Side 4 af 13 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #46
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er der nogen der har et estimat på hvad de herre Korsgaard og Skjærbæk har investeret i foretagenet og hvor meget de har hivet ud gennem årene fra diverse overskud.. Det kunne give et nogenlunde pejlemærke i forhold til hvad der skal til at få dem til at sælge samt hvorvidt de nævnte priser overhovedet ER realistiske i forhold til at få dem til at sælge..
    Mon ikke de lytter omkring 150/175,-
    De har haft købt dyrt ind i sin tid, men har også købt en del op til under kurs 70, yderligt kan man læse i pressemeddelelserne at Erik, har handlet små 100.000 aktier i løbet af 2018.
    Så tænker vi nok er deromkring hvis de skal komme ud med overskud på kontoen, men er et gæt herfra.
    Sidst redigeret af Slush : 09.01.19 kl. 12:20

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    71

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er der nogen der har et estimat på hvad de herre Korsgaard og Skjærbæk har investeret i foretagenet og hvor meget de har hivet ud gennem årene fra diverse overskud.. Det kunne give et nogenlunde pejlemærke i forhold til hvad der skal til at få dem til at sælge samt hvorvidt de nævnte priser overhovedet ER realistiske i forhold til at få dem til at sælge..
    De to rigmænd købte, om ikke alle, så en stor del af de aktier Steen Vela stod for via SH Finans. På det tidspunkt, ultimo 2009, lå aktiekursen på ca 460. Der er så, som også nævnt, købt op senere til noget lavere kurs.
    ../B-BIF

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Nu hvor udenlandske pengemænd prøver at købe Parken, betyder det ikke at alt transfer aktivitet står stille indtil der bliver fundet en løsning?

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Nu hvor udenlandske pengemænd prøver at købe Parken, betyder det ikke at alt transfer aktivitet står stille indtil der bliver fundet en løsning?
    Nej, det må betragtes som fuldstændig utænkeligt. Den sportslige sektor kan ikke bare gå i stå, fordi der tilsyneladende er nogle udlændinge, der har set sig på lune på selskabet. Jeg er ret overbevist om, at det her på den korte bane betyder nul og niks for al form for drift i Parken, herunder i FCK.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Er jeg den eneste der bare er en lille smule optimistisk omkring dette opkøb? Altså Korsgaard og Skjærbæk blev jo lokket ind i Parken og har aldrig rigtig haft nogen fodboldmæssig interesse. De har udtalt latterlige ting som "jeg kan ikke lide, at der spilles om mine penge i Parken hver anden søndag", og de føler sig med rette snydt ind i deres engagement i Parken. Som det tidligere har været ude så hiver de CL millioner ud af selvskabet, og selv Ståle har mellem linjerne kritiseret dem for ikke at satse på fodbolden. Og så er der vores anden hovedaktionær, LD, som de seneste 10 år kun har haft en mission med deres ejerskab: at slippe ud af det. Er disse tre ejere virklig gode ejere for klubben? Jeg mener det ikke. Fakta er at vi er kørt bagud de seneste 10 år ift de klubber som vi gerne vil sammenligne os med - topklubber i Belgien, Schweitz og Østrig.

    Så er spørgsmålet bare om de potentielle købere, er de rigtige købere ud fra et fodboldmæssigt perspektiv. Det kan kun tiden vise, men det tæller vel ikke imod, at det er en pengestærk ejer, der brænder for fodbolden - og hvor vigtigt er det i den forbindelse om det er danske ejere?

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    ...ejer, der brænder for fodbolden...
    Ved vi, at Wes Edens brænder for fodbold?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af B-BIF Se meddelelser
    De to rigmænd købte, om ikke alle, så en stor del af de aktier Steen Vela stod for via SH Finans. På det tidspunkt, ultimo 2009, lå aktiekursen på ca 460. Der er så, som også nævnt, købt op senere til noget lavere kurs.
    Erik Skærbæk købte Steen Velas aktier i marts 2009 hvor kursen var i i omegnen af 420. Men man skal lige tage højde for, at der i marts 2010 blev lavet en større aktieemission, som betød en godt 55% reduktion af aktiekursen, men som man ikke taber på, fordi man får lov til at købe en bunke nye aktier til en meget lavere kurs. Dermed er hans "reelle" købskurs "kun" ca. 188. Og han har også fået en blank 10-krone i aktieudbytte. Stadig ikke jordens bedste investering, men sådan er det jo, når man bliver taget i røven af Østergaard.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #53
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Erik Skærbæk købte Steen Velas aktier i marts 2009 hvor kursen var i i omegnen af 420. Men man skal lige tage højde for, at der i marts 2010 blev lavet en større aktieemission, som betød en godt 55% reduktion af aktiekursen, men som man ikke taber på, fordi man får lov til at købe en bunke nye aktier til en meget lavere kurs. Dermed er hans "reelle" købskurs "kun" ca. 188. Og han har også fået en blank 10-krone i aktieudbytte. Stadig ikke jordens bedste investering, men sådan er det jo, når man bliver taget i røven af Østergaard.
    Jeg mener, at kunne huske at Erik Skærbæk for et par år siden har udtalt, at hans break-even kurs var 130 kr.

    Siden dengang har han øget sin ejerandel væsentligt og fået først 9 kr i udbytte og siden 2,5 kr i udbytte sidste år.

    Jeg tænker, at grunden til at han ikke vil sælge, men tværtimod køber voldsomt op, har noget at gøre med, at han forventer en massivt øget indtjening fra Lalandia, når de to nye steder bliver en realitet.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Erik Skærbæk købte Steen Velas aktier i marts 2009 hvor kursen var i i omegnen af 420. Men man skal lige tage højde for, at der i marts 2010 blev lavet en større aktieemission, som betød en godt 55% reduktion af aktiekursen, men som man ikke taber på, fordi man får lov til at købe en bunke nye aktier til en meget lavere kurs. Dermed er hans "reelle" købskurs "kun" ca. 188. Og han har også fået en blank 10-krone i aktieudbytte. Stadig ikke jordens bedste investering, men sådan er det jo, når man bliver taget i røven af Østergaard.
    Misforstår jeg dig, eller har Erik Skjærbæk kun tjent sølle 10 kr. på sine aktier i PSE? I så fald, så forstår man jo udemærket, hvis han ikke er interesseret i at sælge.

  15. #55
    Cbas er offline Har de rigtige meninger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    138

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Misforstår jeg dig, eller har Erik Skjærbæk kun tjent sølle 10 kr. på sine aktier i PSE? I så fald, så forstår man jo udemærket, hvis han ikke er interesseret i at sælge.
    Jeg tror bestemt det er en "saying" indikerende at han ikke har tjent noget som helst endnu, blandt andet fordi tikroner ikke eksistere længere :-)

    Hvis ellers Ougar skriver sandt, så tyder det også på at der skal en hel del til før de to herre sælger deres andele, uanset hvor de ellers bryder sig om fodbold i Telefonparken.

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Nu lader det til at LD har indset at de ikke kan sælge deres aktier med mindre at Skjærbæk og Korsgaard Sørensen også vil sælge deres andel.

    https://borsen.dk/nyheder/virksomhed...paign=rss_feed

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Cbas Se meddelelser
    Jeg tror bestemt det er en "saying" indikerende at han ikke har tjent noget som helst endnu, blandt andet fordi tikroner ikke eksistere længere :-)

    Hvis ellers Ougar skriver sandt, så tyder det også på at der skal en hel del til før de to herre sælger deres andele, uanset hvor de ellers bryder sig om fodbold i Telefonparken.
    10 kronen eksisterer da? http://www.nationalbanken.dk/da/sedl.../10-krone.aspx

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #58
    Cbas er offline Har de rigtige meninger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    138

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Boulevardigan Se meddelelser
    Ja det gør den da. Jeg tænkte på sedlen da jeg skrev :-/ *fjollet mig*

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    73

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Der menes forhåbentlig 10 kroner per aktie:-)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gøgler af Guds nåde Se meddelelser
    Der menes forhåbentlig 10 kroner per aktie:-)
    I så fald, så har han da alligevel tjent et par mill., og kan hurtigt tjene en del mere ved at sælge - så tvivler på at det er det der menes. Men det kan Ougar naturligvis selv uddybe :-)

Side 4 af 13 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •