Se afstemningsresultater: Hvordan skal Away-billetter sælges?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 100% via loyalitetspoint

    44 28.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via nettet/FCK Appen

    75 48.39%
  • Presale til loyalitetspoint i 2-3 dage inden løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    17 10.97%
  • 100% løssalg via nettet/FCK Appen

    10 6.45%
  • 100% løssalg via fremmøde i Fanshoppen

    2 1.29%
  • Noget helt sjette (Beskriv i tråden)

    7 4.52%
Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 145

Emner: Fordeling af away-billetter

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Fordi du så ikke er 100% sikker på at få en billet, imens familiefaren og børn nu pludselig har en spinkel chance? Du har jo stadig laaaaaaangt større chance for en billet end andre fangrupper.
    Jeg kan love dig for, at hvis familiefaderen som aldrig er der fik billet, og en fan (som for øvrigt godt kan være far) som har været med til alt i 3 år ikke fik billet, ja så synes jeg det er fårking en katastrofe. Og folk som ikke synes det synes jeg ærligt er dårlige medfans. Dårlige mennesker faktisk. Så det sagt.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    100% i forsalg efter loyalitetspoint. 3 dages salg over nettet.
    Efterfølgende salg via fremmøde i shoppen af eventuelle overskydende billetter.

    Begrundelse: Loyalitet som stabil gæst til FCK-kampe skal betale sig, ellers er der ingen fordel ved at være stamkunde i forhold til Britta fra Nykøbing, der synes sønnen skal have en sjov oplevelse i oktobergave.
    Du har fået den fordel, at du har set FCK flere gange end Britta, som forøvrigt stadig ikke får en billet, da hun næppe er medlem af FCKFC eller har årskort til Parken, eller hvad der nu er indgangskriteriet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    Ikke at komme med til away i europa, er ikke mere uretfærdigt/diskriminerende overfor os gamle mænd med børn, end når man ikke har point nok til den årlige Kick-Off fest. Ingen tuder der, selv om arrangementet sidste gang var overtegnet/udsolgt.
    Jeg er pænt ligeglad med sådanne arrangementer, men jeg er da sikker på, at der findes folk et eller andet sted der er bitre over, at de åbenbart ikke er fans nok til at måtte se den slags.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    De erfaringer, jeg har set omkring det, har været gode. Man har primært anvendt det, fordi man gerne ville undgå sortbørshajer, der solgte billetterne for det tredobbelte af den oprindelige pris, og fordi man gerne ville have styr på, hvem der kom til koncerterne. Primært fordi de gerne vil undgå, at folk, som man ved tilhører det ekstreme højre, kommer til deres koncerter.

    Ikke at jeg tror, at folk vil videresælge FCK-billetter til overpris til en EL-kamp, plus vi i forvejen screener via Away-kort systemet, som jeg desuden mener, billetten bør være tilknyttet, men for mit vedkommende handler det om, at hver og en billet bliver brugt, hvis efterspørgslen er større end udbuddet. Det bliver de ikke, hvis billetten er personlig, og man af den ene eller anden årsag bliver forhindret i at komme på stadion.
    På Roskilde Festival kan du få din billet refunderet via det officielle system såfremt der er udsolgt, så den går til folk på venteliste, hvilket ville give langt mere mening, såfremt man skulle fortsætte med den slags ideer.

    Billetten til Prag-kampen koster 130kr, så jeg tror ikke et gebyr ville stoppe folk fra at få venner med flere point til at købe billetter til dem og så er du derudover stadig ikke garanteret at den der får overdraget billetten ikke selv kan blive forhindret.

    Tilbage til tænkeboksen Kiwi ;)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg kan love dig for, at hvis familiefaderen som aldrig er der fik billet, og en fan (som for øvrigt godt kan være far) som har været med til alt i 3 år ikke fik billet, ja så synes jeg det er fårking en katastrofe. Og folk som ikke synes det synes jeg ærligt er dårlige medfans. Dårlige mennesker faktisk. Så det sagt.
    Nu handler det jo ikke om familefaderen som aldrig er der. Nu handler det om familiefaderen med barn som ikke så ofte (som dig) er på udebane (men som er rimelig fast gæst hjemme) og som når han er på udebane f.eks. sidder på FCKs egen familietribune i Farum som ikke blev registreret nogen steder.

    Men fair nok, at du har den holdning. Der er jeg så både uenig og åbenbart også et dårligt menneske.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Deichmaniac Se meddelelser
    Det er et tåbeligt system, fordi familienfaren med børnene alligevel foretrækker at se bold i stedet for showet (dine egne ord tidligere i tråden). Familiefaren kan nappe sig en plads på langside blandt hjemmefolket, eller tæt på "showet" via en billet ved siden af udeafsnittet. Det kræver selvfølgelig endnu engang noget arbejde på google for at sikre en sådanne billet.
    Det kunne måske være, at familiefaren med barn måske ikke er vildt tryg på en ukendt tjekkisk langside. Det kunne også handle om den fattige studerende, manden som arbejde hver søndag nat eller what ever nu engang holder ham væk fra at stå på den rigtige tribune til alle udekampe. Men de skal altså under alle omstændigheder ikke have den spinkle chance for en billet kan jeg forstå.

    Og som jeg kan forstå fra din andet indlæg, så skal de heller ikke have mulighed for andre FCK-arrangementer med begrænset adgang. Vi må håbe at julearrangementet hos DUL ikke er overbooket. :)

    Jeg tillader mig at være uenig.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu handler det jo ikke om familefaderen som aldrig er der. Nu handler det om familiefaderen med barn som ikke så ofte (som dig) er på udebane (men som er rimelig fast gæst hjemme) og som når han er på udebane f.eks. sidder på FCKs egen familietribune i Farum som ikke blev registreret nogen steder.

    Men fair nok, at du har den holdning. Der er jeg så både uenig og åbenbart også et dårligt menneske.
    Jeg ved ikke hvordan familietribune i Farum funker. Men jeg tvivler på de point gør fra eller til. Og hvorfor sætter I jer ikke på awayafsnittet? Alle steder foruden Brøndby kan man stå/sidde ude i siden uden nogle problemer. Der er ingen risiko. I tager et andet valg, det har konsekvenser. Sådan er livet.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kunne måske være, at familiefaren med barn måske ikke er vildt tryg på en ukendt tjekkisk langside. Det kunne også handle om den fattige studerende, manden som arbejde hver søndag nat eller what ever nu engang holder ham væk fra at stå på den rigtige tribune til alle udekampe. Men de skal altså under alle omstændigheder ikke have den spinkle chance for en billet kan jeg forstå.


    Jeg tillader mig at være uenig.
    Skide heldigt for de typer med sådan et job, at deres arbejde altid har lukket når der er en spændende midtugekampe i udlandet så de kan komme afsted. Heldige dem.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Fordeling af away-billetter

    60% til koefficientsystemet for de seneste 5 sæsoner.

    40% til de højeste Lifetime Points.

    Hvis du er uden for de kategorier (som jeg), fordi du primært kommer til de større kampe og ikke ønsker at se FCK-Hobro i decembermåned, så er det bare too bad.

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg ved ikke hvordan familietribune i Farum funker. Men jeg tvivler på de point gør fra eller til. Og hvorfor sætter I jer ikke på awayafsnittet? Alle steder foruden Brøndby kan man stå/sidde ude i siden uden nogle problemer. Der er ingen risiko. I tager et andet valg, det har konsekvenser. Sådan er livet.
    Tja for os er det vel 50/50 magelighed (mulighed for at sidde f.eks. med min gamle far, mulighed for at se kampen ordentligt, ikke starte kampen indhyllet af røg fra romerlys osv) og tryghed. Men jeg prøver ikke kun at slå et slag for jeg selv (jeg kunne sikkert godt få en billet, hvis jeg ville), men for alle FCK-fans (ikke Britta fra Falster som nævnes af en anden debattør) som af en eller anden grund ikke vil have en chance for at få en billet. Ligesom det lidt er et slag for fremtiden. Vi bliver f.eks. alle ældre får måske børn og (selvom mange måske har svært ved at se situationen for sig) får svære ved at komme til især udekampe. Skal vi ikke have nogen muligheder for spændende kampe eller arrangementer i fremtiden?

    Jeg kan sagtens se tingene fra din side (jeg kunne f.eks ikke få billet til FCK-Man UTD i CL, og ja jeg er stadig bitter), jeg er bare uenig i, at der skal en eller anden kvalifikation til udover at være FCK-fan (hvordan det defineres mht medlemsskab af FCKFC, årskort osv er til diskussion). Det er et holdningsspørgsmål, og jeg er uenig med dig (og åbenbart med størstedelen herinde). Længere er den nok egentlig ikke.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.10.18 kl. 15:07

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi bliver f.eks. alle ældre får måske børn og (selvom mange måske har svært ved at se situationen for sig) får svære ved at komme til især udekampe. Skal vi ikke have nogen muligheder for spændende kampe eller arrangementer i fremtiden?
    .

    Lad mig lave regnestykket for dig - det er ganske simpelt.

    Køb et sæsonkort = 100 points.
    Se alle hjemmekampe inkl EL/CL på en sæson= ca. 540 points ( sidste sæson havde vi 27 hjemmekampe)

    Dvs. ca 640 points på et år

    Gør det i 4 sæsoner og jeg garanterer dig, at du kan få en billet til en attraktiv Away resten af dit FCK fodboldliv -også selv om du bliver gammel og får børn.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Fordeling af away-billetter

    jak, hvad helvede er meningen med at komme med et forslag, som indeholder cifrene 6 og 4 ved siden af hinanden? Er du BØF, eller hvad? Skam dig.
    Sidst redigeret af Kiwi : 14.10.18 kl. 15:46
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Lad mig lave regnestykket for dig - det er ganske simpelt.

    Køb et sæsonkort = 100 points.
    Se alle hjemmekampe inkl EL/CL på en sæson= ca. 540 points ( sidste sæson havde vi 27 hjemmekampe)

    Dvs. ca 640 points på et år

    Gør det i 4 sæsoner og jeg garanterer dig, at du kan få en billet til en attraktiv Away resten af dit FCK fodboldliv -også selv om du bliver gammel og får børn.
    Jamen det lyder jo godt for mig, så har jeg ikke noget problem. Men derfor synes jeg nu stadig ikke at 100% fordeling efter loyalitetsprogram er en god løsning, da nogle FCK-fans stadig ikke vil have en chance.
    Problemet er muligvis marginalt pt (selvom man åbenbart mangler billet), men på sigt kan det blive større med billetter, men også med arrangementer osv. Så diskussionen er nok stadig værd at tage.

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jamen det lyder jo godt for mig, så har jeg ikke noget problem. Men derfor synes jeg nu stadig ikke at 100% fordeling efter loyalitetsprogram er en god løsning, da nogle FCK-fans stadig ikke vil have en chance.
    Problemet er muligvis marginalt pt (selvom man åbenbart mangler billet), men på sigt kan det blive større med billetter, men også med arrangementer osv. Så diskussionen er nok stadig værd at tage.

    Helt ærligt....

    Det rager mig langsomt, hvis folk der ikke kommer ofte, kommer bag i køen til de attraktive kampe.

    Skal vi lave lodtrækning om pension, karakterer i skolen osv osv. Eller skal vi være ærlige og anerkende dem som gør en indsats, kommer forrest i køen?

    Jeg har beskrevet for dig, hvordan man kommer i det gode selskab- endda UDEN at skulle på udebaneture - det kræver en minimal indsats.

    Der er i mine øjne ikke så meget at diskutere, og mest af alt, så synes jeg at du intet bidrager med, altså udover at forplumre med en masse søgte eksempler.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Fordeling af away-billetter

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Helt ærligt....

    Det rager mig langsomt, hvis folk der ikke kommer ofte, kommer bag i køen til de attraktive kampe.

    Skal vi lave lodtrækning om pension, karakterer i skolen osv osv. Eller skal vi være ærlige og anerkende dem som gør en indsats, kommer forrest i køen?

    Jeg har beskrevet for dig, hvordan man kommer i det gode selskab- endda UDEN at skulle på udebaneture - det kræver en minimal indsats.

    Der er i mine øjne ikke så meget at diskutere, og mest af alt, så synes jeg at du intet bidrager med, altså udover at forplumre med en masse søgte eksempler.
    Jeg er da ked af, at jeg forplumrer debatten ved at være uenig i dit verdensbillede og holdning og forøvrigt ikke bidrager til noget i debatten. Jeg har sådan set bare forsøgt at komme med eksempler på, hvorfor en 100% forfordeling er et problem, ligesom jeg rent faktisk er kommet med et bud på en en løsning som i min verden er bedre.

    Jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på, at jeg ikke er inde i hverken pointsystem eller pointkravet til at få billet til netop denne kamp. Men det er da godt, at du kan belyse sagen lidt. Jeg kan dog på baggrund af den anden tråd konkludere, at der står en del fans uden billet, ligesom jeg går ud fra, at problemet vil opstå igen fremover både mht billetter til kampe men også andre arrangementer.

    Jeg er desuden ked af, at du ikke synes der er noget at debattere. Du har ret i, at mine eksempler måske har været en smule søgte, omend problemerne/udfordringerne findes. Men for at gøre det mere konkret, så er der en fan i den anden tråd med 860 point, som ikke havde en chance for en billet. Jeg kan ud fra dine tal regne ud, at det svarer til 2 år med årskort + 33 hjemmekampe, såfremt manden ikke tager med på den officielle away-tribunen. At det ikke er loyal nok til bare at have chancen for ved lodtrækning blandt en delmængde af billetterne at kunne købe en billet finder jeg underligt. Fint hvis du er uenig i, at han er loyal nok. Men at tage det op til debat på et debatforum i en tråd om netop dette emne er vel ok.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.10.18 kl. 16:32

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Fordeling af away-billetter

    Det er så i dette tilfælde fordi der er tilstrækkelig mange andre fans som har gjort sig mere fortjent til det, end ham/hende med de 860 point. Det er både synd og ærgerligt for vedkommende, men det er helt fair og skal bare fortsætte sådan fremadrettet. (+ awaykortnummer/navn på billetten)
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.05.17, 11:37
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 07:58
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.13, 20:10
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.07.11, 13:05
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 20:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •