa pakker. Måske kunne man gøre noget lignende til udekampe og dermed også give en fordel til folk, som tager til alle kampe. Det kunne være et 10 turs kort til away i suppen/pokalen og endnu bedre i Europa, hvor man først sælger en pakke til alle 3 gruppekampe og derefter enkeltvis.

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Der kunne måske også hentes noget i mængderabat. Vi kender det jo til hjemmekampe, hvor der er sæsonkort og Europa pakker. Måske kunne man gøre noget lignende til udekampe og dermed også give en fordel til folk, som tager til alle kampe. Det kunne være et 10 turs kort til away i suppen/pokalen og endnu bedre i Europa, hvor man først sælger en pakke til alle 3 gruppekampe og derefter enkeltvis.
    Jeg tror ganske enkelt ikke at det vil kunne fungere i praksis, da klubben jo ikke selv fastsætter billetpriserne til udebanekampe.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Jeg tror ganske enkelt ikke at det vil kunne fungere i praksis, da klubben jo ikke selv fastsætter billetpriserne til udebanekampe.
    Dét og så ender vi samme sted alligevel. Nogle har forkøbsret, nogle har ikke, og på et tidspunkt er der færre billetter end folk der vil afsted. Hvorfor komplicere samme problemstilling med et potentielt tab for klubben, på billetter de ikke selv sælger?
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    ???

    Stop nu dig selv.
    JAK prøv lige at kravle ned fra den pedestal du har sat dig selv på, mage til arrogance skal man sgu lede længe efter! JØSSES...

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Poppelvig Se meddelelser
    JAK prøv lige at kravle ned fra den pedestal du har sat dig selv på, mage til arrogance skal man sgu lede længe efter! JØSSES...
    Hej poppelvig,

    du er sød

    men gider du ikke godt at lade være med at citere mig forkert

    du skal ikke klippe og klistre som du har lyst til- en eller anden form for kontekst ville være rart


    bh
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Hej poppelvig,

    du er sød

    men gider du ikke godt at lade være med at citere mig forkert

    du skal ikke klippe og klistre som du har lyst til- en eller anden form for kontekst ville være rart


    bh
    Det er din debat helt generelt med K@sper som lader meget tilbage at ønske. Prøv at argumentere for dine synspunkter i stedet for at komme med dumsmarte oneliners og kryptiske svar. Det ville klæde dig og debatten, også selvom du måske ikke er enig med K@sper! Jeg krummer tæer når jeg scroller ned af side 3 og læser debatten.
    Sidst redigeret af Poppelvig : 16.10.18 kl. 08:18

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Jeg tror ganske enkelt ikke at det vil kunne fungere i praksis, da klubben jo ikke selv fastsætter billetpriserne til udebanekampe.
    Tænkte lidt det samme, men rabatten skulle så give på selve rejsen. Hvorvidt FCK kender priserne på billetterne hurtigt nok er godt nok er åbent spørgsmål. Det kan jo være lidt risikabelt at bestille 3 rejser uden at ane hvad regningen ender på.

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Fordeling af away-billetter

    Hvordan man kan være imod, "kunderne" som udviser størst loyalitet, får først adgang til billetterne overstiger min forstand.
    Om det så skal være en begrænset periode kan vi diskutere, men selvfølgelig skal man som klub forsøge at skabe endnu mere loyalitet, og dermed også honorere den nuværende.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tænkte lidt det samme, men rabatten skulle så give på selve rejsen. Hvorvidt FCK kender priserne på billetterne hurtigt nok er godt nok er åbent spørgsmål. Det kan jo være lidt risikabelt at bestille 3 rejser uden at ane hvad regningen ender på.
    Der tabte du mig. Vil du have at klubben skal give fans penge for at tage afsted?

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Fordeling af away-billetter

    Ja. Jeg tænker en 1000kr seddel for en kamp i Europa. 500kr for en kamp i Jylland. 200kr for en kamp på Sjælland. Derudover giver en sejr 300kr og en uafgjort 150. Taber holdet skal alle fans betale 50kr!

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Der tabte du mig. Vil du have at klubben skal give fans penge for at tage afsted?
    Synes det ville klæde FCK at betale for at fodboldturister og sofafans kunne komme ud og få en på opleveren. Gerne på bekostning af nogle af klubbens trofaste fans som så kan sidde derhjemme og vande høns. Det synes du måske ikke?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Fordeling af away-billetter

    Jeg er selv en magelig tilhænger, der også har nemmest ved at komme til kampe i den sjovere/mere spændende ende af skalaen. Men jeg kan da kun bakke op om, at dem der oftest ser holdet spille - også de "kedelige" ture - er bedre stillet til de populære kampe. Stor ros til klubbens håndtering af dette, selvom det måske kunne være meldt lidt tidligere ud.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Hvordan man kan være imod, "kunderne" som udviser størst loyalitet, får først adgang til billetterne overstiger min forstand.
    Om det så skal være en begrænset periode kan vi diskutere, men selvfølgelig skal man som klub forsøge at skabe endnu mere loyalitet, og dermed også honorere den nuværende.
    Nu er det ikke fordi, at jeg ligefrem brænder for at gå ind i denne debat igen. Både fordi det sikkert blot ender i en lang gentagelse af de sidste siders debat, og fordi debatmiljøet herinde ikke er særligt behageligt, når man er uenig med flertallet.

    Men jeg vil alligevel kommentere dine to betragtninger:

    1)
    Bare lige for at slå fast, så tror jeg alle kan leve med (ja selv jeg), at der kan være en form for forfordeling af billetter til de mest “loyale”. Jeg er bare ikke enig i, at 100% af billetterne skal sælges på den måde. Argumenterne (om man så mener, at de er gode eller ej) kan læses i tråden. Jeg har ikke rigtig lyst til at genoptage den debat, da den nærmest løb af sporet sidst.

    2)
    Jeg ved ikke, om man ligefrem skaber mere loyalitet på denne måde. Det er klart, at tordenskjolds soldater alle er glade og fortsætter med at komme til kampene, da man så er sikker på billet. Så på den måde har du ret. Samtidig kunne jeg dog godt frygte, at man i stedet nærmest skaber en barriere for nyere fans. For hvorfor skulle de ofre sig (forstår stadig ikke dette offer perspektiv) og tage feks til Viby, hvis der alligevel er enorm lang vej til blot at have en chance for en billet til kampe som i Prag. Nogle vil selvfølgelig tænke, at nu må de tage sig sammen et par år, og så er de inde i varmen (hvis de altså er det?) Men andre vil nok se på feks. ham nævnt i tråden (med to sæsonkort og et hav af kampe, som ikke var i nærheden af en billet) og så vil de måske overveje, om de virkelig gider en kold december aften, hvis de aldrig får en chance til de spændende kampe. Det er muligt, at det er en tænkt situation, men ud fra argumentation for 100% forfordeling, så kan man nok ikke udelukke denne tankegang.
    Ydermere er det vel også store kampe som i Prag og Brøndby osv som i større grad end Viby kan få nye fans ind og forankre dem som fast bestanddel af (away) miljøet. Jeg undrer mig stadig over, at man ikke kan/vil se eller tillægge denne del nogen værdi i denne debat. Disse fans ekskluderer man totalt. Jeg går ud fra, at gerne vil vokse som “kerne away gruppe”, men bliver det ikke svært, hvis de nye ikke må komme med til spændende kampe?
    Og ja, jeg er med på, at dette kun er en kamp. Men det er noget som vi (hvis tingene går som vi ønsker) kommer til at se oftere og oftere og formentlig allerede ude mod Bif i efteråret.
    Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg undres over denne helt sort/hvid tankegang til billetfordelingen.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.10.18 kl. 09:19

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Fordeling af away-billetter

    Ca. 88% af dem, der har stemt, mener at de mest loyale fans (målt på fremmøde til kampene) skal belønnes på en eller anden måde, hvad angår salg af billetter til udebanekampe.

    Ca. 62% af alle, der har stemt, mener, at der skal være et pre-sale på baggrund af loyalitetspoint i en begrænset periode, så de mest loyale får muligheden først, og derefter gives der en fair chance til alle andre, som er interesserede (enten via nettet eller fremmøde i fanshoppen). Så det er på nuværende tidspunkt det mest dominerende synspunkt (og også mit).

    Så er det sidste spørgsmål: Skal det være alle billetter, som skal være til salg i pre-sale, eller skal man reservere en vis procentdel til løssalget?

    Personligt stemmer jeg for det sidste, af flere årsager, hvoraf langt de fleste er principielle:
    - Fordi det ikke forhindrer de mest loyale fans, som af den ene eller anden grund ikke fik købt i løbet af pre-sale, i at købe en billet til sig selv.
    - Det gør, at away-ture ikke nødvendigvis bliver en mere lukket fest end det af praktiske grunde er i forvejen (Folk der kan og vil støtte holdet på udebane skal have så få begrænsninger som muligt for at gøre det)
    - Det giver flere fantyper muligheden for at tage med, eksempelvis familier.

    Vi kan altid diskutere procentsatsen, om det er 50/50, 10/90, 80/20, eller hvad det måtte være, det er i bund og grund underordnet. Det er mere, om der skal reserveres en vis procentdel eller ej, der er til debat.

    (Og ja, jeg er udmærket klar over, at i LANGT de fleste tilfælde er det slet ikke et problem, fordi udebaneafsnittet ikke fyldes op i Europa, det er bare princippet, jeg tager udgangspunkt i.)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •