Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    44

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg ville også ønske, at de ville finde et andet sted at tage på træningslejr.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Ingen tvivl om at Dubai er et skodland, som man bør vise så lidt anerkendelse som muligt. Men hvis vi skal til at læse etik og moral ind i moderne fodbold... HÅ! Jeg dør af grin (eller græder)
    Imod moderne stemningsdiktatur

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Ingen tvivl om at Dubai er et skodland, som man bør vise så lidt anerkendelse som muligt. Men hvis vi skal til at læse etik og moral ind i moderne fodbold... HÅ! Jeg dør af grin (eller græder)
    Jeg ved det godt, og jeg føler mig også ret magtesløs, når det drejer sig om, hvor FIFA placerer deres næste VM. Men når det nu er min EGEN klub, der træffer en beslutning, som strider imod deres eget mission statement, og som ikke skulle være SÅ svær at gøre om næste år, så synes jeg godt, man kan prøve at lægge pres på dem. En social media-kampagne, måske et banner eller 2 til næste hjemmekamp? Jeg tror godt, man kan få dem til at lave det her om næste gang.

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Frit valg at tage dertil, knapt så frit valg at få inddraget sit pas, afkrævet afbetalinger på gæld og tvunget til at arbejde det af for småpenge, mens gælden stiger. Det er slaveri og det er fundamentet for det Dubai er idag.
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?
    Men det er sådan den by er blevet bygget, gennem slaveri med de førnævnte metoder og de er pisse ligeglade med at de ikke må gøre det.

    Det er dét fundament den by står på og det bør FCK ikke støtter op om, ved 1. at lægge penge i foretagendet og 2. blåstemple foretagendet ved at have dem som destination for træningslejren, med dertilhørende omtale og promotion.

    Hav dog nosser til at følge det værdisæt i har meldt ud tidligere, FC!!!!
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    En gang i mellem virker det altså som om, at vores kære ledelse driver vores elskede klub som en elev på 1. år i en middelmådig jysk handelsskole ville drive et diskotek i Herning. Den ene dag sender de os et spørgeskema, hvor vi groft skrevet skal tage stilling til om vi ville gå oftere i Parken, hvis der var mere dressing i de franske hotdogs i Parkens boder og den næste dag sender de så truppen på træningslejr i en diktaturstat. Jeg funderer over, om de faktisk er helt klar over, hvad fanpleje går ud på.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg hader det, og jeg skammer mig over klubbens valg.


  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Som mange andre er jeg heller ikke specielt glad for valget om stadigvæk at tage til Dubai. Det burde være muligt at træne andre steder end et sted hvor man skider på menneskerettigheder. Her er gengivet FCK's svar på twitter til alle der stillede sig kritiske overfor nyheden om at tage til Dubai igen -

    Det er, som det altid har været, en ren sportslig vurdering, hvor og hvordan vi får de optimale muligheder for at forberede os til det kommende forår. Det handler om mulige modstandere, træningsforhold og en lang række andre ting.
    På godt dansk - Vi er ligeglade med menneskerettigheder. Fuck om der er slaver, så længe vi har grønne baner og et russisk storhold at spille mod er alt muy bueno.


  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Kan man ikke forestille sig, at der er indgået en kontrakt med stedet om de næste mange års træningslejre eller noget i den retning? Jeg synes det virker meget out-of-character for FCK at fortsætte med ting, der rent etisk er problematiske. Jeg synes, jeg husker noget om emnet blev diskuteret i en podcast ifm. sommerens træningslejr i Østrig, men jeg kommer ikke detaljerne klart i hu.

    Uanset hvad er den fortsatte brug af stedet stærkt kritisabel, særligt taget de erklærede mål i betragtning.

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Det er vel ikke anderledes end at hvis man har nogle principper i sit klubprogram, så står man ved dem.

    Noget andet er at de fascistiske oliediktaturer bruger tonsvis af penge på international fodbold - det cash flow er ikke positivt for små mellemklubber som FCK i europæisk sammenhæng i min subjektive optik, men det er en lang diskussion.

    Men egentlig kan man også se det i tråd med den kynisme, du skriver om - det er praktisk muligt at finde et andet sted at slå sine folder på en træningslejr, så hvorfor er det strengt nødvendigt at kysse røv på fascistiske oliediktaturer for lidt rabat på et træningsophold alene fordi det foregår på et tidspunkt hvor Hans Højhed Ibn Asshole også har bestukket nogle andre klubber til at troppe op og kaste lidt glans over hans slavestat?
    Mvh,
    Bopa


  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    På godt dansk - Vi er ligeglade med menneskerettigheder. Fuck om der er slaver, så længe vi har grønne baner og et russisk storhold at spille mod er alt muy bueno.
    Mon ikke det på godt dansk nærmere er:
    Vi kan se, at Fifa lægger vm i Qatar, at Europæiske storklubber på stribe falder til patten og modtager milliarder af sponsorkroner fra firmaer som Emirates, Etihad, Qatar Airways osv (og fans af de klubber er der stadig), at man får en meget økonomisk lukrativ aftale for træningslejren (mon vi overhovedet betaler noget?), at andre klubber både internationale og vores nærmeste danske konkurrenter tager derned og at de tilbyder de bedste faciliteter af alle, så vi håber at ryge under radaren (vi reklamerer f.eks. ikke med Emirates, Etihad, Qatar Airways osv på trøjerne) og tager imod tilbudet, selvom det ikke er specielt godt rent moralsk.

    Jeg tænker, at vi mere er ude i sådan noget.

    Fodbold er en møgbeskidt forretning med masser af tvivlsomme forretninger, bestikkelse, skatteundragelse selv fra de største og bedst betalte stjerner, milliarder af sponsorkroner fra stater som Dubai og endnu mere skumle steder osv osv osv.
    Uden at det skal være et forsvar af FCK (for jeg synes, at de burde tage et andet sted hen), så kan jeg et eller andet sted forstå, at man ser lidt igennem fingre med moralen (når man ser Fifa og andre meget større klubber gøre meget værre) og benytter sig af et tilbud, der uden tvivl sportsligt og nok især økonomisk er langt bedre end noget andet. Hvor beskidt det end må lyde, så handler det måske også lidt om ikke at lukke nogle døre til nogle meget rige mænd og firmaer, som på sigt kunne være interesseret i spytte meget store beløb i vores klub.

    Men nu er der enorm fokus på situationen (også mere end sidste år), så vi kan håbe, at man finder en anden løsning næste år. Under alle omstændigheder så er det nok ikke noget man kan ændre lige nu - den beslutning skulle være taget for mange måneder siden og måske endda længere, hvis der ligger en underskrevet kontrakt et sted. Men det er fint, at diskussionen er der, så man tænker over det fremover, og så der er et pres for at vælge et andet sted.

    Det er en skuffelse, og vi kan håbe, at der vælges et andet sted næste sæson. Vores klub bør ikke handle sådan.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.01.19 kl. 09:16

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Pas må ikke blive inddraget. Jeg synes at virksomheder bør tage de moralske rigtige valg og derfor forstår jeg sagtens kritikken. Vi kan bare ikke altid sidde i dk og pege fingre og som sagt, så er Dubai i det mindste ikke det værste sted.

    Kan FCK så tage til USA på træningslejr? Bliver vores trøjer produceret i Kina? Skal vi nægte at spille imod hold fra Rusland?
    Syntes ikke bare man skal give op på sine holdninger og værdier, fordi der er flere ting i vejen. Fordi man flyver på ferie kan man da stadigvæk godt sorterer sit affald, spise øko-æg mv. Det er da i alle situationer altid bedre at gøre en noget end slet ingenting. Optimalt så ville vi kunne glide os flot ud af alle ovenstående problemstillinger, i praksis må vi starte et sted. Og som der bliver skrevet, den her problematik er faktisk en vi har mulighed for at ændre på tror jeg (nok ikke i år, men for fremtiden), -hvis vi råber højt og giver vores mening til kende.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Jeg synes faktisk det er ganske stort at så mange reagerer på en sådan tur. At folk reflekterer over politiske elementer, og hvordan vi gerne vil se vores klub, bringer jo ligefrem håb for fremtiden. Det er politisk engagement. Det er dejligt.

    Der hvor jeg synes diskussionen bliver svær, er når vi udråber Dubai som symbolet på det onde. I denne tråd, ser jeg Sydafrika blive nævnt. Hvis nogle har været i Sydafrika, ville de vide hvorfor jeg undrer mig over det skulle være bedre. Som Superestrella nævner, hvor og af hvem bliver vores tøj produceret? Ville det være rigtigt at tage til USA? Vi møder ofte russiske hold i både EL og træningskampe - den er vel også delikat? Skal DK overhovedet deltage til VM i Qatar? Hvorfor deltog vi i Sydafrika? Og man kan blive ved...

    Min pointe er nok, at skulle FCK vælge Dubai fra a la Rosenborg og Malmø, ville jeg egentlig også forvente der kom en klar udmelding om grundlaget for fravalget af Dubai. Ellers bliver det noget kommunikationsmæssigt sjask. Som journalist ville jeg i hvert fald gnide mig i hænderne, hvis valget faldt på eksempelvis Sydafrika eller USA som alternativer...

    Personligt, havde jeg dog også bare booket en træningstur til Portugal...;-)

    Og PS. Så undrer det mig også lidt at en (på facaden i hvert fald) ærke-rød Ståle, der går meget op i politiske værdier, vælger denne løsning.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 04.01.19 kl. 09:56

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #29
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    En løs tanke herfra: Sådan et ophold må være heftigt subsideret, siden et hold som Dinamo Brest, fra Hviderusland, som er blevet mellem nr 4 og 11 i deres liga i dette årtusinde har råd. (Såfremt de får samme pakke/forhold som os)

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Damn føler mig som en kold skid.

    Jeg har ikke skænket det en tanke, og er generelt ligeglad at de tager derned.
    Selvfølgelig ved jeg hvad der foregår dernede, men det ændrer sig jo ikke bare sådan før verden tager sig sammen og siger fra overfor Saudi og de andre stater
    Men der bliver jo netop taget afstand, hvis klubber som FCK, Brøndby og FCM dropper at tage derned og offentligt går ud og siger, at de ikke vil støtte op om sådan et foretagende. Man skal starte et sted, og selvom tre danske fodboldklubbers fravalg ikke ændrer noget på den korte bane, så har Malmø og Rosenborg allerede sagt nej, og flere klubber vil vel komme til.

    Jeg kender ikke til alle aspekter af sagen - jeg ved bare, at jeg græmmes over at se, at min klub, der ellers normalt virker til at have et nogenlunde velfungerende moralsk kompas, på den måde skider på deres forpligtelser (forpligtelser opstillet af dem selv vel at mærke, så det er ikke noget jeg lægger ned over dem).

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •