Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
32. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Derby Sejr!

    13 40.63%
  • Uafgjort!

    8 25.00%
  • Katastrofe!

    11 34.38%
Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 66

Emner: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Fuldt fortjent trods dårlige perioder, og hvor er det dog dejligt, at den håbløse dommer ikke endte med at belønne Brøndby for deres svinske spil.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2018
    Indlæg
    31

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Glædeligt at man begynder at spille lidt mere bold i 2.halvleg
    Derudover en fuldt fortjent sejr. Den skulle have været afgjort tidligere

    Og hvor elsker jeg dog bare Jonas Wind. Han er efter min mening en klasse bedre end Pieros, især teknisk og klasser bedre end Kodro. Dette er ikke sagt pga. hans mål. Men det er tydeligt at vores angrebspil blev mere levende i det sekund han kom på banen.
    Jeg vil godt se ham sammen med N'Doye mere fra nu af
    Alt i alt en klasse søndag! Nu tager vi til Prag på Torsdag og ordner dem, så bliver resten af dette efterår fantastisk.


  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Gad vide hvad planen er med Fischer tilbage i truppen, nu hvor Wind er tilbage. Fischer på kanten med Wind på toppen, eller Fischer på toppen med Wind som reserve - og hvor efterlader det piberis?

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)


  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    41

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)


  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Fantastisk med sejr i overtiden i en kamp som vi nok havde smidt sidste år. Dejligt med Wind på tavlen - han ser altså god ud i flere aktioner.

    Dommerpræstationen; var han ikke helt på månen flere gange? Kæmpe gult til Kaiser i første halvleg. Kæmpe frispark på Boile som ender i en stor chance. Og så utallige frispark hver gang vi var ved at blive farlige. Synes det er problematisk med denne “internationale” linje som reelt ødelægger en masse offensive aktioner
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Jeg synes kampene imod Prag og FCMm Sam første halvleg i dag er meget bekymrende. Vi har rigtig svært ved at skabe chancer og lader os for nemt lokke med på modstanderens fysiske sol og tempo. Jeg var rimelig nervøs for at vi faldt ned på BIF`s niveau og så ville tabe på frispark, Brøndby har nemlig ikke et særlig teknisk gost hold, men de har en taktik, hvor de lever på dommerens nåde. Konstant 1-2 meter fra hvor frispark midt på banen og bevæger sig åbenlyst ind i boldens bane, så man ikke kan sætte hurtigt igang. På hvert hjørne ender Mukthar min 2 meter for tæt på sparkeren og det har ingen konsekvenser. De får lov til at begå alt for mange frispark, som der ikke bliver dømt og de slipper ufatteligt billigt nærmest hver kamp.

    Dommeren var måske ikke forfærdelig, men ah. Er hoppet med på en linie, som slet ikke gavner dansk fodbold. At dommeren begår nogle fejl i løbet SF en kamp, kan jeg egentlig godt leve med, men her er linien forkert og BIF skulle have haft et noget større antal kort.

    Nu når spillet efterlader meget tilbage at ønske, så kunne sejren ikke blive sødere. Overtidsscoring af et talent og BIF kan synke helt ned i dybet..... ahhh hvor er det skønt. Nu har jeg været lidt efter Thomsen og han laver et helt k indhop i dag.
    Sidst redigeret af superestrella : 04.11.18 kl. 17:14

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Kampen startede noget usikkert og ingen turde rigtigt prøve at spille med bare en smule risici. Der var mange lange bolde og mange dueller, men målchancerne lod vente på sig og flydende blev spillet aldrig rigtigt.

    Der er meget langt til det Brøndbyhold vi mødte i sidste sæson, hvor især deres presspil er virkelig dårligt – og så har de ikke rigtigt andet at byde ind med. De forsøgte, men nogen succes, at gøre lave kampen til at slåskamp, men de kunne ikke selv fastholde intensiteten. Dette blev især tydeligt som anden halvleg skred frem og vi fik mere og mere plads, ligesom Brøndby stod længere og længere tilbage. Til sidst i kampen havde Brøndby totalt opgivet deres etablerede spil og forsøgte stort set kun, at spille lange dybe bolde.

    Som kampen skred frem satte vi os mere og mere på spillet og chancerne begyndte så småt at opstå, selvom der stadig var langt mellem dem. Det virkede til, at der var en vis nervøsitet på holdet, og det kan man godt forstå med tanke på de kontramål vi har indkasseret på det seneste, så vi fik ikke helt sat angrebene op på den måde, som vi ville og vi brugte stadig alt for mange lange bolde, som vi ikke havde noget særligt udbytte af.

    Joronen stod en ganske fin kamp, men blev heller ikke rigtigt sat på prøve.

    Boilesen gjorde det ganske fint – både defensivt og offensivt. Han stod meget fri på venstrekanten og havde nogle skudforsøg og selvom Brøndby prøvede at sætte ham under pres, mistede han ikke bolden (fraset der hvor han blev flæsket og dommeren intet dømte – det kan man ikke rigtigt klandre Boilesen for).
    Vavro havde en enkelt stor fejl, men spillede ellers ganske godt. Ved siden af ham gjorde Bjelland det også fint og det passede ham vist fint, at han ikke skulle ud i så mange løbedueller. Alt i alt løste de det rigtig fint og havde styr på offsidefælden.
    Ankersen var ikke helt så iøjnefaldende offensivt, men han blev også lukket hurtigt ned. Defensivt gjorde han det også godt.

    Falk fik ikke udrettet det store på venstrekanten, men gjorde det bedst når han rykkede ind centralt (hvilket også skabte plads til Boilesen). Han manglede lige det sidste i en del situationer.
    Gregus gjorde det ret godt defensivt, hvor jeg mener han på sin vis overstrålede Zeca. Han dækker ikke så meget af banen, men han lukkede godt ned for Mukhtar, brød Brøndbys spil en del gange og havde også pænt med bolderobringer. Han bliver dog stadig for passiv i en del situationer, hvor han ender med bare at stå og afvente uden egentligt at opnå særlig meget ved det og uden at dække nogle relevante områder af (men det er muligt, at han bare lukkede rummet mellem forsvar og midtbane som Mukhtar gerne vil løbe rundt i).
    Zeca gjorde det også fint, men jeg havde forventet lidt mere intensitet i duellerne fra hans side og jeg synes at han i nogle perioder faldt ud af kampen.

    Skov var lukket ned i store perioder af kampen, men fik mere plads som kampen skred frem. Brøndby havde naturligvis meget fokus på vores højrekant, men det lykkedes dem alligevel ikke, at holde Skov nede.

    N’Doye var en skuffelse i dag. Han brændte en stor chance og så tabte han rigtig mange dueller (og dem han vandt førte ikke til særlig meget). Han fik dog ikke det store at arbejde med og Brøndbys forsvar sad meget tæt på ham, men jeg havde håber på noget mere fra hans side.
    Pieros var ikke synderligt imponerende, men han var langt mere iøjnefaldende end han har været i lang tid. Han engagerede sig i langt flere dueller og tog mere ansvar, men farlig blev han aldrig og en udskiftning var på sin plads. Han supplerer ikke N’Doye ret godt og havde stort set ingen gode offensive løb i dag.

    Dommeren er der allerede skrevet en del om, men hans præstation vidner om den tendens der har været tydelig længe i Superligaen – svinsk spil betaler sig. Brøndby kunne endda have skruet bissen endnu mere på uden det havde kostet dem. Jeg synes ellers, at han vurderer rigtig mange situationer korrekt, men der var bare så store udfald, at det aldrig kan blive særlig godt. Kaiser skulle have været smidt ud, da han burde have modtaget sin anden advarsel, da han blokerede et frispark med armen, da han begår et kæmpe frispark tidligt i kampen (men af uransagelige årsager slipper med en henstilling). Radosevic prøvede at brække benet på Pieros i slutningen af første halvleg og slipper billigt med en advarsel. Larsson flæskede Boilesen (efter Boilesen havde kørt rundt med ham hele kampen) og det vurderede dommeren end ikke til frispark, selvom det var en klar advarsel. Derudover skal Erceg også advares og så overser dommeren en stor fordel, da han ville give en advarsel til Jung (for noget Brøndby ellers havde gjort i hele kampen). Og så kan man spekulere i, om Röcker bevidst træder på Pieros (det hælder jeg mest til).
    Det var ellers ikke en kamp, der var præget af voldsomt mange frispark (som ellers har kendetegnet Brøndby), men der var skruet op for voldsomheden i tacklingerne og dommeren fik aldrig styr på det.

    Alt i alt var det en fin præstation, men med en del mangler. Til gengæld skiftede Ståle ud på et rigtig godt tidspunkt og det gav god mening af sætte Thomsen ind, da vi havde fået mere og mere styr på kampen – desværre fik han aldrig rigtig sat sit aftryk på kampen. At Wind kom ind og ender med at score, havde han nok ikke forudset, men Pieros havde ikke meget at byde ind med overfor det fysisk stærke Brøndbyforsvar.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    "Pieros var ikke synderligt imponerende, men han var langt mere iøjnefaldende end han har været i lang tid"

    Du har fuldstændig ret, han var Brøndbys bedste mand i første halvleg. Han er HELT væk, dog er Kodro 25 % dårligere.

    Tillykke Wind og tillykke FCK.

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Sorry to say, men er sgu lidt rystet over det her debatforum. Fint nok med en skakt, men alle reaktioner er jo væk, nærmest inden kampen er spillet færdig. Vi har lige vundet over Brøndby på Brøndby Stadion med en scoring i overtiden af fremtidens mand, selv om elleve voldsfokuserede spillere for Brøndby gjorde det bedste for at give fodbolden et dårligt navn, alt imens dommeren i den grad var gået på weekend. Det er sgu da værd at fejre! Ja, kampen i dag var ikke noget smukt syn. Men det er dæleme også svært at danse flot tango, hvis den ene part hele tiden prøver at sparke benene væk under dig.

    Hurtige konklusioner:

    - Skov er FCK's vigtigste spiller p.t.
    - Wind er i den grad fremtidens angriber. Med al mulig respekt for hans skadeshistorik er det bare at give ham så mange kampe som muligt.
    - Ståle og holdet gik efter sejren og fik den i stedet for at fedte en 0-0'er hjem. Det dementerer en mental styrke og tro, som er guld værd.
    - Brøndby skal efterhånden til at tage sig gevaldigt sammen, hvis ikke FCK skal være eneste sjællandske repræsentant i slutspillet.
    - Og apropos: Zorniger har stadig kun en plan a, der efterhånden ligner en nødplan. Det bliver sgu spændende at se, hvad Sand disker op med, nu hvor holdet i den grad er sandet til på rekordtid under Troels Bech, trods deres mellemsæson sidste år, kan vi vel godt kalde det, hvor de leverede udenfor normalen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    "Pieros var ikke synderligt imponerende, men han var langt mere iøjnefaldende end han har været i lang tid"

    Du har fuldstændig ret, han var Brøndbys bedste mand i første halvleg. Han er HELT væk, dog er Kodro 25 % dårligere.

    Tillykke Wind og tillykke FCK.
    Ikke at det siger ret meget, men jeg synes egentlig at Pieros har været bedre en NDoye flere kampe i træk nu. NDoye ligner en træt mand uden overskud. Uden at Pieros har været prangende, så har han været bedre og bedre med i spillet, vundet flere og flere dueller og kommet frem til mere og mere. Han rykker sig den rigtige vej - NDoye not so much desværre. Men Wind overstrålede da selvfølgelig begge i dag.

    Ellers har jeg plusser ved Vavro, Ankersen, Joronen (ikke noget at lave), Boilesen, Falk og Skov i anden halvleg (han var usynlig i første). Mest skuffet er jeg over NDoye og til dels Zeca. Og ja, jeg ved godt, at det to sidstnævnte begge er uhyre vigtige for os.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Fåk en dejlig dag ...

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Og så udligner EFB sørme også FCMs føring i sidste minut...

    Sikken dejlig sidste-minuts-dag!! :-D

    Zan


  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ikke at det siger ret meget, men jeg synes egentlig at Pieros har været bedre en NDoye flere kampe i træk nu. NDoye ligner en træt mand uden overskud. Uden at Pieros har været prangende, så har han været bedre og bedre med i spillet, vundet flere og flere dueller og kommet frem til mere og mere. Han rykker sig den rigtige vej - NDoye not so much desværre.
    N'Doye har ikke virket på toppen i de sidste par kampe. Men ringere end Pieros har han ikke været i mine øjne. Damen rager stadig en del til sig - i dag også på ganske spektakulær vis i et par situationer. Han er simpelthen teknisk to-tre klasser over Pieros.

    Billedet i anden halvleg var, at Damen vandt ganske mange dueller og fik den videre til Pieros, som ganske konsekvent tabte alt på første berøring. Man sad igen og tænkte, hvad det ikke kunne blive til, hvis Damen havde en med-forward med en smule teknik og evne til at gå med i spillet. Svaret kom, da Wind blev skiftet ind.

  21. De følgende 12 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Optakts- og derbytråd: BIF – FC København (04.11.18 kl.12:30)

    Vi vandt! Og tak for det...

    ... men for helvede, jeg troede vi var kommet så langt at vi slap for Sigøjnerråb. Det er vi desværre ikke. Stram op. Og ja, det var mange som bidrag til de råb (også flere bøsserne fra Vestegnen). Jeg undskylder på mine medfans vegne, det er ikke i orden. For helvede!


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (06.05.18 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 07.05.18, 16:27
  2. Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 158
    Sidste Meddelelse: 19.11.17, 11:52
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (29.05.16 kl.17.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.05.16, 08:33
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •