Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #1
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Faldt over en artikel i Ekstra Bladet, der beskriver utilfredshed blandt Brøndbys fans, fordi klubben tager på træningslejr i Dubai. Dubai ligger som bekendt i de Forenede Arabiske Emirater, der blandt andet er kendt for massiv kvindeundertrykkelse, dødsstraf for homoseksualitet, begrænsninger af ytringsfriheden ved lov, samt naturligvis for deres anvendelse af tortur mod politiske og religiøse modstandere.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...u-igen/7460425

    Nu er det selvfølgelig ikke op til os FCK fans at udbrede vores idealer og menneskerettigheder til hele verden, men derfor behøver vi måske ikke ligefrem elske, at vores klub støtter regimet i FAE ved at spendere en hulens masse penge dernede.

    Til sammenligning har jeg det personligt RET stramt med det kommende verdensmesterskab i Qatar.

    Hvad synes I?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Faldt over en artikel i Ekstra Bladet, der beskriver utilfredshed blandt Brøndbys fans, fordi klubben tager på træningslejr i Dubai. Dubai ligger som bekendt i de Forenede Arabiske Emirater, der blandt andet er kendt for massiv kvindeundertrykkelse, dødsstraf for homoseksualitet, begrænsninger af ytringsfriheden ved lov, samt naturligvis for deres anvendelse af tortur mod politiske og religiøse modstandere.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...u-igen/7460425

    Nu er det selvfølgelig ikke op til os FCK fans at udbrede vores idealer og menneskerettigheder til hele verden, men derfor behøver vi måske ikke ligefrem elske, at vores klub støtter regimet i FAE ved at spendere en hulens masse penge dernede.

    Til sammenligning har jeg det personligt RET stramt med det kommende verdensmesterskab i Qatar.

    Hvad synes I?
    Jeg har det meget meget stramt med det. Unødvendigt, uetisk og ikke i overensstemmelse med de bløde værdier klubben selv mener at stå for.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg har det meget meget stramt med det. Unødvendigt, uetisk og ikke i overensstemmelse med de bløde værdier klubben selv mener at stå for.
    Helt enig. Det er trist. Og det er der ret mange, der synes:

    https://twitter.com/Fiscker89/status...26183913467904

    Og der er flere indlæg. Casper starter med denne her, der også var ganske populær:

    https://twitter.com/Fiscker89/status...78327861633024

    Et sjældent område, hvor hovedparten af BØFs og FCKs fans virker utrolig enige.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg håber at nogen spørger ind til de her træningslejre ved næste Inside arrangement. Jeg gør i hvert fald, hvis chancen skulle byde sig.

    Det er sjældent jeg skammer mig over klubbens beslutninger, men her gør jeg.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    For at bringe Casper på banen igen..

    https://twitter.com/Fiscker89/status...20463012847616

    Kære klub... SUK!

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Som man kan læse i førnævnte EB-artikel, kan Malmø og Rosenborg åbenbart godt finde ud af at droppe den tur, hvilket kun gør det endnu mere pinligt, at FCK sælger ud af egne målsætninger for ussel mammon.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Et VM o Qatar bør ikke bruges som sammenligning med en træningstur. Dubai er vel det land i området, som er allermest åben for andre kulture og selvom de har mange håbløse regler og et forkert menneskesyn, så er de langtfremme i forhold til resten. Måske er det netop Dubai, som kan bygge bro imellem det muslimske og vestlige samfund - og det har vi i den grad brug for.

    Desuden kan jeg sagtens forstå det sportslige valg.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Et VM o Qatar bør ikke bruges som sammenligning med en træningstur. Dubai er vel det land i området, som er allermest åben for andre kulture og selvom de har mange håbløse regler og et forkert menneskesyn, så er de langtfremme i forhold til resten. Måske er det netop Dubai, som kan bygge bro imellem det muslimske og vestlige samfund - og det har vi i den grad brug for.

    Desuden kan jeg sagtens forstå det sportslige valg.
    Jamen så pyt da med at de praktisere slaveri, de kan jo bygge broen mellem vores kulture.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jamen så pyt da med at de praktisere slaveri, de kan jo bygge broen mellem vores kulture.
    Ja byggebranchen lader meget tilbage at ønske. Folk vælger selv at tage til Dubai for at arbejde - det har jeg svært ved at forstå. Det er dog et frit valg

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Desuden kan jeg sagtens forstå det sportslige valg.
    Det sportslige valg må simpelthen komme i anden række, når det er på bekostning af det menneskelige.

    Mon ikke man kan finde nogenlunde tilsvarende faciliteter hvis man tager til Sydafrika, Spanien eller Portugal, som tidligere har været destination. Også selvom det betyder dårligere modstand i træningskampene!

    https://www.fck.dk/nyhed/hvad-er-vig...-traeningslejr
    Citat Oprindeligt indsendt af Per Wind
    - Det er flere faktorer, der skal gå op i en højere enhed: Træningsfaciliteterne skal være i orden, ikke kun selve træningsbanen (som selvfølgelig er alfa og omega), men også mulighederne for gode fitnessfaciliteter, styrketræningslokale osv. Hotellet skal også have en vis standard, det skal ikke være vildt luksus, men vi skal kunne følge os velkommen og serviceniveauet skal være i orden, og der skal være nogenlunde fred og ro til at hvile og restituere.

    - Wi-fi på hotellet skal også virke upåklageligt, da en stor del af fritiden nu til dags bliver brugt på en laptop. Under et sådant langt ophold som vore træningslejre normalt er på (8-12 dage), er det selvfølgelig også uhyre vigtigt at maden er af rigtig god kvalitet med masser af kulhydrater og proteiner. Og så skal vi især have mulighed for at spille mod nogle træningsmodstandere på et vist niveau, så vi kan matche vores spillere ordentligt. Og i sidste ende har vi selvfølgelig også et budget, vi skal overholde, fortæller Per Wind.
    Delen omkring budget er helt til grin. Koster det 10% mere i et land med ordentlige forhold - So be it. Lige nu køber København træningslejrenes svar på buræg der hvor de burde handle økologisk!
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ja byggebranchen lader meget tilbage at ønske. Folk vælger selv at tage til Dubai for at arbejde - det har jeg svært ved at forstå. Det er dog et frit valg
    Frit valg at tage dertil, knapt så frit valg at få inddraget sit pas, afkrævet afbetalinger på gæld og tvunget til at arbejde det af for småpenge, mens gælden stiger. Det er slaveri og det er fundamentet for det Dubai er idag.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg drømmer om at rejse til Iran. Jeg er vild med deres oldtidshistorie og deres kultur. Irans regering er på mange områder langt værre end UAEs er, det tåler faktisk ingen sammenligning. Jeg synes godt at jeg kan dissociere et ophold for mig selv personligt i Iran med deres regerings handlinger. Det synes jeg virker logisk nok. Men hvis jeg nu fordømmer FCK for at tage på træningslejr i Dubai pga. deres syn på menneskerettigheder, så synes jeg at det bliver en smule hyklerisk.

    Dubai har aldrig sagt mig noget, jeg synes det er et prætentiøst og smagløst sted, men jeg har da familie og venner der har været på ferie dernede uden at jeg har påtalt det, endsige fordømt dem for det.

    Når det kommer til moral på det her område, gælder der så andre regler for fodboldklubber end der gør for privatpersoner?
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Jeg drømmer om at rejse til Iran. Jeg er vild med deres oldtidshistorie og deres kultur. Irans regering er på mange områder langt værre end UAEs er, det tåler faktisk ingen sammenligning. Jeg synes godt at jeg kan dissociere et ophold for mig selv personligt i Iran med deres regerings handlinger. Det synes jeg virker logisk nok. Men hvis jeg nu fordømmer FCK for at tage på træningslejr i Dubai pga. deres syn på menneskerettigheder, så synes jeg at det bliver en smule hyklerisk.

    Dubai har aldrig sagt mig noget, jeg synes det er et prætentiøst og smagløst sted, men jeg har da familie og venner der har været på ferie dernede uden at jeg har påtalt det, endsige fordømt dem for det.

    Når det kommer til moral på det her område, gælder der så andre regler for fodboldklubber end der gør for privatpersoner?
    Tja. For det første synes jeg, at der rent faktisk ER forskel på privatpersoner og firmaer. Jeg synes ABSOLUT store virksomheder har et stort socialt og moralsk ansvar, som jeg ikke lægger på enkelte mennesker i samme grad. Og jeg synes også sportsklubber har et specielt ansvar i form af deres position og ansatte, der er store forbilleder for mange mennesker deriblandt en masse børn.

    For det andet, så er det jo ikke "regler". Det er min (og mange andres) personlige holdning, som vi giver udtryk for her, for at påvirke en sag.

    For det tredje, så dømmer jeg i skam også privatpersoner, og påtaler det i øvrigt også nogle gange (selvom jeg som introvert ingeniør oftere skumler mere indvendigt end giver udtryk for min harme :-)) Jeg synes absolut, at man skal holde sig væk fra Dubai som privatperson også.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Delen omkring budget er helt til grin. Koster det 10% mere i et land med ordentlige forhold - So be it!
    Mon 10% kan gøre det, når man sidste år på hjemmesiden følte sig forpligtet til at skrive: "Vi er glade for, at vi igen i år kan benytte Hans Højhed Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoums private træningsanlæg Nad Al Sheba (NAS) Sports Complex".

    Imponerende meget tunge, hjemmesideredaktøren der giver til en 35-årig playboy, der har fået det hele fra sin far. I wonder why.
    Mvh,
    Bopa


  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Damn føler mig som en kold skid.

    Jeg har ikke skænket det en tanke, og er generelt ligeglad at de tager derned.
    Selvfølgelig ved jeg hvad der foregår dernede, men det ændrer sig jo ikke bare sådan før verden tager sig sammen og siger fra overfor Saudi og de andre stater

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •