Side 144 af 144 FørsteFørste ... 4494134141142143144
Viser resultater 2,146 til 2,156 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #2146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Jo jo det er også fint nok... men evt kikke den vej når der kikkes på talenter... evt købe billigt og så prøve dem af..... det kunne jo være man kunne finde en spiller til de 4-5 mill frem for at betale kassen for at hende spillere i norge sverige eller i den danske liga... Vi mangler bare en masse power i mine øjne...især i angrebet.
    Om det så er spillernes holdning der skal ændres på ved jeg ikke... men de virker sku ikke særlig gearet nogle gange når de spiller kampe. Og med den løn de får så burde de sku løbe solen sort :-) jeg ved godt alt med måde og træthed osv..men FCK er lang fra hvor de var sidste år. spillet er blevet langsomt og lidt kedeligt... man overløber ikke modstanderne mere, og spillet kan være et plejehjem værdigt nogle gange. Det virker som en flok humørspillere, nogle gange. Kunne være fedt at få indpisket lidt gejst i truppen, især op til kampene.
    Og det er kun noget du kan få fra Afrika?

  2. #2147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Jo jo det er også fint nok... men evt kikke den vej når der kikkes på talenter... evt købe billigt og så prøve dem af..... det kunne jo være man kunne finde en spiller til de 4-5 mill frem for at betale kassen for at hende spillere i norge sverige eller i den danske liga... Vi mangler bare en masse power i mine øjne...især i angrebet.
    Om det så er spillernes holdning der skal ændres på ved jeg ikke... men de virker sku ikke særlig gearet nogle gange når de spiller kampe. Og med den løn de får så burde de sku løbe solen sort :-) jeg ved godt alt med måde og træthed osv..men FCK er lang fra hvor de var sidste år. spillet er blevet langsomt og lidt kedeligt... man overløber ikke modstanderne mere, og spillet kan være et plejehjem værdigt nogle gange. Det virker som en flok humørspillere, nogle gange. Kunne være fedt at få indpisket lidt gejst i truppen, især op til kampene.
    Det er ikke uden ulemper at satse på talenter, ligesom der bestemt ikke er nogle garantier for at de kan slå igennem. Vi har vel allerede sadlet en smule om og satser nu mere på yngre spillere, ligesom vi helst ikke lader kontrakterne løbe ud. At vi skulle satse mere på talenter, kan jeg ikke se vil gavne truppens kvalitet. Snarere tværtimod.
    Jeg tvivler også på, at spillernes lønninger er afgørende for deres motivation i de enkelte kampe. Hvis folk som os fik tilbudt x antal millioner om året, så var vi helt sikkert topmotiverede til hver kamp - i starten. Herefter ville vi nok hurtigere finde ud af, at det er nemmere at motivere sig til at spille mod Brøndby i en fyldt Parken end mod et knoldesparkerhold mandag aften. Det ville selv en lønforhøjelse næppe ændre på.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #2148
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    22

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Og det er kun noget du kan få fra Afrika?
    Sikke en stråmand. Han nævner ikke på noget tidspunkt at gejst og talent kun kan fåes i Afrika.
    Men, en udemærket pointe er at det er markant billigere at hente afrikanske talenter end spillere fra andre steder i verden. Sågar Sydamerika er dyrt. Klubber som vi gerne vil måle os med fra Schweiz og Belgien henter jævnligt spillere direkte fra klubber i Øst- og Vestafrika med stor succes. Dette er ikke ensbetydende med at vi skal fjerne fokus fra andre regioner, men jeg så gerne at vi brugte nogle færre penge på spillere for så derefter at bruge flere penge på scouting så vi kan få de rigtige spillere med den rigtige mentalitet.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #2149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Må man opfordre til, at I bruger den aktuelle transfertråd i stedet? Lige nu kører der to tråde simultant, hvilket er fjollet: http://sidelinien.dk/forums/showthre...e-Vinter-19-20
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #2150
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Sikke en stråmand. Han nævner ikke på noget tidspunkt at gejst og talent kun kan fåes i Afrika.
    Men, en udemærket pointe er at det er markant billigere at hente afrikanske talenter end spillere fra andre steder i verden. Sågar Sydamerika er dyrt. Klubber som vi gerne vil måle os med fra Schweiz og Belgien henter jævnligt spillere direkte fra klubber i Øst- og Vestafrika med stor succes. Dette er ikke ensbetydende med at vi skal fjerne fokus fra andre regioner, men jeg så gerne at vi brugte nogle færre penge på spillere for så derefter at bruge flere penge på scouting så vi kan få de rigtige spillere med den rigtige mentalitet.
    Nu brugte jeg lige lidt tid på at kigge på nogle af dem fra Belgien. Jeg kunne ikke finde nogle hvor de er hentet direkte fra Afrika, de fleste er nogle med mellem stop i andre klubber i Europa i et par år.

  9. #2151
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Nu nævnes der meget om at hente unge spillere fra afrika, men jeg tror det vil blive en yderst svær opgave at få noget brugbart ud af det. Der er meget langt fra Afrikansk til dansk fodbold...

    Det er vel kun FCN og FCM der har spillere der med success er kommet fra afrika direkte til Danmark - og det kun fordi de har opbygget akademier igennem en årrække hvor der trænes specifikt i deres system.

    Man kan også diskuterer hvor stort udbyttet har været for dem. FCM har vel efterhånden haft omkring 15 nigerianere igennem deres system og det er vel kun Onuachu og Onyeka der har niveauet til FCK. De andre har jo aldrig rigtig slået igennem (Hassan, Collins, Uzochukwu, Salami osv.). I FCN er det kun Mohammad Kudus der har niveauet til FCK ud af en del ghanesere de har hentet (og de smider mange penge i det). Det er ikke en voldsom stort success rate selvom at begge klubber har opbygget den afrikanske forbindelse igennem lang tid.

    Konklusionen er at de er svært at hente spillere direkte fra afrika til dansk fodbold, selv hvis man har akademier og har stor fokus på integrationen på fodboldholdet. Det er trods alt nemmere hvis man fx spiller i Frankrig eller Belgien. Hvis FCK skal have success med det, skal der nok satses meget på det igennem en årrække - er det så ikke bedre at smide krafterne i eget akademi?
    Sidst redigeret af pouljensen : 27.12.19 kl. 00:47

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #2152
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Jeg sidder og savner lidt at FCK også tænker lidt i de Afrikanske baner som FCM gør.... hente et eller 2 talenter op til ungsomsholdet og få prøvet dem lidt af og give dem en chance.... nogle hurtige og høje unge mænd der vil tage chancen. Kan slet ikke forstå
    at man ikke prøver sig frem der. Personligt syntes jeg FCM har gjort det kanont på det område, og der må da være en god sjat penge at tjene ved at hente spillerene op til klubber og forme dem lidt, ikke sikkert de når at komme på førsteholdet men så sælge dem og tjene lidt på den måde. Har jo set med en del af de spillere der bliver hentet til klubben ikke er gode nok eller falder i gennem og det er enda spillere som er pænt dyre. Jeg savner at FCK er mere farlige oppe foran målet... det er som om at spillet på banen knækker over fra midten til angrebet, så forgår spillet meget nede i hastighed og løber tit ud i sandet. Saver lidt vildskab oppe foran.

    Syntes spillet er blevet en del langsommer på det sidste, de små hold kan enda volde FCK en del problemer i kampene, vild skabet og gejsten er lidt væk til tider. Spillet er for nemt at læse.
    https://www.bt.dk/fodbold/fck-og-bro...-400-millioner
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  12. #2153
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Ja for fanden - hent nogle tilfældige afrikanere til kbh.. så noget program med en der hed Sunday som var på tale i GF..

    Hehe - tror nu vi gør klogere i at støvsuge det danske marked og bruge egne talenter suppleret med dyre indkøb...

    Er spændt på om de nyeste tager skriftet fuldt ud: Varela, Biel, Oviedo og Mudri - glæder mig til foråret!!

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #2154
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  15. #2155
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Det er den falske tråd ;-)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #2156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Ja, vi må skulle have en ind til kanten. Det kunne være Jón Dagur ÞORSTEINSSON, der sikkert kan hentes ikke alt for dyrt i Fulham, eller en mere eksotisk type fra U20-VM :)
    Jeg sagde det jo! :)
    HIC SUNT LEONES

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •