Side 11 af 13 FørsteFørste ... 8910111213 SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg forstår godt dit ønske om at adskille politik og fodbold. Men den store udfordring med Lars Seier er, at hans aktiepost i FCK allerede bliver og vil blive brugt til at promovere ham selv. Og sådan en promovering har han jo med vane for at bruge til at fremføre sine politiske synspunkter. Og så bliver klubben (og os fans) desværre ufrivilligt part i en patetisk skatteflygtnings usympatiske syn på verden.
    Lad os også huske at afsky vores usympatiske spillere der har en kontrakt der indeholder forskerordningen og den deraf lavere skatte %. De er sikkert kiun kommet til klubben fordi de kunne betale mindre i skat end resten ag samfundet.
    IA

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg forstår godt dit ønske om at adskille politik og fodbold. Men den store udfordring med Lars Seier er, at hans aktiepost i FCK allerede bliver og vil blive brugt til at promovere ham selv. Og sådan en promovering har han jo med vane for at bruge til at fremføre sine politiske synspunkter. Og så bliver klubben (og os fans) desværre ufrivilligt part i en patetisk skatteflygtnings usympatiske syn på verden.
    Det kan du sagtens have en pointe i, men (desværre) er den slags bare blevet name of the game i fodbold - i hvert fald hvis man gerne vil holde med et hold som FCK, der gerne vil lege med, hvor det er sjovt, vinde mesterskaber og kunne konkurrere internationalt.

    Den slags kræver kæmpestore investeringer med en kæmpestor risiko. Og netop den kombination - kæmpestor risiko og kæmpestort investeringsbehov - gør bare, at du fjerner 99 pct. af alle potentielle investorer. Pensionskasser, fonde mv. kunne jo aldrig drømme om at hælde 200 mio. kr. i en biks, hvor resultater og indtægter svinger i en så uhørt og uforudsigelig grad, som tilfældet er i topfodbold. Se bare LD som i årevis har haft sin aktiepost mere eller mindre offentligt til salg, uden at nogen har budt på.

    Det er kun mere eller mindre gakkede rigmænd med rigeligt på lommen, som kan finde 200 mio. kr., de alligevel ikke bruger, og satse dem på en fodboldklub. Derfor er det nu bare blevet standard, at fodboldklubber (i hvert fald dem, som vil noget og rækker ud efter noget større), uanset selskabsformen, er lig rigmandseje. Se Benham i FCM, Oscar i BIF, Vernon i FCN, Thorborg i OB og nu Seier/Skjærbæk/Korsgaard i FCK.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Nå, hvis vi skal tale lidt om de sportslige konsekvenser (og ja, jeg synes også han er en kæmpeidiot), så bliver det jo spændende at følge pressemødet imorgen. Man må gi manden ,at han trods alt på få år fik skabt et parti, der nu har siddet på betydende ministerposter i et par år.

    Jeg håber selvklart ikke FCK skal dele vandene som LA, men den succes de har haft, ser jeg da gerne overført. Bold har snakket med et par eksperter der bl.a. udtaler følgende:

    - Han kan godt lide store ambitioner og at slå ud med armene. Det ligger i hans DNA, at han vil være den bedste. Han gider ikke jantelovspjat og rugbrøds-mentalitet. Derfor er jeg også spændt på pressemødet torsdag.

    - Man inviterer jo næppe til pressemøde, hvis der ikke er noget nyt at fortælle. Det vil ligne ham dårligt, hvis han bare siger, at han bakker op om den nuværende strategi, og at han håber på et godt afkast. Jeg tror godt, at man kan forvente et eller andet, men lige nu er det kun gætværk, siger Kronenberg

    -Det kan jo godt være, at man fremover vil i for eksempel fire eller seks Champions League-gruppespil på ti år. Det kan også være, at man rent faktisk vil have en chance for at slå Atletico Madrid ud i slutspillet. Og hvis nogen skulle havde den slags ambitioner, så kunne det godt være netop Lars Seier.

    træerne vokser dog ikke ind i himlen hos Kronenberg:
    - Og hvis man har de ambitioner og gerne vil ud og vælge spillere fra en højere hylde - samme hylde som de belgiske og hollandske topklubber for eksempel - kræver det nogle meget, meget store investeringer og en kapitaludvidelse, som man nok allerede nu ville have meldt ud. Så jeg tror ikke helt på den, siger Kronenberg.

    Den anden "ekspert", InsideBusiness-redaktør Morten Johnsen , taler lidt om investeringsmuligheder:
    - Man skal huske på, at Parken er fra start-90'erne, og det trænger snart til en gevaldig overhaling. De fleste er enige om, at der skal omkring 300 millioner kroner til renoveringer plus penge til nye Lalandia-feriecentre, siger Morten Johnsen og fortsætter:

    - Dem kan Lars Seier godt selv lægge, men han er jo nødt til at have de andre aktionærer med også, og spørgsmålet er, om de er klar på det. De to jyske ejere (Skjærbæk og Karl Peter Korsgaard Sørensen, red.) har jo på ti år ikke lagt en krone, så hvorfor skulle de gøre det nu?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ker-eksperter/

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Den anden "ekspert", InsideBusiness-redaktør Morten Johnsen , taler lidt om investeringsmuligheder:
    - Man skal huske på, at Parken er fra start-90'erne, og det trænger snart til en gevaldig overhaling. De fleste er enige om, at der skal omkring 300 millioner kroner til renoveringer
    Jeg synes ellers at jeg følger nogenlunde med, men jeg er åbenbart ikke en af de fleste viser det sig. Er de 300 millioner blevet nævnt før?

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Spændende at se, hvad LSC og ES' strategi er. Mit fanhjerte ønsker sig, at de investerer yderligere i klubben, mens mit ejerhjerte ønsker, at de slanker/optimerer organisationen kapitalfond wise, da det ikke virker som om, vi genererer tilstrækkeligt overskud. Sidstnævnte bliver velsagtens med en kort horisont.
    Altså du ønsker at de slanker organisationen - skulle mene at salget af Fitness.dk netop var et sådan tiltag. Lalandia er der hvor der kommer stabil profit og cash flow fra, så man kan sikkert sælge med stor fortjeneste. Modsat vil Landia sikre os mod udsving i Fodbolden. Mon ikke de vil ekspandere Lalandia før evt slag, så horisonten herfor tror jeg er +5år.

    Men Lars S må meget gerne holde lige så lav offentlig profil som Erik S og Karl Peter. Men det sker næppe, han fremkommer som en mand der ofte vil sidde i Parken og gerne taler med pressen.

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Klossen Se meddelelser
    Men Lars S må meget gerne holde lige så lav offentlig profil som Erik S og Karl Peter. Men det sker næppe, han fremkommer som en mand der ofte vil sidde i Parken og gerne taler med pressen.
    Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men havde Seier overtaget alle LDs aktier, så var han blevet største aktionær. Nu har Skjærbæk/Seier fundet en ordning, hvor Skjærbæk har købt 25% af LDs aktier, så Skjærbæk fortsat er hovedaktionær. Det siger måske også noget af hvem der skal lægge strategien og svinge taktstokken. Også i relation til pressemødet i morgen. Skulle der komme et kæmpe kursskifte i morgen, hvor Seier præsenterer kæmpe visioner om investeringer osv, så er det nærliggende at Seier nok havde købt alle LDs aktier.

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Dem kan Lars Seier godt selv lægge, men han er jo nødt til at have de andre aktionærer med også, og spørgsmålet er, om de er klar på det. De to jyske ejere (Skjærbæk og Karl Peter Korsgaard Sørensen, red.) har jo på ti år ikke lagt en krone, så hvorfor skulle de gøre det nu?
    Der er en mulighed midt i mellem "passiv investor" og "all in" som jeg anser for at være mest realistisk. Nemlig at man udvikler de nye projekter i Lalandia til et vist niveau og derefter sælger det fra. Kontortårnene sælges - det er ret svært at se hvordan man kan udvikle dem mere, selvom de er en fin forretning og vil være det fremadrettet med metroen lige ved døren - det sætter sig heldigvis i prisen. E-sporten, who knows. Bare fordi North kegler rundt er det ikke nødvendigvis en dårlig ide rent merkantilt, eksekveringen kan man se på.

    Tilbage står man med Parken og et fodboldhold, som man investerer provenuet fra salget plus det løse i - med to formål. Dels at opnå sportslig og økonomisk succes i sig selv ved at fastholde den europæiske succes (på niveauet CL/EL, ikke EL2 som der næppe vil være mange penge i). Og nok meget sandsynligt med muligt videresalg for øje.

    På spørgsmålet "er det godt?". Worst case er business as usual i min optik. Alle enheder tjener penge, dødvægten i fitness.dk er smidt overbord, den eneste nitte i pakken er udbytteudbetalinger (der sådan rent teknisk kan ses som en art mistillid til at pengene vokser bedst i PS&E og går fra midler til fri investering).
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i optionen mellem passiv og all inn. Også med udgangspunkt i Seiers personlighed. Skulle han lægge 10% af sin formue i en passiv vennetjeneste-ordning med Skjærbæk, som Berlingske er inde på? Næppe. Han vil sikkert ha lidt shine, og det får han vel især hvis PSE udvikler sig til et andet niveau end nu. All inn optionen havde nok også indebåret, at han havde købt som minimum alle LDs aktier.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #159
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Det bliver interessant at se om man vil hæve vores budget.

    BIF har f eks meldt ud at de vil hæve deres budget med 50%.

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Det bliver interessant at se om man vil hæve vores budget.

    BIF har f eks meldt ud at de vil hæve deres budget med 50%.
    Tror ikke at du skal ligge for meget i udmeldingerne derude fra. Et af deres pejlemærker er høj troværdighed. Den lader vi lige stå et øjeblik.


  16. #161
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg synes, det er godt, at Seier har meddelt, at han ikke vil indgå i bestyrelsesarbejde. Noget, Oscar ikke kan finde ud af længere vestpå.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg synes, det er godt, at Seier har meddelt, at han ikke vil indgå i bestyrelsesarbejde. Noget, Oscar ikke kan finde ud af længere vestpå.
    Det er nu ellers meget forståeligt, at en hovedaktionær gerne vil have plads i sin virksomheds bestyrelse.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    30

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Efter dagens pressemøde, samt nedenstående artikel fra Tipsbladet, er jeg egentlig overordnet tilfreds med at vi får en pengestærk og beslutsom forretningsmand ind som har ambitioner for fodbolden og ikke blot for Lalandia delen af PSE - i modsætning til Erik Skjærbæk. Så kan Lars Seiers personlige holdninger egentlig betyde nok så lidt, hvis vi istedet kan få en ny linje med højere sportslige ambitioner og flere investeringer i fodbold-delen af PSE koncernen.

    Erik Skjærbæk mener dog ikke, at det bare handler om at købe.

    - De skal bare spille bedre. Du behøver ikke putte penge i det. Nu har jeg ikke forstand på det, men hvis de bare spillede noget bedre, behøver vi ikke putte så mange penge i det, siger han
    Nogle ser enorme muligheder i fodbold - jeg ser enorme muligheder i Lalandia, hvor vi skal i gang med to nye projekter. Sådan noget synes jeg er morsomt, og så kan jeg da også more mig over, når vi vinder i fodbold - især hvis de vinder penge, siger Skjærbæk.
    Erik Skjærbæk: Jeg åbnede skuffen og så, at der lå 65 millioner kroner
    Hjalte du for lækker!!

  21. De følgende 12 brugere er enige:

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Hold da op. Er de udtalelser sagt med et smil på læben, eller at manden bare komplet idiot?

    Om man har forstand på fodbold eller ej, så kræver det ikke en studenterhue at regne ud at de bedste ansatte er dem der skal have mest i løn.
    Jeg er meget positiv over Seiers udtalelser i dag, men samtidig nærmest rystet over Skjærbæk. Hvis han ikke er interesseret i FCK, kunne man så ikke være lidt ydmyg omkring det når han ved hvor stor en del af forretningen der trods alt er FCK, som har en del fans?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #165
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hold da op. Er de udtalelser sagt med et smil på læben, eller at manden bare komplet idiot?

    Om man har forstand på fodbold eller ej, så kræver det ikke en studenterhue at regne ud at de bedste ansatte er dem der skal have mest i løn. Jeg er meget positiv over Seiers udtalelser i dag, men samtidig nærmest rystet over Skjærbæk. Hvis han ikke er interesseret i FCK, kunne man så ikke være lidt ydmyg omkring det når han ved hvor stor en del af forretningen der trods alt er FCK, som har en del fans?
    Nok mest med et smil på læben og en erkendelse af at han ikke har forstand på det. Og så skal vi også lige huske at fra hans synspunkt er fodbolden "bare" 1/3 af koncernens omsætning, så fra hans perspektiv er det langt fra det vigtigste. Fra mit perspektiv er det helt fint at vi har en no bullshit ejer der gerne vil se proof of concept før han smider pengene i den retning - vi har jo (på afstand) set at godt 300 mio. af to omgange ikke i sig selv er nok til at sikre et DM. :)

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •