Side 85 af 144 FørsteFørste ... 35758283848586878895135 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,261 til 1,275 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1261
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den er nu officiel.

    Fint bytte; Kalle + 30 mio for Joronen. Godkendt!

    Zan
    Vi ved dog ikke, hvad Johnsson har kostet. Sikkert ikke alverden, men stadigvæk.

  2. #1262
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den er nu officiel.

    Fint bytte; Grytebust + Kalle + 30 mio for Joronen. Godkendt!

    Zan
    Jeg har rettet lidt.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  3. #1263
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den er nu officiel.

    Fint bytte; Kalle + 30 mio for Joronen. Godkendt!

    Zan
    Ening!!

    Jesse har givetvis en edge qua sin højde/rækkevidde, men derudover vil jeg mene at Kalle overall er en lidt bedre keeper, særligt med fødderne. Dertil kan siges at de har ca. lige mange landskampe - Kalle dog på et bedre hold - og så har Kalle topligaerfaring fra Holland og Frankring, mens Jesse kun har spillet i Superligaen og i de lavere engelske rækker (samt selvfølgelig lidt europæisk med os).

    Havde nok valgt Kalle over Jesse uanset, og når det så tilmed er med 30M i hånden.......

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1264
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Havde nok valgt Kalle over Jesse uanset, og når det så tilmed er med 30M i hånden.......
    Igen, hvor er ideen kommet fra om, at Johnsson er gratis?

  6. #1265
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Igen, hvor er ideen kommet fra om, at Johnsson er gratis?
    Det tror jeg heller ikke nogen antager at han er.

    Når jeg personligt skriver 30 mio, er det netop udfra at aviserne mener at Brescia smider 33-37 mio.

    Så er der luft til at vi har betalt omkring de 5-7 mio for Kalle.

    Horsens skal også have 3-5, så vi kan godt lande den på en indtægt der hedder 25-27 mio.

    Dermed retter jeg til:

    Grytebust (tak til skroder) + Kalle + 25-27 mio for Joronen. Godkendt!

    Zan

    PS. Ved godt der også er potentielle sign-ons osv., min pointe (og andres, tror jeg) er at det umiddelbart ligner en rigtig god handel.
    Sidst redigeret af zan : 12.07.19 kl. 11:26

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1266
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Så kom den tidligere Randers målmand til klubben. Spændende.
    Den enkelte transfer kan jo hele tiden forsvares med at vi får mange penge og en afløser, der måske er lige så god eller kan udvikle sig til at blive det. Men summen af transfers denne sommer - indtil videre - er et 'sell-out' af niveau og klasse erstattet med potentiale, tro, penge og behov for tid til udvikling.

    For 2 mdr. havde vi et sammenspillet forsvar på godt internationalt niveau og et angreb, der formentlig skulle styrkes for at styrke chancen for CL eller alternativt et godt gruppespil i EL. Nu stiller vi med fem nye mand i den bageste kæde på søndag mod OB og vores mest heftige aktivitet i forhold til at styrke angrebet har været at tildele Pieros nr. 9.

    Så den enkelte transfer kan jo sikkert forsvares hver gang, men når det samlede billede med alle transfers gøres op lige nu, så have jeg nok håbet på, at at vi også havde købt spillere, der kunne løfte vores niveau. Indtil videre har vi kun købt spillere, som skal løftes til klubbens niveau. Og transferbudgettet er foreløbigt investeret i den bageste del af holdet. Vi har tre dyre offensiv spillere, N'Doye, Pieros og Fischer. Og vi har rigtig mange dyre defensive spillere.

    Min positive vinkel er, at jeg fortsat tror på, at vi køber en eller to spillere på internationalt godt niveau og i hvert fald den ene er en offensiv spiller.
    Goldbæks Højrefod

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #1267
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Den enkelte transfer kan jo hele tiden forsvares med at vi får mange penge og en afløser, der måske er lige så god eller kan udvikle sig til at blive det. Men summen af transfers denne sommer - indtil videre - er et 'sell-out' af niveau og klasse erstattet med potentiale, tro, penge og behov for tid til udvikling.

    For 2 mdr. havde vi et sammenspillet forsvar på godt internationalt niveau og et angreb, der formentlig skulle styrkes for at styrke chancen for CL eller alternativt et godt gruppespil i EL. Nu stiller vi med fem nye mand i den bageste kæde på søndag mod OB og vores mest heftige aktivitet i forhold til at styrke angrebet har været at tildele Pieros nr. 9.

    Så den enkelte transfer kan jo sikkert forsvares hver gang, men når det samlede billede med alle transfers gøres op lige nu, så have jeg nok håbet på, at at vi også havde købt spillere, der kunne løfte vores niveau. Indtil videre har vi kun købt spillere, som skal løftes til klubbens niveau. Og transferbudgettet er foreløbigt investeret i den bageste del af holdet. Vi har tre dyre offensiv spillere, N'Doye, Pieros og Fischer. Og vi har rigtig mange dyre defensive spillere.

    Min positive vinkel er, at jeg fortsat tror på, at vi køber en eller to spillere på internationalt godt niveau og i hvert fald den ene er en offensiv spiller.
    Vil du eventuelt nævne nogle transfers gennem tiderne, hvor man vidste at man ville få et garanteret løft fra dag 1? - Du kan sikkert finde på Fischer og Grønkjær og et par stykker flere, men listen er ikke lang, for det er ikke sådan klubbens transferpolitik ser ud og har heller aldrig gjort det, hvilket også er blevet italesat gang på gang af Ståle/klubben. Når dét er sagt, så synes jeg tilmed at dette vindue er blandt de bedre - i grove træk:

    Grytebust > Stephan
    Kalle = Joronen
    Bartolec = Ankersen
    Nelsson = Vavro
    Stage > William

    Man kan godt påpege at vores nye folk ikke har nævneværdig international erfaring (udover landsholdsfodbold), hvilket de afgående selvfølgelig har via os, men derudover er der tale om spillere der virkelig har bevist deres værd for deres respektive klubber over lang tid.

    Eneste streg i regningen er at Boilesen er blevet skadet og fortsat ikke er blevet erstattet, hvilket dog kan nås endnu.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1268
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Man skal bare huske at spilforståelsen blandt spillerne er klart svækket, og det kommer til at koste de første par måneder MINDST! Tror vi skal forberede os på en svær start, og der tænker jeg intet europæisk gruppespil denne her sæson og fuck ups i ligaen. 4-5 nye i forsvaret som skal til at kende hinandens tanker, løb osv osv, det kommer 110% til at koste dyrt..
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1269
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Bartolec < Ankersen
    Nelsson < Vavro

    Men det har potentiale til at blive >.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  15. #1270
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Man skal bare huske at spilforståelsen blandt spillerne er klart svækket, og det kommer til at koste de første par måneder MINDST! Tror vi skal forberede os på en svær start, og der tænker jeg intet europæisk gruppespil denne her sæson og fuck ups i ligaen. 4-5 nye i forsvaret som skal til at kende hinandens tanker, løb osv osv, det kommer 110% til at koste dyrt..
    Du er godt klar over, at EL-gruppespil er rimelig let at komme i, ikke? Hvis vi slår TNS/Feronikeli og ryger ud allerede i 3. runde, skal vi blot gennem en enkelt runde med alle de andre tabere fra 1., 2. og 3. runde af CL-kvalen. Hvor vi tilmed vil være seedet og undgå flere af de bedste hold. Går vi derimod videre fra 3. runde af CL-kvalen, er vi sikre på EL-gruppespil.

  16. #1271
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Du er godt klar over, at EL-gruppespil er rimelig let at komme i, ikke? Hvis vi slår TNS/Feronikeli og ryger ud allerede i 3. runde, skal vi blot gennem en enkelt runde med alle de andre tabere fra 1., 2. og 3. runde af CL-kvalen. Hvor vi tilmed vil være seedet og undgå flere af de bedste hold. Går vi derimod videre fra 3. runde af CL-kvalen, er vi sikre på EL-gruppespil.
    Jo det jeg udmærket klar over, men jeg tror også at vi ryger i 3.kval runde af CL og så møder vi nok et godt hold til EL play off ,som der er høj sandsynlighed for, der slår os ud. Alt det frygter og tror jeg sker netop pga alt den udskiftning i det defensive, nægter simpelthen at tro på vi kan komme i gruppespil nå det er så voldsomt med 4-5 mand. Er altid pessimist og frygter det værste, men det her er jeg 90% sikker på holder stik...
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1272
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Den enkelte transfer kan jo hele tiden forsvares med at vi får mange penge og en afløser, der måske er lige så god eller kan udvikle sig til at blive det. Men summen af transfers denne sommer - indtil videre - er et 'sell-out' af niveau og klasse erstattet med potentiale, tro, penge og behov for tid til udvikling.

    For 2 mdr. havde vi et sammenspillet forsvar på godt internationalt niveau og et angreb, der formentlig skulle styrkes for at styrke chancen for CL eller alternativt et godt gruppespil i EL. Nu stiller vi med fem nye mand i den bageste kæde på søndag mod OB og vores mest heftige aktivitet i forhold til at styrke angrebet har været at tildele Pieros nr. 9.

    Så den enkelte transfer kan jo sikkert forsvares hver gang, men når det samlede billede med alle transfers gøres op lige nu, så have jeg nok håbet på, at at vi også havde købt spillere, der kunne løfte vores niveau. Indtil videre har vi kun købt spillere, som skal løftes til klubbens niveau. Og transferbudgettet er foreløbigt investeret i den bageste del af holdet. Vi har tre dyre offensiv spillere, N'Doye, Pieros og Fischer. Og vi har rigtig mange dyre defensive spillere.

    Min positive vinkel er, at jeg fortsat tror på, at vi køber en eller to spillere på internationalt godt niveau og i hvert fald den ene er en offensiv spiller.
    Du har langt hen af vejen ret, men med i betragtningen hører trods alt, at vi er FCK og ikke Real Madrid. Når vi sælger profiler, så er ualmindelig svært at erstatte med på papiret bedre spillere. Og for de beløb vi har fået for Vavro og (en på Sidelinien udskældt) Joronen, så har jeg svært ved at se, at vi har kunnet gøre noget anderledes. Tværtimod synes jeg faktisk at klubben fortjener stort ros for at bruge rigtig mange penge på afløsere, som bør kunne gå rimelig gnidningsfrit ind på holdet. Der er brugt rigtig mange penge på Ankersens afløsere og på Kvist og Vavros. Ydermere er Joronen og Andersen udskiftet med to skandinaviske topmålmænd som har bevist sig i Superligaen. Mange vil endda nok mene, at Grytebust er en opgradering. Det samme kan siges om Stage kontra en færdig Kvist, og Bartolec + Varela kontra Ankersen (det er dog nok en lille nedgradering) imens mange nok ser Nelsson værende meget tæt på Vavros og endda på papiret nem at integrere. Alt i alt synes jeg, at man har gjort det yderst godt mht transfers indtil nu.

    Du har helt ret i, at det er et kæmpe problem, at vi i Odense stiller med 5 "nye". Men skaderne til Boilesen og Bjelland kan man ikke gardere sig fuldstændig imod. Finder vi en løsning på venstre back, så skal det nok gå.

    Jeg har også selv efterlyst lidt nyt blod offensivt, men jeg tror faktisk ikke det kommer. Vores offensive "scoop" tror jeg bliver, at Skov ikke sælges dette vindue.


  19. #1273
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har langt hen af vejen ret, men med i betragtningen hører trods alt, at vi er FCK og ikke Real Madrid. Når vi sælger profiler, så er ualmindelig svært at erstatte med på papiret bedre spillere. Og for de beløb vi har fået for Vavro og (en på Sidelinien udskældt) Joronen, så har jeg svært ved at se, at vi har kunnet gøre noget anderledes. Tværtimod synes jeg faktisk at klubben fortjener stort ros for at bruge rigtig mange penge på afløsere, som bør kunne gå rimelig gnidningsfrit ind på holdet. Der er brugt rigtig mange penge på Ankersens afløsere og på Kvist og Vavros. Ydermere er Joronen og Andersen udskiftet med to skandinaviske topmålmænd som har bevist sig i Superligaen. Mange vil endda nok mene, at Grytebust er en opgradering. Det samme kan siges om Stage kontra en færdig Kvist, og Bartolec + Varela kontra Ankersen (det er dog nok en lille nedgradering) imens mange nok ser Nelsson værende meget tæt på Vavros og endda på papiret nem at integrere. Alt i alt synes jeg, at man har gjort det yderst godt mht transfers indtil nu.

    Du har helt ret i, at det er et kæmpe problem, at vi i Odense stiller med 5 "nye". Men skaderne til Boilesen og Bjelland kan man ikke gardere sig fuldstændig imod. Finder vi en løsning på venstre back, så skal det nok gå.

    Jeg har også selv efterlyst lidt nyt blod offensivt, men jeg tror faktisk ikke det kommer. Vores offensive "scoop" tror jeg bliver, at Skov ikke sælges dette vindue.
    Jeg er enig i, at klubbens bestræbelser på at dække hullerne på alle måder har været store, men min skepsis omkring betydningen for holdets niveau er jeg ret sikker på, at jeg har grund til.

    Det kan godt være vi kommer i CL, men jeg har det bare ærgerligt med, at vi har fået det nuværende udgangspunkt. Skruer vi tiden to mdr. tilbage havde vi formentlig kunne klare et meget vellykket transfervindue med signing af en 'kanon'-angriber og en centralmidt til start-11'er.

    Jeg medgiver at vi ikke er Real Madrid (foretrækker i øvrigt Barca), men vi er jo tidligere lykkedes med at hente en stribe spillere, der var tiltænkt og i en vis udstrækning også lykkedes med at hæve vores niveau fra dag 1 - Kvist, Corner, Santander, Zanka, Bjelland, Zeca, Fischer, N'Doye ... og to spillere som Varela og Bolie, som vi kun kunne hente pga. accept af genoptræningsperiode. Så jeg mener at Ståle før har vist exceptionelle evner - og jeg tror fortsat på, at han også gør det i det her transfervindue. Med de relativt begrænsede muligheder der er for at vurdere økonomien i holdet, så undrer det mig alligevel lidt, at jeg sidder med et billede af, at vi har investeret så tungt i den bageste del af banen. Normen er jo nærmere at de store investeringer ligger på den forreste del og min tanke er, at det er en af årsagerne til vores udfordringer internationalt.

    Det skal ikke tilskrives dig, men når nogle kalder vores nye signings for landsholdspillere, så er der i bedste fald for nogle af spillernes vedkommende tale om ganske marginal erfaring og andre har ikke erfaring (Stage og Nelsson).
    Goldbæks Højrefod

  20. #1274
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Men det eneste alternativ i dette vindue havde jo været, at beholde Vavro samt at holde på Joronen i stedet for enten Grytebust eller Johnsson. På målmandsposten ser jeg vitterligt erstatningen som 1:1, hvis ikke en egentligt opgradering. Vavro har sikkert presset virkelig på for et skifte, og ham kunne vi under alle omstændigheder max. have holdt på een sæson mere. Men hvad skulle der så sker dér? Til den tid havde Nelsson f.eks. været ude af billedet.

    Ankersen blev vel egentligt længere, end vi måske havde troet (bl.a. grundet en katastrofal 17/18-sæson). Men også her er Bartolec og Varela vel så tæt på fuldgode erstatninger, vi kan komme - og hvor bredden tilmed er styrket?

    Alle spillere skal jo afsted før eller siden. Nu ender vi med 2, max. 3 (hvis Skov ryger), der smutter. Alternativet ville være at presse hårdt på for at holde Ankersen og Vavro, men så lade dem gå næste år. Sammen med N'Doye, Skov, måske også Fischer, Daramy, Wind, Zeca. Hvem ved. I mine øjne har klubben handlet optimalt udfra både et kortsigtet og langsigtet perspektiv. Ja, chancerne for CL er værre, end hvis vi fortsat havde Vavro og Ankersen, men omvendt er de IMO større næste år pga. de byt, vi har lavet nu. Så i det samlede billede er jeg positiv.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #1275
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er enig i, at klubbens bestræbelser på at dække hullerne på alle måder har været store, men min skepsis omkring betydningen for holdets niveau er jeg ret sikker på, at jeg har grund til.

    Det kan godt være vi kommer i CL, men jeg har det bare ærgerligt med, at vi har fået det nuværende udgangspunkt. Skruer vi tiden to mdr. tilbage havde vi formentlig kunne klare et meget vellykket transfervindue med signing af en 'kanon'-angriber og en centralmidt til start-11'er.

    Jeg medgiver at vi ikke er Real Madrid (foretrækker i øvrigt Barca), men vi er jo tidligere lykkedes med at hente en stribe spillere, der var tiltænkt og i en vis udstrækning også lykkedes med at hæve vores niveau fra dag 1 - Kvist, Corner, Santander, Zanka, Bjelland, Zeca, Fischer, N'Doye ... og to spillere som Varela og Bolie, som vi kun kunne hente pga. accept af genoptræningsperiode. Så jeg mener at Ståle før har vist exceptionelle evner - og jeg tror fortsat på, at han også gør det i det her transfervindue. Med de relativt begrænsede muligheder der er for at vurdere økonomien i holdet, så undrer det mig alligevel lidt, at jeg sidder med et billede af, at vi har investeret så tungt i den bageste del af banen. Normen er jo nærmere at de store investeringer ligger på den forreste del og min tanke er, at det er en af årsagerne til vores udfordringer internationalt.

    Det skal ikke tilskrives dig, men når nogle kalder vores nye signings for landsholdspillere, så er der i bedste fald for nogle af spillernes vedkommende tale om ganske marginal erfaring og andre har ikke erfaring (Stage og Nelsson).
    Jeg er enig i din skepsis mht holdets niveau og muligheder i Europa. Men min pointe var bare, at jeg har svært ved at se, hvad vi kunne have gjort anderledes. Tanken var formentlig, at kun Ankersen skulle væk defensivt, men man har fået tilbud på Vavro og Joronen som man ikke kunne sige nej til. Det er hvad der sker, og de er erstattet på bedst mulig måde.

    Jeg er spændt på, hvad der er tilbage i kassen til indkøb. Nu skal venstre back pludselig fikses, hvilket ikke var med i planerne. Endvidere siger Ståle vist, at budget til indkøb er uafhængige af salg og Europa, så der er næppe meget tilbage til en offensiv profil. Jeg krydser dog fingre for, at man stadig kan og vil hente en. Thomsens skuldersituation er også noget bekymrende.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •