Se afstemningsresultater: Hvem går videre?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder kampen i ordinær spilletid.

    39 66.10%
  • Uafgjort og FCM vinder efter forlænget eller straffe.

    5 8.47%
  • Uafgjort og KBH vinder efter forlænget eller straffe.

    6 10.17%
  • KBH vinder kampen i ordinær spilletid.

    9 15.25%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 72 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han har vel blot forsøgt at gøre vores stil lidt mere teknisk, hvilket mange herinde forøvrigt har ønsket og argumenteret for i årevis. Det koster måske meget naturligt lidt på "skralde-kontoen til gengæld skulle det gerne give ekstra i andre facetter. Jeg er helt enig i, at vi havde for lidt fysisk presence i går. men jeg synes ikke at dette er et gennemgående problem normalt. Men i kampe som i går kunne vi godt bruge en hård nyser, som kunne gå ind og lave en herretackling og skifte momentum lidt.
    Først og fremmest er der vel en halv sandhed, at stilen er blevet mere teknisk, men selv hvis det var tilfældet, så kan man jo undre sig noget over, at taktikken ikke er blevet rettet mere til. De fleste af vores chancer opstår efter indlæg og dødbolde og vores opspil er centreret om det og når det slår fejl, så står den på lange bolde. Vi er et ganske boldfast hold, men det betyder jo ikke, at vi er et teknisk hold og det er heller ikke nødvendigvis en fordel.

    Vi stiller med to spidsangribere og to centrale midtbanespillere der kun sjældent går med frem og i øvrigt ikke har de store tekniske færdigheder. Det betyder, at rummet mellem angriberne og midtbanen skal fyldes ud af kantspillerne, som vel meget længe har været den kreative drivkraft på holdet. Det er vel ikke væsentligt anderledes, end det har været de seneste par år.
    Det har dog givet vores spil et løft, at få Falk ind på den centrale midtbane, men det var tydeligvis af nød og det har ikke ændret spillestilen. Det er vel det eneste punkt, hvor vores stil er blevet mere teknisk og det er kun gældende når Fischer er i angrebet.

    Personligt er jeg dog ikke enig i, at det nødvendigvis vil være en fordel for os at spille mere teknisk. Det jeg savner, er mere direkte spil og at der kan blive satset bare en anelse mere i duellerne, når omstændighederne tillader det. Tager man udgangspunkt i FCM kampen ser man netop, at eksempelvis Sviatchenko (der bestemt ikke holdte sig tilbage) totalt mistede fatningen af, at Skov gik til ham og dommeren havde næppe i sinde at straffe det med en advarsel. Derudover har jeg ikke noget imod, at vores spil sommetider bliver omstændigt, hvor vi kører bolden rundt og leder efter åbninger – det skal bare kun ske på modstanderens 1/3 del og når de står kompakt.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Først og fremmest er der vel en halv sandhed, at stilen er blevet mere teknisk, men selv hvis det var tilfældet, så kan man jo undre sig noget over, at taktikken ikke er blevet rettet mere til. De fleste af vores chancer opstår efter indlæg og dødbolde og vores opspil er centreret om det og når det slår fejl, så står den på lange bolde. Vi er et ganske boldfast hold, men det betyder jo ikke, at vi er et teknisk hold og det er heller ikke nødvendigvis en fordel.
    Jeg synes ikke du har ret. For to år siden var vi ekstremt endimensionelle og angreb næsten udelukkende med indlæg fra backs. Der synes jeg trods alt, at vi har udviklet os en del.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det har dog givet vores spil et løft, at få Falk ind på den centrale midtbane, men det var tydeligvis af nød og det har ikke ændret spillestilen.
    Igen er jeg ganske uenig. For to år siden var midtbanen vel storset bare nogle spillere, som man skulle sparke hen over og som skulle samle andenbolde op, samt komme i feltet på indlæg fra backs. Nu har vi imo især med Falk to centrale midtbanespillere som går bedre med i spillet og som også kan skabe chancer centralt gennem banen sammen med de to kanter, som går ind i banen og leger med.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Personligt er jeg dog ikke enig i, at det nødvendigvis vil være en fordel for os at spille mere teknisk. Det jeg savner, er mere direkte spil og at der kan blive satset bare en anelse mere i duellerne, når omstændighederne tillader det. Tager man udgangspunkt i FCM kampen ser man netop, at eksempelvis Sviatchenko (der bestemt ikke holdte sig tilbage) totalt mistede fatningen af, at Skov gik til ham og dommeren havde næppe i sinde at straffe det med en advarsel. Derudover har jeg ikke noget imod, at vores spil sommetider bliver omstændigt, hvor vi kører bolden rundt og leder efter åbninger – det skal bare kun ske på modstanderens 1/3 del og når de står kompakt.
    Jeg er som sådan ikke uenig, men det direkte spil du snakker om, er præcis det spil som mange herinde drømte om, at vi lagde på hyldet for bare to år siden. Groft sagt har vi fået ret meget af det, som mange herinde ønskede, nemlig et hold med mange flere teknisk stærke spillere. Om det er en fordel må vi nok se på den lange bane. I visse kampe er vi nok blevet bedre til at åbne kompakte forsvar. I visse kampe kan vi blive kyst som mod FCM. Men nu tror jeg egentlig stadig, at de fleste trænere i ligaen vil kalde os et fysisk stærkt hold, og med de "rigtige" spillere på banen som NDoye, Bjelland og Skov fra start gerne krydret med lidt mere tænding, så tror jeg egentlig ikke, at vi er FCM ret meget underlegne på det punkt.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Fischer ude i tre uger. Simpelthen det værst tænkelige tidspunkt at det kunne ske på.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ekendens-derby

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    I hear you, brother - Jeg husker et opgør mod AGF, hvor Nocko Joković fik den verbale kniv af Parkens tilskuere - det kan passende gentage sig, når Sviatchenko kommer på besøg om få uger.
    Jeg må blankt erkende, at min tålmodighed med Nicolaj Thomsen er ved at være en kende tyndslidt - men ellers var det som forventet og kampens resultat var i øvrigt ganske forudsigeligt - hvad skal cheftræneren stille op når vi skal spille derby 48 timer senere?
    Lad os nu alle, som i ALLE, buhe, pifte, whatever ad ham når de kommer til Parken. Magen til arrogant narr.v har jeg ikke set længe.
    Og meget underligt at han ikke præsenteres for et rødt kort i kampen, endsige efterfølgende for at sparke ud efter Skov.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Fischer ude i tre uger. Simpelthen det værst tænkelige tidspunkt at det kunne ske på.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ekendens-derby
    Det er maks forfærdeligt... At få sådan en nyhed netop som weekenden starter.. puha.. Når det så samtidig står mejslet i sten at Pieros og Dame skal spille sammen på toppen i de tre næste vigtige udekampe, ja så er det sgu da lige før man giver Nordvang et kald og spørger om der er mulighed for en ekstra opredning (også kun lige før)...

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes ikke du har ret. For to år siden var vi ekstremt endimensionelle og angreb næsten udelukkende med indlæg fra backs. Der synes jeg trods alt, at vi har udviklet os en del.

    Hvordan er det meget anderledes i dag? Der var naturligvis et endnu større fokus på indlæg med Cornelius og Santander på toppen og Delaney der gik med i feltet, men der var ikke meget anderledes. Kanterne havde også samme rolle som i dag. Det eneste jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om er, at en midtbanespiller hyppigere gik med på kanten og skabte overtal, men det synes jeg Zeca er i gang med at lægge på sit spil.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Igen er jeg ganske uenig. For to år siden var midtbanen vel storset bare nogle spillere, som man skulle sparke hen over og som skulle samle andenbolde op, samt komme i feltet på indlæg fra backs. Nu har vi imo især med Falk to centrale midtbanespillere som går bedre med i spillet og som også kan skabe chancer centralt gennem banen sammen med de to kanter, som går ind i banen og leger med.
    Delaney var vist ikke blot en spiller, man skulle sparke hen over. At vi er et hold, der i så mange år har haft så meget boldbesiddelse peger også på, at vi netop ikke blot sparker bolden henover midtbanen. Tværtimod bruger vi midtbanen til at fordele spillet – ligesom vi gør i dag. Falk har tilføjet noget mere dynamik i den offensive del, men så markant har det ikke været (og slet ikke sammenlignet med midtbanen for to år siden, der vel væsentligt bedre end vores nuværende).


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er som sådan ikke uenig, men det direkte spil du snakker om, er præcis det spil som mange herinde drømte om, at vi lagde på hyldet for bare to år siden. Groft sagt har vi fået ret meget af det, som mange herinde ønskede, nemlig et hold med mange flere teknisk stærke spillere. Om det er en fordel må vi nok se på den lange bane. I visse kampe er vi nok blevet bedre til at åbne kompakte forsvar. I visse kampe kan vi blive kyst som mod FCM. Men nu tror jeg egentlig stadig, at de fleste trænere i ligaen vil kalde os et fysisk stærkt hold, og med de "rigtige" spillere på banen som NDoye, Bjelland og Skov fra start gerne krydret med lidt mere tænding, så tror jeg egentlig ikke, at vi er FCM ret meget underlegne på det punkt.
    Jeg mener nu ikke, at spillestilen var meget mere direkte dengang end i dag. Spillerne var bedre og især defensiven var frygtindgydende. Mange folk drømte om en spillestil alá Hjulmands, hvor man er mere villig til at løbe risici for at spille en fremadrettet aflevering og hvor løbemønstrene også er mere imponerende end hvad vi kan byde på. Og det ser jeg slet ikke, at vi er ved at få og jeg ser ikke engang, at vi arbejder hen imod det.
    Men hvordan er vi teknisk stærkere end for to år siden? Med Fischer i angrebet og Falk på midtbanen er det umiddelbart det eneste område hvor vi er bedre teknisk nu (når pladsen da er til, at kombinere foran feltet), men for to år siden havde vi Falk, Verbic, Toutouh og Kusk på kanterne – så det går vist næsten lige op.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er som sagt ikke enig og synes, at kritikken er for hård af Pierre. Nej han er ikke så hurtigt som "gamle Pierre", og har svært ved at sætte en mand alene. Det kan Boile forøvrigt heller ikke. Men spilles han rigtigt (når han er i løb), så er han imo bedre til at gå til baglinien end Boile og laver bedre indlæg. [...]

    Jeg synes også, at Boile er vores bedste venstre back. Men Pierre er imo ikke en væsenlig forringelse og holder et fint superliganiveau. Jeg er i hvert fald ikke bekymret, hvis han spiller i stedet.
    Det dér er den hårdeste kritik af Boilesen, jeg mindes at have læst.

    Boilesen sætter muligvis sjældent sin direkte modspiller med sin fart alene, men både Boilesens tekniske niveau, spilforståelse og vilje er niveauer over Bengtssons.

    Og Bengtssons indlæg? Når Pierre rammer en medspiller med et indlæg, bringer det lokalt minder frem om dengang, Urmas Rooba tonsede bolden i panden på Lønstrup (Farum?); det var også et lucky punch udført med lukkede øjne..

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Boffer Se meddelelser
    Det dér er den hårdeste kritik af Boilesen, jeg mindes at have læst.

    Boilesen sætter muligvis sjældent sin direkte modspiller med sin fart alene, men både Boilesens tekniske niveau, spilforståelse og vilje er niveauer over Bengtssons.

    Og Bengtssons indlæg? Når Pierre rammer en medspiller med et indlæg, bringer det lokalt minder frem om dengang, Urmas Rooba tonsede bolden i panden på Lønstrup (Farum?); det var også et lucky punch udført med lukkede øjne..
    Ja jeg er som sagt uenig og forstår slet slet ikke den holdning til Pierre. Jeg mener, at han har truppens bedste indlægsfod både på dodbolde (måske med undtagelse af Skov) og i den grad i åbent spil. Det er klart, at han pga aftagende fart har sværere end tidligere at komme til indlæg, men det handler også om lidt manglende relationer med medspillere grundet ganske lidt spilletid. Set i lyset af, hvor lidt han har spillet, så har han været rigtig solid og driftsikker i sine kampe senest. Han er en glimrende trupspiller - han er selvfølgelig ikke en som kommer ind med en masse x-factor og er kampafgørende.

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja jeg er som sagt uenig og forstår slet slet ikke den holdning til Pierre. Jeg mener, at han har truppens bedste indlægsfod både på dodbolde (måske med undtagelse af Skov) og i den grad i åbent spil. Det er klart, at han pga aftagende fart har sværere end tidligere at komme til indlæg, men det handler også om lidt manglende relationer med medspillere grundet ganske lidt spilletid. Set i lyset af, hvor lidt han har spillet, så har han været rigtig solid og driftsikker i sine kampe senest. Han er en glimrende trupspiller - han er selvfølgelig ikke en som kommer ind med en masse x-factor og er kampafgørende.
    Ja, han har stadig en hæderlig indlægsfod, selvom niveauet også her er aftagende. Men det hjælper jo ikke meget, når hans fart og spilforståelse er for ringe til at bringe ham i ret mange fornuftige situationer.

    Der er en afgrundsdyb niveauforskel mellem Boilesens topniveau og Bengtsson ditto. At Boilesen så også skal ramme det lidt oftere, er en anden snak.

    Når det er sagt, kan Bengtsson sikkert være en okay reserve at have i truppen et halvt til et helt år endnu. Omend en ny Oviedo ville være ønskeligt.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, han har stadig en hæderlig indlægsfod, selvom niveauet også her er aftagende. Men det hjælper jo ikke meget, når hans fart og spilforståelse er for ringe til at bringe ham i ret mange fornuftige situationer.

    Der er en afgrundsdyb niveauforskel mellem Boilesens topniveau og Bengtsson ditto. At Boilesen så også skal ramme det lidt oftere, er en anden snak.

    Når det er sagt, kan Bengtsson sikkert være en okay reserve at have i truppen et halvt til et helt år endnu. Omend en ny Oviedo ville være ønskeligt.
    Pierre har desværre været helt væk siden han kom hjem. Det er SÅ forsvindende lidt der kommer fra ham når han spiller. Driblinger ned imod modstanderen for så at træde på bolden og spille den bagud gang på gang.... Han er i den grad igang med at smadre sit eftermæle i København.... Desværre.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Vi stillede med reserverne mod FCM’s A-kæde, og så skal det jo gå galt. Bedre er vi bestemt ikke pt. Alligevel var jeg skuffet over især indstillingen (som så ofte før denne sæson). FCM spiller hårdt, og måske også for hårdt, men vi spiller frøkenfodbold. Synes det er et generelt problem, at vi kan kyses fysisk. Dels skal der ikke så meget til, før vi stopper med at spille fodbold; dels trækker vores spillere sig, hvis der er en risiko for, at det kommer til at gøre ondt. Det er typisk kun i de europæiske kampe, at vores spillere giver sig fuldt ud. I Superligaen og pokalen skåner de sig selv. Om det skyldes, at Ståle ikke kan sætte holdet op, eller vi har mange bløde typer på holdet, skal jeg ikke kunne sige. Men det er et problem, for det koster ikke kun point mod de bedste, men også mod skodhold som Horsens og Vendsyssel.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    I øvrigt forstår jeg ikke, at Thomsen bliver ved med at få kampe på kanten. Han er totalt usynlig, når han spiller derude. Det står efterhånden klart, at han ikke har nogen fremtid i FCK, men hvis han skal spille, så skal det være centralt.

    Og næste gang FCK overvejer at hente en tidligere AaB’er, håber jeg, at en forstandig person overvejer, om spilleren er mentalt klar til at præstere på det krævede niveau. Det virker som om, at deres spillere har svært ved at forlade det beskyttede værksted.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  2. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  5. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •