Side 8 af 13 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 182

Emner: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det her er ironisk skrevet går jeg ud fra?
    Hvem skulle det være da?
    Jeg kan kun se Jack Grealish og Jonathan Kodjia, der ville være en egentlig forstærkning.
    Deres andre gode spillere er eget af Premier League klubber.
    Eksempelvis:
    Yannick Bolasie
    Tammy Abraham
    Axel Tuanzebe
    Anwar El Ghazi

    Resten er vurderet til omkring 1 mio. Euro, hvilket er lavere end vores start 11'er

    https://www.transfermarkt.com/aston-...ite/verein/405

  2. #107
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Min største frygt er dog, hvis vi bliver opfattet som et sted hvor Aston Villa kan placere deres overskuds spillere eller nyindkøbte marginalspillere så det er dem der "dikterer" vores trup og ikke Ståle der sammensætter truppen efter hans ønske om spillestil mv. Vi så det senest da vi blev overbudt af City som straks sendte spilleren videre til USA. Jeg tror ikke at amerikanerne nødvendigvis har haft så meget at skulle have sagt.
    Hvis man vil have en superligaklub for at placere engelske overskudstalenter dér, så er vi det mindst oplagte bud overhovedet. Du kan købe de fleste andre superligaklubber for en brøkdel af prisen - og få det samme ud af det ift rugeklub. Hvis man vælger at gå efter FCK, så må det være fordi man vil have koefficienten og det europæiske potentiale (og indtægter) med.

    .... eller også er man bare ude efter badelandet.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Hvem skulle det være da?
    Jeg kan kun se Jack Grealish og Jonathan Kodjia, der ville være en egentlig forstærkning.
    Deres andre gode spillere er eget af Premier League klubber.
    Eksempelvis:
    Yannick Bolasie
    Tammy Abraham
    Axel Tuanzebe
    Anwar El Ghazi

    Resten er vurderet til omkring 1 mio. Euro, hvilket er lavere end vores start 11'er

    https://www.transfermarkt.com/aston-...ite/verein/405
    Min pointe er, hvis der skal være en feederklub er det os, som bliver det. Gætter på Aston Villa er en del meget større end FCK. Så de spiller du nævner kommer ikke i nærheden af København.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Vi kan vist vække den her tråd til live med nyheden om, at Lars Seier Christensen gennem Seier Capital nu ejer knap en fjerdedel af PSE, mens LD har solgt hele sin aktiepost: https://www.fck.dk/nyhed/seier-capit...-entertainment

    Nyheden skal nok ses i direkte forlængelse af de historier, der var om et opkøb af en udenlandsk spiller tilbage i starten af januar. Et opkøb, der formentlig var uønsket af Erik Skjærbæk, og mon ikke det har betydet, at man har speedet processen op med at finde en ny, langsigtet (dansk) ejer af LD's aktiepost.

    Det betyder, at PSE de facto nu er kontrolleret af to rigmænd - Lars Seier Christensen og Erik Skjærbæk - som tilsammen har lige over 50 pct. af aktierne.

    Der bliver holdt pressemøde med deltagelse af Lars Seier og bestyrelsesformand Bo Rygaard på torsdag d. 7. marts.

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Måske er det bare mig, men jeg synes Lars Seier Christensen er en gusten type......
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life


  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Måske er det bare mig, men jeg synes Lars Seier Christensen er en gusten type......
    Hvad har han gjort der er gustent?

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Måske er det bare mig, men jeg synes Lars Seier Christensen er en gusten type......
    Det er han bestemt, men efter Flemming Østergaards mangeårige regimente, er det svært at hidse sig op over Seiers aktiekøb, synes jeg. Bevares, det kan vise sig at blive ulideligt, men i så fald må vi bare håbe, at spillet på banen fungerer som medicin.
    ♥ Santos ♥
    Strictly's Avatar

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Måske er det bare mig, men jeg synes Lars Seier Christensen er en gusten type......
    Jeg vil hellere have Lars Seier som ejer end LD.
    Han er ikke inde for at være passiv investor, men vil deltage i forretningsudviklingen, som jeg synes vi trænger til.
    Hvis han derudover får lyst til at tilføre midler til det sportslige setup, synes jeg det er en rigtig god idé.

    FCK mangler i mine øjne 10.000 tilskuere pr. kamp i forhold til vores potentiale. Det er måske der han kan gøre et bidrag i forhold til vores lidt kedelige øvrige ejere.
    Jeg kender ikke til historier om Lars Seier, der skulle stille ham i dårligt lys, som det er skrevet andre steder. Man er vel ikke gusten, bare fordi man har penge.

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Hvad har han gjort der er gustent?
    Han er (i mine subjektive) øjne en for Trump-agtig liberalist. Han er Liberal Alliance agitator, hvilket i mine (igen subjektive øjne) betyder at han er gift for den danske velfærdsmodel. Han har bl.a. udtalt at man i Danmark har en skatteprocent på 80%, og han er flyttet fra Danmark til Schweiz som jo er kendt for deres, lad os kalde det liberale holdning, til hvor meget rigmænd betaler i skat.

    I Politikens ugentlige satire ("Listen") omtales han som "mørkets fyrste" - det er sjovt, men næppe helt tilfældigt.

    Alt i alt slår han mig som en skrupelløs, selvpromoverende opportunist som er villig til at træde på hvem som helst for at få mere.....
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life


  14. #115
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Han er (i mine subjektive) øjne en for Trump-agtig liberalist. Han er Liberal Alliance agitator, hvilket i mine (igen subjektive øjne) betyder at han er gift for den danske velfærdsmodel. Han har bl.a. udtalt at man i Danmark har en skatteprocent på 80%, og han er flyttet fra Danmark til Schweiz som jo er kendt for deres, lad os kalde det liberale holdning, til hvor meget rigmænd betaler i skat.

    I Politikens ugentlige satire ("Listen") omtales han som "mørkets fyrste" - det er sjovt, men næppe helt tilfældigt.

    Alt i alt slår han mig som en skrupelløs, selvpromoverende opportunist som er villig til at træde på hvem som helst for at få mere.....
    Han er en ultraliberalist, der støtter Trump og er tilhænger af Ayn Rand. Det er fakta. Hvilke følelser det så vækker i en må være op til den enkelte. Hos mig vækker det væmmelse.

    Om han så også er gift for FCK - eksempelvis i sammenligning med en amerikansk hedgefond eller en saudiarabisk eller russisk oliemilliardær - aner jeg ikke. Jeg ville bare ønske, at Lars Seier ikke skulle til (delvist) at køre den klub, jeg holder af.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  15. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    124

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Personligt finder jeg ham ikke videre tiltalende, og jeg deler bestemt ikke politiske holdninger med ham, men så igen det gør jeg heller ikke med eksempelvis Ståle. Dog ser jeg et vist håb en denne handel. Modsat LD og Skærbæk er han ikke blevet trukket ind i ejerskabet under løfte om en "større" forretning. Flemming Østergaard narrede jo næsten nogen af dem ind i PSE, og de har aldrig udtrykt nogen uddelt begejstring for det sportslige. Lars Seier virker til at være motiveret for købet pga. fodbolden, hvilket jeg synes er meget opløftende. Vi har i den grad manglet at "pengene" brændte for FCK og ikke blot for Lalandia.

    Skulle PSE en dag splittes op, og vi skulle undvære Lalandia vil, der blive endnu mere brug for fodboldglade excentrikere som Lars Seier (eller andre som Oscar).

    Butch

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #117
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han er en ultraliberalist, der støtter Trump og er tilhænger af Ayn Rand. Det er fakta. Hvilke følelser det så vækker i en, må være op til den enkelte. Hos mig vækker det væmmelse.

    Om han så er gift for FCK - eksempelvis i sammenligning med en amerikansk hedgefond eller en saudiarabisk eller russisk oliemilliardær - aner jeg ikke. Jeg ville bare ønske, at Lars Seier ikke skulle til (delvist) at køre den klub, jeg holder af.
    Præcis. Når det vækker forskellige følelser at Stephan Andersen og at Viktor Fischer ankommer som spillere, så gør det naturligvis det samme om Lars Seier eller en anden gør det som ejer.

    Han ville da forhåbentlig være den første til at erkende, at han selv har skabt blæst om sin person. Ellers havde han da aldrig været med til at grundlægge Cepos. Ellers havde han ikke skudt penge i bloggen 180grader.dk. Ellers havde han ikke været med til at finansiere Liberal Alliance, da partiet pludselig gik fra oprør-fra-midten til hans mærkesag, lavere skat.

    Ellers ville han ikke melde vidt og bredt ud om hvordan Danmark efter hans mening flår iværksættere, og bør have velfærdsstaten skilt ad. Ellers ville han ikke hylde Ayn Rand, objektivismens helt, og få hendes bog udgivet på dansk for egen regning. Ellers ville han ikke erklære Nigel Farage for sin ven og gå i offensiven for en no-deal-Brexit, og ønske det samme for Danmark. Ellers ville han heller ikke lovprise Donald Trump, trods dennes fejl på "det kunstneriske indtryk". Ellers ville han heller ikke bakke sin bror op, en topfigur i Nye Borgerlige som støtter Pegida.

    Alt det der er ikke skævvreden og venstresnoet kritik; det er bare ting manden selv står frit og frejdigt ved. Selvfølgelig vil der da så være blæst om ham blandt dem, der slet ikke kan bakke op om de holdninger. Eller om de mindre politiske og endnu mere emotionelle, såsom at han ejer et cykelhold med sin gode ven, igen egne ord, Jan Bech Andersen, samt hans gamle makker i dopingcyklisme, Bjarne Riis.

    Vi taler om en skikkelse der vil provokere og frastøde, efter egen påstand for at skabe en nødvendig debat. Det skal han da i så fald få.


  18. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han er en ultraliberalist, der støtter Trump og er tilhænger af Ayn Rand. Det er fakta. Hvilke følelser det så vækker i en må være op til den enkelte. Hos mig vækker det væmmelse.

    Om han så også er gift for FCK - eksempelvis i sammenligning med en amerikansk hedgefond eller en saudiarabisk eller russisk oliemilliardær - aner jeg ikke. Jeg ville bare ønske, at Lars Seier ikke skulle til (delvist) at køre den klub, jeg holder af.
    Jeg er enig med dig. Det der kan tale til, at det måske bliver godt er, at han åbenbart gerne vil invistere i sport. Med hans penge er det i hvert lykkes at gøre Rungsted Seier Capital til landets for tiden førende ishockeyklub

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han er en ultraliberalist, der støtter Trump og er tilhænger af Ayn Rand. Det er fakta. Hvilke følelser det så vækker i en må være op til den enkelte. Hos mig vækker det væmmelse.

    Om han så også er gift for FCK - eksempelvis i sammenligning med en amerikansk hedgefond eller en saudiarabisk eller russisk oliemilliardær - aner jeg ikke. Jeg ville bare ønske, at Lars Seier ikke skulle til (delvist) at køre den klub, jeg holder af.
    Nu ville jeg ikke selv stemme på Trump, men hvad så? Hvorfor er det så horribelt at en mand er liberalist (klassisk opfattelse).

    Det virker for mig, som om der foregår lidt af en heksejagt disse dage, på folk som ikke har en holdninger der flugter med den politiske minoritet/diverse nyhedsmedier (Brexit, seneste italienske valg, Trump og selv lille Danmark på baggrund af forbeholds-valget).

    Vil Lars Seir det bedste for FCK, jamen så er han velkommen ligesåvel som amerikanske eller kinesiske investorer. Med Seir, som er dansk og tidligere bosat i KBH (hvis jeg ikke tager fejl), så er chancen nok bare væsentlig større for, at han har købt sig ind i klubben for at være en aktiv investor - sammenlignet med den amerikanske gruppe som var oppe at vende i januar.


  21. #120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Udenlandske pengemænd gør klar til at købe Parken: Godt for klubben eller mareridt?

    Jeg er ret enig med Butch. Jeg er mere tryk ved at have en fodboldglad rigmand frem for LD som offenligt har fortrudt sin investering og været på vej ud de seneste mange år. Jeg er ret sikker på at Lars Seiers holdning til Trump og klimaet ikke kommer til at have indflydelse på hvor højt FCK bliver prioriteret, så jeg er pænt ligeglad. Han er næppe meget anderledes end Skjærbæk, en eller anden rig araber/kineser/russer eller størstedelen af de andre rigmænd når det kommer til rabiate højreorienterede holdninger. Hvilken person med +200 løstsidende millioner så I gerne komme ind i stedet for? Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen. Man skal være småtosset for at ligge penge i en fodboldklub og være ligeglad med om man får pengene retur, så det er nok tæt på umuligt at lokke en ny politisk korrekt pensionskasse/investeringsfond eller lignende til.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 8 af 13 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er klubben klar?? er vi klar?
    By Daniel-2100 in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 14:17
  2. Godt råd til alle der skal i Parken
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 17:43
  3. Parken vil købe Bella Centeret og bygge Multihal
    By FCjulle in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.08.04, 01:24
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 17.09.03, 22:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •