Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 6 af 10 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    K@sper kom nu lidt.

    Du bliver ved med disse “tænkte eksempler” der skulle begrænse fans, der kommer et par gange om året.
    Skulle man ikke forholde sig til virkeligheden hvor situationer a la Prag away vil forekomme ekstremt sjældent, hvilket du jo også selv skriver.

    Der er derfor RIG mulighed for at komme med på de store aways og dermed spare lidt point op.
    Du må simpelthen forholde dig til at vi praktisk talt ALDRIG har udsolgt og forklare hvorfor vi skulle opleve samme billetsituationer til endnu flere kampe, i en tid hvor tilskuertallene har været faldende.
    Jeg vil rigtig gerne tillægge dine argumenter værdi, men det er svært for de fleste fordi du a) ikke bakker dine argumenter op med andet end gætteri og b) at det samtidigt ligner, at du ganske enkelt ikke ved hvordan disse awayture fungerer i praksis.

    Det virker altså lidt ligegyldigt at diskutere principper blot for princippernes skyld.
    (Om end underholdningen har været fremragende)
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 17.10.18 kl. 11:12

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Bare lige for at slå fast, så tror jeg alle kan leve med (ja selv jeg), at der kan være en form for forfordeling af billetter til de mest “loyale”. Jeg er bare ikke enig i, at 100% af billetterne skal sælges på den måde. Argumenterne (om man så mener, at de er gode eller ej) kan læses i tråden. Jeg har ikke rigtig lyst til at genoptage den debat, da den nærmest løb af sporet sidst.
    Man kan selvfølgelig have sværere ved at "rekruttere" nye fans, hvis det er stort set umuligt at få plads til de mest interessante kampe - men de få gange det er aktuelt, mener jeg dog stadig at et overvejende flertal af billetterne skal fordeles blandt de mest loyale fans. Det er ikke en ret man skal have billet til de mest interessante kamp - det er et privilegie man kan gøre sig fortjent til.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    2) Jeg ved ikke, om man ligefrem skaber mere loyalitet på denne måde. Det er klart, at tordenskjolds soldater alle er glade og fortsætter med at komme til kampene, da man så er sikker på billet. Så på den måde har du ret. Samtidig kunne jeg dog godt frygte, at man i stedet nærmest skaber en barriere for nyere fans. For hvorfor skulle de ofre sig (forstår stadig ikke dette offer perspektiv) og tage feks til Viby, hvis der alligevel er enorm lang vej til blot at have en chance for en billet til kampe som i Prag. Nogle vil selvfølgelig tænke, at nu må de tage sig sammen et par år, og så er de inde i varmen (hvis de altså er det?) Men andre vil nok se på feks. ham nævnt i tråden (med to sæsonkort og et hav af kampe, som ikke var i nærheden af en billet) og så vil de måske overveje, om de virkelig gider en kold december aften, hvis de aldrig får en chance til de spændende kampe. Det er muligt, at det er en tænkt situation, men ud fra argumentation for 100% forfordeling, så kan man nok ikke udelukke denne tankegang.
    Ydermere er det vel også store kampe som i Prag og Brøndby osv som i større grad end Viby kan få nye fans ind og forankre dem som fast bestanddel af (away) miljøet. Jeg undrer mig stadig over, at man ikke kan/vil se eller tillægge denne del nogen værdi i denne debat. Disse fans ekskluderer man totalt. Jeg går ud fra, at gerne vil vokse som “kerne away gruppe”, men bliver det ikke svært, hvis de nye ikke må komme med til spændende kampe?
    Og ja, jeg er med på, at dette kun er en kamp. Men det er noget som vi (hvis tingene går som vi ønsker) kommer til at se oftere og oftere og formentlig allerede ude mod Bif i efteråret.
    Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg undres over denne helt sort/hvid tankegang til billetfordelingen.
    Som nævnt andet steds i tråden, så behøver man slet ikke tage til udekampe i Viby for at være sikker på en billet - har selv haft sæsonkort i 5 år på S12 og set langt de fleste kampe i PARKEN. Har aldrig været til en udekamp i Superligaen og en håndfuld i Europa. Intet problem for mig at få billet til Prag. Man kunne dog lave en differentieret tilgang til optjening af point, så det giver lidt flere point at tage med på udebane - selvom jeg er sikker på FCK hellere vil prioritere flere tilskuere i hjemme fremfor ude.

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om man ligefrem skaber mere loyalitet på denne måde. Det er klart, at tordenskjolds soldater alle er glade og fortsætter med at komme til kampene, da man så er sikker på billet. Så på den måde har du ret. Samtidig kunne jeg dog godt frygte, at man i stedet nærmest skaber en barriere for nyere fans. For hvorfor skulle de ofre sig (forstår stadig ikke dette offer perspektiv) og tage feks til Viby, hvis der alligevel er enorm lang vej til blot at have en chance for en billet til kampe som i Prag. Nogle vil selvfølgelig tænke, at nu må de tage sig sammen et par år, og så er de inde i varmen (hvis de altså er det?) Men andre vil nok se på feks. ham nævnt i tråden (med to sæsonkort og et hav af kampe, som ikke var i nærheden af en billet) og så vil de måske overveje, om de virkelig gider en kold december aften, hvis de aldrig får en chance til de spændende kampe.
    Der er altså ved at opstå nogle myter her. Bl.a. den om at man mister en mulighed for at købe billetter som den til Prag hvis man f.eks. ikke tager til Viby i kontortiden, eller man slår sig ned på langsiden i Farum fordi man ikke gider glo på deres åndssvage net.

    Jeg er selv ganske sjældent til udekampe; det er bare ikke rigtig interessant mere. Men jeg har et sæsonkort og kommer til de kampe i Parken der ikke bliver saboteret af ligaens egen planlægning. Alligevel var jeg snildt kvalificeret til en billet til en Europa League-kamp, jeg ikke var interesseret i. At få billetter til et lille stadion på udebane er jo ikke reserveret til en lille flok kerne-awayfans.

    Og i øvrigt, at komme til kampene for at sikre sig en billet til EL-away i Prag eller lignende steder? Kunne jeg da ikke drømme om at have som hovedmotivation. Jeg vil vædde på at 99% kommer til kampene fordi de glæder sig til dem og ikke kunne forestille sig at være et andet sted når de foregår. Det er i alle fald grunden her.

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    K@sper kom nu lidt.

    Du bliver ved med disse “tænkte eksempler” der skulle begrænse fans, der kommer et par gange om året.
    Skulle man ikke forholde sig til virkeligheden hvor situationer a la Prag away vil forekomme ekstremt sjældent, hvilket du jo også selv skriver.

    Der er derfor RIG mulighed for at komme med på de store aways og dermed spare lidt point op.
    Du må simpelthen forholde dig til at vi praktisk talt ALDRIG har udsolgt og forklare hvorfor vi skulle opleve samme billetsituationer til endnu flere kampe, i en tid hvor tilskuertallene har været faldende.
    Jeg vil rigtig gerne tillægge dine argumenter værdi, men det er svært for de fleste fordi du a) ikke bakker dine argumenter op med andet end gætteri og b) at det samtidigt ligner, at du ganske enkelt ikke ved hvordan disse awayture fungerer i praksis.

    Det virker altså lidt ligegyldigt at diskutere principper blot for princippernes skyld.
    (Om end underholdningen har været fremragende)
    Jeg kan konkludere, at “ekstremt sjældent” nu er forekommet i Prag, der kommer formentlig begrænsninger på salget i BIF, og ifølge andet sted i tråden, så var der begrænsninger til FCK inside, eller hvad det optakts show nu hedder. Går vi videre i Europa og trækker et fedt hold, så har vi måske et problem der, ligesom der i tilfælde af et tæt slutspil sikkert også blive udfordringer der. Altså ikke ligefremt ekstremt sjældent.
    Om ikke andet, så synes jeg at det er en vigtig principiel diskussion, om vi skal have et system, hvor alle 100% fordele gives til de fans, som ifølge FCKs system er mest loyale, eller om der også skal være chancer for andre. Du skal være mere end velkommen til ikke at deltage, hvis du synes det er latterligt. Jeg kender ganske fint din holdning.

    Endvidere bliver du ved med at snakke om fans, “der kommer et par gange om året”. Ham der nævnes tidligere har point svarende til to års sæsonkort og 33 sete kampe. Det var åbenbart ikke loyalt nok....
    Sidst redigeret af k@sper : 17.10.18 kl. 14:24

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men jeg har et sæsonkort og kommer til de kampe i Parken der ikke bliver saboteret af ligaens egen planlægning. Alligevel var jeg snildt kvalificeret til en billet til en Europa League-kamp, jeg ikke var interesseret i. At få billetter til et lille stadion på udebane er jo ikke reserveret til en lille flok kerne-awayfans.
    Det er da super for dig og også for unknown, som med 5 sæsoners årskort også kunne få billet. Jeg prøver sådan set bare at slå et slag for fans, der måske ikke har helt så lang tid på banen eller på anden måde kommer i klemme i FCKs system. For point svarende til 2 sæsoners årskort med 33 sete hjemmekampe var åbenbart ikke nok, så det er muligt at de ikke er reserveret en lille gruppe kernefans, men der er tydeligvis en betydelig størrelse gruppe af fans, som ikke har fået denne mulighed. Holdningen herinde er åbenlyst, at det bare er ærgerligt for de fans. Jeg dropper diskussionen nu - gider ærlig talt ikke mere.

    Anyway så har jeg nok heller ikke haft et problem (jeg har ikke prøvet). Jeg står i hvert fald i en lignende situation som du og unknown mht sæsonkort og hjemmekampe, dog med flere udekampe på kontoen....som godt nok ikke tæller på loyalitetskontoen.

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan konkludere, at “ekstremt sjældent” nu er forekommet i Prag, der kommer formentlig begrænsninger på salget i BIF, og ifølge andet sted i tråden, så var der begrænsninger til FCK inside, eller hvad det optakts show nu hedder. Går vi videre i Europa og trækker et fedt hold, så har vi måske et problem der, ligesom der i tilfælde af et tæt slutspil sikkert også blive udfordringer der. Altså ikke ligefremt ekstremt sjældent.
    Jeg prøver lige én gang til.... I en periode med nedgang i tilskuertallet, hvorfor skulle vi så have flere kampe hvor alle der ønsker det ikke kan komme med?
    Hvorfor skulle det blive et problem? Der bliver jo nærmest aldrig udsolgt, uden udsolgt intet problem.
    Du kan så konkludere at “ekstremt sjældent” er Prag-away, skulle vi ikke blive enige om at én kamp er netop ligepræcis det?

    Igen begynder du at smide gæt til højre og venstre og pludselig har du medregnet kampe i et eventuelt slutspil.
    Har du hørt om episoder hvor folk har stået i kø, for at få billetter til vores afsnit i Odense, Århus eller Ålborg?
    Jeg medgiver at det sker til tider når vi møder Brøndby, men igen taler vi om meget få kampe og som oftest hvor de sidste billetter er røget få dage før. Det giver vel et billede af, at alle der ønskede det kunne komme med.

    Mht. Inside gider jeg simpelthen ikke tage diskussionen.
    Det er et arrangement som tak til de allermest dedikerede fans.
    Kan man blive fornærmet over, at en begrænset gruppe får et par øl og en pindemad af klubben, imens de ser nogle interviews med spillere/Ståle, så går man godt nok i meget små sko. Min reaktion kan ikke blive til mere end et “meh” og et træk på skuldrene.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Fordeling af away-billetter

    Prag er udsolgt og man kan sagtens spørge - er det pga den attraktive modstander eller den attraktive by. Hvis det er pga byen, så kan jeg egentlig ikke se hvorfor nogle skal have en fordel.

    Flere har skrevet det, diskussionen kører lidt i ring. Afstemningen giver et ret klart billede, men antallet af folk der stemmer gør resultatet noget usikkert. Diskuter vi principielt eller bliver vi enige om at diskussionen er ligegyldig pga det sker ikke ofte. Desværre er jeg ikke blevet overbevist om at mest tid brugt betyder største rettighed, det giver ikke rigtigt mening for en kommerciel forretning, desuden er jeg da også bange for at jo mere man gør for at please de få rå - jo mere pisser man en kæmpe gruppe af.

    Anyway - det var en interessant diskusssion at følge og jeg håber at klubben, som minimum gør point personlige, men også overvejer om 100% af billetterne bliver fordelt ud fra et loyalitetsprincip er det rigtige. Vi er alle enige om, at det er ok at meget aktiv fans får en fordel.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    desuden er jeg da også bange for at jo mere man gør for at please de få rå - jo mere pisser man en kæmpe gruppe af.
    Sig mig, hvilken stor gruppe er det du taler om? Og de få rå? Jeg synes man fornemmer her i tråden, at du er en af de få med din holdning, og jer som man skal please. Så pleaser man i virkeligheden ikke lige nu de mange? Altså de rigtige - den store gruppe. Ikke de få.


  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Mht. Inside gider jeg simpelthen ikke tage diskussionen.
    Det er et arrangement som tak til de allermest dedikerede fans.
    Kan man blive fornærmet over, at en begrænset gruppe får et par øl og en pindemad af klubben, imens de ser nogle interviews med spillere/Ståle, så går man godt nok i meget små sko. Min reaktion kan ikke blive til mere end et “meh” og et træk på skuldrene.
    Det er utroligt, som du hele tiden kan dreje det over på, at jeg er fornærmet over eller ikke under, at gode fans får lidt anerkendelse. Jeg er ikke det mindste fornærmet - jeg synes det er fint (bare der også er lidt plads og anerkendelse til andre), og jeg kunne sikkert selv deltage, hvis jeg havde tid og lyst. Så “meh” du bare løs. Så trækker jeg på skuldrene sammen med dig, og konkluderer igen, at vi bare er grundliggende dybt uenig. Tak for diskussionen. Lad os lade den ligge nu.

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er utroligt, som du hele tiden kan dreje det over på, at jeg er fornærmet over eller ikke under, at gode fans får lidt anerkendelse. Jeg er ikke det mindste fornærmet - jeg synes det er fint (bare der også er lidt plads og anerkendelse til andre), og jeg kunne sikkert selv deltage, hvis jeg havde tid og lyst. Så “meh” du bare løs. Så trækker jeg på skuldrene sammen med dig, og konkluderer igen, at vi bare er grundliggende dybt uenig. Tak for diskussionen. Lad os lade den ligge nu.
    Nå, med det på plads... gider du så give et svar på resten hun spørg om. Tak.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg synes man fornemmer her i tråden, at du er en af de få med din holdning, og jer som man skal please.
    Det kan tænkes, at fordelingen af debattører ikke ligefrem følger fordelingen af fans på stadion. Uden at have lavet en større undersøgelse, så vil S12 og NC sikkert være voldsomt meget mere repræsenteret på sidelinien og i denne tråd i særdeleshed end feks Familie Tribune øvre C og nedre A. Så man skal nok passe på med at lave konklusioner på hele fanbasens vegne ud fra likes herinde.

  18. #87
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan tænkes, at fordelingen af debattører ikke ligefrem følger fordelingen af fans på stadion. Uden at have lavet en større undersøgelse, så vil S12 og NC sikkert være voldsomt meget mere repræsenteret på sidelinien og i denne tråd i særdeleshed end feks Familie Tribune øvre C og nedre A. Så man skal nok passe på med at lave konklusioner på hele fanbasens vegne ud fra likes herinde.
    Hej Kasper
    Tror du der er procentvis en overvægt af tilskuere til kampe i Parken på Nedre C + S12 end på Øvre C (Nedre A er lukket sponsorland uden sæsonkort af den normale slags)? Familiefætteren aner jeg ikke noget om, men til kampe i Europa, Brøndby og Herning, er det alligevel begrænset hvor mange 10-årige som mangler en billet en søndag aften kl. 19.

    Det jeg forsøger at skrive med alt for mange ord, er at afstemningen ud fra din egen præmis (så frem at du går ind for at please flertallet ) er repræsentativ for tilskuerne i Parken...
    Et flertal af tilskuerne er på NC+S12. Et flertal af brugerne på sidelinien har deres gang på disse 2 tribuner. Ergo repræsenterer de flertallet.. :-)

    Har du husket at skrive dig op til en derby-billet Kasper. Der er åbent fra i dag, og de kræver helt sikkert langt færre point end Prag at få fat i. Det bliver en fest, og alle vi familiefædre er velkommen. For det meste ser jeg det som muligheden for en herretur til Vestegnen med efterfølgende mad og øl på Vesterbro efter kampen. Det kan anbefales.
    Man er i hyggeligt selskab med medfans fra tidlig formiddag til 16-tiden når toget lander på KBH.
    Held og Lykke i Pointkøen

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er utroligt, som du hele tiden kan dreje det over på, at jeg er fornærmet over eller ikke under, at gode fans får lidt anerkendelse. Jeg er ikke det mindste fornærmet - jeg synes det er fint (bare der også er lidt plads og anerkendelse til andre), og jeg kunne sikkert selv deltage, hvis jeg havde tid og lyst. Så “meh” du bare løs. Så trækker jeg på skuldrene sammen med dig, og konkluderer igen, at vi bare er grundliggende dybt uenig. Tak for diskussionen. Lad os lade den ligge nu.
    Men kunne du måske forholde dig til det jeg rent faktisk spurgte ind til?

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Men kunne du måske forholde dig til det jeg rent faktisk spurgte ind til?
    Hvis der bliver begrænsninger til BIF (som er ret realistisk - det skriver du selv) så vil der alene siden sommer være 3 events med udsolgt - to hvis du ikke vil tælle FCK inside med. Kampen mod BIF i slutspillet bliver formentlig også et problem, så det er vel 4 (3) sikre allerede. Dertil er det næppe urealistisk faldende tilskuertal eller ej, at vi med et tæt slutspil får udekampe (feks FCM away), som vil blive presset. Det imo nok til, at det ikke kan kaldes “ekstremt sjældent”, som du skriver.

    Og når du så om lidt skriver, at jeg jo spekulerer (det gør du ret beset også mht fremtidige tilskuertal), så må jeg igen nævne, at dette imo er en principiel diskussion, så bare det at det kan ske, er imo nok til at scenarierne kan diskuteres.

    Og nu gider jeg helt ærligt ikke dette mere - andre debattører er sikkert også ganske træt af det. Det er (igen) endt i ren flueknepperi denne gang om, hvad “ekstremt sjældent” betyder. God aften og god kamp i Prag.

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    Hej Kasper
    Tror du der er procentvis en overvægt af tilskuere til kampe i Parken på Nedre C + S12 end på Øvre C (Nedre A er lukket sponsorland uden sæsonkort af den normale slags)? Familiefætteren aner jeg ikke noget om, men til kampe i Europa, Brøndby og Herning, er det alligevel begrænset hvor mange 10-årige som mangler en billet en søndag aften kl. 19.

    Det jeg forsøger at skrive med alt for mange ord, er at afstemningen ud fra din egen præmis (så frem at du går ind for at please flertallet ) er repræsentativ for tilskuerne i Parken...
    Et flertal af tilskuerne er på NC+S12. Et flertal af brugerne på sidelinien har deres gang på disse 2 tribuner. Ergo repræsenterer de flertallet.. :-)
    Nu er jeg ikke helt med på, hvorfor Nedre A ikke må tælle med. Her findes vel også FCK fans, som kunne være interesserede i udekampe og andre arrangementer.
    Men sjov talleg, som du har gang i. Du ved selvfølgelig godt, at Sideliniens brugere (i denne debat og afstemning i særdeleshed) ikke er repræsentativ for vores fanbase. Afstemningsresultater kan selvfølgelig sagtens ende med at være det samme, men mon ikke de fleste ville være forsigtige med at drage konklusioner om hele fanbasen ud fra en afstemning med måske 95% deltagere fra S12 / NC formentlig med stærk overvægt af S12 blandt disse, og endvidere med et meget lille antal besvarelser.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.10.18 kl. 20:39

Side 6 af 10 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •