Side 59 af 144 FørsteFørste ... 9495657585960616269109 ... SidsteSidste
Viser resultater 871 til 885 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #871
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det Gyldne Bur er en populær presse-ting og i bedste fald en indikation på, at en målmand under de rigtige omstændigheder har haft en bemærkelsesværdig sæson. I den overståede sæson, mener jeg, at Jesse var en klart bedre målmand en Grytebust, men OB spiller deres årtis sæson, uden stjernespillere og bliver nummer 5 - der er det let at shine. Jesse spiller på et FCK hold, der ender med at skille superligaen ad, med masser af profiler, der stråler ... og man vælger Grytebust. Sæsonen før var Robin med afstand bedre end Grytebust. En af VM's bedste målmænd solgt til Roma for samlet ca. 80 mio. Og så vælger man alligevel Grytebust til det Gyldne Bur. Pressekåringer er ikke nødvendigvis lig med kvalitet. Rundens hold mm ...
    Jeg kan ikke helt lure om du godt ved det, men Det Gyldne Bur bliver valgt af målmænd i superligaen og 1. division. Men ja, det er pressen (Tipsbladet) der står for det.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #872
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Sæsonen før var Robin med afstand bedre end Grytebust. En af VM's bedste målmænd solgt til Roma for samlet ca. 80 mio. Og så vælger man alligevel Grytebust til det Gyldne Bur. Pressekåringer er ikke nødvendigvis lig med kvalitet.
    Hvis du mener, at Robin Olsen havde fortjent prisen i forrige sæson, har du IMO glemt, hvor ustabilt han stod i den sæson. Og som andre også har bemærket, er Det Gyldne Bur ikke en pressekåring. Det er målmændene, der vælger den bedste blandt kollegerne.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #873
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Vi tolker nok stats forskelligt ... Kalle 7 landskampe på 7 år, målmand i en notorisk bundklub, der ender med at rykke ned ... Grytebust få landskampe heraf de fleste optrædender i venskabskampe ...

    Men vi ser stats forskelligt ... når det er sagt, så er rygtet måske også mere min skuffelse over, at det bliver stadig sværere at komme i CL og der skal kvalitetspillere til for at klare cuttet, og vi har meldt ud, at vi henter fra en højere hylde end tidligere, og så spørger Ståle på en nedrykker målmand fra Ligue 1 ... så er det i hvert fald en indikation af hvor den høje hylde sidder i FCK's forståelse.
    Johnsson var en af superligaens klart bedste målmænd. Siden da har han spillet over 100 kampe for et Ligue 1-mandskab og en håndfuld landskampe for Sverige. Er 8 år yngre end Stephan Andersen. Med Grytebust og Johnsson har vi, hvad der ligner Superligaens to bedste målmænd. Det giver en fantastisk konkurrencesituation og gør os vitterligt immune overfor skader på målmandsposten. Tilmed er de begge (formentligt) virkelig billige.

    Hvad er det helt præcist for en hylde, du vil have, vi skal hente fra, hvis ikke det er godt nok?


  6. #874
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Jeg kan ikke helt lure om du godt ved det, men Det Gyldne Bur bliver valgt af målmænd i superligaen og 1. division. Men ja, det er pressen (Tipsbladet) der står for det.
    Jeg er såmænd med på, at det er en kollegial kåring. Min subjektive antagelse er blot, at mange af de indtryk, der ligger til grund for afstemningen kommer gennem pressens formidling via highlights og stemning, hvilket gør afstemningen biased.

    Den samme lidt unuancerede tilgang til de to målmænd synes jeg også kendetegner diskussionen her lidt. Grytebust er dygtig fordi han har vundet det gyldne bur, samt spillet nogle få venskabskampe for Norge. Jeg savner i en diskussion, at der også tages udgangspunkt i, hvad han kan som målmand og også de fejl og usikkerheder han har i sit spil, for dem er der nogle stykker af.

    Samme gælder Kalle ... han er i øvrigt kun reserve i Sverige ...

    Men med min egen logik, så kan så mange ikke tage fejl, så jeg bøjer gerne af og tror på, at det er stjerneindkøb vi kan komme til at foretage os og så krydser jeg fingre for, at flertallet har ret.
    Goldbæks Højrefod

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #875
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Men med min egen logik, så kan så mange ikke tage fejl, så jeg bøjer gerne af og tror på, at det er stjerneindkøb vi kan komme til at foretage os og så krydser jeg fingre for, at flertallet har ret.
    Ro på, i det mindste er der gode tegn. Jeg mindes ikke at have været overvældet af Wiland fra Elfsborgs renommé den dag vi signede ham, eller Stephan Smørhandske fra BØF, eller Jesper Christiansen fra Viborg eller egentlig Olsen fra PAOK.

    Det er bare den vej fødekæden går.

    Grytebust er en spiller der ville have været over vores budget med 2 år tilbage på kontrakt.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #876
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg savner i en diskussion, at der også tages udgangspunkt i, hvad han kan som målmand og også de fejl og usikkerheder han har i sit spil, for dem er der nogle stykker af.

    Samme gælder Kalle ... han er i øvrigt kun reserve i Sverige ...
    Du har helt ret i, at diverse kåringer selvfølgelig ikke gør målmændene gode per automatik. Mit bud på, hvorfor man er villig til at lade Joronen gå, handler primært om to ting:

    1)
    Han har igennem hele sæsonen vist, at han har haft koncentrationsproblemer i nogle kampe, hvor han simpelthen står og koger. Dette kostede f.eks. et nederlag i 1. kamp i Herning, hvor han laver et dumt straffe, og point hjemme mod Vendsyssel, hvor han kludrer en ufarlig bold i mål. Endvidere har Ståle udtalt, at han ikke kan stå to kampe om ugen pga det mentale. Hvis man ikke mener, at han har forbedret sig på dette område, så kan man have sin tvivl om ham på sigt som 1. keeper her.

    2)
    Han laver ikke nok pointgivende redninger. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ved meget lidt ved om målmandsspil, men sidder vi ikke alle med den fornemmelse, at Joronen (bortset fra kampene mod Atalanta) næsten kun har lavet de redninger som forventes af ham? Han har kun meget få gange reddet vores røv, og det er måske lidt for lidt.

    Jeg tror sådan set ikke, at Ståle er decideret utilfreds eller utryg ved Joronen, men disse to ting lagt sammen med et uhyrligt dårligt spil med fødderne gør (vil jeg tro), at man er klar til at slippe ham, vel og mærke hvis en klub er klar til at betale et ret stort beløb (ligner 30+ mio). Vi er (med sikkerhed) så glade for ham, at vi ikke slipper ham for peanuts.

    Jeg tror egentlig også (modsat dig), at forventningen i klubben hele tiden har været, at Grytebust er den bedre keeper, og at han skulle være 1. valg alligevel. Men dette er selvfølgelig kun spekulation.
    Men hvis man forventer, at Grytebust kan varetage pladsen som 1. keeper, så synes jeg (med mit meget lille kendskab til Kalle), at Kalle virker som en rigtig god keeper at hente ind som reserve. Han er (vil jeg tro) god nok til at presse Grytebust, ligesom han har rutinen og niveaet til at tage over ved eventuelle skader. Som jeg ser det, er vi måske en smule svækket af at skifte Joronen ud med Kalle, men samlet set er det min forventning, at Kalle/Grytebust komboen samlet er bedre end Joronen/Andersen komboen og at niveauet på 1. målmanden er nogenlunde status quo, måske endda marginalt bedre.

    Det der undrer mig lidt (og som du vist også nævner) er, at man henter en type som Grytebust. Vi plejer at gå efter store målmænd som er stærke i feltet, men får nu lidt det modsatte. Endvidere har du ret i, at spillet med fødderne næppe forbedres meget (måske endda svækkes en smule) af skiftet. Men jeg tror og håber, at eksperter og klubbens sportslige ledelse har ret i, at Grytebust er en god målmand. Det mest spændende bliver nok at se, om han og Kalle psykisk kan klare at spille i en storklub, hvor man ikke hele tiden har redninger i kampene.

    Vigtigt har det nok også været, at få skandinaver ind på pladsen, som man kan kommunikere med og som endda kender ligaen.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #877
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har helt ret i, at diverse kåringer selvfølgelig ikke gør målmændene gode per automatik. Mit bud på, hvorfor man er villig til at lade Joronen gå, handler primært om to ting:

    1)
    Han har igennem hele sæsonen vist, at han har haft koncentrationsproblemer i nogle kampe, hvor han simpelthen står og koger. Dette kostede f.eks. et nederlag i 1. kamp i Herning, hvor han laver et dumt straffe, og point hjemme mod Vendsyssel, hvor han kludrer en ufarlig bold i mål. Endvidere har Ståle udtalt, at han ikke kan stå to kampe om ugen pga det mentale. Hvis man ikke mener, at han har forbedret sig på dette område, så kan man have sin tvivl om ham på sigt som 1. keeper her.

    2)
    Han laver ikke nok pointgivende redninger. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ved meget lidt ved om målmandsspil, men sidder vi ikke alle med den fornemmelse, at Joronen (bortset fra kampene mod Atalanta) næsten kun har lavet de redninger som forventes af ham? Han har kun meget få gange reddet vores røv, og det er måske lidt for lidt.

    Jeg tror sådan set ikke, at Ståle er decideret utilfreds eller utryg ved Joronen, men disse to ting lagt sammen med et uhyrligt dårligt spil med fødderne gør (vil jeg tro), at man er klar til at slippe ham, vel og mærke hvis en klub er klar til at betale et ret stort beløb (ligner 30+ mio). Vi er (med sikkerhed) så glade for ham, at vi ikke slipper ham for peanuts.

    Jeg tror egentlig også (modsat dig), at forventningen i klubben hele tiden har været, at Grytebust er den bedre keeper, og at han skulle være 1. valg alligevel. Men dette er selvfølgelig kun spekulation.
    Men hvis man forventer, at Grytebust kan varetage pladsen som 1. keeper, så synes jeg (med mit meget lille kendskab til Kalle), at Kalle virker som en rigtig god keeper at hente ind som reserve. Han er (vil jeg tro) god nok til at presse Grytebust, ligesom han har rutinen og niveaet til at tage over ved eventuelle skader. Som jeg ser det, er vi måske en smule svækket af at skifte Joronen ud med Kalle, men samlet set er det min forventning, at Kalle/Grytebust komboen samlet er bedre end Joronen/Andersen komboen og at niveauet på 1. målmanden er nogenlunde status quo, måske endda marginalt bedre.

    Det der undrer mig lidt (og som du vist også nævner) er, at man henter en type som Grytebust. Vi plejer at gå efter store målmænd som er stærke i feltet, men får nu lidt det modsatte. Endvidere har du ret i, at spillet med fødderne næppe forbedres meget (måske endda svækkes en smule) af skiftet. Men jeg tror og håber, at eksperter og klubbens sportslige ledelse har ret i, at Grytebust er en god målmand. Det mest spændende bliver nok at se, om han og Kalle psykisk kan klare at spille i en storklub, hvor man ikke hele tiden har redninger i kampene.

    Vigtigt har det nok også været, at få skandinaver ind på pladsen, som man kan kommunikere med og som endda kender ligaen.
    Mine tanker er meget lig dine omkring målmands-positionen og jeg må efter mine kommentarer til N'Doye-transferen sidste år - som jeg har moret mig en del over i løbet af sæsonen - medgive, at staben er ansat til at vide mere og det har de gjort godt i denne sæson.

    Men ift. tidligere målmænd-konstellationer, er det dog min påstand, at vi med den duo vil have en rigtig stærk superliga-duo, men uden ordentlig international erfaring. Jeg tror Kalle har lukket i nærheden af 180 mål ind de seneste tre år i Ligue 1. Så i Superligaen skal det nok løse sig, jeg er mere i tvivl internationalt. Her tænker jeg primært på fysik, erfaring og spillet i luften og så er Kalle måske den stærkeste af de to.
    Goldbæks Højrefod

  13. #878
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  14. #879
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi plejer at gå efter store målmænd som er stærke i feltet, men får nu lidt det modsatte.
    Kunne ikke lade være med at undersøge højden på de forskellige målmænd vi har benyttet under Ståle og du har ret i at vi i de seneste år med Joronen (197 cm) og Robin (198 cm) har haft et par højdespringere. Kigger man på det øvrige felt virker det dog ikke til at Grytebust eller Kalle skulle få problemer, hvis man udelukkende tager højden som grundlag for at vurdere det:

    Robin 198
    Joronen 197
    Jesper c 193
    Kaminski 192
    Stephan 188
    Wiland 188
    Kalle 188
    Gryte 187
    Kim C 185

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #880
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Kunne ikke lade være med at undersøge højden på de forskellige målmænd vi har benyttet under Ståle og du har ret i at vi i de seneste år med Joronen (197 cm) og Robin (198 cm) har haft et par højdespringere. Kigger man på det øvrige felt virker det dog ikke til at Grytebust eller Kalle skulle få problemer, hvis man udelukkende tager højden som grundlag for at vurdere det:

    Robin 198
    Joronen 197
    Jesper c 193
    Kaminski 192
    Stephan 188
    Wiland 188
    Kalle 188
    Gryte 187
    Kim C 185
    Og hvis vi udvider feltet lidt med et par tilfældige historiske nedslag, er både Kihlstedt og Rabóczki 190 centimeter høje, men allervigtigst: Palle Plankeværk, manden, myten, legenden, er kun 180 centimeter høj.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #881
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Kunne ikke lade være med at undersøge højden på de forskellige målmænd vi har benyttet under Ståle og du har ret i at vi i de seneste år med Joronen (197 cm) og Robin (198 cm) har haft et par højdespringere. Kigger man på det øvrige felt virker det dog ikke til at Grytebust eller Kalle skulle få problemer, hvis man udelukkende tager højden som grundlag for at vurdere det:

    Robin 198
    Joronen 197
    Jesper c 193
    Kaminski 192
    Stephan 188
    Wiland 188
    Kalle 188
    Gryte 187
    Kim C 185
    Hvis jeg skal være ærlig, så troede jeg, at Grytebust var 165 eller noget i den dur. :-)
    Men fint, at højden er ok. Typemæssigt (mht spidskompetencer) er han dog anderledes end de seneste par stykker.

  19. #882
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Altså Ståle fortæller at bolden ligger hos italienerne.....Kunne jo sagtens betyde at handlen ikke bliver til noget.....Ligesom at Vavro ikke er så meget på vej væk endnu , som alle har skreget om....Lad os nu se hvad der sker....

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #883
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg håber da ærligt talt på, at handlen ikke bliver til noget. Jo, det ville da være gode penge, men Joronen har, bortset fra hans udspark, gjort det fint i målet i foråret, og vi kunne godt bruge lidt kontinuerlig stabilitet i den centrale akse lige mens vi skal spille CL-kval.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #884
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Altså Ståle fortæller at bolden ligger hos italienerne.....Kunne jo sagtens betyde at handlen ikke bliver til noget....
    Den er lige til en krænkelsessag i Ekstra Bladet, den dér...

    Zan

  24. #885
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Gab det er kedeligt med al den målmandsnak.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •