Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Så de skal isoleres a la Nordkorea? Behandles som USA behandler Cuba? Jeg har måske nok taget fejl af Iran fra lidt for positive historier, men det jeg hørte at Iran var rimelig åben (i forhold til nu), vestligt orienteret og kvinderne gik i bikini. Måske har jeg blandet rundt på landene eller deres historier var lidt for gode ������.
    De dele du skriver er korrekte for en lille vestlig orienteret elite, alt sammen på bekostning af befolkningen. Demokrati og menneskerettigheder eksisterede på samme niveau som i Rumænien under ceausescu, og det åbnede døren for præsterne. Det vesterlændinge mødte var den pæne facade. Dine kollegaers historier virker - på mig mig i hvert fald - lige så troværdige, så Erhard Jakobsens beskrivelser af apartheid.

    Edit: og nej, de skal ikke isoleres, men skal de præmieres som nu, bare fordi vi i vesten ønsker deres penge og olie? Er alle værdier til salg?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Det er i øvrigt et vældig svagt argument, at klubben påstår, at de kun går op i det sportslige. Vores tre modstandere er Astana, Ørebro og New York – det burde være muligt at finde lignende modstand andre steder, så mon ikke sandheden reelt er, at det udelukkende handler om økonomi, da en Sheikh betaler noget af regningen?
    Men i realiteten gør det nok ikke det store om vi tager derned eller ej eller om andre Superligaklubber gør det når FIFA allerede har legitimeret slavearbejde ved at give Qatar et VM.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er i øvrigt et vældig svagt argument, at klubben påstår, at de kun går op i det sportslige. Vores tre modstandere er Astana, Ørebro og New York – det burde være muligt at finde lignende modstand andre steder, så mon ikke sandheden reelt er, at det udelukkende handler om økonomi, da en Sheikh betaler noget af regningen?
    Men i realiteten gør det nok ikke det store om vi tager derned eller ej eller om andre Superligaklubber gør det når FIFA allerede har legitimeret slavearbejde ved at give Qatar et VM.
    Af ren nysgerrighed, fordi det i så fald er nyt for mig, betaler en Sheikh noget af regningen for FC Københavns ophold i Dubai?

    Med venlig hilsen Jonatan

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De dele du skriver er korrekte for en lille vestlig orienteret elite, alt sammen på bekostning af befolkningen. Demokrati og menneskerettigheder eksisterede på samme niveau som i Rumænien under ceausescu, og det åbnede døren for præsterne. Det vesterlændinge mødte var den pæne facade. Dine kollegaers historier virker - på mig mig i hvert fald - lige så troværdige, så Erhard Jakobsens beskrivelser af apartheid.

    Edit: og nej, de skal ikke isoleres, men skal de præmieres som nu, bare fordi vi i vesten ønsker deres penge og olie? Er alle værdier til salg?
    Men jeg synes denne sætning rammer kernen meget godt; "... Det vesterlændinge mødte var den pæne facade...".

    Er det ikke samme "pæne facade" turister og eliten møder rigtig mange andre steder - i eksempelvis Sydafrika, Kina, Rusland mv.
    Dermed (endnu en gang) et definitionsspørgsmål om hvem der er skurkestater og hvem der ikke er.

    Min pointe, som jeg før har nævnt; såfremt FCK vælger at trække sig fra træningstur i UAE/Dubai, skal de i min optik have argumenterne for det på plads.
    Ellers bliver det sin sag at argumentere for hvorfor vi møder kinesiske og russiske hold i en træningsturnering, om daværende træningstur til Sydafrika officielt skal undskyldes, og (uden for FCK-regi naturligvis) om DK skal trække sig fra et potentielt VM i Qatar. Føj selv til listen...

    Det ville jeg i hvert fald tage fat i, hvis jeg var journalist.

    Lur mig om ikke vi får et "vi blander ikke sport og politik" - hvilket jeg ikke helt endnu har fundet ud af hvad jeg synes om... Ignorant? Klogt? Rigtigt? Forkert?

    Zan

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Københavns Fanradio Se meddelelser
    Det er en god idé som vi allerede arbejder på at udføre.
    Måske på sin plads lige at gentage at vi siden opstarten af Københavns Fanradio har været uafhængige af klubben, så hensigten er ikke at lave mikrofonholderi for klubben.
    Det lyder godt! Og det var ikke min mening at anklage jer for mikrofonholderi - den oplevelse har jeg aldrig haft, når jeg trofast har lyttet til fanradioen.

    I denne sag er der dog markante fanstemmer bl.a. på Twitter, som jeg synes, det kunne være spændende at høre fra. Jeg glæder mig til at høre podcasten!

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men jeg synes denne sætning rammer kernen meget godt; "... Det vesterlændinge mødte var den pæne facade...".

    Er det ikke samme "pæne facade" turister og eliten møder rigtig mange andre steder - i eksempelvis Sydafrika, Kina, Rusland mv.
    Dermed (endnu en gang) et definitionsspørgsmål om hvem der er skurkestater og hvem der ikke er.

    Min pointe, som jeg før har nævnt; såfremt FCK vælger at trække sig fra træningstur i UAE/Dubai, skal de i min optik have argumenterne for det på plads.
    Ellers bliver det sin sag at argumentere for hvorfor vi møder kinesiske og russiske hold i en træningsturnering, om daværende træningstur til Sydafrika officielt skal undskyldes, og (uden for FCK-regi naturligvis) om DK skal trække sig fra et potentielt VM i Qatar. Føj selv til listen...

    Det ville jeg i hvert fald tage fat i, hvis jeg var journalist.

    Lur mig om ikke vi får et "vi blander ikke sport og politik" - hvilket jeg ikke helt endnu har fundet ud af hvad jeg synes om... Ignorant? Klogt? Rigtigt? Forkert?

    Zan
    Den med sport og politik har alle dage været “de pænes” måde at undskylde egen grådighed på. Sport på det her niveau, med de beløb og de interesser der er involveret, vil altid være politik. Det er simpelthen for dumt at påstå andet.

  11. De følgende 12 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Lur mig om ikke vi får et "vi blander ikke sport og politik" - hvilket jeg ikke helt endnu har fundet ud af hvad jeg synes om... Ignorant? Klogt? Rigtigt? Forkert?
    Det gør vi givetvis - og det er efter min bedste overbevisning en dybt naiv og forvrøvlet kliché. Det er også en politisk handling stiltiende at blåstemple et regime. Man er ikke apolitisk, fordi man lukker øjnene.

    Nu er Sydafrika blevet nævnt flere gange, og det er måske det bedste eksempel på, at sportslige sanktioner faktisk kan bidrage til at vælte et udemokratisk regime. Jeg kan i den forbindelse varmt anbefale den her dokumentar, der blandt andet indeholder historien om New Zealands anti-apartheid-bevægelses kamp mod, at Sydafrikas rugby-landshold skulle spille i NZ: https://vimeo.com/86467572
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Klubben har jo allerede svaret at det er sportslige hensyn der vægtes højest, så det er altså det der betvivles. Tror ikke økonomien for en klub af vores størrelse spiller ind, det ville i hvert fald være nærigt.

    Sol, græs, tørvejr og en allerede arrangeret turnering foruden den korte flyvetur har nok været argumenterne for, og så har ingen åbenbart set noget problem i at det foregår i et af de efterhånden mange lande på min liste over lortelande man ikke bør besøge (USA seneste tilføjelse). Det kan også være arrangøren sørger for hele logistikken, og det bare var nemt. Måske får vi ikke så mange invitationer Men er der egentlige alternativer? Europa er lort fra ende til anden i vintermånederne, det tog en uge på Tenerife med 13 grader og regn at nå den erkendelse. Hvor tager Malmø og Rosenborg hen nu?

    Der er vel desuden et stykke fra at besøge til rent faktisk at støtte dem jf overskriften på denne tråd. Som andre er inde på, så kender de fleste vel folk der tager på ferie der, og det fører til kimsen fra min side på samme niveau som af folk der beholder Danske Bank. Altså moderat og ikke i nærheden af at de-friende.

    Altså også et stykke til egentlig forargelse herfra, men lidt ærgelse og så måske en kimse-tifo til første kamp eller Inside kan jeg godt hive mig op til, ellers går jeg i baren med Ace :)

    Og så må de love at tænke sig bedre om næste år og handle anderledes, det ville ikke være sportsligt forsvarligt at annullere nu uden et alternativ på hånden. Synes jeg egentlig.

    mvh

    kaliffen

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er i øvrigt et vældig svagt argument, at klubben påstår, at de kun går op i det sportslige. Vores tre modstandere er Astana, Ørebro og New York – det burde være muligt at finde lignende modstand andre steder, så mon ikke sandheden reelt er, at det udelukkende handler om økonomi, da en Sheikh betaler noget af regningen?
    Men i realiteten gør det nok ikke det store om vi tager derned eller ej eller om andre Superligaklubber gør det når FIFA allerede har legitimeret slavearbejde ved at give Qatar et VM.
    Ja, den mest effektive forberedelse til Randers away i februar ville være at tage over på en frosthård brakmark i Jylland og træne nogle høje bolde.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Hvor tager Malmø og Rosenborg hen nu?
    Rosenborg tager til Algarve i det sydlige Portugal, og Malmö tager til Florida.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    Af ren nysgerrighed, fordi det i så fald er nyt for mig, betaler en Sheikh noget af regningen for FC Københavns ophold i Dubai?

    Med venlig hilsen Jonatan
    Uden at jeg ved det, så antager jeg at de bruger det samme træningsanlæg som tidligere og det er netop udlånt af en sheikh. Det kan godt være at sheiken tager penge for at vi kan anvende træningsanlægget, men det er min formodning, at det er udlånt gratis.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Ja, den mest effektive forberedelse til Randers away i februar ville være at tage over på en frosthård brakmark i Jylland og træne nogle høje bolde.
    Jeg tror ikke helt spillerne ville bifalde den løsning, men der er ganske mange steder i verden, hvor klimaet er behageligt og hvor man kan møde fin modstand - helt uden at støtte moderne slaveri.

  21. #57
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Malmö tager til Florida.
    Så må de hilse hr trump... ;)

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Så må de hilse hr trump... ;)
    Men nu er det jo det amerikanske folks demokratiske ret at vælge en idiot til præsident. Den ret har de trods alt ikke i Dubai.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  23. #59
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men nu er det jo det amerikanske folks demokratiske ret at vælge en idiot til præsident. Den ret har de trods alt ikke i Dubai.
    Jeg har aldrig påstået andet... Men det er nu alligevel sjovt når man tænker på malmbøfs fans' selvforståelse....

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Uden at jeg ved det, så antager jeg at de bruger det samme træningsanlæg som tidligere og det er netop udlånt af en sheikh. Det kan godt være at sheiken tager penge for at vi kan anvende træningsanlægget, men det er min formodning, at det er udlånt gratis.
    Arh okay, så det var bare et gæt. Du startede med at skrive, at en sheikh betalte noget af regningen. Nu gætter du så på flere ting og ender med at formode noget.

    Med andre ord, vi aner ikke hvad der økonomisk er op og ned i den her sammenhæng.
    En anden gang må du gerne skrive hvis du gætter på sådan nogle ting.

    Med venlig hilsen Jonatan

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •