Side 116 af 144 FørsteFørste ... 1666106113114115116117118119126 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,726 til 1,740 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1726
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det helt oplagte ville være at prøve at gøre lidt op med vores 4-4-2 og så gå over i en 4-2-3-1 formation, hvor Wind spiller alene på toppen med Fischer, Falk og Biel/Holse bagved samt Zeca og Stage på de to defensive midtbanepladser.. Det sker selvfølgelig ikke, men det var da en måde at bevare mest muligt af kvaliteten i start 11'eren på.. Tror i øvrigt Falk kunne være formidabel i en sådan 10'er position og Fischer og Biel kunne få lidt mere fremskudte roller med mere fokus på at udfolde de offensive kvaliteter.. Det er dog ikke et system Ståle nogensinde har afprøvet, så den model er voldsomt urealistisk..

    Edit: Jeg synes i øvrigt timingen for denne udmelding er lidt kritisabel.. Hvorfor ikke lade som om at man arbejder på at få Doye klar til kampen på torsdag og dermed lade Riga spilde sine kræfter på et taktisk oplæg der omhandler at stække Doye, mens vi så arbejder med en taktik der hedder bevægelse, dybdeløb og og hurtige pasninger.. Nu kan Riga stille og roligt indstille sig på et angreb der hedder Wind-Pieros og lægge taktikken derefter..
    Tror ikke at Wind er "god" nok som enlig 9'er. Wind søger ofte med i mellemrummet for at deltage i spillet. Dette ville gøre os totalt tandløse i feltet men Wind er som skabt til 10'er rollen hvor han kan deltage i de små rum. PS er mere en 9'er der står og venter på chancen. Ståle har også udtalt at med Wind på banen spiller vi mere 4-2-3-1. Så hvis Wind spiller 9'eren spiller vi så en 4-2-4-0...

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1727
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det bliver interessant at følge, og det bliver i hvert fald et meget tydeligt signal om, hvor meget klubben vil succes'en.

    Jeg er meget sikker på, at økonomien er til stede. I så store budgetter og aktiviteter som PSE baseres på, er der plads til at flytte økonomien lidt rundt i mellem de enkelte regnskabsår, så længe det lange perspektiv er på plads, så der kan endogmeget let gøres plads til en angriber.

    Spørgsmålet vil man og hvor meget vil man - det bliver interessant at følge.
    Goldbæks Højrefod

  4. #1728
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Spørgsmålet er om Ståle overhovedet henter en ny angriber til klubben. Personligt tvivler jeg på det. Man ved jo at N´dole kommer tilbage igen og så skal man sidde på bænken resten af sæsonen.
    Håber nu godt nok at der kommer en ny spiller...men mon ikke Fisher får pladsen.

  5. #1729
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Vi burde prøve:

    1) Michael Krmencik fra Plzen, han er en stor angriber med samme fysik som N'Doye, god spilforståelse og fine afslutninger. Han er 26 og har udløb i 2021
    2) Ricardo Marquez fra Union Magdalena i Columbia, han er 21 og har udløb i 2020.

    Lejemål:
    1) Oumar Niasse Everton, han er vel 4-5 valg og har udløb i 2020, måske vi kan leje ham med en fordelagtig fordeling af løn.
    2) Mame Diouf Stoke, pt 3-4 valg og har udløb i 2020, måske vi kan leje ham med en fordelagtig fordeling af løn.
    3) Leo Bonatini Wolves, pt 3-4 valg og har udløb i 2022, måske vi kan leje ham med en fordelagtig fordeling af løn.
    4) Adalberto Penaranda Watford, han er vel 4-5 valg og har udløb i 2023, måske vi kan leje ham med en fordelagtig fordeling af løn.
    5) En af angriberne fra overskudslageret i Porto fx Majeed Waris

    Med vores nuværende kaptajn kunne det også være spændende med en tur i den brasilianske skattekiste, især hvis Lars Seier kunne se ideen i, at investere i et delejerskab af en spiller.
    1) Yuri Alberto, han er ung kun 18 år og var det helt store for 1,5 år siden, men har haft lidt vanskeligheder med, at slå igennem i Santos på senior niveau, han har udløb i 2020
    2) Fluminense er en klub i økonomisk uføre og med 2 store angrebstalenter, den helt nye Marcos Paulo på 18 med udløb i 2020 også det store håb for brasiliansk bold inden han blev korsbåndsskadet og efterfølgende har haft svært ved, at blive fit i Pedro.

  6. #1730
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Spørgsmålet er om Ståle overhovedet henter en ny angriber til klubben. Personligt tvivler jeg på det. Man ved jo at N´dole kommer tilbage igen og så skal man sidde på bænken resten af sæsonen.
    Håber nu godt nok at der kommer en ny spiller...men mon ikke Fisher får pladsen.
    Som det er nævnt andre steder, så kommer det nok an på, om vi kommer i EL-gruppespillet. Hvordan det rent praktisk kan aftales (måske en forhåndsaftale, som underskrives ved kvalifikation) ved jeg ikke helt, men det var umiddelbart det Ståle sagde efter Randerskampen. Og det tror jeg desværre ikke, at N'Doyes alvorlige skade ændrer på, da Ståle nok har haft en ide om denne på tidspunktet for udtalelsen.

    Kommer vi i gruppespillet, så skal vi simpelthen have en ekstra mand ind. Så må vi bare krydse fingre for, at der er penge, tid og mulighed for at hente kvalitet, og at det ikke bliver i Pusic version 2.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1731
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    I dagens udgave af BT’s podcast Transfervinduet var Michel overbevist om at der bliver hentet en ny angriber. Han var, som nok de fleste af os herinde, ikke overbevist om Pieros’ kvaliteter.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1732
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg tror vi lejer Dolberg. =)

  11. #1733
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Jeg tror vi lejer Dolberg. =)
    Det tror jeg ikke :-)


  12. #1734
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg tvivler på at økonomien er til det i dette vindue, men vi burde gå ud og investere i en langsigtet løsning. Dame N'doye er vores bedste angriber, men hans kontrakt udløber trods alt til næste sommer, og han er ikke ung længere - men vi burde allerede køre en ny angriber ind nu, og lade N'doye være den rutinerede herre der agerer back-up i foråret.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #1735
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Jeg tvivler på at økonomien er til det i dette vindue, men vi burde gå ud og investere i en langsigtet løsning. Dame N'doye er vores bedste angriber, men hans kontrakt udløber trods alt til næste sommer, og han er ikke ung længere - men vi burde allerede køre en ny angriber ind nu, og lade N'doye være den rutinerede herre der agerer back-up i foråret.
    Jeg er meget enig. Der burde allerede nu køres en erstatning for N'doye. Jeg er ekstremt imponeret over Damen, men vi ved jo hellere ikke, hvilken forfatning han kommer tilbage i efter sin skade. Som vi ser med Viktor Fischer, så kan slemme skader virkelig have en negativ impact lang tid efter.

    Og som du påpeger så har vi jo kun kontrakt med N'doye til sommer. Det vil hvertfald give mening nu at lede efter en ny stor stærk angriber, men de hænger sgu ikke på træerne i det prisleje, hvor vi kan være med og slet ikke med den kvalitet som N'doye har.

  15. #1736
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg er enig. Så vil vi gå ind i efteråret med Wind på 100% som førsteangriber, og så Pieros, Fischer, Daramy og en ny angriber til at deles om den anden plads i angrebet. Når nu det altid tager tid for en ny angriber at finde sig til rette i systemet, så har vedkommende tid til at finde sig til rette i klubben og på holdet. Men det er en Santander/Cornelius/N'Doye type, vi skal finde. En med masser af fysik og styrke i luftduellerne, og som udover at score kan holde på bolden og lægge den af til modspillerne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1737
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Der er sikkert nogen, som har fulgt med i svensk fodbold, der ved det bedre end mig, men hvad med en som Carlos Strandberg, som også meget vel kunne blive vores nye N'doye type? 23 år, 1,87 høj men ligner et bæst ud fra kropsbygningen. Ser stærk ud i nærkæmpe, god teknik, hurtig og afslutter godt. Han blev solgt til CSKA Moskva i 2015, blev senere købt af Brugge og i 2017 hentede Malmø ham for en anslået pris på 1 mio euro. Ser ikke ud til, at han for alvor har slået igennem i nogle af sine klubber, da han har været lejet meget ud. Lige nu er han udlejet til Örebro (midterklub), hvor det er blevet til 8 mål i 18 kampe.

    Jeg kan godt være bange for hans hovedstødsstyrke, da rigtig mange mål i videoer er scoret med venstrefoden, men fysisk ser han lige så stærk ud som doye. Derudover kan jeg ikke helt finde klip af ham som opspilsstation.
    Carlos Strandberg kunne helt sikkert være en mulighed, potentialet er der bestemt, og han er absolut et bæst. Det der taler til for, er at han er forholdsvis godt kørende, og har scoret 8 mål i 18 kampe for et Örebro-hold, som hører til i den nedre del af Allsvenskan. Så vi får en spiller, som er i form, og potentielt kan gøre en forskel. Men hans historik med fejlslagne ophold i flere storklubber til imod. Samtidig ved jeg heller ikke hvordan det fungerer, med spillere der er udlejede - de kan vel ikke købes, så længe de er i et lejeophold?

    En anden mulighed kunne være Moldes topscorer Ohi Omoijuanfo. Fysisk minder han meget om Damen, han er en god opspilsposition i samme stil som Damen, og så er han samtidig en hel del hurtigere. Derudover scorer han også sin andel af mål. Han kunne samtidig være en mand for fremtiden de næste par år, da vi må antage af Damen kun holder til næste sommer. Det begynder først at se aktuelt og sandsynligt ud, hvis vi kvalificerer os til EL og Molde ikke gør - så kan de godt undvære ham, og går glip af en god pose penge for EL-deltagelse, mens det præcist omvendte scenarie er tilfælde for os: Flere penge i kassen, men brug for en angriber mere. Spørgsmålet er så bare, om de er villige til at sælge deres bedste spiller, når de ligger nr. 1 - det vil muligvis være mesterskabet der bliver solgt med ham, og der er derfor ingen tvivl om, at han ikke bliver billig, men jeg tror godt vi kan lande ham for et sted mellem 2 og 2,5 mio. euro. Det er en acceptabel og fair pris, med tanke på, at uanset hvilken angriber vi måtte købe, så ved de at vi er i en situation, hvor vi er presset til at købe en angriber i slutningen af vinduet, så de vil kunne presse os på prisen.

  18. #1738
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Carlos Strandberg kunne helt sikkert være en mulighed, potentialet er der bestemt, og han er absolut et bæst. Det der taler til for, er at han er forholdsvis godt kørende, og har scoret 8 mål i 18 kampe for et Örebro-hold, som hører til i den nedre del af Allsvenskan. Så vi får en spiller, som er i form, og potentielt kan gøre en forskel. Men hans historik med fejlslagne ophold i flere storklubber til imod. Samtidig ved jeg heller ikke hvordan det fungerer, med spillere der er udlejede - de kan vel ikke købes, så længe de er i et lejeophold?

    En anden mulighed kunne være Moldes topscorer Ohi Omoijuanfo. Fysisk minder han meget om Damen, han er en god opspilsposition i samme stil som Damen, og så er han samtidig en hel del hurtigere. Derudover scorer han også sin andel af mål. Han kunne samtidig være en mand for fremtiden de næste par år, da vi må antage af Damen kun holder til næste sommer. Det begynder først at se aktuelt og sandsynligt ud, hvis vi kvalificerer os til EL og Molde ikke gør - så kan de godt undvære ham, og går glip af en god pose penge for EL-deltagelse, mens det præcist omvendte scenarie er tilfælde for os: Flere penge i kassen, men brug for en angriber mere. Spørgsmålet er så bare, om de er villige til at sælge deres bedste spiller, når de ligger nr. 1 - det vil muligvis være mesterskabet der bliver solgt med ham, og der er derfor ingen tvivl om, at han ikke bliver billig, men jeg tror godt vi kan lande ham for et sted mellem 2 og 2,5 mio. euro. Det er en acceptabel og fair pris, med tanke på, at uanset hvilken angriber vi måtte købe, så ved de at vi er i en situation, hvor vi er presset til at købe en angriber i slutningen af vinduet, så de vil kunne presse os på prisen.
    Jeg har meget svært ved at se, at Molde skulle sælge Ohi. De er i en ekstremt tæt kamp om mesterskabet og han har kun været i klubben i et halvt år.

    Strandberg er en mere oplagt løsning, da Malmö nok gerne vil smede mens jernet er varmt på ham. Braga var meldt interesserede for et par uger siden.

    Mit bedste bud er dog stadig en kasseret angriber fra Kina. Der er så mange eksempler på spillere, der blev hentet dyrt og sidenhen blev fritstillet eller solgt billigt tilbage til Europa, som derefter har fået succes igen. Vinicius og Maurides er de to mest tiltalende, så vidt jeg kan se.

  19. #1739
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg har meget svært ved at se, at Molde skulle sælge Ohi. De er i en ekstremt tæt kamp om mesterskabet og han har kun været i klubben i et halvt år.

    Strandberg er en mere oplagt løsning, da Malmö nok gerne vil smede mens jernet er varmt på ham. Braga var meldt interesserede for et par uger siden.

    Mit bedste bud er dog stadig en kasseret angriber fra Kina. Der er så mange eksempler på spillere, der blev hentet dyrt og sidenhen blev fritstillet eller solgt billigt tilbage til Europa, som derefter har fået succes igen. Vinicius og Maurides er de to mest tiltalende, så vidt jeg kan se.
    Jeg kryber til korset - var ikke klar over, at han kun har været der i et halvt år, det gør naturligvis at det er ret usandsynligt. Skulle det ske, at vi ikke køber en ny angriber i dette vindue, så mener jeg dog stadig at vi skal holde øje med ham - fortsætter han samme imponerende stil, så er han i mine øjne en oplagt afløser for Damen til næste sommer. Og man kunne passende allerede hente ham til vinter.

    Ift. Strandberg, er der så ikke en der kan gøre mig lidt klogere på muligheden for køb af spillere der er midt i et lejeophold? Det virker i mine øjne ikke videre logisk, at det skulle kunne lade sig gøre. I så fald, er det vel med en klækkelig kompensation til den klbu der har lejet ham?

    Men såfremt det er en mulighed, så er Carlos Strandberg i mine øjne lige så attraktiv som Ohi - hvis ikke mere.

  20. #1740
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Carlos Strandberg kunne helt sikkert være en mulighed, potentialet er der bestemt, og han er absolut et bæst. Det der taler til for, er at han er forholdsvis godt kørende, og har scoret 8 mål i 18 kampe for et Örebro-hold, som hører til i den nedre del af Allsvenskan. Så vi får en spiller, som er i form, og potentielt kan gøre en forskel. Men hans historik med fejlslagne ophold i flere storklubber til imod. Samtidig ved jeg heller ikke hvordan det fungerer, med spillere der er udlejede - de kan vel ikke købes, så længe de er i et lejeophold?

    En anden mulighed kunne være Moldes topscorer Ohi Omoijuanfo. Fysisk minder han meget om Damen, han er en god opspilsposition i samme stil som Damen, og så er han samtidig en hel del hurtigere. Derudover scorer han også sin andel af mål. Han kunne samtidig være en mand for fremtiden de næste par år, da vi må antage af Damen kun holder til næste sommer. Det begynder først at se aktuelt og sandsynligt ud, hvis vi kvalificerer os til EL og Molde ikke gør - så kan de godt undvære ham, og går glip af en god pose penge for EL-deltagelse, mens det præcist omvendte scenarie er tilfælde for os: Flere penge i kassen, men brug for en angriber mere. Spørgsmålet er så bare, om de er villige til at sælge deres bedste spiller, når de ligger nr. 1 - det vil muligvis være mesterskabet der bliver solgt med ham, og der er derfor ingen tvivl om, at han ikke bliver billig, men jeg tror godt vi kan lande ham for et sted mellem 2 og 2,5 mio. euro. Det er en acceptabel og fair pris, med tanke på, at uanset hvilken angriber vi måtte købe, så ved de at vi er i en situation, hvor vi er presset til at købe en angriber i slutningen af vinduet, så de vil kunne presse os på prisen.
    Jeg må så også indrømme, at jeg slet ikke havde tænkt på, at der jo selvfølgelig skal findes en løsning på hans udlån. Jeg gik nok bare ud fra, at der i aftalen mellem de to klubber er en sum, som skal betales, hvis man vil kalde spilleren tilbage før tid.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •