Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Har I set denne? https://www.berlingske.dk/business/u...en-vil-splitte

    Artiklen citerer Inside Business og skriver bl.a.:

    "Investorgruppen med den store amerikanske investeringsfond Fortress i ryggen har allerede været i dialog med LD, der er storaktionær i Parken. Ifølge Inside Business ser LD positivt på investorernes plan om at betale 105-120 kr. per aktie i Parken. Buddet vil svare til en samlet pris på Parken på 1-1,2 mia. kr. svarende til en præmie på mellem 25-43 pct. i forhold til den nuværende aktiekurs."

    Og om planen:

    "Planen er at sælge aktiviteter fra, herunder badelandet Lalandia og kontorejendommene på Østerbro, for i stedet at koncentrere om FC København og nationalarenaen Parken. Derved mener investorerne, at man bedre får koncernens værdier frem i lyset."

    Ejerforholdet beskrives sådan her:

    "Fortress styres blandt andet af rigmanden Wes Edens, der i sommer købte sig ind i Aston Villa."

    Det lyder voldsomt. Lige nu er der jo stor ro om klubben og Lalandia plejer vel at være en solid overskudsforretning. Men...hvem kender til Wes Edens og den måde, han normalt tænker (fodbold)forretning på?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Tja, er målet for dem at tømme PSE for værdier, så siger jeg nej tak. Hvis ønsket er, at løfte FCK til Basel-niveau økonomisk - noget der helt sikkert bør være muligt - og satse endnu mere på fodbolden, så siger jeg, at det kun kan gå for langsomt.

    Det synes jeg bare ikke fremgår af artiklen, og derfor er jeg lidt ‘baaah’.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Med tanke på ændringerne i de europæiske turneringer, så ser jeg dette som en god mulighed for os, hvis vi vil gøre alvor af vores ønsker om at være med omkring det fineste selskab i årene, der kommer. Ud fra den smule vi har i artiklerne om det mulige salg, så er der ikke noget, der tyder på, at fodbolden ikke vil være i højsædet, og det kan jeg kun bifalde.

    Hele den forretningsmæssige del skal jeg så ikke kunne udtale mig om - altså om det i den henseende er fornuftigt at sælge Lalandia og kontorejendommene fra, men jeg har heller ikke indblik i, hvor meget de to ting bidrager til driften af fodboldklubben FCK.

    Med fodboldromantiske briller er det måske ikke så fedt at ryge på udenlandske hænder, men kan det løfte vores klub til næste niveau, så er jeg med på den :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    De kunne passende starte med at ændre navnet på Parken til Fortress !

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Det er lidt svært at sige, hvor seriøst man skal tage rygtet fra ib.dk - eller at vide hvad det et evt. opkøb vil betyde.
    Mit gæt er, at hvis vi er heldige, så kommer der en ny ejer ind, som efter et frasalg af badelandet mm., stadig ser FCK som en mulig god forretning med potentiale til mere og som en "nem" vej til CL/EL - og derfor gerne vil investere i FCK over en længere periode. Hvis vi er uheldige, så står fodbold forretningen pludselig meget alene og må sætte tæring efter næring, hvilket selvfølgelig vil være en klar svækkelse, ift. det nuværende setup.
    Det er nok en 50/50 chance for de to ovenstående scenarier, som dog hurtigt falder til 80/20 efter et par eventulle år med underskud.
    Jeg håber personligt ikke på et opkøb.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Liquid Logic Se meddelelser
    De kunne passende starte med at ændre navnet på Parken til Fortress !
    Jeg synes hellere de skulle købe Brøndby Stadion og ændre navnet til Hjalte Park, som det jo retmæssigt hedder.

    On topic: Det er jo svært at sige hvad den slags kan betyde, men der er måske ikke så meget grund til at tro at de nuværende storaktionærer, er specielt mere sentimentale omkring FCK end en udenlandsk kapitalfond?

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Jeg synes hellere de skulle købe Brøndby Stadion og ændre navnet til Hjalte Park, som det jo retmæssigt hedder.

    On topic: Det er jo svært at sige hvad den slags kan betyde, men der er måske ikke så meget grund til at tro at de nuværende storaktionærer, er specielt mere sentimentale omkring FCK end en udenlandsk kapitalfond?
    Nej, men de nuværende ejere virker godt tilfredse med det nuværende setup, der sikrer FCK en fin position i toppen af dansk fodbold. De har indset, at fodbolden giver overskud over tid, med enkelte sæsoner der falder udenfor. De sæsoner sørger Lalandia og alt det andet så for, stadig giver fine stabile resultater.

    Jeg er konsekvent pessimistisk og frygter også at de nye ejere ombestemmer sig om 3 år, når UEFA lukker CL pengene endnu mere om de største klubber og så står vi tilbage med ingenting.


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Nej, men de nuværende ejere virker godt tilfredse med det nuværende setup, der sikrer FCK en fin position i toppen af dansk fodbold. De har indset, at fodbolden giver overskud over tid, med enkelte sæsoner der falder udenfor. De sæsoner sørger Lalandia og alt det andet så for, stadig giver fine stabile resultater.

    Jeg er konsekvent pessimistisk og frygter også at de nye ejere ombestemmer sig om 3 år, når UEFA lukker CL pengene endnu mere om de største klubber og så står vi tilbage med ingenting.
    Jeg har svært ved at se ideen i at sælge kontortårnene fra, men Lalandia tror jeg på sigt kan blive en lænke om foden.. Der er planlagt åbning af en række konkurrerende vandlande i nærliggende regioner hvilket kan betyde at Lalandia bliver vores nye Fitness DK... Umiddelbart er jeg svært optimistisk omkring at en investorgruppe overtager.. Hvis vi skal skridtet videre og for alvor konkurere med klubber som Salzburg, Anderlech, Basel osv. så er dette nok eneste vej frem, og det er nu toget kører..

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    PSE afviser rygterne...

    https://www.parken.dk/selskabsmeddelelser

    "Under henvisning til rygterne i Inside Business dags dato om, at en gruppe udenlandske investorer påtænker at præsentere PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse for et købstilbud på aktierne i PARKEN Sport & Entertainment A/S, skal vi hermed meddele, at PARKEN Sport & Entertainment A/S ikke har været i dialog med nogen udenlandske investor grupper, og der er ikke blevet præsenteret noget købstilbud for PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse."

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    PSE afviser rygterne...

    https://www.parken.dk/selskabsmeddelelser

    "Under henvisning til rygterne i Inside Business dags dato om, at en gruppe udenlandske investorer påtænker at præsentere PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse for et købstilbud på aktierne i PARKEN Sport & Entertainment A/S, skal vi hermed meddele, at PARKEN Sport & Entertainment A/S ikke har været i dialog med nogen udenlandske investor grupper, og der er ikke blevet præsenteret noget købstilbud for PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse."
    De afviser ikke rygterne, men meddeler blot, at de ikke har været i dialog eller blevet præsenteret for noget købstilbud.

    Storaktionæren LD bekræfter dog opkøbsinteressen:

    https://borsen.dk/nyheder/virksomhed...paign=nyhed_01

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    PSE afviser rygterne...

    https://www.parken.dk/selskabsmeddelelser

    "Under henvisning til rygterne i Inside Business dags dato om, at en gruppe udenlandske investorer påtænker at præsentere PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse for et købstilbud på aktierne i PARKEN Sport & Entertainment A/S, skal vi hermed meddele, at PARKEN Sport & Entertainment A/S ikke har været i dialog med nogen udenlandske investor grupper, og der er ikke blevet præsenteret noget købstilbud for PARKEN Sport & Entertainment A/S’ bestyrelse."
    Men er det et IKKE-dementi:

    Berlingske Business skriver jo:

    "En gruppe udenlandske investorer har set sig lun på Parken Sport & Entertainment og vil i denne uge præsentere et købstilbud for selskabets bestyrelse, skriver Inside Business."

    "ikke har været" og "vil i denne uge" kan jo begge være sandt.

    Aktien er stadig højt oppe - ca 99 nu

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    278

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    - Vi spiller piv-dårligt, men det var selvfølgelig fedt at vinde, og især mod Brøndby, for det er jo dem, vi ikke kan lide, sagde Kris Stadsgaard
    Donl
    donl's Avatar

  19. #13
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Om det her har noget på sig, ved jeg ikke.

    https://www.facebook.com/copenhagens...type=3&theater
    Men virker underligt at netop Aldo skulle have en finger med i spillet.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Om det her har noget på sig, ved jeg ikke.

    https://www.facebook.com/copenhagens...type=3&theater
    Men virker underligt at netop Aldo skulle have en finger med i spillet.
    Ekstra Bladet har den også. De har så allerede i sidste uge undersøgt historien og forsøgt at tale med Aldo om sagen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...planer/7464827

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Master Se meddelelser
    Ekstra Bladet har den også. De har så allerede i sidste uge undersøgt historien og forsøgt at tale med Aldo om sagen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...planer/7464827
    Hvor han afviser, men meh håber aldrig at se det fjols som var med til at redde bøf i FCK.
    Han burde have et permanent ban fra at komme i Parken.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •