Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder, og avancerer i Europa

    16 22.54%
  • FCK vinder, men avancerer ikke i Europa

    15 21.13%
  • Uafgjort

    22 30.99%
  • Bordeaux vinder

    18 25.35%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Optakts- og kamptråd for årets sidste europæiske kamp. For at sikre europæisk avancement skal FCK vinde over Bordeaux, samtidigt med at Zenit skal slå Slavia Prag. Alle andre udfald er lig med europæisk exit for løverne.

    FCK ser ud til endnu en gang at måtte undvære Fischer, ligesom Bjelland også er tvivlsom til kampen efter han måtte udgå i gårsdagens kamp med problemer med baglåret.

    Da dele af den franske liga har ligget stille pga. optøjer i hele landet, kommer Bordeaux til København med over en uge uden kampe i benene, da deres ligakamp i weekenden mod Angers er blevet udsat. Deres seneste kamp, hjemme mod St. Etienne i onsdags, endte med en hjemmesejr på 3-2, hvor de ellers 2 gange var bagud.


    Den store ubekendte ift. videre avancement for FCK ligger i, at Zenit ikke har noget at spille for, da de både er sikre på avancement og gruppens 1. plads, hvilket fra dansk perspektiv er ret bekymrende. Dog kan man finde en minimal trøst i, at russerne ikke skal bekymre sig om at spare kræfter til weekenden, da den russiske liga allerede er gået i vinterhi.

    Kigger man udelukkende på statistik (har ikke adgang til xG eller lignende), vil man se at Slavia Prag er det mest trigger-happy hold i gruppen, men samtidigt også det offensivt mest ineffektive, med blot 2 mål på 63 afslutninger i alt, heraf 25 inden for målrammen. Det giver 3,17% chance for mål for hver gang de afslutter. Til sammenligning har Zenit scoret 6 mål på 9 afslutninger inden for målrammen, og 34 afslutninger i alt. Det giver 17,7% chance for mål, hver gang de afslutter. Dermed giver det et kampbillede af, at hvis Zenit spiller op til sit normale niveau, så vil de være i stand til at vinde over Slavia Prag.

    Zenit kommer med et 1-2 nederlag mod Rubin Kazan i bagagen, mens Slavia Prag har en 3-2 sejr mod Mlada Boleslav med sig fra weekendens runde. Man må håbe, at russerne ønsker at tage på juleferie med en sejr i bagagen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    74

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Jeg har én billet til Sektion 12 til kampen i morgen, der sælges til pålydende værdi - 100kr.

    Send en PB.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Vi er afhængige af at Zenit slår Slavia, men vi er nødt til at spille vores chance og gå all in på at besejre Bordeaux.

    Er lidt spændt på vores taktiske tilgang til kampen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeVick Se meddelelser
    Jeg har én billet til Sektion 12 til kampen i morgen, der sælges til pålydende værdi - 100kr.

    Send en PB.
    Har sendt en PB.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    74

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Har sendt en PB.
    Solgt!

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Synes der ligger en stor, tyk 0-0/1-1 og lurer!

    Men bevars, tager i Parken med nothing-to-lose... Så tager vi den derfra.

    Lige nu er mit største julegave-ønske, at vi tager 3 point i det jyske på søndag. Så hedder den juleferie med en rar mavefornemmelse.

    God kamp i aften.

    Zan

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Hvis nogen mangler en billet til Sektionen i aften, har vi en ekstrabillet for 100 kroner via Mobilepay...
    Sidst redigeret af Andreas : 14.12.18 kl. 00:48

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Billet til Øvre C bortgives pga. sygdom. Se post under Home & Away.
    Sidst redigeret af Ståle : 13.12.18 kl. 18:17

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Billet til Øvre C bortgives pga. sygdom. Se post under Home & Away.
    4 kampe i streg i europa uden at score.. Det belyser fint hvor det er der skal sættes ind i de næste par transfervinduer, hvis det her hold skal tage det næste skridt.. Vi spiller egentlig fint, men der mangler den sidste kvalitet på to af de offensive positioner.. Håber virkelig der hentes noget offensiv power til venstreflanken som ser ekstremt tynd ud, selvom Thomsen i dag ikke spiller helt så ringe som han ellers har fået for vane.. Ståles udskiftninger i dag giver i øvrigt ikke meget mening, med mindre man allerede skiftede fokus til kampen på søndag i pausen, hvor man vidste at Prag var foran 2-0.. Æergerligt at slutte sidst i denne pulje, hvor modstanden ellers ikke virkede skræmmende.. Det var i den grad hjemme i Parken vi formøblede tingene, desværre..

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Spillet virkede momentvis godt, og de to på træværket havde fortjent bedre skæbne. Damen spiller en brandkamp i mine øjne, han er for vild i opspillet. Zeca er en oprydningsmaskine, Falk har nogle gode offensive stød, og så kan jeg godt leve med nogle af de tåbelige fejl og boldtab de laver.
    Thomsen falder helt udenfor (igen), og jeg synes ikke han har niveauet til najs FC. Han er helt usynlig i første halvleg, og jeg ser ham meget sjældent på sin plads på kanten for at skabe overtal i et overlap. Hvad laver han egentlig..?
    Synd at Bjelland skulle rage en skade til sig, men når man kigger på bænken kan jeg ikke se, hvem der skulle komme ind og bidrage med noget offensivt alligevel. Kedelig afslutning på en europæisk kampagne der toppede, da vi sendte Atalanta ud.
    Der skal købes noget kvalitet til offensiven (venstre kant, angriber) i vinterpausen, det må være topprioriteten.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    selvom Thomsen i dag ikke spiller helt så ringe som han ellers har fået for vane
    I den kamp jeg så var Thomsen fuldkommen pivringe. Han er bare langsom på alle måder og desværre kan vi da efterhånden konkludere, at det ikke er fordi han lige skal spille sig i form. Jeg forstår ikke hvad mandens spidskompetencer er og hvorfor han spiller fløj, når han hverken er hurtig, teknisk stærk eller god til at lægge et indlæg?

    Uanset hvad har Ståle stort set stillet med reserver på 3-4 pladser hele vejen igennem turneringen, så vi havde nok ikke sat næsen op efter mere i denne omgang og satser istedet på mesterskab og CL næste år.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    I den kamp jeg så var Thomsen fuldkommen pivringe. Han er bare langsom på alle måder og desværre kan vi da efterhånden konkludere, at det ikke er fordi han lige skal spille sig i form. Jeg forstår ikke hvad mandens spidskompetencer er og hvorfor han spiller fløj, når han hverken er hurtig, teknisk stærk eller god til at lægge et indlæg?

    Uanset hvad har Ståle stort set stillet med reserver på 3-4 pladser hele vejen igennem turneringen, så vi havde nok ikke sat næsen op efter mere i denne omgang og satser istedet på mesterskab og CL næste år.
    Jeg tror ideen med Thomsen var, at han ville være med til at kontrollere kampen. Han er trods alt forholdsvist teknisk velfunderet. Men ja, nu må vi se. Tror både Thomsen og klubben får en kammeratlig samtale i løbet af foråret, som ender med en løsning til sommer.

    Stadigvæk en trist aften, specielt efter at have set Malmø slå til i Tyrkiet.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Konklusion på gruppespil :

    - vi har manglet offensiv kvalitet
    - Vi har manglet Fischer
    - vi har manglet fart i spillet
    - vi har generelt kun haft 9 startere med kvalitet

    Spillere som Thomsen , Pierre og Pieros byder ikke nok ind

    Videre mod DM guld og med få justeringer har vi et hold der KAN peake næste sæson

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    En kold sidste aften i Parken... Føj da.

    Fint spil, men endnu et skuffende nederlag.

    Men hey, fuck it! Europa døde more or less allerede imod Slavia.

    Lad os hive en lille sejr i SJE, og så hive det mesterskab hjem i foråret.
    En sejr dér giver lidt ro i den deprimerende vinterpause.

    Zan

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ståles udskiftninger i dag giver i øvrigt ikke meget mening, med mindre man allerede skiftede fokus til kampen på søndag i pausen, hvor man vidste at Prag var foran 2-0.
    Jeg kan næsten ikke forestille mig andet, når vi skifter Pierre og Gregus ind efter ca. 70 min ved 0-0. Det lignede i den grad udskiftninger der skulle spare to spillere med småskader eller lidt slid. Og i så fald, så er det vel det rigtige at gøre i vores situation.

    Ellers en rimelig fornuftig kamp, hvor vi producerer nok chancer til at vinde, og hvor vi holder dem totalt væk fra chancer bortset fra målet. Jeg har store plusser ved NDoye, Falk, Vavro og Sotte (jeg var for langt væk på stadion til at se, om han var involveret i målet). Svagest stod Thomsen og Pieros, men sidstnævnte for godt nok heller ikke meget at arbejde med i dag, omend han nok skal score på sin friløber. En ærgerlig afslutning på en ellers overvejende god europæisk kampagne. Ugens vigtigste kamp ligger søndag, og vinder vi der, overlever jeg personligt nok et nederlag i kampen i dag, som vi alle vidste var (bortset fra gode koefficientpoint) af ganske lille betydning.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 04.11.18, 18:26
  2. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 28.09.18, 11:05
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 19.07.18, 17:51
  4. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  5. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •