Side 2 af 13 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #16
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Master Se meddelelser
    Ekstra Bladet har den også. De har så allerede i sidste uge undersøgt historien og forsøgt at tale med Aldo om sagen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...planer/7464827
    Hvor han afviser, men meh håber aldrig at se det fjols som var med til at redde bøf i FCK.
    Han burde have et permanent ban fra at komme i Parken.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Nu skal man jo aldrig tage udtalelser i denne kontekst for gode varer, da han jo ikke kan stå og sige, at "Ja, jeg er bindeled mellem denne udenlandske fond og DL", før nogen af aktørerne selv har sagt god for at åbne op (som DL gør i dag). Og han kan stadig "bare" være bindeleddet, og derfor kan han stadig fastholde, at han ikke er det, hvis han ikke vil brænde broer andre steder. Sådan er det altid i de her store opkøbssager, hvor intet meldes ud medmindre det er clearet med modparterne (det er i hvert fald standarden).

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg har svært ved at se ideen i at sælge kontortårnene fra, men Lalandia tror jeg på sigt kan blive en lænke om foden.. Der er planlagt åbning af en række konkurrerende vandlande i nærliggende regioner hvilket kan betyde at Lalandia bliver vores nye Fitness DK...
    Jeg håber det modsatte. Det er ikke mere end 3 uger siden, at medierne havde historier ude om Lalandia 3 - og måske 4 - i hhv. Søndervig og i Motala i Sverige.

    Et argument for fremtidig vækst kunne være, at der er større og større fokus på klimaet. En ferie i vandland i køreafstand er en relativt "ren" måde at holde ferie på. Jeg er klar over, at flyrejsernes CO2 udslip rager de fleste en høstblomst - og specielt det "segment" der tager i badeland - men ikke desto mindre, synes jeg, at man ser en ændring på vej lige så langsomt. Jeg ser både et skifte i folks moral og et politisk skifte, som jeg tror indenfor relativt få år (<10) vil sænke antallet af flyrejser. Og hvis man ikke kan komme billigt til Gran Canaria med all-inclusive, så kunne Lalandia godt være et alternativ for flere danske børnefamilier. Men OK. Vi er noget ude på spekulationernes overdrev :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg håber det modsatte. Det er ikke mere end 3 uger siden, at medierne havde historier ude om Lalandia 3 - og måske 4 - i hhv. Søndervig og i Motala i Sverige.

    Et argument for fremtidig vækst kunne være, at der er større og større fokus på klimaet. En ferie i vandland i køreafstand er en relativt "ren" måde at holde ferie på. Jeg er klar over, at flyrejsernes CO2 udslip rager de fleste en høstblomst - og specielt det "segment" der tager i badeland - men ikke desto mindre, synes jeg, at man ser en ændring på vej lige så langsomt. Jeg ser både et skifte i folks moral og et politisk skifte, som jeg tror indenfor relativt få år (<10) vil sænke antallet af flyrejser. Og hvis man ikke kan komme billigt til Gran Canaria med all-inclusive, så kunne Lalandia godt være et alternativ for flere danske børnefamilier. Men OK. Vi er noget ude på spekulationernes overdrev :-)
    De forventninger bliver naturligvis indregnet i en evt. salgspris, hvis de er relevante og ikke blot et udtryk for sidelinien-brugeren Ougars personlige brusebadstanker.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    De forventninger bliver naturligvis indregnet i en evt. salgspris, hvis de er relevante og ikke blot et udtryk for sidelinien-brugeren Ougars personlige brusebadstanker.
    Af en person der ikke mener at være krænkelsesparat, har du godt nok en mærkelig måde at formulere dig på.


  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Af en person der ikke mener at være krænkelsesparat, har du godt nok en mærkelig måde at formulere dig på.
    Jeg forsøger at skrive så direkte som muligt og derfor uden brug af for mange fyldord/smileyer. Ærgeligt det stødte dig/du fandt det mærkeligt, men var nu en helt reel kommentar til brugeren ougar, om at forventningerne til Lalandia/kontortårne osv. naturligvis var indregnet i en evt. pris.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg forsøger at skrive så direkte som muligt og derfor uden brug af for mange fyldord/smileyer. Ærgeligt det stødte dig/du fandt det mærkeligt, men var nu en helt reel kommentar til brugeren ougar, om at forventningerne til Lalandia/kontortårne osv. naturligvis var indregnet i en evt. pris.
    Helt reel kommentar som "personlige brusebadstanker", well yes. Så vil jeg ikke se hvordan du skriver når du faktisk prøver at være nedladende.


  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Helt reel kommentar som "personlige brusebadstanker", well yes. Så vil jeg ikke se hvordan du skriver når du faktisk prøver at være nedladende.
    Nedladende? Overhovedet ikke. Op med humøret, buddy og læs evt. her, https://www.reddit.com/r/Showerthoug...showerthought/

    Ps. Det er helt legalt, at du var uenig med mig i en anden tråd. Fred være med det. Men skal du til hvert af mine indlæg herinde komme med en bitter stikpille på baggrund deraf, bliver det nok en anelse trættende for alle herinde.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    De forventninger bliver naturligvis indregnet i en evt. salgspris, hvis de er relevante og ikke blot et udtryk for sidelinien-brugeren Ougars personlige brusebadstanker.
    O'Rly?

    Det er jeg formentlig godt klar over. Hvad jeg ikke ved, det er derimod, hvorfor dette åbenlyse faktum er relevant, i forhold til en debat om hvad de selvsamme forventninger rent faktisk er. Hvilket var det jeg kommenterede på.

    Vi snakker jo også bare om hvordan de forventninger rent faktisk ser ud? Jeg tror ikke at "markedets" forventninger til Lalandia er, at de bliver en klods om benet. Jeg tror der er meget positive forventninger til Lalandia. Et af tegnene er, som jeg nævner, at man vil bygge 1 eller 2 mere.

    Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at spekulere lidt i dit indlæg. Det eneste logiske argument jeg kan finde i din sætning, det er, at pga. de forventninger, så kan det være fløjtende ligegyldigt, om man sælger kontortårne og/eller badelande fra, fordi prisen jo bare afhænger af forventningerne. Det tyder for det første på en Økonomi 101 tankegang omkring fuldstændig konkurrence og gennemsigtighed og en masse andre herlige og ALDELES urealistiske antagelser, og for det andet, så giver det jo stadig en meget væsentlig beslutning til PSE, fordi der netop er bevægelser i markedet (omkring bl.a. klima), som kan påvirke værdien af badelandene markant. Og de skal så vælge, om de skal tage pengene nu eller "gamble" på fremtiden. Selvom "nutidsværdien" af de to strategier er den samme, så er det jo ikke ligegyldigt, hvilken vej man vælger.
    Sidst redigeret af ougar : 08.01.19 kl. 16:59
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    ...bliver det nok en anelse trættende for alle herinde.
    Jeg kan altså godt blive lidt krænket over, at du tror, du ved, hvem af jer to, jeg finder trættende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    O'Rly?

    Det er jeg formentlig godt klar over. Hvad jeg ikke ved, det er derimod, hvorfor dette åbenlyse faktum er relevant, i forhold til en debat om hvad de selvsamme forventninger rent faktisk er. Hvilket var det jeg kommenterede på.

    Vi snakker jo også bare om hvordan de forventninger rent faktisk ser ud? Jeg tror ikke at "markedets" forventninger til Lalandia er, at de bliver en klods om benet. Jeg tror der er meget positive forventninger til Lalandia. Et af tegnene er, som jeg nævner, at man vil bygge 1 eller 2 mere.

    Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at spekulere lidt i dit indlæg. Det eneste logiske argument jeg kan finde i din sætning, det er, at pga. de forventninger, så kan det være fløjtende ligegyldigt, om man sælger kontortårne og/eller badelande fra, fordi prisen jo bare afhænger af forventningerne. Det tyder for det første på en Økonomi 101 tankegang omkring fuldstændig konkurrence og gennemsigtighed og en masse andre herlige og ALDELES urealistiske antagelser, og for det andet, så giver det jo stadig en meget væsentlig beslutning til PSE, fordi der netop er bevægelser i markedet (omkring bl.a. klima), som kan påvirke værdien af badelandene markant. Og de skal så vælge, om de skal tage pengene nu eller "gamble" på fremtiden. Selvom "nutidsværdien" af de to strategier er den samme, så er det jo ikke ligegyldigt, hvilken vej man vælger.
    Du skrev, at du håbede, at Lalandia ikke blev solgt fra (= det modsatte af brugeren Jons), hvilket jeg blot påpegede var et statement, som ingen kan tage stilling til. Men tak for økonomi 101-kurset.

    Skal vi tage de mere saglige briller på, er jeg enig med dig i, at der skal overvejes, hvilken vej, man fra klubbens side vil nedad. De fleste andre succesrige klubber, har så godt som kun fodbold som kerneforretning, hvilket allerede der kunne give et hint.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg kan altså godt blive lidt krænket over, at du tror, du ved, hvem af jer to, jeg finder trættende.
    Hehe, der er vist nogen, der oprigtigt føler sig stødt over, man tillader sig at være uenige med dem.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Du skrev, at du håbede, at Lalandia ikke blev solgt fra (= det modsatte af brugeren Jons), hvilket jeg blot påpegede var et statement, som ingen kan tage stilling til. Men tak for økonomi 101-kurset.

    Skal vi tage de mere saglige briller på, er jeg enig med dig i, at der skal overvejes, hvilken vej, man fra klubbens side vil nedad. De fleste andre succesrige klubber, har så godt som kun fodbold som kerneforretning, hvilket allerede der kunne give et hint.



    Hehe, der er vist nogen, der oprigtigt føler sig stødt over, man tillader sig at være uenige med dem.
    Du skal se, det er nok mere tonen du vælger at skrive til folk i. Selvom der selvfølgelig er sjovere og mene at det er alle andre den er gal med.

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #28
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    https://borsen.dk/nyheder/generelt/a...paign=nyhed_03

    Børsen mener, at et salg kan give Ståle Solbakken vinger ;-)
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    https://borsen.dk/nyheder/generelt/a...paign=nyhed_03

    Børsen mener, at et salg kan give Ståle Solbakken vinger ;-)
    Hvad står der i artiklen

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    22

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    https://borsen.dk/nyheder/generelt/a...paign=nyhed_03

    Børsen mener, at et salg kan give Ståle Solbakken vinger ;-)
    Jeg har ikke børsen abonnement. Er der en venlig sjæl som vil kopiere artiklen og paste den her?

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 13 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •