Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 28 af 28

Emner: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Jeg kan sagtens leve med en pointdeler i Aalborg - vi kommer fra fire sejre i træk og med den hårde kamp i Prag - så lå det pointtab ligesom i luften.
    Den landsholdspause kommer ganske belejligt, nu kan vi få de skadede spillere repareret og lige få en puster, inden de sidste kampe før vinterpausen.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Folk har det med at ignorere hans bundniveau. Generelt set bidrager han ikke med nok. Han er en kæmpe nedgradering ift. Augustinsson.
    Synes du det? Jeg synes vi har snakket meget om Boilesens bundniveau. Det var forøvrigt også pga dette, at jeg skrev "de seneste 2 kampe i Superligaen", hvor han har været fantastisk.

    Og ja, Boilesen er en nedgradering i forhold til Augustinsson. Der var en grund til, at han holdt Boilesen på bænken. Og det er i virkeligheden nok meget naturligt, at afløserne for vores aller bedste spillere vil have et lidt lavere niveau.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Som kampen udviklede sig skal vi nok være tilfredse med det ene point. En sejr virkede bestemt ikke urealistisk, men vi har så svært ved at sætte angriberne op og samtidig havde Aab en del farlige omstillinger, så resultatet er nok meget retvisende.

    Kampen var ret åben indtil Aab kom foran. Vi havde gennem hele kampen utroligt svært ved, at få bolden ind til angriberne og det var reelt først efter Aabs føringsmål, at vi begyndte at komme frem til indlæg og begyndte at fastholde bolden på deres halvdel. Indtil da var Skov vores eneste farlige spiller og vi kæmpede gevaldigt med at få etableret vores spil. Aab burde ellers være et hold der passer os godt, men med en midtbane der helst vi stå dybt og kun en kant, så bliver det svært at finde hold der passer os godt.
    Præstationen var bedre end i seneste kamp mod Prag, men der skulle selvfølgelig ikke meget til. Vi var dog langt mere boldfaste og lavede ikke nær så mange fejl (selvom der stadig var en del).

    Joronen kunne ikke gøre meget ved målet, men med lidt held var han nået ud til den. Hans igangsætninger var dog virkelig dårlige i dag og han lossede flere gange bolden direkte ud over sidelinjen og forærede Aab et skud på åbent mål efter han ellers kom fint ud af målet.

    Pierre gjorde det en anelse bedre end jeg havde forventet. Mine forventninger er nu også meget lave, men han kom trods alt frem til et par indlæg. Overordnet set har han dog ikke niveau til at være i København – heller ikke som reserve. Han får selvfølgelig ikke meget hjælp fra kanten.
    Bjelland og Vavro gjorde det ganske fint, bortset fra at sidstnævnte sejlede rundt i slutningen af kampen og det var tæt på at blive dyrt.
    Ankersen så man ikke meget til før efter deres scoring og defensivt havde han et par udfald. Efter Falk kom ind centralt og Aab kom foran, gjorde han det dog ganske fint.

    Thomsen fik en halvleg, men får ikke udrettet noget.
    Gregus bød ikke ind med ret meget og stjal et frispark fra Skov. Ganske fortjent udskiftning.
    Zeca er kommet ind i en dårlig stime når det kommer til fejlafleveringer, men gjorde det ellers ganske fornuftigt.
    Falk gjorde ikke noget væsentligt på venstrekanten og var bedst, da han trak ind centralt eller over på højrekanten. Spillet blev væsentligt bedre, da han blev rykket ind centralt og i min optik, vil jeg hellere havde Thomsen på kanten end Gregus centralt.
    Skov gjorde det fint og var vores eneste farlige spiller i størstedelen af kampen.

    Pieros var Pieros og blev skiftet ud i halvlegen til fordel for Wind der ikke gjorde det bedre.
    N’Doye havde en del fejl i kampen og var generelt godt matchet af især Okore. Han fik dog ikke meget at arbejde med og scorer et flot mål i anden halvleg. Forhåbentligt vil han have gavn af pausen, da han også har spillet mange kampe.

    Dommeren leverede en klassisk Superligapræstation. Han var egentligt godt med i kampen, men fejlede i stort set hver eneste situation, der krævede lidt ekstra. Vavro begår straffespark på Abildgaard, Abildgaard skal smides ud efter albuen på N’Doye, Würtz skal som minimum advares for sin tackling på Zeca og så det løse. En dommer kan selvfølgelig ikke vurdere enhver situation korrekt, men det er ret tydeligt, at Tykgaard bare ikke ville dømme situationerne og give de korrekte følgestraffe.

    Nu kan der gøres status på det ret tætte kampprogram, der startede mod Vejle (der i skrivende stund sender Midtjylland på 1. pladsen). Med den smalle trup in mente har det ikke været skuffende, men det har heller ikke været positivt. En sejr mere og det havde været positivt, men nederlaget i pokalen og de skuffende præstationer mod Prag gør, at det er en lidt flad fornemmelse. Om ikke andet, så lever vi stadig i Europa og kan selv afgøre det, ligesom vi selv kan afgøre om vi skal overvintre på førstepladsen, så det er bestemt positivt.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Folk har det med at ignorere hans bundniveau. Generelt set bidrager han ikke med nok. Han er en kæmpe nedgradering ift. Augustinsson.
    Og Pierre er en kæmpe nedgradering ift. Boilesen. Er man lidt grov svarer Boilesens bundniveau til Pierres topniveau i øjeblikket.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi savner selvfølgelig Fischer - også selvom, at han har været mindre god i noget tid. Boilesen... meh.
    Jeg savner Boile HELT vildt meget når bedste alternativ hedder Pierre.....

    Og nej korthuset er ikke væltet - forkert formulering. Vores bedste 11 er bedre end FCM og bør være nok til guld - men det er bare skrøbeligt i et så presset kamp program at vi intet har af gardering nogle steder. Det er ikke længe siden vi havde en 5-6 gode kantspillere og virkelig kunne rotere når der var behov for det.

    Jeg nægter at stole på at Ståle på noget tidspunkt har ment at truppen er god/bred nok - der har vel bare ikke været penge nok da det var muligt at handle...

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Og Pierre er en kæmpe nedgradering ift. Boilesen. Er man lidt grov svarer Boilesens bundniveau til Pierres topniveau i øjeblikket.
    Så er man vist både grov og ganske uretfærdig i sin bedømmelse af Pierre og meget flot i sin bedømmelse af Boilesen.

  11. De følgende 12 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg savner Boile HELT vildt meget når bedste alternativ hedder Pierre.....

    Og nej korthuset er ikke væltet - forkert formulering. Vores bedste 11 er bedre end FCM og bør være nok til guld - men det er bare skrøbeligt i et så presset kamp program at vi intet har af gardering nogle steder. Det er ikke længe siden vi havde en 5-6 gode kantspillere og virkelig kunne rotere når der var behov for det.

    Jeg nægter at stole på at Ståle på noget tidspunkt har ment at truppen er god/bred nok - der har vel bare ikke været penge nok da det var muligt at handle...
    Det var næppe venstre back, der gjorde forskellen i dag. Pierre gør det fornuftigt, og var NDoye ikke ret uskarp pt, så får Pierre også en assist i kampen. Men vi ser slidt ud i dag, og flere mangler lige det sidste for at komme helt til gennembrud, vinde de afgørende dueller osv. F.eks. synes jeg, at det ses på Skov i dag, som ikke rigtigt får sat sig igennem offensivt, og som taber den afgørende duel defensivt.

    Truppen er som mange nævner lige en (gerne to) mand for tynd - imo mest centralt, hvor vi mangler lidt power og teknik, så vi kan frigive Falk til en kant igen. Det ville også løse den lidt tynde besætning her, og åbne for mere Fischer i angrebet som også halter.

    Og nej, selvfølgelig ærgrer Ståle sig enormt over, at vi ikke fik en ekstra spiller som man prøvede. Men det kiksede nok grunden en lidt tom kasse, og en lidt for kort tid til at købe efter kvalifikationen til gruppespillet. Man turde næppe at købe mere inden.

    Puha, det er nok første gang jeg er glad for en landsholdspause. Det trænger holdet godt nok til.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Pierre gjorde det en anelse bedre end jeg havde forventet. Mine forventninger er nu også meget lave, men han kom trods alt frem til et par indlæg. Overordnet set har han dog ikke niveau til at være i København – heller ikke som reserve. Han får selvfølgelig ikke meget hjælp fra kanten.
    Synes du er alt for hård ved Pierre. Nævn bare en anden superligaklub, der har en gardering på venstre back, der er lige så god som Pierre (og så er han i øvrigt også i stand til at gardere på højre back.

    Problemet er grundlæggende at truppen er for smal til 3 turneringer (ja måske endda for smal til 2 turneringer), så jeg er ret godt tilfreds med at vi er a point med FCM her ved landskampspausen.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Lad for Gud skyld alle FCK udtagne landsholdspillere sidde på bænken, så vi er klar til FCM om to uger


  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Og Pierre er en kæmpe nedgradering ift. Boilesen. Er man lidt grov svarer Boilesens bundniveau til Pierres topniveau i øjeblikket.
    Det er en usaglig vurdering af Pierres indsats i dag. Han kikser et indlæg i første halvleg og har en defensiv fejl-placering i 2. halvleg. Derudover er der lukket i Pierres side og han får slået 5-6 gode indlæg og ikke mindst så tager han en række løb, uden at få bolden, men hvor han trækker AaB bredt ud på banen.

    OK at kritisere ham, når han gør det dårligt. Det var bare ikke tilfældet i dag.

    Derimod så synes jeg, ligesom de fleste herinde, at et krævende efterår udstiller de store problemer og 'hangs' vi har fra alt for mange dårlige transfervinduer.

    Vi har rigtig mange transfer og løn-kroner siddende på bænken. De må væk så hurtigt det kan lade sig gøre (Kodro, Lüftner, Thomsen og så SKAL Matic sælges til sommer). Vi mangler centralt en atletisk og dynamisk spiller på skandinavisk landsholdsniveau samt minimum én kantspiller på samme niveau.

    Uden at skulle vurdere Ståle dybere i denne tråd - så er FCK ikke tilbage på tidligere tiders niveau, før den sidste udskiftning er på plads.
    Goldbæks Højrefod

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Synes du er alt for hård ved Pierre. Nævn bare en anden superligaklub, der har en gardering på venstre back, der er lige så god som Pierre (og så er han i øvrigt også i stand til at gardere på højre back.

    Problemet er grundlæggende at truppen er for smal til 3 turneringer (ja måske endda for smal til 2 turneringer), så jeg er ret godt tilfreds med at vi er a point med FCM her ved landskampspausen.

    - Klaus
    Jeg synes ikke det er retvisende, at sammenligne andre klubbers reserver med vores. I København har vi budgettet til at have konkurrencedygtige spillere til hver plads. Det er jo heller ikke dårlig økonomi der gjorde, at vi hentede Pierre tilbage – han har bare ikke levet op til forventningerne. Derudover spiller vi i København også gerne tre turneringer, som du også kommer ind på, og selvom det nu kun er to, så er der flere kampe i Europa end i Pokalturneringen, så vores trup skulle også gerne være bredere og have mere kvalitet i bredden end vores modparter i ligaen, der ikke satser særlig meget på Europa.
    Desuden tror jeg ikke på, at Pierre er bedre på højrebacken end stort set alle andre, vi kunne sætte derude, når det eneste der holder ham marginalt i live på venstrebacken er hans indlæg. Hvad kan han så på højrebacken?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er en usaglig vurdering af Pierres indsats i dag. Han kikser et indlæg i første halvleg og har en defensiv fejl-placering i 2. halvleg. Derudover er der lukket i Pierres side og han får slået 5-6 gode indlæg og ikke mindst så tager han en række løb, uden at få bolden, men hvor han trækker AaB bredt ud på banen.

    OK at kritisere ham, når han gør det dårligt. Det var bare ikke tilfældet i dag.

    Derimod så synes jeg, ligesom de fleste herinde, at et krævende efterår udstiller de store problemer og 'hangs' vi har fra alt for mange dårlige transfervinduer.

    Vi har rigtig mange transfer og løn-kroner siddende på bænken. De må væk så hurtigt det kan lade sig gøre (Kodro, Lüftner, Thomsen og så SKAL Matic sælges til sommer). Vi mangler centralt en atletisk og dynamisk spiller på skandinavisk landsholdsniveau samt minimum én kantspiller på samme niveau.

    Uden at skulle vurdere Ståle dybere i denne tråd - så er FCK ikke tilbage på tidligere tiders niveau, før den sidste udskiftning er på plads.
    I dag oversteg han mine forventninger og han er også hæmmet af, at Falk hellere vil ind centralt og over modsat og at Thomsen ikke rigtigt bidrager med noget. Til gengæld havde han ofte rigeligt med plads og så kan man diskutere om han får det optimale ud af den. Så i en kamp, hvor ikke alt fungerede, faldt han da ikke igennem. Men hvis det eneste succeskriterie er, at man skal slå et par gode indlæg i løbet af kampen og stå nogenlunde solidt defensivt, så er listen med alternativer virkelig lang. Man skal ikke glemme, at Pierre næppe er en særlig billig spiller, da vi hentede ham som 29-årig og gav ham en 5-årig kontrakt.
    Jeg synes ikke mine forventninger til Pierre er urimelige. Han har over 100 kampe for klubben sammenlagt og har været i udlandet, så jeg forventede et vist bundniveau og jeg havde håbet på, at han faktisk kunne være et alternativ til Boilesen i visse kampe og ikke bare en reserve.

    Det er muligt, at Pierre kan hæve sit niveau når han får flere kampe og får opbygget et bedre samarbejde med kanten, men det virker ikke ret sandsynligt. Det er selvfølgelig for groft at sige, at Boilesens bundniveau svarer til Pierres topniveau, da Boilesen virkelig har haft sine udfald, men pointen er netop, at Pierres topniveau ikke længere virker til at være ret højt. Dermed er der ikke langt mellem Boilesens bundniveau og Pierres topniveau, mens afstanden mellem Boilesens topniveau og Pierres bundniveau er astronomisk.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Jeg forstår heller ikke helt hvorfor Bengtsson ofte skal være første mand i skudlinjen.

    Specielt når der render spillere som Gregus og Pyros rundt, der nærmest imponerer ved hvor meget man formår at falde igennem hver eneste gang. Gregus er simpelthen så middelmådig, og Pyros skal på bænken. Han må bruge vinterpausen på at forsøge at finde en mirakelkur, der bare gør ham tilnærmelsesvis stabil i sine præstationer. Jeeeez.

    Dejligt at se Falk idag - god energi, som vi har brug for, og dejligt Damen endnu en gang redder os - selv på én af sine dårlige dage.

    Er tilfreds med uafgjort - et nederlag havde været af helvede til før pausen og FCM.

    Zan

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Kamptråd AaB - FC København søndag d. 11/11 kl. 16.00

    Til dem der ikke har set det, så har Tykgaard kommenteret på nogle af de kontroversielle situationer i kampen.
    Synes generelt han har nogle gode overvejelser og hvis man ikke har set en situation, kan man naturligvis ikke dømme den. Man kan dog undre sig over, hvorfor han ikke udviser Abildgaard når han nu på banen tydeligvis dømmer frispark for albuen. Derudover ærgrer det mig, at de viser ham situationen med Okore og ikke Würtz tackling på Zeca. Jeg synes det er ret oplagt, at der ikke skal dømmes straffespark i situationen hvor Okore får armen på bolden, men den eventuelle følgestraf til Würtz kunne have været mere interessant at få Tykgaards vurdering af.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 19.09.16, 18:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 21.03.16, 13:48
  3. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.05.11, 21:42
  4. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 13.04.10, 21:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •