Side 9 af 144 FørsteFørste ... 67891011121959109 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Hvorfor skulle han vælge at skrive under på en lang (fem år) kontrakt, hvis er 35 mil værd allerede nu med en kontrakt, der snart udløber? Virker det ikke optimalt selv at cashe de 35 millioner?
    Wtf?! :-)

    Det er da FCK der får de 35 mio. Ikke ham. Hvis en udenlandsk klub skal betale FCK 35 mio, så tror jeg ikke de smider 35 mio i sign-on også :-)
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det jeg er måske mest spændt på (ud over om og evt. hvornår han skriver under) er, om Ståle bliver ved med at bruge ham i slutspillet, eller om spilletiden mest var for at få underskriften i hus.
    Det ville være dybt skuffende, hvis han ryger ned i hierarkiet igen efter en forlængelse. Man må gå ud fra, at han rykkes formelt op i førsteholdstruppen senest til sommer, hvis han forlænger, og jeg kan virkelig ikke se nogen grund til, hvorfor han ikke skulle være foran Sotiriou i køen til spilletid resten af sæsonen. Der sker mere, når Daramy er på banen, og Sotiriou må være på vej ud til sommer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Mit bud er, at Daramy får en løn, der er mange gange højere, end hvad en 17-årig nogensinde har fået i Superligaen. En løn der nok vil være på niveau med flere af profilerne i Brøndby. Det bygger jeg på to ting.

    Ståle har tidligere vist, at han ikke har noget mod at skyde unge spillere af sted. Er købstilbuddet højt, er det bedre at få pengene nu og her - end at vente og satse med risiko for, at spilleren ikke udvikler sig til det, man havde håbet. Man ved aldrig med unge spillere, og selvom potentialet er stort, kan skader, personlighed, tilfældigheder osv. ødelægge det hele. Og så får man pludselig ikke noget for spilleren. Så i og med at Ståle afviser et tilbud på 37 mio. kr. må han altså være fuldstændig overbevist om, at Daramy er en så sjælden diamant, at han kommer til at indbringe en endnu højere sum i fremtiden. Og den slags koster selvfølgelig, når der skal forhandles løn.

    Derudover har der været konkurrence fra andre (store) klubber. Måske noget der minder om en budkrig. Det trækker også lønnen op. Tilmed har vi ifølge journalisten Farzam Abolhosseini matchet de udenlandske klubbers bud - hvilket altså må betyde, at vi har været klar til at lægge, stort set hvad Daramy har krævet.

    På Twitter skriver Farzam også, at han ved, hvad Daramy får i løn - og at lønnen 'er vild'. Når han skriver det, er det fint at have i baghovedet, at Farzam Abolhosseini har sine oplysninger direkte fra Daramys agent, Hasan Cetinkaya. Prøv at søge på Hasan Cetinkaya og Farzam Abolhosseini - og man vil se, at sidstnævnte sjovt nok altid er utrolig velinformeret, når det kommer til Hasan Cetinkayas spillere. Det er nok også grunden til, at Farzam Abolhosseini ikke har skrevet lønnen; altså at han har lovet agenten det, fordi det utvivlsomt vil skabe noget misundelse og røre i andedammen, hvis det kom frem. Ellers ville en tabloid journalist absolut ikke have tilbageholdt en så vigtig information.

    Men alt i alt er det vildt signal at sende, at man er i stand til at holde på en så ombejlet og spændende spiller!

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg troede man skulle være 18 år for at skrive en 5 årig ? Under 18 max 3 år ?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det ville være dybt skuffende, hvis han ryger ned i hierarkiet igen efter en forlængelse. Man må gå ud fra, at han rykkes formelt op i førsteholdstruppen senest til sommer, hvis han forlænger, og jeg kan virkelig ikke se nogen grund til, hvorfor han ikke skulle være foran Sotiriou i køen til spilletid resten af sæsonen. Der sker mere, når Daramy er på banen, og Sotiriou må være på vej ud til sommer.
    Ja den holdning er der nok mange der deler. Jeg er som sagt bare spændt på, om Ståle deler den. Han er jo ikke ligefrem kendt for at please Sideliniens skribenter :-)

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Wtf?! :-)

    Det er da FCK der får de 35 mio. Ikke ham. Hvis en udenlandsk klub skal betale FCK 35 mio, så tror jeg ikke de smider 35 mio i sign-on også :-)
    Ja, det er jeg udmærket klar over. Hvad jeg derimod undrer mig over er, hvorfor D, hvis han ikke får fx 35 mil nu i sign on fee (/forlængelses fee) ikke blot undlader at forlænge og sælger "sig selv" næste sommer til min 35 mil.

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    En fugl i hånden Vivid :-) ....... osv.

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja den holdning er der nok mange der deler. Jeg er som sagt bare spændt på, om Ståle deler den. Han er jo ikke ligefrem kendt for at please Sideliniens skribenter :-)
    Nåeh, du plejer da at være rimeligt tilfreds med Ståles dispositioner. :-)

    Men jeg føler mig nu ret overbevist om, at Ståle kommer til at please mig i den her situation. Jeg tror godt, han kan se, at der er 100 gange mere potentiale i Daramy end i Sotiriou - det er jo også derfor, klubben åbenbart strækker sig ekstraordinært langt for at holde på ham. Og jeg er også ret sikker på, at Sotiriou forlader klubben til sommer. Selv uden Daramy i regnestykket er Sotiriou nummer 3 eller 4 (alt efter om Fischer regnes med) i køen, og det er jo uholdbart både for klubben og for ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Havde Ståle ikke troet Daramy ville blive noget stort, så havde vi solgt han i vinters til Leipzig for de der 35 millioner. Nu er han her måske længere - til en høj løn. Så tager han naturligvis den tilsvarende plads i truppen.

    Kan han så ikke leve op til det, ryger han ud af truppen igen.

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Ja, det er jeg udmærket klar over. Hvad jeg derimod undrer mig over er, hvorfor D, hvis han ikke får fx 35 mil nu i sign on fee (/forlængelses fee) ikke blot undlader at forlænge og sælger "sig selv" næste sommer til min 35 mil.
    Hvis han er transferfri, så kommer han jo til sin nye klub for 0 kr. Han kan så forhandle en god løn hjem samt en sign-on fee, men da aldrig i nærheden af 35 millioner. Hvorfor skulle klubber så vente på at spillere blev transferfrie, hvis de alligevel skulle punge ud med markedsværdien i sign-on fee?
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nåeh, du plejer da at være rimeligt tilfreds med Ståles dispositioner. :-)

    Men jeg føler mig nu ret overbevist om, at Ståle kommer til at please mig i den her situation. Jeg tror godt, han kan se, at der er 100 gange mere potentiale i Daramy end i Sotiriou - det er jo også derfor, klubben åbenbart strækker sig ekstraordinært langt for at holde på ham. Og jeg er også ret sikker på, at Sotiriou forlader klubben til sommer. Selv uden Daramy i regnestykket er Sotiriou nummer 3 eller 4 (alt efter om Fischer regnes med) i køen, og det er jo uholdbart både for klubben og for ham.
    Du får nok i hvert fald ret mht Daramy og spilletid på den korte bane, for ifølge Tipsbladet er Sotiriou lige blevet udskiftet fra landskampen med en muskelskade, forøvrigt efter at have scoret to mål på straffe.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Hvis han er transferfri, så kommer han jo til sin nye klub for 0 kr. Han kan så forhandle en god løn hjem samt en sign-on fee, men da aldrig i nærheden af 35 millioner. Hvorfor skulle klubber så vente på at spillere blev transferfrie, hvis de alligevel skulle punge ud med markedsværdien i sign-on fee?
    Forestil dig to spillere, Daramy1 og Daramy2. Identiske ift. niveau.

    Daramy1 koster 35 mil fra en klub.
    Daramy2 er på fri transfer.

    Hvorfor skulle D2 ikke kunne sælge sig selv til fx 34 mil? Det er jo en god forretning ift. den købende klub i stedet for at købe D1?

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Forestil dig to spillere, Daramy1 og Daramy2. Identiske ift. niveau.

    Daramy1 koster 35 mil fra en klub.
    Daramy2 er på fri transfer.

    Hvorfor skulle D2 ikke kunne sælge sig selv til fx 34 mil? Det er jo en god forretning ift. den købende klub i stedet for at købe D1?
    Jeg indrømmer blankt at jeg ikke aner hvordan sign-on fee fungerer, andet end at man ser klubber give nogle forholdsvis store sign-on fees, for at få spillere til at skrive under.

    Men hvis du har en spiller der er kontraktfri, der forlanger 35 mio. kr., i sign-on fee, så tænker jeg at den spiller får svært ved at finde en klub. Det er trods alt arbejdsgivers marked, i det tilfælde hvor spilleren er uden kontrakt.

    En spillers markedsværdi, afhænger jo som regel af flere faktorer såsom, alder, kontraktlængde, videresalgspotentiale, præstationer osv. Den markedsværdi vil jo falde i det tilfælde hvor spilleren er kontraktfri. Det er sådan jeg forstår markedet.

    At klubber så kan bruge sign-on fees som et lokkemiddel, det er en helt anden sag, men forestiller mig stadig at en kontraktfri spiller, vil få svært ved at få en kontrakt, hvis man starter ud med at forlange 35 mio. kr., i sign-on fee.

  21. #134
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Forestil dig to spillere, Daramy1 og Daramy2. Identiske ift. niveau.

    Daramy1 koster 35 mil fra en klub.
    Daramy2 er på fri transfer.

    Hvorfor skulle D2 ikke kunne sælge sig selv til fx 34 mil? Det er jo en god forretning ift. den købende klub i stedet for at købe D1?
    En investering kan du vælge at betale over kontraktperioden, f.eks køber vi Fischer til 25 millioner kr og giver ham en 5 årig kontrakt. selve købssummen kan vi afskrive over de fem år, så Fischer koster pludselig kun 5 millioner kr om året + hans løn. samtidig skal der tages højde for nutidsværdi osv, denne kan du finde ved at gange en diskonteringsfaktor ((1+i)^-n) på nettobetalingsstrømmen. Du skal bruge nutidsværdien for at finde ud af hvor meget pengene reelt set er værd ude i fremtiden, da disse bliver mindre værd (teknisk set)

    henter du derimod en spiller på en fri transfer hvor du skal give personen en sign on fee, dette skal som regl betales "up front" så her kan du ikke lave samme nummer, da det teknisk set ikke er en investering, men en bonus du giver spilleren for at skifte til klubben.

    Så nej, for virksomheder eller fodboldklubber er det ikke altid en god forretning at betale det hele på en gang

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    henter du derimod en spiller på en fri transfer hvor du skal give personen en sign on fee, dette skal som regl betales "up front" så her kan du ikke lave samme nummer, da det teknisk set ikke er en investering, men en bonus du giver spilleren for at skifte til klubben.

    Så nej, for virksomheder eller fodboldklubber er det ikke altid en god forretning at betale det hele på en gang
    Det er, så vidt jeg ved, ikke korrekt. Både købssum og sign-on fee betales up front, men afskrives regnskabsteknisk over kontraktperioden som en investering.

    Men det på trods får kontraktfrie spillere alligevel typisk ikke i nærheden af det samme i sign-on fee som en klub får i købssum for at afgive kontraktrettigheden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •