Se afstemningsresultater: Kirsebærsauce

Stemmeafgivere
113. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Kold med bær

    11 9.73%
  • Kold uden bær

    7 6.19%
  • Varm med bær

    70 61.95%
  • Varm uden bær

    25 22.12%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 34

Emner: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af anyholm Se meddelelser
    Og uden nødder. Som en eunuk der passer dit harem.
    Lol! Årets smukkeste billede!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Disruption, kalder man dette:

    Vi er op mod 4 procent, der spiser karamelsauce til risalamanden

    Tid til en ny #PeoplesVote?

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Karamelsauce?! Jeg væmmes og er nysgerrig på samme tid - det må prøves. Som leverpostej med remoulade, alle synes det er klammo, lige indtil de har smagt det.

    Anyway. Kirsebærsaucen i min familie er blevet mit projekt. Hjemmelavet. Store bær udstenes i sensommer, fryses ned, og saucen laves til jul med rigelig portvin og kirsebærvin. Klasser bedre end kartoner, glas, Amarena og hvad der ellers findes.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Disruption, kalder man dette:

    Vi er op mod 4 procent, der spiser karamelsauce til risalamanden

    Tid til en ny #PeoplesVote?
    Her i huset bydes der altid på kirsebærsauce og karamelsauce til ris a la mande. Det er så absolut karamelsaucen, der er mest populær.

    Vi laver dog en lidt mørkere og mere indbydende karamelsauce end den i linket.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Saucens rolle er naturligvis et modspil til riscremen uanset temperatur. Den skal godt nok ikke serveres for kold (ofte tegn på en ris a'la mande, der har stået længe i køleskabet, så sætter flødeskummen og grøden sig til en tung og uinspirerende masse). Det passer fint med at piske fløden fra køleskabet og blande den med en grød, der er afkølet helt ved stuetemperatur.

    Det samme gælder sådan set varmen i saucen med omvendt fortegn, den skal ikke være rygende, men lun. Enig i at det er ulækkert, når cremen skiller. Jeg synes at varmen løfter det hele en smule, giver næse, duft og æterisk kvalitet.

    Måske er jeg biased med kombinationen fløde/vanilie-creme og noget bær-modspil...synes Kæmpe Eskimoen (med solbærsyltetøj) er den perfekte is, selvom producenterne gør alt hvad de kan for at ødelægge og devaluere den nu om dage.
    Jeg får pludselig en stærk trang til kæmpeeskimo. Allerhelst med lun syltetøj i midten.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    129

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Jeg var ude med 8-10 kollegaer for nogle dage siden og bragte på banen at 4% spiser karamelsovs til risalamande.

    Der var faktisk en som havde familie som brugte karamelsovs og søreme om der ikke var en anden der fortalte at hjemme hos dem, spiste de jordbærsovs!

    En anden havde eksperimenteret med solbærsovs, men dog ikke juleaften.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Jeg har en kollega der også sværger til karamelsovs... synes nu det lyder lidt specielt :-/

    Her i huset er vi dog mere specielle end godt er...

    De fleste vil have den, varm/lun med bær, men min morfar han hælder portvin på, og min mor får ribenasaft...

    Ja helt normale er vi ikke :-D

    /Jesper
    cossie's Avatar

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Der er virkelig to skoler her. Jeg elsker den syre, lige de små kirsebærlorte giver som modspil til riscremen og de bittersøde mandler.

    Men det er nemmere at vælge en dessertvin til Den Gamle Fabrik-løsningen, fordi rettens udtryk bliver mere homogent (sødt). Det er ikke helt lykkedes for mig at knække vinen til den anden version.

    Recioto della Valpolicella er bedste bud. Alternativt, kirsebærvin fra Frederiksdal. Deres sur lie lægger sig fint op ad amerena-bær.

    Buon appetito!
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af NewerNN Se meddelelser
    Recioto della Valpolicella er bedste bud. Alternativt, kirsebærvin fra Frederiksdal. Deres sur lie lægger sig fint op ad amerena-bær.

    Buon appetito!
    https://www.megavin.dk/recioto-delle...BoCNbUQAvD_BwE

    Det behøver ikke engang at være særligt dyrt - der er fin value for money under 100 kr.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af NewerNN Se meddelelser
    Recioto della Valpolicella er bedste bud. Alternativt, kirsebærvin fra Frederiksdal. Deres sur lie lægger sig fint op ad amerena-bær.
    Har prøvet dem begge. Ikke helt tilfreds. Det er lidt som med rødkål, det er svært at matche.
    Mvh,
    Bopa

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    148

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Jeg har prøvet med hindbær-coulis pga stor egenproduktion, og noget skulle jeg bruge det til. Det er godt! Og bedre end vamle kirsebær til at give flødehelvedet syre.
    Raptus

  15. #27
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Saucens rolle er naturligvis et modspil til riscremen uanset temperatur. Den skal godt nok ikke serveres for kold (ofte tegn på en ris a'la mande, der har stået længe i køleskabet, så sætter flødeskummen og grøden sig til en tung og uinspirerende masse). Det passer fint med at piske fløden fra køleskabet og blande den med en grød, der er afkølet helt ved stuetemperatur.

    Det samme gælder sådan set varmen i saucen med omvendt fortegn, den skal ikke være rygende, men lun. Enig i at det er ulækkert, når cremen skiller. Jeg synes at varmen løfter det hele en smule, giver næse, duft og æterisk kvalitet.

    Måske er jeg biased med kombinationen fløde/vanilie-creme og noget bær-modspil...synes Kæmpe Eskimoen (med solbærsyltetøj) er den perfekte is, selvom producenterne gør alt hvad de kan for at ødelægge og devaluere den nu om dage.
    Nå, jeg ‘skylder’ vel en art tilbagemelding på mit spørgsmål. Din beskrivelse af, hvad en god balance kan gøre for desserten købte hele familien, så vi fik serveret en stuetempereret riscreme med lun (ikke varm) kirsebærsauce. Jeg må indrømme at det bedre forhold mellem temperaturerne absolut gør en forskel og det er nok ikke sidste fang at den bliver serveret sådan. De varme bær skal jeg nok arbejde lidt med, men det kan overleves.

    Dog kommer jeg til at servere den kolde version til sommer- i rå mængder, for nu kan man jo ikke lade være med at tænke på, hvordan en isversion kan smage.

    Tak for tippet,
    MCN

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    De varme bær skal jeg nok arbejde lidt med, men det kan overleves.
    He - tænkte på tråden her, da vi spiste vores. Jeg noterede mig at det hele ikke flød ud og at folk (uden at blive nødt til det) selv hentede mere sauce i gryden på komfuret, da kanden var tom. Så det...
    Mvh,
    Bopa

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Så er det dén tid på året igen; den fede ris-og-flødcreme skal druknes i kirsebær. Jeg er blevet klogere siden tråden startede, den perfekte løsning med kirsebær sauce er disse semi-confites kirsebær i portvins likør. Den lidt sprittede portvin bryder det frede helt fremragende. Når man først har smagt disse vil man nødigt tilbage til den oversøde variant vi normalt benytter.

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Kirsebærsauce - hvorn' skal den være?

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Så er det dén tid på året igen; den fede ris-og-flødcreme skal druknes i kirsebær. Jeg er blevet klogere siden tråden startede, den perfekte løsning med kirsebær sauce er disse semi-confites kirsebær i portvins likør. Den lidt sprittede portvin bryder det frede helt fremragende. Når man først har smagt disse vil man nødigt tilbage til den oversøde variant vi normalt benytter.
    De ser strålende ud. Kan de fås her i byen?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Jeg skal være Far!!!
    By Runez in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 29.01.07, 18:52
  2. Hvornår udløber Lars Jacobsens kontrakt?
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 24.01.06, 20:58
  3. Hvad skal det være :) ?
    By Stive Per - Filipe in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 27.09.05, 12:12
  4. FCK - BIF skal være vendepunktet den 19.9
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 14.09.04, 09:44
  5. Hvor skal man være?
    By Gandhi in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 14.07.04, 18:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •