Side 41 af 144 FørsteFørste ... 31383940414243445191141 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Ja, vi må skulle have en ind til kanten. Det kunne være Jón Dagur ÞORSTEINSSON, der sikkert kan hentes ikke alt for dyrt i Fulham, eller en mere eksotisk type fra U20-VM :)
    HIC SUNT LEONES

  2. #602
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der ikke helt forstår sammenhængen mellem Ståles to udtalelser om hhv. at ville styrke bredden i truppen og så kun gå efter en HB og en CM? På højrebacken er selvfølgelig totalt godt besat nu, men den centrale midt vil bestå af Falk, Zeca, ny mand og Mudrazija, som er skadet ind til godt inde i efteråret. Kanterne består af Skov og Fischer med Holse, Daramy og Thomsen som backup. Men Thomsen er også Backup til den centrale midt, ligesom Fischer og Daramy spiller bedst og mest i angrebet.

    Jeg er egentlig fan af den polyvante stil med spillere, der kan dække flere pladser og dermed får vi holdt flere i form. Men rent numerisk er vi vel ikke stærkere end sidste sæson ved blot at købe en HB og en CM?
    Spørgsmålet er nok, om det er, fordi der skal medregnes et par unge spillere, der rykkes op fra reserverne? Haahr har Ståle allerede sagt bliver rykket op, og Daghim ville være oplagt at rykke op som kantgardering. Han har jo i praksis nærmest været i førsteholdstruppen det seneste halve år. For ellers har du ret i, at det ret meget ligner status quo, hvis Andersen, Ankersen og Kvist erstattes af Grytebust, Bartolec og en midtbanespiller. Plus at Mudrazija ikke skal regnes med før om to-tre måneder. Og så kan det jo også bare være Ståle, der ikke vil spille med for åbne kort overfor eventuelle sælgende klubber.

    Hans udtalelse om at være rejst rundt til alle mulige mærkelige lande harmonerer heller ikke rigtigt med kun at mangle at købe én spiller (Bartolec krævede jo ikke megen rejseaktivitet at signe) - med mindre han har gang i mange kandidater til den samme plads på en gang. Men det ville være mærkeligt på dette tidlige stadie af transfersommeren.

    Jeg kunne godt forstille mig en N'Doye-gardering, for der er vi virkelig sårbare - plus at N'Doyes permanente afløser med fordel allerede kan køres langsomt ind i den kommende sæson.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #603
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Ja, vi må skulle have en ind til kanten. Det kunne være Jón Dagur ÞORSTEINSSON, der sikkert kan hentes ikke alt for dyrt i Fulham, eller en mere eksotisk type fra U20-VM :)
    Fulham udnyttede en option på at forlænge hans kontrakt med et år. Så den løber til 2020: https://www.transfermarkt.com/jon-da...spieler/331739

  5. #604
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    Fulham udnyttede en option på at forlænge hans kontrakt med et år. Så den løber til 2020: https://www.transfermarkt.com/jon-da...spieler/331739
    Har ikke set meget Vendsyssel, men umiddelbart virker det som om, han havde en rigtig god periode men ellers har været lidt mere gennemsnitlig? Har hvertfald svært ved at se, at Thorsteinsson skulle være en opgradering ift. Holse.

  6. #605
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Enig i, at vi bør have en backup/afløser for N'Doye, men det kommer nok kun til at ske, hvis Pieros bliver afhændet. Skulle det lykkes, kunne man eventuelt kigge mod Kina og den tidligere Vejle-spiller Dominic Vinicius, som også blev foreslået herinde sidste vinter. I 2018 blev det til 28 kampe/15 mål, og i år lagde han ud med 5 kampe/1 mål, men har nu siddet udenfor de sidste seks uger, da træneren åbenbart foretrækker de to andre angribere i truppen. De gav vist 20 mio. kr. for ham, men de kinesiske klubber plejer at være til at tale med, når de skal af med udenlandske spillere for at gøre plads til nye, så hvis det kunne lade sig gøre, ville en lejeaftale med købsoption være oplagt.
    Spørgsmålet er selvfølgelig, om han er god nok, og det kan være svært at vurdere, når han kun har erfaring fra næstbedste række i Danmark og Kina, men kan man få et halvt år til at se ham an uden at være tvunget ud i en stor investering, synes jeg, man skulle tage chancen og håbe, at han kan overføre de gode takter fra 1. division til superligaen.
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #606
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Enig i, at vi bør have en backup/afløser for N'Doye, men det kommer nok kun til at ske, hvis Pieros bliver afhændet.
    Ja, det er klart. Men den bør simpelthen også ligge lige for. Ståle må have indset, at Pieros hverken er fugl eller fisk og ikke passer ind i det nye, prisværdige paradigme med en stor og en lille angriber. Og Pieros kan umuligt være særligt frisk på udsigten til endnu en sæson som tredje/fjerde-valg. Så må vi tage det økonomiske tab. Det bliver alligevel ikke mindre af, at han sidder på bænken.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #607
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    at Pieros hverken er fugl eller fisk og ikke passer ind i det nye, prisværdige paradigme med en stor og en lille angriber.
    Wind er 190 så det må så være Ndoye med sine 186 cm der er den lille i den ligning?:) Eller er det fordi du ser Fischer-Ndoye som den bedste konstellation? I øvrigt er Pieros også 186 cm, selvom hans spil på banen godt kunne indikere at han var en del lavere end NDoye...

    Men jeg er enig i at Pieros bør søge videre, da han er for gammel til at være reserve og jeg synes også jeg ser nogle gode kvaliteter i ham, som kunne komme bedre til udtryk i et andet system.

    Om vi sælger Pieros eller ej, så håber jeg dog ikke at vi bruger en masse krudt på at købe en ny angriber af den simple årsag at jeg på sigt ser enormt store muligheder i en frontduo bestående af Wind og Daramy, hvor de skiftes lidt til at søge ned i banen og være bindeled. Jeg håber at man fortsat vil prioritere at give dem masser af spilletid, så de virkelig kan tage over når Ndoye stopper, fremfor at man køber en spiller der stiller sig foran dem i køen.

  11. #608
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det kan godt være, at Wind er den størrelsesmæssige store af de to, men han har næsten igen pondus i feltet i forhold til N'Doye. Selv Pieros, som kom tilbage efter en lang skade og som ingen herinde rigtigt ser det store lys i, kom på sine 10 min. frem til mere i feltet mod FCN end Wind gjorde hele kampen. Set i lyset af hvor svært vi har haft det i perioder, hvor vi ikke har haft et fysisk pragteksemplar i front (Corner, Santander, nDoye), så er det imo temmeligt vigtigt, at vi meget snart får en mere ind på holdet. Tænk hvis NDoye får en eller anden alvorlig skade 1. sep. - så er vi en smule på røven.

    Kan vi skibe Pieros afsted (selvom jeg egentlig meget godt kan lide ham) og får vi hentet noget der ligner nDoye's afløser, så vil det imo være optimalt. Jeg ser også en stor fremtid i både Wind og Daramy men næppe som en angrebsduo

    Ståle har vist sagt noget ala, at vi ikke er efter en angriber, da Wind og Daramy skal have spilletid og da Pieros som udgangspunkt er tiltænkt en rolle næste år. Det skal nok oversættes til, at kan man sælge Pieros og finde en anden god, så gør man det. Hvis ikke, så er man tilfreds med situationen.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #609
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Wind er 190 så det må så være Ndoye med sine 186 cm der er den lille i den ligning?:) Eller er det fordi du ser Fischer-Ndoye som den bedste konstellation? I øvrigt er Pieros også 186 cm, selvom hans spil på banen godt kunne indikere at han var en del lavere end NDoye...

    Men jeg er enig i at Pieros bør søge videre, da han er for gammel til at være reserve og jeg synes også jeg ser nogle gode kvaliteter i ham, som kunne komme bedre til udtryk i et andet system.

    Om vi sælger Pieros eller ej, så håber jeg dog ikke at vi bruger en masse krudt på at købe en ny angriber af den simple årsag at jeg på sigt ser enormt store muligheder i en frontduo bestående af Wind og Daramy, hvor de skiftes lidt til at søge ned i banen og være bindeled. Jeg håber at man fortsat vil prioritere at give dem masser af spilletid, så de virkelig kan tage over når Ndoye stopper, fremfor at man køber en spiller der stiller sig foran dem i køen.
    Med en "stor angriber" mener jeg en fysisk stærk targetman-type, og med en "lille" mener jeg en hurtig og bevægelig tekniker. Der falder Sotiriou uden for begge kategorier. Det gør Wind også, selv om han er højere end N'Doye. Wind er til gengæld 100 gange bedre i kombinationsspillet end Sotiriou, og i virkeligheden har Wind jo egentlig så veludviklet et blik for spillet, at man nok burde overveje, om det er helt i front, hans potentiale forløses bedst...

    Uanset hvad kan man sige, at vi i Fischer og Daramy har to af de hurtige teknikere, der kan spille i angrebet. Til gengæld mangler vi virkelig en ekstra targetman, når N'Doye er skadet, hvilket har været tydeligt i flere kampe i foråret. Og med N'Doyes alder in mente kan vi lige så godt allerede nu tænke på hans fremtidige afløser også.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #610
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Er jeg virkelig den eneste som synes at det her hold ikke er gearet til CL kval. ? Det er ikke for at være pessimist, men gør vi ikke klogt i at bruge lidt penge på midtbanen og midterforsvaret. Mener også at Lars Seier meldte lignende ud, men det kan da godt være at jeg har misforstået det.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #611
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af david.kjaer Se meddelelser
    Er jeg virkelig den eneste som synes at det her hold ikke er gearet til CL kval. ? Det er ikke for at være pessimist, men gør vi ikke klogt i at bruge lidt penge på midtbanen og midterforsvaret. Mener også at Lars Seier meldte lignende ud, men det kan da godt være at jeg har misforstået det.
    Næ det tænker vi nok alle. Er alle skadesfri og i topform (her tænker jeg måske især på Fischer), så har vi en chance for at komme ind i CL og også tage lidt point. Vores bredde er dog alt for tynd - som eksempel kan vi bruge kantpositionen hvor vi for 2-3 år siden havde 4 rigtig gode spillere at vælge imellem - nu har vi to, hvoraf Fischer måske er bedst i angrebet og Skov med en vis sandsynlighed sælges.
    Bedste løsning på breddeproblemet er selvfølgelig at købe ind og styrke topniveauet - så bliver bredden automatisk også bedre :)

  18. De følgende 11 brugere er enige:

  19. #612
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Næ det tænker vi nok alle. Er alle skadesfri og i topform (her tænker jeg måske især på Fischer), så har vi en chance for at komme ind i CL og også tage lidt point. Vores bredde er dog alt for tynd - som eksempel kan vi bruge kantpositionen hvor vi for 2-3 år siden havde 4 rigtig gode spillere at vælge imellem - nu har vi to, hvoraf Fischer måske er bedst i angrebet og Skov med en vis sandsynlighed sælges.
    Bedste løsning på breddeproblemet er selvfølgelig at købe ind og styrke topniveauet - så bliver bredden automatisk også bedre :)
    Jeg kunne ikke være mere enig, men der er en stor risiko for, at Ståle ikke ser helt ens på tingene.. Han mener jo nok at vi netop har 4 kantspillere i Fischer, Skov, Holse og Daramy.. Og med hans nye forkærlighed for at udvikle spillere selv, tror jeg desværre ikke vi skal sætte næsen op efter en kantspiller, selvom truppen skriger på det..

    Når det er sagt, er jeg da enig i at spillere som Daramy og Holse har brug for spilletid, hvis de skal kunne udvikle sig til profiler, jeg mener bare man burde forsøge at lade dem udvikle sig hos nogle mindre klubber til de er helt klar til at gøre sig gældende her..

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #613
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Udlejning af vores talenter til mindre klubber nævnes tit og ofte på sidelinien.
    Jeg synes ikke at vi har fået meget udbytte af dette. Oviedo havde et godt ophold i Nordsjælland og
    Toutouh fik en opblomstring i Esbjerg men som offensiv midt i en formation vi ikke praktiserede på det tidspunkt.
    Toutouh og især Oviedo er væl de eneste som har haft succesfulde lejeophold og kommet tilbage som spillere der kunne begå sig på førsteholdet.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  22. #614
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Udlejning af vores talenter til mindre klubber nævnes tit og ofte på sidelinien.
    Jeg synes ikke at vi har fået meget udbytte af dette. Oviedo havde et godt ophold i Nordsjælland og
    Toutouh fik en opblomstring i Esbjerg men som offensiv midt i en formation vi ikke praktiserede på det tidspunkt.
    Toutouh og især Oviedo er væl de eneste som har haft succesfulde lejeophold og kommet tilbage som spillere der kunne begå sig på førsteholdet.
    Det kan du sagtens have ret i og måske er der hellere intet i vejen for det. Vi forsøger at lave store talenter og her skal nogle testes på højere niveau for at se dem an. Holse har haft nok succes til at han bliver en vigtig spiller i truppen og Roerslevs manglende succes har gjort at vi ikke tør have ham som backup. Tror man stadig på ham, så kan han mejes ud igen ellers må man sælge ham a la Remmer. Stort talent, ikke stort nok til FCK.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #615
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Enig med superestrella.

    I den optimale verden kommer alle vores talenter endnu bedre tilbage fra leje og kan gå ind på vores hold. Men et lejeophold kan også være med til at afdække, om spilleren kan blive god nok. F.eks. vil man nok ikke betegne Keitas lejeophold som succesfulde, men vi fandt da ud af, at han ikke har det der skal til for at blive en profil her.

    Holses ophold har ubetinget været en succes, da han har fået det spilletid (og succes) han har haft behov for. Om han er god nok til FCK må tiden vise, men han har udviklet sig og vist, at han kan begå sig i Superligaen.
    Roerslevs ophold (både I Sverige og i Vendsyssel) har uden tvivl været en fiasko, og det er desværre den risici man tager ved udleje. At han ikke har fået spilletid i Vendsyssel er en katastrofe for ham.

    Det er forøvrigt værd at bemærke, at det ser ud til, at vi har skiftet en smule strategi de sidste år, når det kommer til udlejning. Hvor det tidligere næsten udelukkende har omhandlet spillere, som man ikke tror på længere (deraf den dårlige succesrate), så handler det nu mere om spillere som har potentialet og som skal udvikles (Toutouh, Holse, Roerslev) eller spillere som har været længe skadet (Kadrii, Luftner). Og det er nok dette, som flere (inkl. jeg) herinde har været fortalere på.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •