Side 3 af 13 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Jeg har ikke børsen abonnement. Er der en venlig sjæl som vil kopiere artiklen og paste den her?
    hoopla:

    Hvis det lykkes Redstone Advisory Partners med en gruppe af investorer bag sig at købe Parken, kan det komme til at sætte helt nye og langt højere standarder for fodboldklubben FCK og dets efterhånden legendariske norske træner, Ståle Solbakken.

    Spekulationen går på, at investorgruppen vil sælge feriecentrene Lalandia og kontortårnene i Parken fra. Tilbage står de med et fodboldhold, der i sine 27 leveår har tilhørt toppen af dansk fodbold, men det er i Europa, pengene er. Ståle Solbakken og hans håndgangne drenge har deltaget i de attraktive europæiske gruppespil i 13 af de seneste 14 år.

    Med en millionindsprøjtning i fodboldholdet kan FCK tage det sidste skridt, der vil fjerne tvivlen om, at FCK bliver mestre år efter år, foran klubber som FCM og Brøndby. Det sikrer stort set vejen til Champions League med garanterede indtægter på 200 mio. kr. eller trøstpræmien, Europa League, med indtægter omkring 75 mio. kr.

    Den store fodboldscene

    Foruden de rene indtægter fra deltagelsen i gruppespillene bliver FCK's spillere vist frem på den helt store scene for alverdens rige fodboldklubber, hvilket øger salgsværdien kraftigt. Desuden har salgene af landsholdsspillere som Thomas Delaney og Nicolai Jørgensen vist, at klubben kan udvikle klassespillere og sælge dem til en god pris.

    Betaler investorgruppen eksempelvis 1,2 mia. kr., kan adgangsbilletten til Europa vise sig at være særdeles billig. Investorerne får givetvis en del tilbage ved videresalg af Lalandia og kontortårnene. Dermed kan de stå med en fodboldklub og et stadion til måske en god halv mia.kr., hvilket folk som fodboldekspert og partner i Deloitte, Jesper Jørgensen, betegner som særdeles billigt.

    Flere fortilfælde

    Men findes der fortilfælde, hvor en stor satsning i en europæisk klub er lykkedes med gode sportslige resultater?

    Ja der findes faktisk en del. Det, som måske ligner denne situation mest, er energidrikproducenten Red Bulls massive investeringer i den lokale fodboldklub i Salzburg. Klubbens niveau er løftet betragteligt under Red Bulls ejerskab, og senest var de sekunder fra at sikre sig en finaleplads i Europa League.

    Andre – og måske bedre kendte – er de massive milliardinvesteringer fra mellemøstlige rigmænd i Manchester City og Paris Saint Germain, der virkeligt sætter deres præg på fodbolden i disse år.

    Havde man spurgt fansene i de ovennævnte klubber for 20 år siden, hvad de ville sige til at blive opkøbt af rigmænd, ville svaret have været en fuldkommen afvisning med henvisning til, at kærligheden til klubben ikke er til salg for ussel mammon.

    Men foragten for storkapitalen har det med at fordufte i takt med, at de ser deres klubber vinde fodboldkampe, og nærmer sig de store i hierakiet som Real Madrid og Barcelona.

    Jeg tror, det sidste allermest ser ud til at have adresse til nogle hyklere ude vestpå, tilsigtet eller ej.

    Mere generelt er det vist bare en orientering for Børsenlæsere der ikke ved alverden om fodbold. Tilsyneladende tror skribenten, at kval til ChL er en art formalitet når først man er mester.


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Tilsyneladende tror skribenten, at kval til ChL er en art formalitet når først man er mester.
    Nu gør du ham vist mere uvidende om europæisk kval end han reelt er...:-)

    "Det sikrer stort set vejen til Champions League med garanterede indtægter på 200 mio. kr. eller trøstpræmien, Europa League, med indtægter omkring 75 mio. kr."

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Spændende. Hvis vi nogensinde skal op I fødekæden og konkurrere med klubber på niveau med Basel, Salzburg, Brügge, Anderlecht osv. så er det vel sådan noget her der skal til.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #34
    isen er online nu Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Basel 26
    Salzburg 30
    Anderlecht 33
    Club Brùgge 38
    København 43

    https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...trank2019.html

    Jeg ved det ikke, men er Kbh der ikke allerede? Er det de få skridt, der ved få ekstra investeringer skal få Kbh 10 placeringer og præmieindtægter højere op?
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af isen Se meddelelser
    Basel 26
    Salzburg 30
    Anderlecht 33
    Club Brùgge 38
    København 4

    https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...trank2019.html

    Jeg ved det ikke, men er Kbh der ikke allerede? Er det de få skridt, der ved få ekstra investeringer skal få Kbh 10 placeringer og præmieindtægter højere op?
    Vi er ikke i nærheden af de nævnte klubber på økonomi. Kan der hives 1 eller 2 ekstra CL deltagelser ud af at opruste gevaldigt, så kan det jo godt betale sig, selvom der er en stor risiko forbundet med de ekstra udgifter, såfremt CL kikser.

    Jokeren er også hvordan det nye format med 3 turneringer kommer til at udspille sig. Måske er det et godt tidspunkt at opruste på.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg må indrømme, at jeg kan godt blive lidt urolig. Når nu klubben er et aktieselskab vil jeg helt klart foretrække nogle konservative ejere, der godt kan se pointen i, at vi også har et FCK om 30 år end en eller anden kapitalfond på speed. Også selvom det måske er lidt kedeligere og lidt mere det lange seje træk. Jeg vil sgu hellere være sikker på, at jeg på et tidspunkt kan tage mine børnebørn i Parken og se FCK i den bedste række, end at vi tæver Brøndby 7-1 i næste sæson.

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg kan godt blive lidt urolig. Når nu klubben er et aktieselskab vil jeg helt klart foretrække nogle konservative ejere, der godt kan se pointen i, at vi også har et FCK om 30 år end en eller anden kapitalfond på speed. Også selvom det måske er lidt kedeligere og lidt mere det lange seje træk. Jeg vil sgu hellere være sikker på, at jeg på et tidspunkt kan tage mine børnebørn i Parken og se FCK i den bedste række, end at vi tæver Brøndby 7-1 i næste sæson.
    Jeg syntes du undervurdere værdien i, at maltraktere Brøndby med 7-1
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  13. De følgende 18 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg vil sgu hellere være sikker på, at jeg på et tidspunkt kan tage mine børnebørn i Parken og se FCK i den bedste række, end at vi tæver Brøndby 7-1 i næste sæson
    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Jeg syntes du undervurdere værdien i, at maltraktere Brøndby med 7-1
    Næh, du undervurderer værdien af en lang historie
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Så er der ny selskabsmeddelelse fra PSE:

    Med henvisning til gårsdagens artikler om et muligt købstilbud på aktierne i PARKEN Sport & Entertainment A/S og i fortsættelse af selskabsmeddelelse nr. 01/2019 af 8. januar 2019 kan det oplyses, at PARKEN Sport & Entertainment A/S på vegne et selskab, der benævner sig Arena Developments ApS, har modtaget en anmodning om et møde, herunder med storaktionærerne Erik Skjærbæk og Karl Peter Korsgaard Sørensen.

    PARKEN Sport & Entertainment A/S har forelagt anmodningen for Erik Skjærbæk og Karl Peter Korsgaard Sørensen, der begge har oplyst, at deres aktier i PARKEN Sport & Entertainment A/S ikke er til salg, hvorfor de ikke finder deltagelse i et møde med Arena Developments ApS relevant.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #40
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    De er vel blot utilfredse med prisen der rygtes, og vil vel forsøge at presse citronen, så de får noget af det tabte tilbage igen ved salg.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Det ser ud til at LD er mere end parate til at sælge deres 30%. Men om det er nok til at Redstone er interesseret er lidt usikkert. Hvis de planlægger at sælge Lalandia og Kontortårnene, så skal de finde et flertal med enten Skjærbæk og/eller Korsgaard Sørensen. De virker bare mere interesserede i Lalandia og kontortårnene end FCK.

    https://borsen.dk/nyheder/avisen/art....html#cxrecs_s

    En idé kunne være at Redstone køber LDs 30% aktionandel Så kan Redstone, Skjærbæk og Korsgaard Sørensen dele PS&E imellem sig så Redstone får FCK og Skjærbæk og Korsgaard Sørensen får Lalandia og kontortårnene.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Jeg ser det der som et helt klassisk eksempel på et par aktionærer, der gør, hvad de kan for at presse prisen så højt op som muligt. Jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg nægter at tro, at Skjærbæk og Sørensen nærer så store følelser for klubben, Lalandia og nogle kontortårne, at de ikke vil sælge, hvis de kan lave en ordentlig pose penge på det. Erik Skjærbæk er god for cirka 1,5 milliarder, hvis jeg har læst rigtigt, så selv for ham vil et salg på over en milliard skæppe godt i kassen med tanke på, at han vist ejer omkring 23% af aktierne i Parken Sport & Entertainment.

    Jeg tror, at denne her går igennem. Om det så er godt eller skidt, det må tiden vise.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #43
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?


  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Er der nogen der har et estimat på hvad de herre Korsgaard og Skjærbæk har investeret i foretagenet og hvor meget de har hivet ud gennem årene fra diverse overskud.. Det kunne give et nogenlunde pejlemærke i forhold til hvad der skal til at få dem til at sælge samt hvorvidt de nævnte priser overhovedet ER realistiske i forhold til at få dem til at sælge..

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er der nogen der har et estimat på hvad de herre Korsgaard og Skjærbæk .....har hivet ud gennem årene fra diverse overskud...


    En hel del mindre end forbryderen Flemming Østergaard
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  28. De følgende 8 brugere er enige:

Side 3 af 13 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •