Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder, og avancerer i Europa

    16 22.54%
  • FCK vinder, men avancerer ikke i Europa

    15 21.13%
  • Uafgjort

    22 30.99%
  • Bordeaux vinder

    18 25.35%
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 23 af 23

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Overordnet set var det en fin præstation og vi er uheldige med at tabe til trods for, at vi var nødt til at skifte Bjelland tidligt og at begge vores øvrige udskiftninger blev brugt på at spare spillere.

    At Bjelland blev skadet virkede ikke helt uvæsentligt, for selvom Vavro og Papagiannopoulos begge spillede en fin kamp, så laver de begge to store fejl. Det var heldigt at Vavros miskommunikation med Stephan ikke kostede et mål og at den ret dårlige dommer ikke dømte et straffespark for Papagiannopoulos' meget klodsede aktion. Så selvom Bjelland ikke har været helt på det niveau som jeg i hvert fald havde håbet, så skal man næppe undervurdere hans betydning.

    Derudover spillede Zeca en virkelig god kamp, men også han lavede en ret stor fejlaflevering. Ingen af fejlene endte dog med at koste mål, men derimod scorede Bordeaux et flot mål, som er svært at gøre så meget ved (selvom Zeca og Pierre ikke ser så heldige ud).
    Kampens bedste er i mine øjne Falk, der dominerede midtbanen og Bordeaux kunne ikke finde et modsvar til ham. Generelt var det en stærk kamp fra vores centrale midtbane som i den grad udklasserede Bordeaux midtbane (som reelt spillede med tre mand centralt).

    Kanterne vinder dog ingen hæderspriser for deres præstation i dag. Skov manglede lige det sidste i næsten alle hans udfordringer i dag og selvom Thomsen var bedre end hans seneste par kampe, så var det virkelig ikke særlig godt.

    N'Doye er en tæt forfølger til kampens spiller og med en smule mere overblik fra Skov havde han også scoret i dag. Pieros leverede det vi er blevet vant til og man må bare erkende, at han ikke har forbedret sig siden han kom til klubben. Det er svært at få øje på hvad han gør godt. Hans løb i feltet er ikke særlig gode og ofte søger han samme rum som N'doye, ligesom der ikke sker ret meget, når han forsøger at løbe dybt. Han vinder heller ikke ligefrem synderligt mange løbe- eller luftdueller og en skarp afslutter er han egentlig heller ikke. Hans førsteberøringer fejler meget ofte og generelt er hans teknik ikke særlig god. Måske han bare er i en dyb bølgedal form- og selvtillidsmæssigt, men det han leverer er ikke prangende for at sige det mildt. Han løber og presser meget, men det kan man ikke bruge til noget, når alt det andet slår fejl så ofte.

    Vi ender på sidstepladsen i vores gruppe og med to nederlag på hjemmebane synes jeg ikke, at det har været godkendt. Vi startede ellers fint, men vi kludrede gevaldigt i det i kampene mod Prag og offensiven var ikke hvor den skulle være. Den smalle trup har formentligt også haft en betydning, men umiddelbart langt mindre end jeg havde frygtet, især med et så tætpakket program. Om ikke andet, så tror jeg de europæiske kampe har givet en hel del til vores spillere og det kan forhåbentligt give nogle fordele til foråret når mesterskabet skal sikres.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Det eneste positive, man kan sige om Pieros, er efterhånden, at han heldigvis ikke er ret meget på bolden - for han smider den væk hver eneste gang, han får den. Men det er bare svært at spille europæisk gruppespil, når man reelt har spillet med 10 mand i langt det meste af tiden.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan næsten ikke forestille mig andet, når vi skifter Pierre og Gregus ind efter ca. 70 min ved 0-0. Det lignede i den grad udskiftninger der skulle spare to spillere med småskader eller lidt slid. Og i så fald, så er det vel det rigtige at gøre i vores situation.

    Ellers en rimelig fornuftig kamp, hvor vi producerer nok chancer til at vinde, og hvor vi holder dem totalt væk fra chancer bortset fra målet. Jeg har store plusser ved NDoye, Falk, Vavro og Sotte (jeg var for langt væk på stadion til at se, om han var involveret i målet). Svagest stod Thomsen og Pieros, men sidstnævnte for godt nok heller ikke meget at arbejde med i dag, omend han nok skal score på sin friløber. En ærgerlig afslutning på en ellers overvejende god europæisk kampagne. Ugens vigtigste kamp ligger søndag, og vinder vi der, overlever jeg personligt nok et nederlag i kampen i dag, som vi alle vidste var (bortset fra gode koefficientpoint) af ganske lille betydning.
    Jeg er nu ikke helt enig i at det har været en overvejende god europæisk kampagne. Vi indkasserer 2 nederlag på eget græs og formår ikke at score i 4 kampe i streg. Det efterlader desværre ikke mig synderlig imponeret - jeg havde håbet på mere.

    /FP

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det eneste positive, man kan sige om Pieros, er efterhånden, at han heldigvis ikke er ret meget på bolden - for han smider den væk hver eneste gang, han får den. Men det er bare svært at spille europæisk gruppespil, når man reelt har spillet med 10 mand i langt det meste af tiden.
    Den friløber han smider væk er symptomatisk. Jeg kunne tilgive det, hvis han rammer stolpen, den går snert forbi eller målmanden hiver en mirakelredning frem, men den måde han både er langsom og elendig med bolden i situationen er ekstremt afpissende.


  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Jeg er nu ikke helt enig i at det har været en overvejende god europæisk kampagne. Vi indkasserer 2 nederlag på eget græs og formår ikke at score i 4 kampe i streg. Det efterlader desværre ikke mig synderlig imponeret - jeg havde håbet på mere.

    /FP
    Det er klart, at vi havde håbet på mere i gruppespillet, hvor især kampen hjemme mod Prag var skidt både spillemæssigt og resultatmæssigt. Ellers har jeg svært ved at være specielt skuffet. Vi får et point mod Zenit, hvilket med lidt held kunne være blevet til mere. Mod Bordeaux er vi heldige ude og vinder en smule ufortjent, men taber til gengæld ufortjent hjemme, hvor vi bør vinde. Forøvrigt hvor vi efter 70 min ser ud til at spekulere i, at søndagens kamp er vigtigere. Men bare det, at vi når gruppespillet er isoleret set ret fantastisk og imo nok til mere end bestå årets europæiske spil.

    Men det er selvfølgelig i orden at stå og være skuffet nu, over at vi ikke gik videre, ligesom vi sagtens kan være skuffet over præstationerne offensivt. Men når vi lige har trukket vejret, så må vi nok alligevel lette på hatten over, at man med en forholdsvis lille trup (det er selvfølgelig langt hen af vejen egen skyld) og med Fischer skadet så lang tid alligevel er kommet i gruppespillet, at vi har spilet lige op med alle hold og at vi har samtidig være spillemæssigt og pointmæssigt rigtig gode i ligaen. Dette efterår har på stort set alle parametre været langt over godkendt.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Vi har enormt god boldkontrol og styrer fint kampen på 2/3 af banen, men vores helt tydelige problem er den sidste 1/3. Det er en kombination af spillernes kvalitet og vores taktik. Vi spiller så kontrollerende at en omstilling er ikke eksisterende og det gør det alt for let for bedre modstandere, at stille sig dybt. N’Doye spiller vildt, men i virkeligheden er alle aktioner for langt fra målet. I går havde vi chancerne for at scorer, 2 gange stolpe, en Skov og Pieros som stopper op på en friløber. I suppen og i den grad i Europa skal vi altså kunne fører bolden hurtigere frem. Vi scorede 3 mål i de 8 kampe, hvor vi mødte gode modstandere og det er altså for dårligt.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har enormt god boldkontrol og styrer fint kampen på 2/3 af banen, men vores helt tydelige problem er den sidste 1/3. Det er en kombination af spillernes kvalitet og vores taktik. Vi spiller så kontrollerende at en omstilling er ikke eksisterende og det gør det alt for let for bedre modstandere, at stille sig dybt. N’Doye spiller vildt, men i virkeligheden er alle aktioner for langt fra målet. I går havde vi chancerne for at scorer, 2 gange stolpe, en Skov og Pieros som stopper op på en friløber. I suppen og i den grad i Europa skal vi altså kunne fører bolden hurtigere frem. Vi scorede 3 mål i de 8 kampe, hvor vi mødte gode modstandere og det er altså for dårligt.
    Det er jo svært for ikke at sige umuligt at være uenig med dig. Men jeg synes også vi har mødt nogle hold, der har stået enormt langt nede, når de har mødt os. Og de er så lige det niveau eller to over Superligaen, der gør, at vi ikke kan mose dem fysisk eller på rent teknisk talent. I store dele af kampen igår forsvarede Bordeaux med alle 11 mand på de sidste 40 meter. Og når vi så mangler en Fischer, der er vores suverænt bedste til at løse lige nøjagtigt den slags opgaver, så synes jeg det er begrænset med muligheder. Ikke at det skal være et forsvar af nogen, for det er et problem, man er nødt til at adressere. Hvilket jeg nu også tror, at Ståle gør.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Girondins de Bordeaux (13/12-2018 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Cambiasso Se meddelelser
    Det er jo svært for ikke at sige umuligt at være uenig med dig. Men jeg synes også vi har mødt nogle hold, der har stået enormt langt nede, når de har mødt os. Og de er så lige det niveau eller to over Superligaen, der gør, at vi ikke kan mose dem fysisk eller på rent teknisk talent. I store dele af kampen igår forsvarede Bordeaux med alle 11 mand på de sidste 40 meter. Og når vi så mangler en Fischer, der er vores suverænt bedste til at løse lige nøjagtigt den slags opgaver, så synes jeg det er begrænset med muligheder. Ikke at det skal være et forsvar af nogen, for det er et problem, man er nødt til at adressere. Hvilket jeg nu også tror, at Ståle gør.
    Enig - vores kontrollerende spil og taktik er vare nem at læse og det er bekymrende hvor gode vores modstandere har været til at spille Ståle-europæisk imod os. Stå dybt og solidt, så skal de nok få er par chancer og deres mål. De lader os tydeligvis spille “flot” rundt på midten og så napper de bolden når vi nærmer os sidste 3. del. Det var også tydeligt fra første sekund af anden halvleg at Bordeaux pressede højere og lige skulle have deres mål og så tilbage og stå dybt.

    I sidste ende var det ikke 3 sexede modstandere, men 3 der alle var bedre end os synes jeg.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 04.11.18, 18:26
  2. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 28.09.18, 11:05
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 19.07.18, 17:51
  4. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  5. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •