Se afstemningsresultater: Hvem går videre?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder kampen i ordinær spilletid.

    39 66.10%
  • Uafgjort og FCM vinder efter forlænget eller straffe.

    5 8.47%
  • Uafgjort og KBH vinder efter forlænget eller straffe.

    6 10.17%
  • KBH vinder kampen i ordinær spilletid.

    9 15.25%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men Bengtsson er da langt fra den svageste..??

    Sotte bør være langt fra A-kæden.
    Holse og Wind. Ja, charmerende med talenter. Hurra. Men dette niveau er for højt for dem.
    Pieros. Hold op et bundniveau.
    Tror ikke jeg har set Thomsen. Altså som i, ikke engang i et close-up på skærmen. Nu skal den mand snart til vise noget kontinuerlig kvalitet.

    Zeca. Ok.
    Gregus. Ok. (Og ham er jeg ellers ikke meget for).

    Zan
    Wind gjorde det glimrende synes jeg, især med tanke på at det er første kamp efter skaden.. Værst i mine øjne var Sotte og Pierre...

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Ak ja, man må da håbe, vi leverer en god kamp på pstgn på søndag, for ellers ser Ståle rigtig dum ud efter det her lettere ydmygende exit. Vi er bare ikke farlige, selvom det da blev lidt bedre efter pausen, og det kan jo ikke overraske, når man ser opstillingen.

    Ang. Bengtsson synes jeg nu nok, han var tæt på at være vores dårligste. Lad gå, han kan dele æren med Thomsen. Ham burde vi dog have en rimelig chance for at sende videre snart, mens vi hænger på Pierre i adskillige år endnu - og det er da meget relevant at fremhæve, så en sort aften kan gøres en tand værre :-)
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Nogle der har set interviewet med Erik Sviachenko efter kampen? Hvor han snakker om episoden med Skov..
    Han snakker om respekt, og om at han er en ung spiller og en lille dreng ... Hold kæft en idiot mand!
    Mage til dum-smart type skal man godt nok lede længe efter ...
    Skov er da også alt for smart og mangler totalt respekt, når han tillader sig at reagere på, at Sviatchenko sparker ud efter ham....

    Samtidig kan vi andre så undre os over, at Sviatchenko ikke blev udvist (han får ikke engang gult) især set i lyset af udvisninger vi tidligere har fået til Verbic og Ankersen udvist for lignende situationer. Endvidere kan vi undre os over, at han ikke får en advarsel tidligere for at stoppe en kontra ved at flæske Wind, og at det samme kan sige om deres finne og Lange Poul for deres albuer.


  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Hold nu op hvor er jeg glad for at vi får en ordentlig revanche om kun 24 dage med forhåbentlige stærkeste opstilling. Det er simpelthen på tide at de bliver sat på plads ordentligt, for jeg synes godt nok ikke at de er noget specielt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hold nu op hvor er jeg glad for at vi får en ordentlig revanche om kun 24 dage med forhåbentlige stærkeste opstilling. Det er simpelthen på tide at de bliver sat på plads ordentligt, for jeg synes godt nok ikke at de er noget specielt.
    Ja vi kan kun håbe. Ved at være lidt pinligt at vi har tabt 5 gange i streg til dem.


  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Hold kæft et irriterrende holdt at spille imod. Dog vinder de fortjent.
    Jeg håber der er en journalist der kan svinge sig selv op til at spørge steinlien hvorfor de ikke spillede som idag, mod Astana og Malmø.

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Det blev til et forventet nederlag, hvor hverken vores offensiv eller defensiv for alvor stemplede ind i kampen.
    FCM fik et hurtigt føringsmål og stod defensivt resten af kampen og håbede på omstillinger. Det gav god mening, da vi ikke kunne skabe nogle chancer. Deres 3 centrale forsvarere fungerer ganske godt imod os og på en dag som i dag dominerede de vores angribere.
    Man kan ikke brokke sig meget over resultatet. Når man skifter et halvt hold når man skal møde ens tætteste konkurrenter, så taber man som regel. Det kan dog undre, at vi alligevel sætter Skov og Falk ind. Det var ret tydeligt, at kampen ikke betød ret meget for hverken Ståle eller spillerne.
    Kehlet blev også grebet af den holdning og dømte derefter. Svag præstation i en kamp hvor han aldrig skar igennem og FCM kunne tillade sig alt. Både Sviatchenko og Onuachu kunne have modtaget to advarsler, ligesom flere af FCMs spillere burde have modtaget advarsler, men Kehlet gemte dem belejligt væk. Så på en dag hvor vores offensiv slet ikke brillerede, blev ethvert lovende forsøg på at bygge noget op ødelagt af frispark. Om ikke andet er det forbandet frustrerende, at vi ikke kan mønstre bare en smule intensivitet og aggression i spillet, når nu dommeren tydeligvis tillader det (men igen, der var vist ingen der vægtede den kamp særlig højt).
    Personligt mister jeg ikke noget søvn over et nederlag til FCM i pokalen, når man tænker på kampprogrammet.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Ved ikke om man skal glæde sig mest over FCMs lave niveau eller være skræmte over deres kynisme.
    De var bestemt ikke prangende, hvilket vi forhåbentlig kan udnytte i PARKEN senere på måneden.

    Bengtsson var håbløs, Holse og Thomsen usynlige. Gregus var Gregus med massere af boldtab midt på banen. Positiv start af Wind, han ser stærk ud.

    Dommeren gider jeg slet ikke begynde med - det var en slap linie.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Skov er da også alt for smart og mangler totalt respekt, når han tillader sig at reagere på, at Sviatchenko sparker ud efter ham....

    Samtidig kan vi andre så undre os over, at Sviatchenko ikke blev udvist (han får ikke engang gult) især set i lyset af udvisninger vi tidligere har fået til Verbic og Ankersen udvist for lignende situationer. Endvidere kan vi undre os over, at han ikke får en advarsel tidligere for at stoppe en kontra ved at flæske Wind, og at det samme kan sige om deres finne og Lange Poul for deres albuer.
    Det hedder med to ord, international linie. En selvopfunden bastard danske dommere følger i topkampe. Det var vi tidligere, både under Ståle og under Backe gode til at udnytte. Det gør vi ikke længere, og jeg forstår det simpelthen ikke.
    FCM går konsekvent 10 % for hårdt ind i alle dueller, ustraffet.

    Brøndby begik en trilliard frisspark til gult sidste år, hvor de stopper en modstander uden at have en chance for at nå bolden. Men fordi det er på modstandernes banehalvdel dømmes det ikke.

    Vi prøver at spille hårdt og påvirke en dommer vi overhovedet ikke kender mod Prag og det giver bagslag.

    Alt i alt, virker det ikke som om det aspekt af spillet bliver håndteret godt nok i FCK for tiden. Og det har ikke virket sådan siden Delaneys afgang.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Ved ikke om man skal glæde sig mest over FCMs lave niveau eller være skræmte over deres kynisme.
    Det er nok lidt både og. De ligner desværre sig selv fra foråret, hvor spillet på banen heller ikke var ret godt, men hvor de bare vinder og vinder og vinder. Jeg har desværre svært ved at se denne tendens stoppe foreløbig.
    Samtidig kan man da godt glæde sig en smule over, hvor skidt de egentlig er med bolden især mod lavtstående forsvar. En dag hvor de ikke lige scorer på en dødbold eller en omstilling bør de kunne komme i problemer.
    Det er i hvert fald en ret fesen gang fodbold de nu har spillet mod os to kampe i træk i på hjemmebane, hvor de efter føringsmål (kæmpe fejl af os ved Joronen i kamp 1 + Pieros i kamp 2) på dødbolde (straffe og mål efter frispark) stiller sig meget dybt og kun spiller med langbolde til Poul og på hurtige omstillinger med deres to hurtige kanter. Jeg kan egentlig godt ud fra deres spillestil forstå, at de ikke kan præstere mod middelgode hold i Europa. Samtidig må vi også bare anerkende, at det er mere end tilstrækkeligt til at vinde de fleste kampe i Superligaen.

    Jeg synes forøvrigt at Pierre og Gregus gjorde det ok, ligesom Wind var stærkere end jeg havde turde håbe på. Klart største skuffelse var Thomsen, og så synes jeg egentlig, at Zeca som anfører og en af de få normale startere skal tage meget mere ansvar og have et højere niveau.

    Og så håber jeg, at Jacob Poulsen snart går på pension. Hold da op nogle sukkerballer han lægger på dødboldene for ikke at nævne hans aflevering med ydersiden til 2-0. Han har godt nok gjort meget ondt på os i kamp efter kamp i snart mange år.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det hedder med to ord, international linie. En selvopfunden bastard danske dommere følger i topkampe. Det var vi tidligere, både under Ståle og under Backe gode til at udnytte. Det gør vi ikke længere, og jeg forstår det simpelthen ikke.
    Det handler nok mest om typerne. Hverken Zeca eller Falk har det naturligt i spillet, og det har Bjelland og Vavro egentlig heller ikke. Vi mangler (og har siden Delaney manglet) et "svin" på banen. Ikke at Delaney var svinsk, men han kan tackle så de mærkes, imens vores typer nu mere "fisker" boldene. Kvist og i mindre grad Gregus har det lidt, men de spiller sjældent i disse kampe, og Kvist er nok ved at være for langsom til ikke blot at lave svinestreger til advarsler.

    Men Skov viste selvfølgelig vejen i går :-)

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det handler nok mest om typerne. Hverken Zeca eller Falk har det naturligt i spillet, og det har Bjelland og Vavro egentlig heller ikke. Vi mangler (og har siden Delaney manglet) et "svin" på banen. Ikke at Delaney var svinsk, men han kan tackle så de mærkes, imens vores typer nu mere "fisker" boldene. Kvist og i mindre grad Gregus har det lidt, men de spiller sjældent i disse kampe, og Kvist er nok ved at være for langsom til ikke blot at lave svinestreger til advarsler.

    Men Skov viste selvfølgelig vejen i går :-)
    Men det er jo Ståle der har valgt typerne. han har bevist fravalgt spillere der naturligt skralder lidt ekstra igennem, og det virker ikke til at han gør en dyd ud af at lære Boilesen, Ankersen, Bjelland og alle de andre at gøre det.
    Og det er noget vi taber point på.

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det handler nok mest om typerne. Hverken Zeca eller Falk har det naturligt i spillet, og det har Bjelland og Vavro egentlig heller ikke. Vi mangler (og har siden Delaney manglet) et "svin" på banen. Ikke at Delaney var svinsk, men han kan tackle så de mærkes, imens vores typer nu mere "fisker" boldene. Kvist og i mindre grad Gregus har det lidt, men de spiller sjældent i disse kampe, og Kvist er nok ved at være for langsom til ikke blot at lave svinestreger til advarsler.

    Men Skov viste selvfølgelig vejen i går :-)
    Vi mangler spillere der vil ofre alt på banen. I går ser jeg spillere der trækker sig i 50/50 dueller. Det går bare ikke. Derudover er jeg ikke enig i din karakteristik af Bengtssons indsats. Spillet bliver hæmmet når han har bolden for fødderne, da han ikke kan sætte en mand. Dette så man op til flere eksempler på i går. Fremdriften stopper, og bolden ender gerne tilbage hos en midtstopper, der skal flytte spillet. Han er altså ikke god nok længere.
    Så er der Gregus. Han kan sparke til en bold som få andre i vores trup, men ellers bringer han heller ikke meget. Han virker slet ikke til at være hurtig nok i tanke og handling, og i forlængelse heraf, mister han ofte bolden, hvilket skaber nogle farlige omstillinger. Dette er set gang på gang, i hele hans tid i Kbh.
    Så er der Sotte. I forhold til hvor dårligt han leverer, håber jeg at trænerne snart forklarer ham, at han skal lade være med at ligge sit spil så højt op. I denne periode hvor tingene ikke fungerer for ham, er han nødt til at spille mere enkelt. Hans spil omkring midtjydernes 2-0 mål, der ret beset afgører kampen, er jo fuldstændig håbløst.
    Slutteligt er der Thomsen og Holse. De bringer slet ikke nok. Der er simpelthen for meget nips i deres tilgang til spillet. Som jeg startede indlægget med, skal specielt de to, bringe meget mere værdi til holdet. Hvis ikke de tekniske lækkerier lige fungerer, så må man frem for alt bringe noget fysisk engagement. Dette var der intet af.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Men det er jo Ståle der har valgt typerne. han har bevist fravalgt spillere der naturligt skralder lidt ekstra igennem, og det virker ikke til at han gør en dyd ud af at lære Boilesen, Ankersen, Bjelland og alle de andre at gøre det.
    Og det er noget vi taber point på.
    Han har vel blot forsøgt at gøre vores stil lidt mere teknisk, hvilket mange herinde forøvrigt har ønsket og argumenteret for i årevis. Det koster måske meget naturligt lidt på "skralde-kontoen til gengæld skulle det gerne give ekstra i andre facetter. Jeg er helt enig i, at vi havde for lidt fysisk presence i går. men jeg synes ikke at dette er et gennemgående problem normalt. Men i kampe som i går kunne vi godt bruge en hård nyser, som kunne gå ind og lave en herretackling og skifte momentum lidt.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd (pokalturnering): FC Midtjylland - FC København (01/11 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Vi mangler spillere der vil ofre alt på banen. I går ser jeg spillere der trækker sig i 50/50 dueller. Det går bare ikke. Derudover er jeg ikke enig i din karakteristik af Bengtssons indsats. Spillet bliver hæmmet når han har bolden for fødderne, da han ikke kan sætte en mand. Dette så man op til flere eksempler på i går. Fremdriften stopper, og bolden ender gerne tilbage hos en midtstopper, der skal flytte spillet. Han er altså ikke god nok længere.
    Jeg er som sagt ikke enig og synes, at kritikken er for hård af Pierre. Nej han er ikke så hurtigt som "gamle Pierre", og har svært ved at sætte en mand alene. Det kan Boile forøvrigt heller ikke. Men spilles han rigtigt (når han er i løb), så er han imo bedre til at gå til baglinien end Boile og laver bedre indlæg. At han i går desuden havde banens klart ringeste spiller foran sig hjælper næppe heller.

    Jeg synes også, at Boile er vores bedste venstre back. Men Pierre er imo ikke en væsenlig forringelse og holder et fint superliganiveau. Jeg er i hvert fald ikke bekymret, hvis han spiller i stedet.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Så er der Gregus. Han kan sparke til en bold som få andre i vores trup, men ellers bringer han heller ikke meget. Han virker slet ikke til at være hurtig nok i tanke og handling, og i forlængelse heraf, mister han ofte bolden, hvilket skaber nogle farlige omstillinger. Dette er set gang på gang, i hele hans tid i Kbh.
    Her synes jeg også du er hård. Jeg synes ikke, at han f.eks. laver flere fejl end Zeca centralt, ligesom jeg ikke helt synes, at hans kvaliteter får nok kredit. Jeg synes ikke, at han var specielt dårlig i går, jeg synes han spillede virkelig godt i 60 min mod AGF bl.a. med enormt mange gode, præcise og hurtige sideskift, og mod Prag fik han (så vidt jeg husker) en del ros i BT og karakteriseret som vores klart bedste spiller (ikke at det siger så meget i netop den kamp)

    Uden at jeg ved det, så tror jeg faktisk at trænerteamet er rimelig tilfredse med hans seneste præstationer, hvor jeg tror han opfylder de opgaver, som han får stillet. Mod AGF var det f.eks. tydeligt, at han skulle brede spillet ud næsten hver gang han havde bolden, og det løste han rigtigt godt. Det giver måske bare ikke så meget kredit herinde, hvor man hellere ser afleveringer fremad i banen, ryk med bolden fremad, hurtige kombinationer osv. Men det er næppe han rolle hos Ståle.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  2. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  5. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •