Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    Arh okay, så det var bare et gæt. Du startede med at skrive, at en sheikh betalte noget af regningen. Nu gætter du så på flere ting og ender med at formode noget.

    Med andre ord, vi aner ikke hvad der økonomisk er op og ned i den her sammenhæng.
    En anden gang må du gerne skrive hvis du gætter på sådan nogle ting.

    Med venlig hilsen Jonatan
    Jeg skrev ikke, at jeg havde nogen speciel viden om det. Jeg skrev det her: "så mon ikke sandheden reelt er, at det udelukkende handler om økonomi, da en Sheikh betaler noget af regningen?". Jeg synes alligevel det ret klart fremgår, at det blot er mit bud på hvorfor man vælger Dubai fremfor så mange andre steder.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg skrev ikke, at jeg havde nogen speciel viden om det. Jeg skrev det her: "så mon ikke sandheden reelt er, at det udelukkende handler om økonomi, da en Sheikh betaler noget af regningen?". Jeg synes alligevel det ret klart fremgår, at det blot er mit bud på hvorfor man vælger Dubai fremfor så mange andre steder.
    Selvom du sagtens kan have ret, så forstår jeg ikke hvorfor de skulle betale for at FCK kan tage på træningstur. Vi har intet at gøre med dem og ingen sponsorater overhovedet. Dubai har mange gode grunde til at blive valgt. Godt vejr, gode hoteller, god mad, spillernes omklædningsrum bliver med garanti ikke røvet under træning og generelt er der bare rent, pænt og ordentligt. Der er også lidt at se, hvis holdet skal socialt tilfredsstilles og selv spillerkoner vil sikkert nyde turen (hvis de skulle tage med). På stående fod kan jeg ikke nævne en meget bedre lokation når man ser geografi, direkte flyafgang osv.

    Dubai har hellere ingen olie og forsøger at tjene på turisme og forretning og de gør de vel ok. Hele diskussionen er om man tillade sig at holde en træningslejr i sådan et land og naturligvis tænker FCK også på value for money, der kommer prisen, modstandere osv ind i billedet. Sidst men ikke mindst, så er Dubai altså ikke ligeså slemt som Saudi, Qatar, Abu Dhabi osv

    Jeg ville selv støtte en træningslejr til Nordkorea, så jeg er sikkert helt gal på den :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Selvom du sagtens kan have ret, så forstår jeg ikke hvorfor de skulle betale for at FCK kan tage på træningstur. Vi har intet at gøre med dem og ingen sponsorater overhovedet. Dubai har mange gode grunde til at blive valgt. Godt vejr, gode hoteller, god mad, spillernes omklædningsrum bliver med garanti ikke røvet under træning og generelt er der bare rent, pænt og ordentligt. Der er også lidt at se, hvis holdet skal socialt tilfredsstilles og selv spillerkoner vil sikkert nyde turen (hvis de skulle tage med). På stående fod kan jeg ikke nævne en meget bedre lokation når man ser geografi, direkte flyafgang osv.

    Dubai har hellere ingen olie og forsøger at tjene på turisme og forretning og de gør de vel ok. Hele diskussionen er om man tillade sig at holde en træningslejr i sådan et land og naturligvis tænker FCK også på value for money, der kommer prisen, modstandere osv ind i billedet. Sidst men ikke mindst, så er Dubai altså ikke ligeså slemt som Saudi, Qatar, Abu Dhabi osv

    Jeg ville selv støtte en træningslejr til Nordkorea, så jeg er sikkert helt gal på den :)

    Dubai og Abu Dhabi er praktisk talt én og samme ting. Det er bare Dubai der har fået al PR-arbejdet. Abu-dhabi er det politiske og økonomiske omdrejningspunkt i UAE. UAE som er Saudi Arabiens vigtigste støtte. De har leveret våben til den Saudiske hær og UAEs luftvåben har været på bombetogter i Yemen.

    FN har også fastslået at de slavetilstande der er I Dubai er de samme som Qatar er blevet anklaget for at bruge, mens de har gjort klar til VM. Et arbejde der er estimeret til at have kostet 4000 mennesker livet. Flere end der døde i WTC. Mennesker som har fået frarøvet deres pas og arbejder 12 timer om dagen til en nærmest ikke eksisterende løn.

    At sige Dubai er bedre end de andre lande i det område er sådan set bare og formidle områdets propaganda så flere turister rejser dertil. Det virker helt skørt at hjælpe dem med at tegne et glansbillede som både FN, hjælpeorganisationer og store internationale medier flere gange over de sidste mange har år har skudt i sænk.

    Jeg kan ikke forstå hvordan man kan få sig selv til at lukke øjnene for de her historier for sol-garanti. Alle de andre argumenter med indbrud i omklædningsrum og glade spillerkoner, virker som er sært argument for at få sportsligt udbytte af en træningslejr.

    https://www.smh.com.au/world/dubai-i...15-gm6mdl.html

    https://www.thenewsminute.com/articl...ted-gulf-72179

    https://www.independent.co.uk/voices...i-1664368.html

    https://old.danwatch.dk/nyhed/migran...bageholdt-pas/


  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Selvom du sagtens kan have ret, så forstår jeg ikke hvorfor de skulle betale for at FCK kan tage på træningstur. Vi har intet at gøre med dem og ingen sponsorater overhovedet. Dubai har mange gode grunde til at blive valgt. Godt vejr, gode hoteller, god mad, spillernes omklædningsrum bliver med garanti ikke røvet under træning og generelt er der bare rent, pænt og ordentligt. Der er også lidt at se, hvis holdet skal socialt tilfredsstilles og selv spillerkoner vil sikkert nyde turen (hvis de skulle tage med). På stående fod kan jeg ikke nævne en meget bedre lokation når man ser geografi, direkte flyafgang osv.

    Dubai har hellere ingen olie og forsøger at tjene på turisme og forretning og de gør de vel ok. Hele diskussionen er om man tillade sig at holde en træningslejr i sådan et land og naturligvis tænker FCK også på value for money, der kommer prisen, modstandere osv ind i billedet. Sidst men ikke mindst, så er Dubai altså ikke ligeså slemt som Saudi, Qatar, Abu Dhabi osv

    Jeg ville selv støtte en træningslejr til Nordkorea, så jeg er sikkert helt gal på den :)
    Ja, sammenlignet med Nordkorea virker Dubai ikke så slemt. Om der er nogen der betaler for, at FCK kan tage på træningstur skal jeg ikke kunne sige, men jeg ser ingen grund til, at man lefler for en sheikh, medmindre man har fået noget i retur.
    Derudover kan alle de punkter du lister opnås andre steder. Jeg er dog ikke i tvivl om, at faciliteterne også er gode i Dubai, men spørgsmålet er vel nærmere, om det virkelig kan gøre op for alle de negative aspekter. Argumentet med at man vægter det sportslige havde i hvert fald vejet tungere, hvis man i Dubai kunne få noget unikt eller møde exceptionelle hold - det er bare ikke tilfældet.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Har lige bladret hurtigt igennem tråden, og tror ikke, at FCKs "svar" på kritikken, der er blevet publiceret i B.T. i dag er blevet delt endnu.

    https://www.bt.dk/superligaen/topklu...d7-vEpZ0W0Tgb0

    Her gemmer sig et funklende guldkorn fra Jes Mortensen:

    »Vi er helt med på, at der er nogle negative ting i det land. Men vi kører også i dieselbusser og flyver til udekampe nogle gange, der er masser af ting, vi gør forkert, kan man sige.«
    Vores pressechef sammenligner det at bruge dieselbrændstof med at give økonomisk støtte til et regime, der for 4 dage siden har fængslet en af sine egne borgere i 10 år for at have ytret sig kritisk om regiment på sociale medier. Og lad os ikke glemme, at den samme økonomiske støtte fra FCK er med til at finansiere krigen i Yemen, hvor de Forenede Arabiske Emirater sammen med Saudi-Arabien står bag nogle af de værste krigsforbrydelser, verden har set siden Eks-Jugoslavien? Men til gengæld "flyver FCK også til udekampe nogle gange", og det er vel også en slags luftangreb på civile, og dermed lige så slemt?

  9. De følgende 18 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Har lige bladret hurtigt igennem tråden, og tror ikke, at FCKs "svar" på kritikken, der er blevet publiceret i B.T. i dag er blevet delt endnu.

    https://www.bt.dk/superligaen/topklu...d7-vEpZ0W0Tgb0

    Her gemmer sig et funklende guldkorn fra Jes Mortensen:



    Vores pressechef sammenligner det at bruge dieselbrændstof med at give økonomisk støtte til et regime, der for 4 dage siden har fængslet en af sine egne borgere i 10 år for at have ytret sig kritisk om regiment på sociale medier. Og lad os ikke glemme, at den samme økonomiske støtte fra FCK er med til at finansiere krigen i Yemen, hvor de Forenede Arabiske Emirater sammen med Saudi-Arabien står bag nogle af de værste krigsforbrydelser, verden har set siden Eks-Jugoslavien? Men til gengæld "flyver FCK også til udekampe nogle gange", og det er vel også en slags luftangreb på civile, og dermed lige så slemt?
    Åh gud, hvor er du pinlig, Jes Mortensen. Jeg håber, at det her blot skal ses som de sidste underbegavede krampetrækninger, før der kommer en positivt vinklet pressemeddelelse om FCK's internationale ansvar, når der forud for vinterpausen 2020 findes et bedre sted at holde træningslejr.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    Arh okay, så det var bare et gæt.
    Jeg er enig med dig i at sådan noget skal underbygges, og jeg synes egentlig at klubbens egne udmeldinger indikerer at der er en del af turen der er gratis.

    Fra 2017:
    De øvrige dage træner truppen på Nad Al Sheba (NAS) Sports Complex, hvor vi også trænede sidste år. Klubben er meget glade for igen at have fået tilladelse til at benytte Hans Højhed Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoums private træningsanlæg... Ligesom sidste år er træningen i Dubai principielt ikke åben for fans, da vi som nævnt låner et privat træningsanlæg på et lukket område.
    Dét lyder som gratis at låne, ikke leje.

    Og I 2018 er ordlyden stort set identisk.


    Dét virker som et relevant spørgsmål om klubben i realiteten har en helt eller delvist sponsoreret træningstur, og at det kunne være en del af motivationen for at vælge Dubai frem for Portugal eller de spanske øer hvor vi tidligere har været på træningslejr.

    Konteksten er interessant, for arrangørerne er åbenbart de samme i Algarve og Dubai, som de "udvidede med" i 2016. Det taler ikke for at det er en bedre arrangeret turnering. Kontakterne til klubber må være ret ens.

    Fra klubbens udmelding om træningslejr 2016:
    Onsdag rejser truppen på træningslejr i Dubai indtil den 15. februar, og det er første gang vi skal på træningslejr i Forenede Arabiske Emirater.

    Efter mange år på La Manga har vi de seneste to år været på vinter-træningslejr i Portugal og deltaget i træningsturneringen Algarve Cup, som arrangeres af de to eks-professionelle fodboldspillere Brian Horne og Stefan Schwarz. Det har været glimrende træningslejre, men i år går turen lidt længere sydpå til Emiraterne.

    Erfarne arrangører
    Brian Horne vogtede målet i ca. 250 kampe i de engelske ligaer, primært for Millwall i perioden 1985-92, og han har også 5 U21-landskampe på CV’et. Stefan Schwarz har et endnu mere imponerende CV, der bl.a. tæller Benfica, Arsenal, Fiorentina, Valencia og Sunderland samt deltagelse ved flere VM- og EM-slutrunder.

    De har i fem år arrangeret Algarve Cup og udvider i år også til Dubai International Cup, hvor vi skal møde AIK og Malmö FF. Desuden spiller vi mod de kinesiske mestre fra Guangzhou Evergrande FC.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #68
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Har lige bladret hurtigt igennem tråden, og tror ikke, at FCKs "svar" på kritikken, der er blevet publiceret i B.T. i dag er blevet delt endnu.

    https://www.bt.dk/superligaen/topklu...d7-vEpZ0W0Tgb0

    Her gemmer sig et funklende guldkorn fra Jes Mortensen:



    Vores pressechef sammenligner det at bruge dieselbrændstof med at give økonomisk støtte til et regime, der for 4 dage siden har fængslet en af sine egne borgere i 10 år for at have ytret sig kritisk om regiment på sociale medier. Og lad os ikke glemme, at den samme økonomiske støtte fra FCK er med til at finansiere krigen i Yemen, hvor de Forenede Arabiske Emirater sammen med Saudi-Arabien står bag nogle af de værste krigsforbrydelser, verden har set siden Eks-Jugoslavien? Men til gengæld "flyver FCK også til udekampe nogle gange", og det er vel også en slags luftangreb på civile, og dermed lige så slemt?
    “»Men lad os nu ikke overdimensionere det her. Selvfølgelig må det ikke ske, men vi bor jo heldigvis ikke i Sydamerika. Lygten kommer med stor sandsynlighed fra en Brøndby-tilhænger, men man skal jo altså ikke afvise, at den kan være kastet fra et sted uden for stadion,« siger Johnny Rune.” https://www.bt.dk/sport/broendby-sli...fter-lygtekast

    Jeg troede faktisk aldrig, at vi skulle høre så tåbelig en udtalelse, at jeg kom i tanke om cykellygtecitatet, men det skete så nu.
    Måske man i kommunikation skulle ansætte en med en smule samfundsindsigt? Mand, det kan man da ikke slippe afsted med at sige???

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Argumentet med at man vægter det sportslige havde i hvert fald vejet tungere, hvis man i Dubai kunne få noget unikt eller møde exceptionelle hold - det er bare ikke tilfældet.
    Men der er vel intet overraskende i, at FCK bruger det argument. Man kan jo ikke melde ude, at man tager til Dubai fordi man er købt af en sheik, fordi spillerne er så forkælede at de hellere vil have 5 stjernet service på hotellet frem for at vise lidt moral eller lignende. Jeg tror ikke, at vi skal hænge os ret meget i FCK's begrundelse andet, end at man selvfølgelig er nødt til at bruge netop det argument for ikke at lave et kæmpe selvmål. At Jes Mortensen så vælger selvmålet i et svaret gengivet i BT er selvfølgelig bare endnu mere pinligt.....

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg synes klubben skal tage et ansvar og boykotte sådanne lande. På samme måde som jeg ville blive stødt, såfremt vi fik "Dag Faglige Hus tribunen" eller "Krifatribunen".

    Nytter ikke at poste penge i et regime, der dokumenteret udnytter arbejdere og generelt er forskruet :-)

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Antisemitismen lever da i bedste velgående herinde. Den arabiske stat får i hvert fald et par pæne ord med på vejen.

    Til orientering bliver mange af jeres produkter i hjemmet produceret af folk under ligeså slavelignende forhold, i ligeså diktatoriske stater - fx. Kina. Men er en iPhone bare blevet essentiel at have? Det er i hvert fald svært at være hellig, når man med den anden hånd holder sig for øjnene.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Antisemitismen lever da i bedste velgående herinde. Den arabiske stat får i hvert fald et par pæne ord med på vejen.

    Til orientering bliver mange af jeres produkter i hjemmet produceret af folk under ligeså slavelignende forhold, i ligeså diktatoriske stater - fx. Kina. Men er en iPhone bare blevet essentiel at have? Det er i hvert fald svært at være hellig, når man med den anden hånd holder sig for øjnene.
    Antisemitismen?

    Men du har ret. Ingen af os er perfekte, og derfor må man ikke starte et sted. Det er enten eller. Moder theresa eller Donald Trump. Der er ingen værdifulde nuancer der i mellem.

  23. De følgende 14 brugere er enige:

  24. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Antisemitismen?

    Men du har ret. Ingen af os er perfekte, og derfor må man ikke starte et sted. Det er enten eller. Moder theresa eller Donald Trump. Der er ingen værdifulde nuancer der i mellem.
    En semit er reelt ikke en jøde, men en betegnelse for folk af mellemøstlig herkomst. Derfor er betegnelsen faktisk korrekt, selvom betydningen normalt associeres med jødehad.

  25. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    En semit er reelt ikke en jøde, men en betegnelse for folk af mellemøstlig herkomst. Derfor er betegnelsen faktisk korrekt, selvom betydningen normalt associeres med jødehad.
    Anede jeg ikke, tak.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Antisemitismen lever da i bedste velgående herinde. Den arabiske stat får i hvert fald et par pæne ord med på vejen.
    Det er simpelthen antisemitisk, at diskutere menneskerettighederne i UAE? Det tror jeg, at f.eks. Amnesty bliver kede af at høre.
    Men gider du pege på, hvor antisemitismen viser sig helt konkret?
    hvad?

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •