Side 78 af 144 FørsteFørste ... 28687576777879808188128 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,156 til 1,170 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1156
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Er det kun mig der ikke synes at Ståle lyder sikker på at hente en venstre back i det interwiev på Copenhagen Sundays FB side ?? Det ville være yderst overraskende ....
    Den er svær, men jeg ser hellere at vi holder tilbage end at lave et panik køb ala Martin Pusic igen.

  2. #1157
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Den er svær, men jeg ser hellere at vi holder tilbage end at lave et panik køb ala Martin Pusic igen.
    Der er altid en risiko for at spillere ikke slår igennem, men hellere tage den risiko end det stensikre valg, som vil være et 100% garanteret kvalitetstab.. Bengtsson har INGEN kvaliteter som berettiger ham til en plads på det her hold og ej heller som reserve.. Han er langsom, defensivt utroligt usikker, mangler fysik, forfærdelige relationelle færdigheder og sløjt hovedspil.. Han havde engang en gylden venstrefod og udmærket dynamik, men da de to ting synes at være forsvundet på hans ældre dage kan jeg simpelthen ikke se hvad han skal birdrage med andet end at være træningskegle.. Gud forbyde at vi skal gå igennem en hel sæson med kun ham som reelt venstrebenet alternativ til VB.. Men ok det bliver nok også kun til maks. en halv sæson da selv Ståle vil være overbevist til vinter om at den bare ikke går længere..

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #1158
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Såfremt der ikke hentes yderligere spillere, så tror og håber jeg at vi kommer til at spille med Varela på VB og Karlo på HB. Selvom det ikke er optimalt, så tror jeg stadig det kommer til at fungere godt, og uden tvivl langt bedre end hvis Pierre skal starte.

    Samtidig har jeg også svært ved at se, at vi kommer til at kunne hente en ny VB der både skal have kvaliteterne, være indstillet på ikke at være første valg i 2020 og som kan nå at blive spillet ind i truppen på så kort tid. Så jeg tror, at vi kommer til at indstille os på ovenstående scenarie.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1159
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg har personligt lidt svært ved at acceptere at Pierre øjensynligt er blevet så ringe efter at han er kommet hjem. Det strider mod almindelig logik at en spiller, der vel er vores 4.-5.-bedste venstreback gennem tiden (hvis man kigger på hans første periode i klubben), skulle blive så meget dårligere af at spille et par sæsoner i Ligue 1 og Bundesligaen - fair nok, man kan miste noget fart med alderen, men han er trods alt kun lige blevet 31.

    Dette leder mig til at tænke at størstedelen af problemet måske ligger andetsteds:

    1) Kontinuitet - Hvordan vil hans præstationer ændre sig hvis han får en længere periode med fast spilletid, fremfor kun at blive brugt som en taktisk brik engang imellem? - Dette får vi muligvis nu chancen for at se, og forhåbentlig bliver det en positiv oplevelse. Dette vil forhåbentlig gøre ham bedre integreret i både den defensive linje og i offensive relationer, såsom småspillet med hans wing-makker og midtbanespillerne ude ved sidelinjen.

    2) Medspillere/rolle - Vi kan konstatere at Pierre stort set aldrig udfordrer sin direkte modspiller 1-mod-1 og derfor kun sjældent kommer til indlæg fra baglinjen, hvilket ellers var hans trademark i den første periode i klubben. Sig endelig til hvis jeg husker forkert, men var dette ikke også tilfældet i hans første periode?? - Og dengang fungerede han jo ganske godt på holdet, så måske bør man også kigge i retning af de andre på holdet; får de sat ham ordenligt op - spillet ham i dybden - trukket ind i banen og skabt den nødvendige plads, og så rent faktisk får brugt ham - og så skal han selvfølgelig også have mandat af Ståle til at tage nogle chancer, hvilket dertil selvfølgelig nødvendiggør at der dækkes af bag ham hvis han tager et løb.

    Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig en venstreback der kan skabe chancer på egen hånd, men min pointe er bare at jeg ikke vil dømme Pierre fuldstændig ude endnu - jeg tror/håber stadig på at han er brugbar for os.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #1160
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Vi står til at gå ind i sæsonen med 6 forsvarsspillere til 4 pladser, og hvoraf kun 3 af dem spillede fast i sidste sæson. Og det er i et efterår hvor vi forhåbentlig skal spille både liga, pokal og europæisk.

    Det kræver ikke et matematik geni at regne ud at det bliver et problem. Et stort et.

    Ståle vil have en stærkere og bredere trup lød det d. 12 maj. Han er forhåbentlig ikke blevet dummere på bare 2 måneder.
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-bredere-trup/
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1161
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Jeg har personligt lidt svært ved at acceptere at Pierre øjensynligt er blevet så ringe efter at han er kommet hjem. Det strider mod almindelig logik at en spiller, der vel er vores 4.-5.-bedste venstreback gennem tiden (hvis man kigger på hans første periode i klubben), skulle blive så meget dårligere af at spille et par sæsoner i Ligue 1 og Bundesligaen - fair nok, man kan miste noget fart med alderen, men han er trods alt kun lige blevet 31.

    Dette leder mig til at tænke at størstedelen af problemet måske ligger andetsteds:

    1) Kontinuitet - Hvordan vil hans præstationer ændre sig hvis han får en længere periode med fast spilletid, fremfor kun at blive brugt som en taktisk brik engang imellem? - Dette får vi muligvis nu chancen for at se, og forhåbentlig bliver det en positiv oplevelse. Dette vil forhåbentlig gøre ham bedre integreret i både den defensive linje og i offensive relationer, såsom småspillet med hans wing-makker og midtbanespillerne ude ved sidelinjen.

    2) Medspillere/rolle - Vi kan konstatere at Pierre stort set aldrig udfordrer sin direkte modspiller 1-mod-1 og derfor kun sjældent kommer til indlæg fra baglinjen, hvilket ellers var hans trademark i den første periode i klubben. Sig endelig til hvis jeg husker forkert, men var dette ikke også tilfældet i hans første periode?? - Og dengang fungerede han jo ganske godt på holdet, så måske bør man også kigge i retning af de andre på holdet; får de sat ham ordenligt op - spillet ham i dybden - trukket ind i banen og skabt den nødvendige plads, og så rent faktisk får brugt ham - og så skal han selvfølgelig også have mandat af Ståle til at tage nogle chancer, hvilket dertil selvfølgelig nødvendiggør at der dækkes af bag ham hvis han tager et løb.

    Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig en venstreback der kan skabe chancer på egen hånd, men min pointe er bare at jeg ikke vil dømme Pierre fuldstændig ude endnu - jeg tror/håber stadig på at han er brugbar for os.
    Hånden på hjertet så har jeg aldrig været fan af Bengtsson, og jeg jublede da han skiftede til Mainz og vi hentede Augustinsson som afløser.. Det var da også en klar opgradering fra dag 1.. Pierre er helt enormt et-benet og super dårlig i det etablerede spil, primært fordi modstanderen ved, at de bare skal presse ham ud mod sidelinien, hvor hans eneste træk så er at slå en lang i blinde..

    Mht at en evt. ny Vb skal indstille sig på at være reserve fra 2020, så kunne jeg ikke være mere uenig.. Skaden til Boile sætter ham udenfor i 6-9 måneder, men det er altså ikke den samme horisont vi snakker, når det handler om at han er tilbage på samme niveau som før skaden.. Det har taget Boile næsten 2 sæsoner at finde hans nuværende niveau ig særligt i forrige sæson led vi voldsomt under hans svingende niveau.. Derfor sætter jeg spørgsmålstegn ved om Boile nogensinde bliver vores foretrukne Vb igen? Det kræver i hvert fald endnu et langt tilløb og måske at han igen er klar til at stå i skyggen af førstevalget i en halv eller hel sæson.. Vi har i hvert fald ikke råd til at vente 2 sæsoner på igen at have en kompetent Vb, derfor skal der handles nu..

  11. De følgende 12 brugere er enige:

  12. #1162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Navnet på vb afhænger af planen med Boilesen. Skal Boilesen stadig sælges til næste sommer, som har været planen siden han forlængede, så skal vi have en yngre VB ind. Forlænger vi med Boilesen for endnu en sæson til 2022, så kan vi godt hente en ældre spiller til positonen.

  13. #1163
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Navnet på vb afhænger af planen med Boilesen. Skal Boilesen stadig sælges til næste sommer, som har været planen siden han forlængede, så skal vi have en yngre VB ind. Forlænger vi med Boilesen for endnu en sæson til 2022, så kan vi godt hente en ældre spiller til positonen.
    Har vi ikke lige forlænget med ham til 2023?

  14. #1164
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Vi står til at gå ind i sæsonen med 6 forsvarsspillere til 4 pladser, og hvoraf kun 3 af dem spillede fast i sidste sæson. Og det er i et efterår hvor vi forhåbentlig skal spille både liga, pokal og europæisk.

    Det kræver ikke et matematik geni at regne ud at det bliver et problem. Et stort et.

    Ståle vil have en stærkere og bredere trup lød det d. 12 maj. Han er forhåbentlig ikke blevet dummere på bare 2 måneder.
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-bredere-trup/
    Hvor får de tallet 6 fra? Jeg tæller 9 forsvarsspilllere i truppen, hvoraf én er alvorligt skadet.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  15. #1165
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Hvor får de tallet 6 fra? Jeg tæller 9 forsvarsspilllere i truppen, hvoraf én er alvorligt skadet.
    Bartolec, Varela, Bjelland, Papa, Nelsson og Bengtsson.

    Ankersen skal sælges.
    Boilesen er skadet.
    Roerslev må du for min skyld gerne også tælle med, hvis du synes det gør vores forsvarssituation bedre at tælle ENDNU en højre back med der oven i købet også er ung og uerfaren.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. #1166
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Bartolec, Varela, Bjelland, Papa, Nelsson og Bengtsson.

    Ankersen skal sælges.
    Boilesen er skadet.
    Roerslev må du for min skyld gerne også tælle med, hvis du synes det gør vores forsvarssituation bedre at tælle ENDNU en højre back med der oven i købet også er ung og uerfaren.
    Læg dertil, at Bjelle plejer at sidde udenfor med småskader i en betragtelig del af kampene.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #1167
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Så gerne vi hentede lillebror til Ludwig, nemlig Jonathan Augustinsson ind som førstevalg til venstrebacken. Han er fast mand hos Djurgården, 23 år og har fået debut på det svenske A-landshold. Givetvis en "mindre" synligt talent end hvad storebror var, men stadig en god spiller i en god alder, som vi vil kunne sælge videre.

  19. #1168
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsP Se meddelelser
    Så gerne vi hentede lillebror til Ludwig, nemlig Jonathan Augustinsson ind som førstevalg til venstrebacken. Han er fast mand hos Djurgården, 23 år og har fået debut på det svenske A-landshold. Givetvis en "mindre" synligt talent end hvad storebror var, men stadig en god spiller i en god alder, som vi vil kunne sælge videre.
    Hans ene landskamp var for ligalandsholdet, hvor han i øvrigt blev skiftet ud med en højreback efter blot en times spil. Han er tilmed ikke engang solidt etableret i Djurgårdens startopstilling (blot fuld tid i 4 af 12 kampe), og har spillet de seneste par kampe som indadvendt højre wingback. Kan slet ikke se, hvad vi skal med ham.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #1169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Læg dertil, at Bjelle plejer at sidde udenfor med småskader i en betragtelig del af kampene.
    Siden kampene mod Stjarnan, hvor han nok ikke var behøvet, har han misset fem kampe inkl kampen mod Viby hvor han heller ikke var behøvet. Fire kampe på en sæson med europæisk gruppespil er vist ikke en "betragtelig del" af kampene.


  22. #1170
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Forsvaret ser lidt tyndt ud efter Boilesens skade det tror jeg alle er enig om, ikke mindst fordi at han dækkede VB og 4 valg som CB. Mon ikke så snart Ankersen er væk at der blive hentet en ny ?

    Ville ikke ligne Ståle at ikke have 8 spillere til de 4 pladser, hva mon Højer koster ? mellem 5 og 8 mio kr siden er os , samt vi er lidt presset.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •