Viser resultater 1 til 15 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1190
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i din skepsis mht holdets niveau og muligheder i Europa. Men min pointe var bare, at jeg har svært ved at se, hvad vi kunne have gjort anderledes. Tanken var formentlig, at kun Ankersen skulle væk defensivt, men man har fået tilbud på Vavro og Joronen som man ikke kunne sige nej til. Det er hvad der sker, og de er erstattet på bedst mulig måde.

    Jeg er spændt på, hvad der er tilbage i kassen til indkøb. Nu skal venstre back pludselig fikses, hvilket ikke var med i planerne. Endvidere siger Ståle vist, at budget til indkøb er uafhængige af salg og Europa, så der er næppe meget tilbage til en offensiv profil. Jeg krydser dog fingre for, at man stadig kan og vil hente en. Thomsens skuldersituation er også noget bekymrende.
    Den enkle og lidt friske tilgang er jo, at der er altid et alternativ. Min fornemmelse siger mig, at transfer vinduet ikke er forløbet helt, som vi havde håbet.

    I forlængelse af årets sidste kamp udtalte Ståle i et Viasat interview om forventninger til det kommende transfervindue.

    1. Forsøge at holde sammen på den nuværende trup
    2. Hente en centralmidt til start 11'eren
    3. Styrke bredden med to spillere

    De to første er mislykkedes og jeg gætter på, at Jens Stage ikke var førstevalg. Dels har han et stykke vej frem til start 11'eren og dels kunne aftalen have været lukket tidligere hvis han havde været prioriteret.

    Mht. det sidste punkt, så kan vi sidde i den situation, at budgettet er ved at være brugt på en defensiv transferstrategi, hvor vi mest af alt har forsøgt at 'parere slagene'. Det begrænser mulighederne for at styrke bredden.

    Samme dag mener jeg, at Bo Rygaard udtalte 'vi skal spille med de bedste i verden', det tillader jeg mig at oversætte til at vi skal i CL. Som vinduet er forløbet hidtil er vi samlet set ikke kommet tættere på at kunne opnå dette mål.

    Skal jeg alt i alt se en sammenhæng mellem de udtalelser sæsonen sluttede med og vinduet 'so far', så tvivler jeg på, at man selv synes, at det er forløbet helt efter planen.

    Og en generel bemærkning; min skepsis går ikke på vores salg, men på vores indkøb; og ikke nødvendigvis det enkelte indkøb, men summen og måske lidt prisen.

    Jeg tror aldrig, at jeg lærer at forstå de økonomiske sammenhænge i fodbold. 18 mio. for Stage; samt 7 mio. ekstra, hvis vi kommer i CL og vinder DM. Jeg synes nok 18 mio. i sig selv er lidt på den friske side, men hvis vi kommer i CL og vinder DM, så kan der være flere enkeltspillere, som har spillet en betydelig rolle, men det mest sandsynlige er, at Stage ikke er en af dem og alligevel vil vi honorere sådan nogle klubpræstationer med en check til Århus. Lad os håbe pengene ender som tilskud til et nyt stadion.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 12.07.19 kl. 13:50
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 8 users browsing this thread. (0 members and 8 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •