Side 109 af 144 FørsteFørste ... 95999106107108109110111112119 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,621 til 1,635 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1621
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Du kan tro jeg fik fuldt med i Holses ophold i Esbjerg, hvor det ganske rigtigt blev til en masse spilletid og et par kasser, men jeg var på ingen måde imponeret over hans spillemæssige præstationer.. Til sammenligning er både Saba og Sabbi langt mere dominerende og kampafgørende for deres klubber... Holse har da noget potentiale qua sin teknik og gode venstrepote, men det er meget hæmmende at han er så langsom som han er.. Men det kan da være han kan lave en Delaney og blive en stor superligaprofil hvis Ståle viser ham den fornødne tillid i de næste 2-3 sæsoner.. Jeg så dog gerne at han fik de minutter der skal til for at han kan udvikle sig et andet sted end her...

    Og nej, jeg er bestemt ikke enig i at de alle går direkte i startopstillingen alle andre steder end fcm og bif.. Både OB, FCN og AGF har bedre venstre backs end Pierre, mens jeg dårligt kan komme på en superligaangriber jeg mindre ville have end Pieros.. Holse spiller heller ikke fast i hverken GF, FCN, OB eller AAB..
    Hvis vi bedømmer spillerne på det niveau de viser lige pt og som de har spillet her i sæsonstarten, så kan jeg ikke se at Højer skulle være bedre end Bengtsson. Faktisk synes jeg Bengtsson har overrasket positivt og selvom jeg klart foretrækker Oviedo (eller Boilesen) over ham, så er jeg blevet mere rolig ved tanken om at have ham som backup.

    Pieros har måske ikke spillet godt for os i et lang stykke tid, men han kæmpede med skader i en stor del af sidste sæson og har ligeledes været uheldig i opstarten til denne sæson, så det er meget svært at sige hvor højt hans topniveau egentlig er. Men hvis vi fraregner FCM og BIF, hvilken angriber fra superligaen vil du så mene ville være en bedre backupangriber for os end Pieros, når nu du ikke mener han er god nok til stort set alle andre SL hold?

    Mht Holse, så kan det godt være at han nu og her ikke helt er på niveau med Sabbi eller Saba, men jeg vil nu ikke mene han er langt fra. Jeg kan ikke forestille mig mange klubber i den danske liga der fx ville foretrække Saba fremfor Holse, da Holse er meget yngre og har et meget større udviklings- og videresalgspotentiale. De klubber der i øjeblikket er ude efter Sabbi og Saba har ikke råd til Holse...

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1622
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Pieros har måske ikke spillet godt for os i et lang stykke tid, men han kæmpede med skader i en stor del af sidste sæson og har ligeledes været uheldig i opstarten til denne sæson, så det er meget svært at sige hvor højt hans topniveau egentlig er.
    Hvad får dig til at tro, at vi ikke så hans topniveau i hans første sæson? Der spillede han 33 ligakampe og var den FCK-spiller med fjerdeflest spilleminutter, så der kan man næppe argumentere for, at han var uheldig med skader eller ikke fik rigeligt med kontinuerlig spilletid. Selv om 14 sæsonmål da er okay, er det bemærkelsesværdigt, at så mange alligevel ikke tænker tilbage på den sæson med positive Sotiriou-briller. For mit vedkommende handler det om, at han mangler spidskompetencer - i hvert fald spidskompetencer, et hold som FCK kan bruge til voldsomt meget. At kunne løbe solen sort er bare ikke nok som topangriber.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #1623
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Zanka har endnu ikke skrevet under med nogen vel? Kan det tænkes der afventes Røde Stjerne kampene?

    Kom nu hjem Zanka forhelvede =(

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #1624
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Inden vi fuldstændig hagler Pieros ned, kunne det være en ide at lige foretage en mere nøgtern sammenligning af hans gode sæson med eksempelvis N'Doyes seneste. Vi tager udgangspunkt i antallet af mål mod FCM og BØF.
    I sidste sæson scorede N'Doye 4 mål mod de to modstandere på 8 kampe ud af de 15 mål, vi scorede mod dem. I 17/18 scorede Pieros 3 mål på 7 kampe ud af de 9 mål, vi scorede mod dem.

    På den baggrund er forskellen ikke så stor igen. Hvis man også kigger på antal mål i sidste års gruppespil, er Pieros foran N'Doye med 2 mål fra cyprioten vs. 0 fra senegaleseren, trods færre minutter til førstnævnte. Er det ensbetydende med at Pieros er en bedre angriber internationalt end N'Doye? Nej.

    Pieros er ikke en link-up spiller på samme måde som N'Doye eller Wind, og han deltager ikke i det opbyggende spil på samme måde som de to. Det, og så at han på det seneste har skullet bruge mange chancer til at få scoret sine mål, har gjort at han ikke har lige så lang snor som de andre angribere.

    Jeg argumenterer ikke at Pieros er en angriber på samme niveau som N'Doye og Wind. Men som reserve har han sine kvaliteter, man ikke bør se bort fra. Jeg er dog også enig i at manden skal til at finde noget af den skarphed igen, som han havde i første sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #1625
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Zanka har endnu ikke skrevet under med nogen vel? Kan det tænkes der afventes Røde Stjerne kampene?
    Zanka er ALT for dyr til os i øjeblikket. Bjellands tunge løn gør, at vi ikke kan tillade os at se bort fra ham lige foreløbigt, så længe han kan spille. Man kan tidligst begynde at kigge for alvor efter et alternativ til start-11'eren på den position om et års tid.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. #1626
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad får dig til at tro, at vi ikke så hans topniveau i hans første sæson? Der spillede han 33 ligakampe og var den FCK-spiller med fjerdeflest spilleminutter, så der kan man næppe argumentere for, at han var uheldig med skader eller ikke fik rigeligt med kontinuerlig spilletid. Selv om 14 sæsonmål da er okay, er det bemærkelsesværdigt, at så mange alligevel ikke tænker tilbage på den sæson med positive Sotiriou-briller. For mit vedkommende handler det om, at han mangler spidskompetencer - i hvert fald spidskompetencer, et hold som FCK kan bruge til voldsomt meget. At kunne løbe solen sort er bare ikke nok som topangriber.
    Pieros havde faktisk en rigtig flot start sammenlignet med mange andre angribere i fck. Oftest tager det jo lige en halv til en hel sæson før man rigtig ser topniveauet hos de spillere vi plejer at købe, og jeg kunne godt forestille mig, at han havde fundet et endnu højere niveau, hvis han havde været heldigere med fysikken i sin anden sæson.

    Men det er jo kun gisninger, jeg synes bare folk generelt er lidt dårlige til at tage forskellige væsentlige faktorer med i overvejelserne når de afskriver en spiller. Bare fordi man spiller er man ikke nødvendigvis helt fit eller i god form og det kan tage lang tid at finde rytmen. Folk som Pieros, Pierre, Papa og Thomsen er i mine øjne solide spillere at sætte ind, men der er ingen tvivl om at de ville være bedre med kontinuerlig spilletid og længere snor fra træneren, men det er der bare ikke er plads til i fck. Derfor er det også svært at sammenligne vores reservespillere med andre superliga spillere der spiller hver uge, for vi har ikke nogen ide om hvordan de ville klare sig i samme konkurrencesituation som vores spillere. En spiller som Saba er fx selvskrevet til holdet i Randers, men ville måske kun få indhop ved os og er han så stadig så suveræn, når han kun sammenlagt spiller én hel kamp på en måned?
    Sidst redigeret af kongkurs : 06.08.19 kl. 15:41

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1627
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    En spiller som Saba er fx selvskrevet til holdet i Randers, men ville måske kun få indhop ved os og er han så stadig så suveræn, når han kun sammenlagt spiller én hel kamp på en måned?
    Og i tilfældet Saba: Hvordan reagerer han på at gå fra at spille i relativt ligegyldige Randers til at præstere under pres i København, kan han gøre de samme ting, når modstanderne pludselig pakker sig foran mål, og pladsen at spille på er begrænset, er han disciplineret nok til vores spillesystem osv.? Det er nemt nok at pege på alle mulige spillere fra midterhold i Superligaen, men jeg er helt enig med dig i, at det af og til også er lidt for letkøbt.
    Mvh.
    Dane

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1628
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Zanka er ALT for dyr til os i øjeblikket. Bjellands tunge løn gør, at vi ikke kan tillade os at se bort fra ham lige foreløbigt, så længe han kan spille. Man kan tidligst begynde at kigge for alvor efter et alternativ til start-11'eren på den position om et års tid.
    Jeg er misundelig over dem, der har den indsigt at Zanka er for dyr, hvis vi kommer i CL.
    Jeg kunne i mit optimistiske hoved stadig forestille mig en lejeaftale, så længe han ikke har skrevet under på en ny aftale.
    Zankas ambitioner rækker langt ud over FCK, men transfervinduet lukker snart i mange af de store ligaer, og det kan være vores chance.
    Oviedo var jo heller ikke en mulighed.-)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #1629
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Pieros havde faktisk en rigtig flot start sammenlignet med mange andre angribere i fck. Oftest tager det jo lige en halv til en hel sæson før man rigtig ser topniveauet hos de spillere vi plejer at købe, og jeg kunne godt forestille sig, at han havde fundet et endnu højere niveau, hvis han havde været heldigere med fysikken i sin anden sæson.
    Ja det har Ståle jo faktisk nævnt flere gange mht Pieros. Imens Wind fik al den tid i verden som han skulle bruge for at komme sig ovenpå sin skade, så blev Pieros hastet igennem sin og blev aldrig ordentlig fysisk opbygget. Det kan man sikkert godt argumentere for har haft en ret stor indvirkning på en tynd 2. sæson.
    I år burde han jo så nok være klar fysisk, men han har ikke fået mange chancer. I Wales scorer han og trækker et straffe - hjemme mod New Saints er han dygtig til at komme til chancer men brænder desværre det hele forøvrigt efter nærmest at have brækket benet en uge inden :-)

    Jeg kan sagtens forstå folk frustationer med Pieros, når han ikke scorer. For han er ikke så dygtig til spillet ude på banen. Men jeg har stadig et naivt håb om, at han får noget selvtillid og får puttet en masse bolde ind i nettet. Men det kræver måske (som du skriver) mere kontinuerlig spilletid, og det er ret svært når Wind og nDoye brænder banen af pt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1630
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Hvis vi bedømmer spillerne på det niveau de viser lige pt og som de har spillet her i sæsonstarten, så kan jeg ikke se at Højer skulle være bedre end Bengtsson. Faktisk synes jeg Bengtsson har overrasket positivt og selvom jeg klart foretrækker Oviedo (eller Boilesen) over ham, så er jeg blevet mere rolig ved tanken om at have ham som backup.

    Pieros har måske ikke spillet godt for os i et lang stykke tid, men han kæmpede med skader i en stor del af sidste sæson og har ligeledes været uheldig i opstarten til denne sæson, så det er meget svært at sige hvor højt hans topniveau egentlig er. Men hvis vi fraregner FCM og BIF, hvilken angriber fra superligaen vil du så mene ville være en bedre backupangriber for os end Pieros, når nu du ikke mener han er god nok til stort set alle andre SL hold?

    Mht Holse, så kan det godt være at han nu og her ikke helt er på niveau med Sabbi eller Saba, men jeg vil nu ikke mene han er langt fra. Jeg kan ikke forestille mig mange klubber i den danske liga der fx ville foretrække Saba fremfor Holse, da Holse er meget yngre og har et meget større udviklings- og videresalgspotentiale. De klubber der i øjeblikket er ude efter Sabbi og Saba har ikke råd til Holse...
    Ok det er måske sat på spidsen at samtlige superligaklubber skulle have en angriber som er bedre end Pieros, men der er heller ikke bare én af disse (fcm undtaget) som kommer bare i nærheden af Pieros’ pris.. I OB løber dog to spillere rundt (Svendsen og Jebali) som i det mindste har nogle tydelige kvaliteter.. Patrik Mortensen i AGF banker i det mindste boldene i kassen, selvom han også er ualmindelig sløj og selvfølgelig heller ikke har klasse til at være 3. angriber her.. Adrian Petre i Esbjerg har noget potentiale, men brænder pt lige så meget som Pieros, er dog langt billigere og kan udvikle sig.. I nordsjælland kan jeg pege på hele fronttrioen, og endda også et par reserver, som både har mere kvalitet og potentiale end Pieros. De er selvfølgelig helt andre typer, men alle med tydelige spidskompetencer.. Van Weert i Aab er på niveau med Pieros, men langt billigere..

  19. #1631
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Lidt positiv feed midt i ovenstående debat:

    Om Pep Biel af lokal journalist i Zaragoza: »Han er nok med længder den mest talentfulde spiller i Segunda Division.«

    https://www.bt.dk/superligaen/fcks-transfer-kup-snoed-spanske-klubber-for-dyr-profil

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1632
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ok det er måske sat på spidsen at samtlige superligaklubber skulle have en angriber som er bedre end Pieros, men der er heller ikke bare én af disse (fcm undtaget) som kommer bare i nærheden af Pieros’ pris.. I OB løber dog to spillere rundt (Svendsen og Jebali) som i det mindste har nogle tydelige kvaliteter.. Patrik Mortensen i AGF banker i det mindste boldene i kassen, selvom han også er ualmindelig sløj og selvfølgelig heller ikke har klasse til at være 3. angriber her.. Adrian Petre i Esbjerg har noget potentiale, men brænder pt lige så meget som Pieros, er dog langt billigere og kan udvikle sig.. I nordsjælland kan jeg pege på hele fronttrioen, og endda også et par reserver, som både har mere kvalitet og potentiale end Pieros. De er selvfølgelig helt andre typer, men alle med tydelige spidskompetencer.. Van Weert i Aab er på niveau med Pieros, men langt billigere..
    Nu blev Pieros jo heller ikke købt på baggrund af meritterne den sidste sæson i FCK, men for meritterne på Cypern, hvor han var rigtig god både i den lokale liga og internationalt for landshold og klub (Zanka er vel stadig rundtosset efter Pieros' scoring mod os). Vi købte stjernen på et rimeligt Europæisk hold (på vores niveau), og han var tilmed rimelig ung. Det kan nok ikke gøres meget billigere.
    Han har nogle åbenlyse mangler (som link-up og pt. i afslutningerne), men han har også nogle rigtig gode kvaliteter (prespil, komme frem til chancer osv). I første sæson scorede han pænt med mål endda på det dårligste FCK-hold i mands minde, sidste sæson var han plaget af skader og manglende fysik deraf (det har Ståle flere gange nævnt) og nu har han spillet to kampe fra start, hvor han forøvrigt var vores klart farligste spiller i begge. Jeg er med på, at han kan være frygtelig frustrerende at se på, når han taber mange bolde og forøvrigt misser chancerne, men så dårlig som vi gør ham til herinde er han altså ikke. Jeg har skrevet det før, men det er min klare påstand (hvilket jeg næppe kan bevise), at Pieros ville score 15+ mål i superligaen pr sæson, hvis han fik tillid og en masse kampe fra start. Han har kvaliteterne, men pt. ikke selvtillid og troen på tingene. Spørgsmålet er selvfølgelig om FCK er stedet. hvor han kan få den selvtillid igen - lykkes det ikke, så må han desværre nok videre.

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #1633
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han har nogle åbenlyse mangler (som link-up og pt. i afslutningerne), men han har også nogle rigtig gode kvaliteter (prespil, komme frem til chancer osv). I første sæson scorede han pænt med mål endda på det dårligste FCK-hold i mands minde
    Det er en underlig argumentation i mine øjne. Han spillede 49(!) kampe i den sæson og var dermed en bærende spiller og dermed må han vel også være een af dem, man kan pege på først som årsag til, at det gik dårligt. Og at kalde 16 mål i 49 kampe for FCK for 'pænt' kræver vel også, at man strækker elastikken en lille smule. Det er i hvert fald ikke mere end det.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #1634
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er en underlig argumentation i mine øjne. Han spillede 49(!) kampe i den sæson og var dermed en bærende spiller og dermed må han vel også være een af dem, man kan pege på først som årsag til, at det gik dårligt. Og at kalde 16 mål i 49 kampe for FCK for 'pænt' kræver vel også, at man strækker elastikken en lille smule. Det er i hvert fald ikke mere end det.
    Enig. For at sætte Pieros' målfarlighed i den sæson lidt i perspektiv, så brugte han næsten lige så mange minutter per mål som Pavlovic gjorde (189 min/mål vs. 191 min/mål), og i modsætning til Pavlovic spillede Pieros som bekendt kontinuerligt fra start. Santander brugte i øvrigt over en halvleg mindre per mål i den sæson (141 min/mål). Pieros har aldrig brændt ligaen af - heller ikke da han var fast mand på holdet gennem en hel sæson.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #1635
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det største problem jeg har med Pieros er simpelthen hans tendens til at brænde helt oplagte chancer. Det er tydeligt han har nogle kvaliteter, som fx. sit arbejdsraseri, evnen til at komme frem til chancer og en god portion vilje. Man skal ikke undervurdere hvor mange chancer han faktisk kommer frem til, i min optik, men problemet er at få dem omsat. Det er så også bare det helt store problem med Pieros; man har ikke samme tro på at han putter den ind, som når Damen har en oplagt scoringsmulighed.

    Det er dog rent anekdotisk evidens, men jeg synes at have en fornemmelse af, at manden kunne brænde ligaen af, hvis han fik scoret på en større portion af de chancer han kommer frem til.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •