Side 7 af 13 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Det ville jo ikke give mening at sende talenter til danmark hvis ikke de var gode nok til at komme på holdet. Så kan de lige så godt blive på bænken i Villa.
    Det afhænger vel fuldstændigt af, hvem det er, og hvordan det eksekveres. Da man i sin tid talte om Abramovichs søns/fætters/nevøs-eller-hvem-det-nu-vars opkøb, tænkte jeg umiddelbart, at vi i givet fald skulle aftage fra overskudslageret i Chelsea, hvilket kunne være meget godt. Problemet er vel først rigtig stort, og ikke urealistisk, hvis Ståle eller en anden træner bliver tvunget til at give et eller andet inferiørt talent fra Aston Villas akademi spilletid, bare fordi den udenlandske ejer er forelsket i den pågældende og ønsker ham mere spilletid. Uanset hans kvaliteter. Det vil da være en downside, der er til at føle på.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    At der vil gå spillere fra FCK til Aston Villa i tilfældet af at vi får samme ejer og de evt. kommer i PL vil være oplagt. Et fælles ejerskab vil jo gøre, at der vil være øget bevågenhed på vores spillere fra Aston Villas side. Så kan folk kalde det ruge-klub eller whatever. Samarbejdet/ejerskabet kan også bruges som løftestang til at lande spillere, vi ikke nødvendigvis kunne komme i nærheden af, da vejen til PL's forjættede land er blevet kortere gennem os.

    Min største frygt er dog, hvis vi bliver opfattet som et sted hvor Aston Villa kan placere deres overskuds spillere eller nyindkøbte marginalspillere så det er dem der "dikterer" vores trup og ikke Ståle der sammensætter truppen efter hans ønske om spillestil mv. Vi så det senest da vi blev overbudt af City som straks sendte spilleren videre til USA. Jeg tror ikke at amerikanerne nødvendigvis har haft så meget at skulle have sagt.

    Det bliver spændende at se, hvordan kagen bliver skåret.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Det bliver et pænt nej tak fra min side. Det lyder selvfølgelig spændende, hvis en der bliver tilført en stor pose penge, men gør der ikke det, så sidder vi i saksen, og så bliver det meget, meget svært at komme ud af igen.

  5. De følgende 11 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Det kan sagtens være at man vil give nogle af Villas talenter chancen i København.

    Men:
    1) Men det kommer aldrig til at ske, at ejeren sætter holdet. Det ville INGEN træner finde sig i.
    2) Pointen for Villa ville være at give talenter chancen for at slå igennem på et lidt lavere niveau, og så komme tilbage til Villa. Men hvis talenterne ikke de har niveau til FCK, hvorfor skulle Villa så selv være interesseret i dem? Hvis ikke de selv kan komme på holdet i FCK, så kommer de alligevel aldrig på holdet i Villa. Ville vi selv få noget ud af at tvinge (teoretisk) Vensyssel til at give Roerslev spilletid? Kan vi selv bruge ham, hvis ikke han kun var på holdet i Vensyssel fordi vi tvang dem til det?
    3) De engelske regler for udlandske spillere kan betyde at Villa vil købe store talenter i eksempelvis sydamerika, som kan spille nogle år i Danmark, før de får arbejdstilladelse i england. Igen, så er det spillere som er på en højere hylde end vi selv kan købe.
    4) Der er ingen forretningsmæssig fornuftige i, at forringe FCKs muligheden for mesterskab og europæisk succes bare for at øge salgsværdien på én "lånespiller". Så meget kan vi alligevel ikke øge hans værdi.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Det kan sagtens være at man vil give nogle af Villas talenter chancen i København.

    Men:
    1) Men det kommer aldrig til at ske, at ejeren sætter holdet. Det ville INGEN træner finde sig i.
    Det handler nok bare om penge.

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    2) Pointen for Villa ville være at give talenter chancen for at slå igennem på et lidt lavere niveau, og så komme tilbage til Villa. Men hvis talenterne ikke de har niveau til FCK, hvorfor skulle Villa så selv være interesseret i dem? Hvis ikke de selv kan komme på holdet i FCK, så kommer de alligevel aldrig på holdet i Villa. Ville vi selv få noget ud af at tvinge (teoretisk) Vensyssel til at give Roerslev spilletid? Kan vi selv bruge ham, hvis ikke han kun var på holdet i Vensyssel fordi vi tvang dem til det?
    Det scenarie kunne jeg nu godt se for mig. Hvis nu Villa ejede en spiller som Daramy, så ville de sikkert få meget ud af at kunne "tvinge" os til at give ham spilletid allerede nu, selvom han måske ikke er god nok pt - men det kan han blive med spilletid på højt niveau.


    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    3) De engelske regler for udlandske spillere kan betyde at Villa vil købe store talenter i eksempelvis sydamerika, som kan spille nogle år i Danmark, før de får arbejdstilladelse i england. Igen, så er det spillere som er på en højere hylde end vi selv kan købe.
    Ja det kan give os rigtigt gode spillere. Det kan også blive meget rodet med spillere ud/ind konstant og kun meget lidt kontinuitet på holdet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    4) Der er ingen forretningsmæssig fornuftige i, at forringe FCKs muligheden for mesterskab og europæisk succes bare for at øge salgsværdien på én "lånespiller". Så meget kan vi alligevel ikke øge hans værdi.
    Medmindre at vi kunne komme i CL relativt fast, så tror jeg, at en engelsk klub kunne være temmelig ligeglade om vi f.eks. ender med Guld eller bronze. Den økonomiske værdi i et mesterskab kontra bronze eller for dens sags skyld et EL-gruppespil er pebernødder i forhold til summerne derovre. Sålænge udviklingen af spillerne er til stedet, så de kan hjælpe Villa med at komme op i og forblive i PL, så kan de være ret ligeglade med vores resultater. Dertil hjælper europæisk gruppespil selvfølgelig, men hvilket er måske økonomisk forholdsvis ligegyldigt.

    Jeg har naturligvis de meget negative briller på. Måske er flere af scenarierne slet ikke mulige. Er det f.eks. overhovedet tilladt, at en klub kræver spilletid til udlejede spillere?
    Jeg er ganske utryg ved ideen om udlandske pengemænd og vores klub.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Ingen tvivl om at det vil være en katastrofe hvis vi skal fungere som en eller anden form for rugeklub for Aston Villa. Men hvor kommer de rygter også fra, udover nogle enegelske fans? Hvis der skal komme noget godt ud af, at vi overtages af udenlandske investorer, så skal vi overtages på præmissen om, at FCK er skandinaviens største klub, med en allerede meget veletableret infrastruktur og fanbase, som har et endnu uforløst sportsligt og kommercielt potentiale, som kun kan indfries via større investeringer i det sportslige setup.. Jeg håber og tror at de nuværende ejere vil sætte dette som en eller anden form for betingelse ved et potentielt salg.. Vi skal så absolut ikke til at leje udviklingsklub for en engelsk sekundaklub, dertil er selvforståelsen trods alt for høj..

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    3) De engelske regler for udlandske spillere kan betyde at Villa vil købe store talenter i eksempelvis sydamerika, som kan spille nogle år i Danmark, før de får arbejdstilladelse i england. Igen, så er det spillere som er på en højere hylde end vi selv kan købe.
    Det er godt nok længe siden, men som jeg husker det fra managerspillene, er Danmark ikke et oplagt land at lave den finte i, fordi det tager for lang tid at få dansk statsborgerskab. Det var vist klubber i Belgien, Bulgarien og Polen, der var de typiske lande, engelske klubber lavede de aftaler med, fordi det - så vidt jeg husker - tog tre år at få pas i de lande. Og så er der hele Brexit-usikkerheden, som gør fremtiden for den slags arrangementer helt usikre nu. Så det scenario tør jeg godt skyde ned.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg håber og tror at de nuværende ejere vil sætte dette som en eller anden form for betingelse ved et potentielt salg.
    Hvorfor skulle de dog det? Hvis de får den pris for aktierne, de vil have, er de færdige med FCK og ligeglade med, hvad der sker efterfølgende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ingen tvivl om at det vil være en katastrofe hvis vi skal fungere som en eller anden form for rugeklub for Aston Villa. Men hvor kommer de rygter også fra, udover nogle enegelske fans?
    Det her er kernen i hele denne snak om rugeklub... Der er tre-fire Villa-fans på Twitter, der har nævnt modellen. Der er ingen officielle kilder, der på nogen måde har indikeret, at det her er målet for Wes Eden og hans investorgruppe. Folk må altså gerne lige læse den linkede artikel, før man maler fanden på væggen.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Hvis man skulle drage en paralell til en anden dansk klub, så er det tankevækkende hvor få spillere, talenter etc. der udveksles mellem FCM og Brentford.. De to klubber lader til at køre meget uafhængigt af hinanden.. Der er ejerkredsen i princippet endnu tættere end den ville være i den konstellation der nævnes i forbindelse med FCK/Villa.. Jeg tror oprigtigt talt på at FCK er interessant for den amerikanske investor fordi FCK fuldstændig uafhængigt af Aston Villa er identificeret som en klub med et stort forretningsmæssigt potentiale.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorfor skulle de dog det? Hvis de får den pris for aktierne, de vil have, er de færdige med FCK og ligeglade med, hvad der sker efterfølgende.
    Nok bare en naiv, romantisk forestilling om at de nuværende ejere rent faktisk også nærer følelser for klubben.. Ved godt at det ikke umiddelbart er noget der rimer på Skjærbæk og Korsgaard..

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #102
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har naturligvis de meget negative briller på. Måske er flere af scenarierne slet ikke mulige. Er det f.eks. overhovedet tilladt, at en klub kræver spilletid til udlejede spillere?
    Jeg er ganske utryg ved ideen om udlandske pengemænd og vores klub.
    Selv med de mest negative briller kan jeg ikke se fidusen i, at bruge 1-2 milliarder på en klub, for at køre den i sænk.

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #103
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er godt nok længe siden, men som jeg husker det fra managerspillene, er Danmark ikke et oplagt land at lave den finte i, fordi det tager for lang tid at få dansk statsborgerskab. Det var vist klubber i Belgien, Bulgarien og Polen, der var de typiske lande, engelske klubber lavede de aftaler med, fordi det - så vidt jeg husker - tog tre år at få pas i de lande. Og så er der hele Brexit-usikkerheden, som gør fremtiden for den slags arrangementer helt usikre nu. Så det scenario tør jeg godt skyde ned.
    Jeg er heller ikke 100-meter mester i reglerne. Men er det ikke noget med at det er lettere at få arbejdstilladelse hvis de har spillet et vist antal landskampe? Man kunne godt forstille sig et scenarie hvor Villa køber et ungt talent, som de sender til FCK et par år til han har spillet tilstrækkelig mange kampe på landsholdet. Men alle regler kan jo se anderledes ud efter Brexit.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #104
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg havde faktisk ikke set det, men Aston Villa var i Februar 2018 ude og se på muligheden for at købe Lyngby, og udtalte lidt om hvad man vill der. Det lyder ikke umiddelbart helt fantastisk, hvis de har samme tanker med FCK, da de taler om farmer-modellen.
    https://www.bt.dk/fodbold/se-billede...ler-om-koeb-af

    Anyway, man kan jo også bare skrue tiden en masse år tilbage, der var det os der havde købt en engelsk 1-div klub ;-)
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...cle4415340.ece
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  26. #105
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Jeg havde faktisk ikke set det, men Aston Villa var i Februar 2018 ude og se på muligheden for at købe Lyngby, og udtalte lidt om hvad man vill der. Det lyder ikke umiddelbart helt fantastisk, hvis de har samme tanker med FCK, da de taler om farmer-modellen.
    https://www.bt.dk/fodbold/se-billede...ler-om-koeb-af
    Så skal det lige siges at NSWE group, som Wes Edens er en del af først købte Villa i Juli 2018.

Side 7 af 13 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •