Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    39 56.52%
  • Uafgjort

    14 20.29%
  • FCM vinder

    16 23.19%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 41

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Kunne være rart hvis Ståle en gang i mellem snuppede en uge, hvor han ikke satte vores nærmeste rivaler ekstra op ved på forhånd at udtale sig om dem i medierne

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Kunne være rart hvis Ståle en gang i mellem snuppede en uge, hvor han ikke satte vores nærmeste rivaler ekstra op ved på forhånd at udtale sig om dem i medierne
    Jeg synes generelt at han bruger alt for meget krudt i medierne, for at fortælle hvad der er galt med alle de andre. Nuvel, han bliver sikkert spurgt af en journalist. Jeg synes bare at han skal bruge energien på eget hold, hvor der er nok at forholde sig til. Det andet bliver en kende for skingert.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Jeg synes der er en del af retorikken omkring klubben, presset på klubben fra medierne, FCM og tilhængere, der minder mig om sæsonen 2009/10. Nuvel, OB er en markant mere sympatisk klub end FCM, Brink heldigvis ikke rædselsfuld som Steinlein og jeg vil til en hver tid hellere bruge 10 år i Odense end 10 min i Herning, men sportsligt - ikke økonomisk - synes jeg der er flere ligheder mellem den gang og så i dag.

    Derfor må Damen gerne lave et tilsvarende nummer som i december 2009 https://www.youtube.com/watch?v=gmS2WiegdGs. Retorikken fra er endda nærmest identisk med den gang, for dem der synes Ståle er for meget i pressen, og vi ved jo godt, hvor han fik talt OB hen i løbet af vinteren.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    De angribere vi ved kunne lave mål (Berglund, Nordstrand og Pourie) fik ikke chancen
    Mener du helt seriøst, at Nordstrand ikke fik chancen? Han var fast mand i lange perioder over flere sæsoner og gjorde det også pænt i de første par år, men reelt set havde han ikke fysikken til at kunne begå sig på højeste niveau i vores system. Jeg vil snarere sige, at han fik for mange chancer takket være sit oppustede scoringssnit med en del mål på straffespark (nipserstat ser ud til at være nede, så jeg kan ikke levere de præcise tal).

    Ingen af de tre, du nævner, viste på nogen måde i deres karriere efter FC København, at det var en fejl at kassere dem. Fælles for dem er, at det kun gik/er gået ned ad bakke efterfølgende, og det ville ærligt talt være mere oplagt at konkludere, at de slet ikke skulle være hentet i første omgang.

    Nordstrand scorede 25 mål i 143 kampe for FCN, AGF, Newcastle Jets og Fremad Amager. Mange af kampene var tilmed i 1. division.

    Berglund lavede 18 mål i 71 kampe for Elfsborg og Stabæk.

    Pourié har scoret 19 gange i 81 kampe for Ufa, Randers og Karlsruhe. Sidstnævnte spiller i 3. Bundesliga.

    Et af de få "flop", Ståle har sendt videre og som senere har fået noget, der minder om succes, er Ailton, og med ham synes jeg heller ikke, man kan tale om, at han ikke fik chancen. Personligt mener jeg, det var for ringe af Ståle, at han ikke fik mere ud af en af de bedste teknikere, vi har haft, men man kan ikke beskylde ham for ikke at forsøge.
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 12 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nuvel, OB er en markant mere sympatisk klub end FCM
    Den udtalelse må simpelthen være en kombination af dårlig/selektiv hukommelse og at sociale medier var langt mindre fremherskende på det tidspunkt. Jeg havde min daglige gang i Odense på det tidspunkt, og selvforståelsen der var cirka på linie med FCM's i dag, hvis ikke en smule værre. Steinlein prøver i det mindste i marginal grad at komme med en falsk beskedenhed à la Hjulmand 2012, hvorimod megalomanien i Odense kørte for fuld udblæsning der, fordi klubbens position på Fyn på ingen måde bliver udfordret af andre fynske klubber, hverken nu eller dengang.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den udtalelse må simpelthen være en kombination af dårlig/selektiv hukommelse og at sociale medier var langt mindre fremherskende på det tidspunkt. Jeg havde min daglige gang i Odense på det tidspunkt, og selvforståelsen der var cirka på linie med FCM's i dag, hvis ikke en smule værre. Steinlein prøver i det mindste i marginal grad at komme med en falsk beskedenhed à la Hjulmand 2012, hvorimod megalomanien i Odense kørte for fuld udblæsning der, fordi klubbens position på Fyn på ingen måde bliver udfordret af andre fynske klubber, hverken nu eller dengang.
    FCM's selvforståelse er da niveauer værre end OB's nogensinde har været. Læs/hør udtalelserne fra Rasmus Ankersen og Steinlein, og find så en tilsvarende fra OB. Desuden er Steinlein da om nogen personificeringen af, alt hvad der er galt med det danske samfund. Han er ejendomsmægleren-typen, den nepotistiske venstremand og Låsby-Svendsen i en og samme person. I min verden er det kun BØF der nogensinde har været mere frygtelig i dansk fodbold end Steinlein og det han står for.

    Når det gælder megalomanien i OB, så mener jeg faktisk de havde mere at have den i fra 2008-10, og med Niels Thorborg som bagmand, så var de teoretisk også den klub som pt. nemmest kunne udfordre FCK på økonomien. Det så man også med deres trup i den sæson. Vi skal faktisk være ekstremt glade for mesterskabet i 2009/10, for eftersigende var det det der fik ham til at droppe den økonomiske storsatsning.

    Men hvor om alting er, så handler det om FCM, og det er en rædsom klub, med rædsomme værdier, med rædsomme ledere, i en rædsom del af Danmark og en rædsom spillestil - det kan vi vel nemt blive enige om?
    Sidst redigeret af Devil : 25.11.18 kl. 18:41


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Wind og Thomsen starter - på bekostning af Pieros og Gregus.

    Det er glimrende!!

    Zan

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Det var godt nok en nervøs omgang i dag.. I de perioder hvor vi tør spille kommer vi relativt nemt til chancerne, men det var tydeligt at der blev spillet med håndbremsen trukket.. De mange kampe i træk med nederlag til Herning så ud til at have sat sig mentalt hos hos flere af spillerne, så hele vejen rundt er det bare enormt forløsende med de tre point.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Så ikke startopstillingen før indløb, og fik da lige kuldegysninger af en blanding af tifo(!), Enter Sandman på fuld blæs og Jonas Fucking Wind som første mand på banen. FEDT!

    Kort sagt en ok nice kamp, godt at se at vi meldte os tilbage i de fysiske dueller ift. de sidste par indbyrdes med dem. Wind MoM i mine øjne, jeg tror ikke jeg så ham mislykkedes med noget nærmest. Han har ikke helt de monstroøse, fysiske spidskompetencer som Cornelius, men har til gengæld noget bedre teknik og større overblik. Vores topscorer næste sæson, i hørte det her først!

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Yderst vigtig sejr - truppen er helt naturligt ramt af fatique og nu er kravet ikke nødvendigvis 9 point før pausen.
    Den sympatiske matchvinder fortjener lidt spotlight -

    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Når nu klokken nærmer sig 10 dagen derpå og ingen andre har skrevet det...

    Fuldstændig fantastisk resultat!!!

    Et direkte opgør mod sidste års vindere mens vi ligger à point i rækken. Det bliver ikke meget vigtigere end det. At vi tilmed får stoppet en stime efter at have tabt de seneste fem kampe mod dem, inklusiv at være blevet slået ud af Pokalturneringen hvor vi ikke havde mødt dem siden Dan Thomassen-tiden, er blot bonus.

    Jeg må indrømme at jeg havde rigtig mange nerver på op til kampen. De har igen i år en stærk trup og er hyper effektive i at få samlet sejre i Superligaen. Så at vi henter sejren, endda med et par vigtige spillere skadet, gør denne mandag til lidt mere end almindelig dejlig.


  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Det der frispark, der blir dømt mod Doye, hvor han ellers har en friløber, det er ikke med i highlights.
    Er der nogen som har klippet?
    h

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Ståle-Nikolai Jørgensen interview i optakten fra i går

    https://streamable.com/iux30

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Vad var egentlig forklaringen på de bander? Var de flyttet for at genere FCM, eller er det sådan det er fremover?

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (25/11-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vad var egentlig forklaringen på de bander? Var de flyttet for at genere FCM, eller er det sådan det er fremover?
    Jeg tror svaret er nej og nej. Udmeldingen har været, og jeg hælder til at tro på den, at de ikke er flyttet med henblik på at genere FCM, men at det var tænkt som en ny, permanent opstiling pga noget ny belægning omkring banen. Når det er sagt, tror jeg ikke de havde overvejet hvor mange det rent faktisk ville generere, så mon ikke vi ser banderne flyttet lidt tilbage inden næste hjemmekamp. Jeg tvivler på at klubben kan leve med at op imod 30 rækker på deres største fantribune ikke kan se sidelinjen.
    Sidst redigeret af tobynator : 26.11.18 kl. 13:46

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 28.09.18, 11:05
  2. Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 21.09.18, 20:23
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 19.09.18, 20:14
  4. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 19.07.18, 17:51
  5. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •