Side 6 af 13 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Uanset hvad, så er det da super fedt med sådanne rygter i denne agurketid - hvad skulle vi ellers skrive om herinde???

    Er der nogen der kender nummeret på en håndværker der kan reparere rygtemøllen, den er tilsyneladende gået helt i stå...

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg er ikke så nervøs for udenlandske investorer i FCK. De har som regel lavet grundige analyser på forhånd, for ellers ville de jo ikke være i stand til at kunne skabe nok indtjening. Og ikke mindst tør de investere det som kræves, for at kunne sikre denne indtjening. Klubbens fans bliver belønnet med flere sejre og dermed flere oplevelser, selvom der givetvis stadig vil være klubromantikere, som ikke bryder sig om at en investor tjener penge på ens klub. Men sådan er det jo også i dag, bare i mindre målestok. Og når man eksempelvis ser engelsk fodbold, ja så kan man som regel høre fuld opbakning fra fansene, og det vil også ske her. Eneste problem som jeg ser ved at en pengestærk udenlandsk investor investerer voldsomt i FCK, kunne være at superligaen generelt bliver svagere, såfremt at vores konkurrenter ikke kan følge trop. Men uanset hvad skal der jo fremadrettet investeres i FCK, da det jo for danske hold i de kommende år vil blive langt sværere at nå de turneringer hvor pengene befinder sig. Den udfordring er man nødt til at forholde sig til, aktiesalg eller ej.

    Mvh Torben
    Hvorfor betyder en udenlandsk investor nødvendigvis mere sportslig succes? I Nordsjælland ser det da ud til, at Vernon hiver flere penge ud af klubben, end det var tilfældet inden han kom til.

    Den mest lukrative forretning kan jo sagtens være at vinke farvel til CL-chancerne i fremtiden og tilrettelægge klubben efter EL-gruppespil (eller endda den nye UEFA-turnering). Det er da en ret skræmmende tanke.

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg tror det er vigtigt man her sondrer mellem investeringer i PL hold og så investeringer i klubber i mindre lande, udfra en forretningscase.

    I PL findes nogle nærmest ubegribelige summer bare for at være et PL hold (i øvrigt i modsætning til andre store ligaer), hvorfor der kan ligge ide i "bare" at eje et PL hold.

    Taler vi derimod "store klubber i små lande" casen, så er det noget andet der er muligt rent kommercielt. Her er enten mulighed for at satse benhårdt på talenter og dermed score penge på store salg (FCM, FCN osv) eller at blive en klub der for et relativt beskedent (ift PL) budget kan tage sig ind og score de forholdsmæssigt store penge i CL (og i øvrigt efterhånden også EL) - Altså casen for fx. Salzburg, Basel og delvist fx. de kinesiske penge i bl.a. Slavia Prag.

    For en klub som København er det overvejende sandsynligt, at en investor vil gå efter en Basel løsning, mens vores nuværende investorer kommer fra den noget specielle "forblændet af Flemse" case.

    Derfor tror jeg der er en god chance for at en ny investor, hvis de behandler klubben med respekt, kan være en god løsning. Og naturligvis er aktierne til salg, hvis buddet er godt.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Tja, der er jo en ting vi allerede ved om Wes, er at han allerede har en stor del af Aston Villa. Godt nok sammen med en fra Egypten. Men er der slet ingen der har noget information fra deres fans om hvad de synes om ham?

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    174

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Tja, der er jo en ting vi allerede ved om Wes, er at han allerede har en stor del af Aston Villa. Godt nok sammen med en fra Egypten. Men er der slet ingen der har noget information fra deres fans om hvad de synes om ham?
    De er tilsyneladende ellevilde med hans strategi om at lave os til "rugeklub";
    https://www.birminghammail.co.uk/spo...villa-15650819
    Mvh. Iwy.
    Iwy's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Iwy Se meddelelser
    De er tilsyneladende ellevilde med hans strategi om at lave os til "rugeklub";
    https://www.birminghammail.co.uk/spo...villa-15650819
    Feeder Club København. Ellers tak..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Lyder jo helt godnat, hvis vi skal være rugeklub for et hold som er nr. 10 i The Championship.


  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Lyder jo helt godnat, hvis vi skal være rugeklub for et hold som er nr. 10 i The Championship.
    Også en pænt dyr løsning for køber, hvis det bare handler om et par fordrukne britiske teenagere fra Villa skal sendes på græs i København og/eller man ønsker at få forkøbsret til talenter fra FCK. Faktisk er FCK vel egentlig den mindste oplagte kandidat i DK, hvis man er på udkig efter en feederklub for en engelsk 1. divisionsklub. Så kunne man jo bare købe FCN til en brøkdel af prisen.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Lyder jo helt godnat, hvis vi skal være rugeklub for et hold som er nr. 10 i The Championship.
    Har Aston Villa overhovedet nogle spillere der er gode nok til København. Ellers virker det godt nok underligt... men måske Holse og Roerslev osv ville have godt af en sæson i Villa i stedet for at træne i København for at få lidt kamptræning....

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Lyder jo helt godnat, hvis vi skal være rugeklub for et hold som er nr. 10 i The Championship.
    Det forestillede Brentfords tilhængere sig også med FCM, og der har historien trods alt vist, at dertil er niveauer for sammenlignelige til andet end strategisk udveksling af viden. Skulle Villa en dag indtage en plads der passer til den største klub i Englands næststørste by, så er det en anden snak, men så kræver det vidst, at Ville selv skifter ejere.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Har Aston Villa overhovedet nogle spillere der er gode nok til København. Ellers virker det godt nok underligt... men måske Holse og Roerslev osv ville have godt af en sæson i Villa i stedet for at træne i København for at få lidt kamptræning....
    Det her er ironisk skrevet går jeg ud fra?

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det her er ironisk skrevet går jeg ud fra?
    Skulle måske have skrevet ironi kan være anvendt.... Men synes det er helt hen i hegnet hvis vi skulle være Villa's feederklub og få nogle random talenter der ikke ville kunne begå sig i Superligaen.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Skulle måske have skrevet ironi kan være anvendt.... Men synes det er helt hen i hegnet hvis vi skulle være Villa's feederklub og få nogle random talenter der ikke ville kunne begå sig i Superligaen.
    Det ville jo ikke give mening at sende talenter til danmark hvis ikke de var gode nok til at komme på holdet. Så kan de lige så godt blive på bænken i Villa.

    Min første tanke var også at jeg ikke ville have FCK som rugeklub for Villa. Men ved nærmere eftertanke, så tror jeg mest det er min stolthed der siger nej. Min fornuft siger at det sagtens kunne være en win-win.

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Lyder jo helt godnat, hvis vi skal være rugeklub for et hold som er nr. 10 i The Championship.
    Måske Aston Villa skal være rugeklub for os...... :)

    Med vores øjne lyder det selvfølgelig som en skidt plan, men satser man på at få Aston Villa op og cementeret i Premier League, så giver det sikkert god mening for dem at have nordens bedste klub med formentlig bedste track record i at (videre)udvikle og sælge spillere som kan klare sig i de store ligaer (f.eks. Zanka, Robin Olsen, Delaney, Nicolai Jørgensen, Ludde...). Det er sikkert også derfor, at man ikke køber en klub som FCN (som det foreslås i tråden), hvis rollen som rugeklub virkelig er planen.

    Om vi er tiltænkt som rugeklub ved jeg selvfølgelig ikke, ligesom jeg ikke ved, om det vil være en god ting på sigt at blive det eller ej - (det lyder åbenlyst skidt). Men ser man f.eks. på de to Red Bull klubber, så har Salzburg da haft ualmindelige gode resultater (bortset fra de mange syrede CL-kval-kiks) som en slags tiltænkt rugeklub for Leipzig. (hvis jeg ikke har misforstået deres rolle totalt)

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Dog er det umådeligt irriterende at læse Aston Villas fans og den måde de omtaler os på. En rugeklub. Vorherre bevares. Som om at nr. 10 i championship er bedre end os. Gu er de ej. Vil ville slå dem 7 ud af 10 gange. (Den statistik trak jeg direkte ud af røven, men who cares)

    Jeg har sikkert bare storhedsvanvid, men vi skal fandme ikke være rugeklub eller nogensinde omtales som rugeklub til nogen klubber. Det er alt alt alt for langt fra klubbens selvbillede.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"


Side 6 af 13 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •