Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #1
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Faldt over en artikel i Ekstra Bladet, der beskriver utilfredshed blandt Brøndbys fans, fordi klubben tager på træningslejr i Dubai. Dubai ligger som bekendt i de Forenede Arabiske Emirater, der blandt andet er kendt for massiv kvindeundertrykkelse, dødsstraf for homoseksualitet, begrænsninger af ytringsfriheden ved lov, samt naturligvis for deres anvendelse af tortur mod politiske og religiøse modstandere.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...u-igen/7460425

    Nu er det selvfølgelig ikke op til os FCK fans at udbrede vores idealer og menneskerettigheder til hele verden, men derfor behøver vi måske ikke ligefrem elske, at vores klub støtter regimet i FAE ved at spendere en hulens masse penge dernede.

    Til sammenligning har jeg det personligt RET stramt med det kommende verdensmesterskab i Qatar.

    Hvad synes I?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Faldt over en artikel i Ekstra Bladet, der beskriver utilfredshed blandt Brøndbys fans, fordi klubben tager på træningslejr i Dubai. Dubai ligger som bekendt i de Forenede Arabiske Emirater, der blandt andet er kendt for massiv kvindeundertrykkelse, dødsstraf for homoseksualitet, begrænsninger af ytringsfriheden ved lov, samt naturligvis for deres anvendelse af tortur mod politiske og religiøse modstandere.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...u-igen/7460425

    Nu er det selvfølgelig ikke op til os FCK fans at udbrede vores idealer og menneskerettigheder til hele verden, men derfor behøver vi måske ikke ligefrem elske, at vores klub støtter regimet i FAE ved at spendere en hulens masse penge dernede.

    Til sammenligning har jeg det personligt RET stramt med det kommende verdensmesterskab i Qatar.

    Hvad synes I?
    Jeg har det meget meget stramt med det. Unødvendigt, uetisk og ikke i overensstemmelse med de bløde værdier klubben selv mener at stå for.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg har det meget meget stramt med det. Unødvendigt, uetisk og ikke i overensstemmelse med de bløde værdier klubben selv mener at stå for.
    Helt enig. Det er trist. Og det er der ret mange, der synes:

    https://twitter.com/Fiscker89/status...26183913467904

    Og der er flere indlæg. Casper starter med denne her, der også var ganske populær:

    https://twitter.com/Fiscker89/status...78327861633024

    Et sjældent område, hvor hovedparten af BØFs og FCKs fans virker utrolig enige.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg håber at nogen spørger ind til de her træningslejre ved næste Inside arrangement. Jeg gør i hvert fald, hvis chancen skulle byde sig.

    Det er sjældent jeg skammer mig over klubbens beslutninger, men her gør jeg.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    For at bringe Casper på banen igen..

    https://twitter.com/Fiscker89/status...20463012847616

    Kære klub... SUK!

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Som man kan læse i førnævnte EB-artikel, kan Malmø og Rosenborg åbenbart godt finde ud af at droppe den tur, hvilket kun gør det endnu mere pinligt, at FCK sælger ud af egne målsætninger for ussel mammon.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Et VM o Qatar bør ikke bruges som sammenligning med en træningstur. Dubai er vel det land i området, som er allermest åben for andre kulture og selvom de har mange håbløse regler og et forkert menneskesyn, så er de langtfremme i forhold til resten. Måske er det netop Dubai, som kan bygge bro imellem det muslimske og vestlige samfund - og det har vi i den grad brug for.

    Desuden kan jeg sagtens forstå det sportslige valg.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Et VM o Qatar bør ikke bruges som sammenligning med en træningstur. Dubai er vel det land i området, som er allermest åben for andre kulture og selvom de har mange håbløse regler og et forkert menneskesyn, så er de langtfremme i forhold til resten. Måske er det netop Dubai, som kan bygge bro imellem det muslimske og vestlige samfund - og det har vi i den grad brug for.

    Desuden kan jeg sagtens forstå det sportslige valg.
    Jamen så pyt da med at de praktisere slaveri, de kan jo bygge broen mellem vores kulture.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jamen så pyt da med at de praktisere slaveri, de kan jo bygge broen mellem vores kulture.
    Ja byggebranchen lader meget tilbage at ønske. Folk vælger selv at tage til Dubai for at arbejde - det har jeg svært ved at forstå. Det er dog et frit valg

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ja byggebranchen lader meget tilbage at ønske. Folk vælger selv at tage til Dubai for at arbejde - det har jeg svært ved at forstå. Det er dog et frit valg
    Frit valg at tage dertil, knapt så frit valg at få inddraget sit pas, afkrævet afbetalinger på gæld og tvunget til at arbejde det af for småpenge, mens gælden stiger. Det er slaveri og det er fundamentet for det Dubai er idag.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Frit valg at tage dertil, knapt så frit valg at få inddraget sit pas, afkrævet afbetalinger på gæld og tvunget til at arbejde det af for småpenge, mens gælden stiger. Det er slaveri og det er fundamentet for det Dubai er idag.
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?
    Men det er sådan den by er blevet bygget, gennem slaveri med de førnævnte metoder og de er pisse ligeglade med at de ikke må gøre det.

    Det er dét fundament den by står på og det bør FCK ikke støtter op om, ved 1. at lægge penge i foretagendet og 2. blåstemple foretagendet ved at have dem som destination for træningslejren, med dertilhørende omtale og promotion.

    Hav dog nosser til at følge det værdisæt i har meldt ud tidligere, FC!!!!
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    En gang i mellem virker det altså som om, at vores kære ledelse driver vores elskede klub som en elev på 1. år i en middelmådig jysk handelsskole ville drive et diskotek i Herning. Den ene dag sender de os et spørgeskema, hvor vi groft skrevet skal tage stilling til om vi ville gå oftere i Parken, hvis der var mere dressing i de franske hotdogs i Parkens boder og den næste dag sender de så truppen på træningslejr i en diktaturstat. Jeg funderer over, om de faktisk er helt klar over, hvad fanpleje går ud på.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?
    Syntes ikke bare man skal give op på sine holdninger og værdier, fordi der er flere ting i vejen. Fordi man flyver på ferie kan man da stadigvæk godt sorterer sit affald, spise øko-æg mv. Det er da i alle situationer altid bedre at gøre en noget end slet ingenting. Optimalt så ville vi kunne glide os flot ud af alle ovenstående problemstillinger, i praksis må vi starte et sted. Og som der bliver skrevet, den her problematik er faktisk en vi har mulighed for at ændre på tror jeg (nok ikke i år, men for fremtiden), -hvis vi råber højt og giver vores mening til kende.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg synes faktisk det er ganske stort at så mange reagerer på en sådan tur. At folk reflekterer over politiske elementer, og hvordan vi gerne vil se vores klub, bringer jo ligefrem håb for fremtiden. Det er politisk engagement. Det er dejligt.

    Der hvor jeg synes diskussionen bliver svær, er når vi udråber Dubai som symbolet på det onde. I denne tråd, ser jeg Sydafrika blive nævnt. Hvis nogle har været i Sydafrika, ville de vide hvorfor jeg undrer mig over det skulle være bedre. Som Superestrella nævner, hvor og af hvem bliver vores tøj produceret? Ville det være rigtigt at tage til USA? Vi møder ofte russiske hold i både EL og træningskampe - den er vel også delikat? Skal DK overhovedet deltage til VM i Qatar? Hvorfor deltog vi i Sydafrika? Og man kan blive ved...

    Min pointe er nok, at skulle FCK vælge Dubai fra a la Rosenborg og Malmø, ville jeg egentlig også forvente der kom en klar udmelding om grundlaget for fravalget af Dubai. Ellers bliver det noget kommunikationsmæssigt sjask. Som journalist ville jeg i hvert fald gnide mig i hænderne, hvis valget faldt på eksempelvis Sydafrika eller USA som alternativer...

    Personligt, havde jeg dog også bare booket en træningstur til Portugal...;-)

    Og PS. Så undrer det mig også lidt at en (på facaden i hvert fald) ærke-rød Ståle, der går meget op i politiske værdier, vælger denne løsning.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 04.01.19 kl. 09:56

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •