Side 58 af 144 FørsteFørste ... 8485556575859606168108 ... SidsteSidste
Viser resultater 856 til 870 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #856
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det lyder næsten som en 'done deal'. Det virker umiddelbart som en forringelse af målmandsposten. Selvom Jesse havde sine svagheder og spillede sine absolut to bedste kampe i starten af sæsonen (Atalanta), så spillede han sig gevaldigt op i løbet af sæsonen og to af hans største svagheder, flade skud omkring fødderne og indgreb/timing i 1:1 situationer, blev mere end hæderlige som sæsonen gik, selv spillet med fødderne fik et lille løft. Umiddelbart vurderede jeg, at Grytebust skulle være anden målmand.

    Jeg mener Grytebust har nogle rimelig tydelige svagheder i spillet med fødderne, i luften på standard-situationer og så er han generelt teknisk meget middelmådig. Han er 29 år - 30 lige om lidt. Hvor meget mere kan man udvikle en målmand i den alder? Han er en outstanding shotstopper og kompenserer for manglende teknik med nogle uortodokse redninger, som skaber opmærksomhed. Men i modsætning til Jesse så virker han som en målmand, der lever lidt af sine highlights i en mindre klub, mens Jesse har fundet et godt niveau og er inde i en god udvikling, hvor han præsterer i kraft af at være en mere helstøbt målmand.

    Kalle Johnson og Grytebust ... der er langt fra Jesper/Wiland, Wiland/Steph, Robin/Steph til Grytebust/Kalle ... alt i alt besynderligt at skifte på målmandsposten, hvis både Anker og Vavro også skifter. Og så til en ringere duo en vi har haft de seneste år.
    Hvis jeg ikke husker helt forkert, så vandt Kalle Johnson det gyldne bur i sin tid hos Randers. Siden har han stået over 100 kampe i den bedste franske liga og fået en solid mængde landsholdserfaring. Han er i sin bedste alder for en målmand, har performet i en stor europæisk liga og kender til presset og opmærksomheden ved at være i en stor klub og på et landshold.

    Michael Grytebust er blevet kåret til Superligaens målmand de seneste to år i streg og står også på det norske landshold.

    Jeg er positiv ift. den post og frygter mere andre steder på banen samt især bredden på holdet.


  2. #857
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det lyder næsten som en 'done deal'. Det virker umiddelbart som en forringelse af målmandsposten. Selvom Jesse havde sine svagheder og spillede sine absolut to bedste kampe i starten af sæsonen (Atalanta), så spillede han sig gevaldigt op i løbet af sæsonen og to af hans største svagheder, flade skud omkring fødderne og indgreb/timing i 1:1 situationer, blev mere end hæderlige som sæsonen gik, selv spillet med fødderne fik et lille løft. Umiddelbart vurderede jeg, at Grytebust skulle være anden målmand.

    Jeg mener Grytebust har nogle rimelig tydelige svagheder i spillet med fødderne, i luften på standard-situationer og så er han generelt teknisk meget middelmådig. Han er 29 år - 30 lige om lidt. Hvor meget mere kan man udvikle en målmand i den alder? Han er en outstanding shotstopper og kompenserer for manglende teknik med nogle uortodokse redninger, som skaber opmærksomhed. Men i modsætning til Jesse så virker han som en målmand, der lever lidt af sine highlights i en mindre klub, mens Jesse har fundet et godt niveau og er inde i en god udvikling, hvor han præsterer i kraft af at være en mere helstøbt målmand.

    Kalle Johnson og Grytebust ... der er langt fra Jesper/Wiland, Wiland/Steph, Robin/Steph til Grytebust/Kalle ... alt i alt besynderligt at skifte på målmandsposten, hvis både Anker og Vavro også skifter. Og så til en ringere duo en vi har haft de seneste år.
    Jeg er enig.

    Jeg synes faktisk at Joronen har udviklet sig meget i denne sæson og er blevet en ganske habil og komplet keeper, måske uden helt at være en top klassekeeper. 30-35 millioner er selvfølgelig en rigtig god pris. I min bog giver det meget mening at sælge ham hvis vi henter noget på mindst samme niveau og med den pose penge vi får bør det bestemt være muligt. Jeg havde et håb om at man havde investeret en stor del af de penge i en ny dygtig første keeper/talentfuld udfordrer f.eks. Kamil Grabara. Istedet bliver det en 29 årig svensk keeper som umiddelbart ikke er bedre end Grytebust. Det er super ærgerligt da jeg synes man her har en rigtig god mulighed for at opgraderer keeper positionen, men istedet vælger at degraderer en smule...

  3. #858
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Måske vi skulle tage en debat om hvad der er realistisk for en klub på vores niveau....Hvis vi kan stille med to landsholdsmålmand fra Sverige og Norges trupper. Den ene har vundet det gyldne bur og stået fantastisk for OB og den anden over 100 kampe i bedste franske liga så er jeg da helt tryg...Synes mere end det virker fuldstændig urealistisk....


  4. #859
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det lyder næsten som en 'done deal'. Det virker umiddelbart som en forringelse af målmandsposten. Selvom Jesse havde sine svagheder og spillede sine absolut to bedste kampe i starten af sæsonen (Atalanta), så spillede han sig gevaldigt op i løbet af sæsonen og to af hans største svagheder, flade skud omkring fødderne og indgreb/timing i 1:1 situationer, blev mere end hæderlige som sæsonen gik, selv spillet med fødderne fik et lille løft. Umiddelbart vurderede jeg, at Grytebust skulle være anden målmand.

    Jeg mener Grytebust har nogle rimelig tydelige svagheder i spillet med fødderne, i luften på standard-situationer og så er han generelt teknisk meget middelmådig. Han er 29 år - 30 lige om lidt. Hvor meget mere kan man udvikle en målmand i den alder? Han er en outstanding shotstopper og kompenserer for manglende teknik med nogle uortodokse redninger, som skaber opmærksomhed. Men i modsætning til Jesse så virker han som en målmand, der lever lidt af sine highlights i en mindre klub, mens Jesse har fundet et godt niveau og er inde i en god udvikling, hvor han præsterer i kraft af at være en mere helstøbt målmand.

    Kalle Johnson og Grytebust ... der er langt fra Jesper/Wiland, Wiland/Steph, Robin/Steph til Grytebust/Kalle ... alt i alt besynderligt at skifte på målmandsposten, hvis både Anker og Vavro også skifter. Og så til en ringere duo en vi har haft de seneste år.
    Well, der er jeg ganske uenig. Det, jeg kan være mest ærgerlig og bekymret over, er manglende kontinuitet også på den post.

    Når det er sagt, og vi skal sammensætte et nyt keeperteam fra start, synes jeg, at Sten Grytebust og Kalle Johnsson er et voldsomt stærkt makkerpar. To faste keepere i landsholdstruppen hos Norge og Sverige. Den formentlig overall bedste målmand i Superligaen de sidste to-tre sæsoner. Og en af de bedste målmænd, hvis ikke den bedste, tilbage i Superligaen for en lille håndfuld år siden.

    Og så forstår jeg ikke, at man synes, det virker som en markant ringere duo end tidligere keeper-duoer. Jo, fordi man ser i bakspejlet. Men både hvad angår Wiland, Jesper Christiansen, Stephan Andersen og Robin Olsen gjaldt følgende, da de kom til klubben:

    1) Inde omkring et skandinavisk landshold
    2) Skulle enten tage et skridt op til FCK eller komme tilbage efter mislykket udlandsophold
    3) I de sene 20'ere aldersmæssigt, dvs. begrænset udviklings- og salgspotentiale, men fik deres måske bedste fodboldår i FC København-tiden

    Altså fuldstændig præcis samme forudsætninger som Grytebust og Johnsson. Samtidig er det to forskellige keepertyper, der fra starten kommer til at presse hinanden i kampen om spilletid. Det synes jeg virker utrolig lovende.


  5. #860
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Kalle Johnson og Grytebust ... der er langt fra Jesper/Wiland, Wiland/Steph, Robin/Steph til Grytebust/Kalle ... alt i alt besynderligt at skifte på målmandsposten, hvis både Anker og Vavro også skifter. Og så til en ringere duo en vi har haft de seneste år.
    Hvis de 30+ holder skal man som jeg ser det sælge, det er en rigtig flot transfer, markedet, talentet og situationen (Grytebust) taget i betragtning. Personligt så jeg også hellere Grabara grundet udviklings og salgs potentiale men jeg ved ikke om han er interesseret og/eller om Liverpool er, indenfor en økonomisk ramme der giver mening. Mht Kalle er jeg ikke i tvivl om at han dygtig nok til at kæmpe med/presse Grytebust. Jeg er fortrøstningsfuld.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #861
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Derudover skal det med til historien, at Grytebust med kontraktudløb og en bænket Johnsson med blot et år tilbage af kontrakten (og sikkert også en nedrykningsklausul) er en virkelig billig målmandsduo. Det betyder jo så, at man kan bruge pengene andetsteds på banen. Det vil jeg meget hellere have end en marginalt bedre målmandsduo, der så til gengæld koster kassen.


  8. #862
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det lader også til, at rigtigt mange allerede har glemt, hvor undervældende Robin Olsen spillede i sin sidste tid i FCK. Han blev solgt på, hvad der viste sig at være en overpræstation under VM, og hvis man går et år tilbage til transfertråden sidste sommer, kan man minde sig selv om, hvor surrealistisk Romas interesse og prisen på ham virkede på de fleste herinde.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  9. #863
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Er der reelt nogen der har hørt/læst andet en "København"? Kalle Johnsson virker som et oplagt mål for wanna be-storkøbenhavnerne ude fra ringvejen. Så kan de få skudt Swaberen afsted mens interessen er der.

    Det vil langt fra være første gang at vstgn fejlagtigt bliver omtalt som København..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  10. #864
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Er der reelt nogen der har hørt/læst andet en "København"? Kalle Johnsson virker som et oplagt mål for wanna be-storkøbenhavnerne ude fra ringvejen. Så kan de få skudt Swaberen afsted mens interessen er der.

    Det vil langt fra være første gang at vstgn fejlagtigt bliver omtalt som København..
    Ståle bekræfter Brescia interessen i Joronen og at man har henvendt sig på Johnsson. Bolden skulle være hos Brescia nu. Lidt usædvanligt at man er så åben om transfers...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...se-i-johnsson/

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #865
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Er der reelt nogen der har hørt/læst andet en "København"? Kalle Johnsson virker som et oplagt mål for wanna be-storkøbenhavnerne ude fra ringvejen. Så kan de få skudt Swaberen afsted mens interessen er der.

    Det vil langt fra være første gang at vstgn fejlagtigt bliver omtalt som København..
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...se-i-johnsson/
    Sidst redigeret af Thorup : 25.06.19 kl. 11:26 Årsag: Lidt for langsom

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #866
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Ståle bekræfter Brescia interessen i Joronen og at man har henvendt sig på Johnsson. Bolden skulle være hos Brescia nu. Lidt usædvanligt at man er så åben om transfers...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...se-i-johnsson/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-siden-fredag

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #867
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Uden at det er en garanti for noget, er det da i hvert fald dejligt, at han går efter at få handlerne på plads før træningslejren. Det kunne være rigtigt fedt at få så mange af markspiller-nyindkøbene med der også. *dream mode off*
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #868
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ikke-aktuel

    Interessant update fra manageren. Bl.a. forventes ny midtbanespiller om 1-3 uger.

  19. #869
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ikke-aktuel

    Interessant update fra manageren. Bl.a. forventes ny midtbanespiller om 1-3 uger.
    Holder stadig fast i, at Ståle ikke har styrket bredden, hvis han udelukkende henter en CM. Kvist stopper og Mudrazia er langtidsskadet.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #870
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Well, der er jeg ganske uenig. Det, jeg kan være mest ærgerlig og bekymret over, er manglende kontinuitet også på den post.

    Når det er sagt, og vi skal sammensætte et nyt keeperteam fra start, synes jeg, at Sten Grytebust og Kalle Johnsson er et voldsomt stærkt makkerpar. To faste keepere i landsholdstruppen hos Norge og Sverige. Den formentlig overall bedste målmand i Superligaen de sidste to-tre sæsoner. Og en af de bedste målmænd, hvis ikke den bedste, tilbage i Superligaen for en lille håndfuld år siden.

    Og så forstår jeg ikke, at man synes, det virker som en markant ringere duo end tidligere keeper-duoer. Jo, fordi man ser i bakspejlet. Men både hvad angår Wiland, Jesper Christiansen, Stephan Andersen og Robin Olsen gjaldt følgende, da de kom til klubben:

    1) Inde omkring et skandinavisk landshold
    2) Skulle enten tage et skridt op til FCK eller komme tilbage efter mislykket udlandsophold
    3) I de sene 20'ere aldersmæssigt, dvs. begrænset udviklings- og salgspotentiale, men fik deres måske bedste fodboldår i FC København-tiden

    Altså fuldstændig præcis samme forudsætninger som Grytebust og Johnsson. Samtidig er det to forskellige keepertyper, der fra starten kommer til at presse hinanden i kampen om spilletid. Det synes jeg virker utrolig lovende.
    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hvis jeg ikke husker helt forkert, så vandt Kalle Johnson det gyldne bur i sin tid hos Randers. Siden har han stået over 100 kampe i den bedste franske liga og fået en solid mængde landsholdserfaring. Han er i sin bedste alder for en målmand, har performet i en stor europæisk liga og kender til presset og opmærksomheden ved at være i en stor klub og på et landshold.

    Michael Grytebust er blevet kåret til Superligaens målmand de seneste to år i streg og står også på det norske landshold.

    Jeg er positiv ift. den post og frygter mere andre steder på banen samt især bredden på holdet.
    Vi tolker nok stats forskelligt ... Kalle 7 landskampe på 7 år, målmand i en notorisk bundklub, der ender med at rykke ned ... Grytebust få landskampe heraf de fleste optrædender i venskabskampe ...

    Det Gyldne Bur er en populær presse-ting og i bedste fald en indikation på, at en målmand under de rigtige omstændigheder har haft en bemærkelsesværdig sæson. I den overståede sæson, mener jeg, at Jesse var en klart bedre målmand en Grytebust, men OB spiller deres årtis sæson, uden stjernespillere og bliver nummer 5 - der er det let at shine. Jesse spiller på et FCK hold, der ender med at skille superligaen ad, med masser af profiler, der stråler ... og man vælger Grytebust. Sæsonen før var Robin med afstand bedre end Grytebust. En af VM's bedste målmænd solgt til Roma for samlet ca. 80 mio. Og så vælger man alligevel Grytebust til det Gyldne Bur. Pressekåringer er ikke nødvendigvis lig med kvalitet. Rundens hold mm ...

    Men vi ser stats forskelligt ... når det er sagt, så er rygtet måske også mere min skuffelse over, at det bliver stadig sværere at komme i CL og der skal kvalitetspillere til for at klare cuttet, og vi har meldt ud, at vi henter fra en højere hylde end tidligere, og så spørger Ståle på en nedrykker målmand fra Ligue 1 ... så er det i hvert fald en indikation af hvor den høje hylde sidder i FCK's forståelse.

    Trappatoni er en af mine favoritter og hans citat om, at Gode angribere vinder kampe, men gode forsvarspillere vinder mesterskaber har vist sin rigtighed så ofte. Eller med Pionteks ord (om '86 holdet), hvis vi havde haft Schmeichel var vi blevet verdensmestre.
    Goldbæks Højrefod

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •