Side 12 af 144 FørsteFørste ... 291011121314152262112 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Undskyld, men er Grytebust den rette type målmand for os? Han er en rigtig god shot-stopper, men han fylder bare ikke meget ude i feltet. Tænker, det kan være problematisk i Europa..
    Jeg er forsigtig optimist om en eventuel Grytebust-tilgang, men må indrømme, at jeg typemæssigt heller ikke ser ham et oplagt valg. Og lige netop på målmandsposten er der da et par emner rundt omkring, som også kunne være aktuelle og måske mere oplagte som typer.

    Vi behøver ikke andet end kigge over på den modsatte bænk, end hvor Grytebust sad, da Norge og Sverige for nylig spillede 3-3.

    Karl-Johan Johnsson sidder på bænken i Guingamp, som er en meget sandsynlighed nedrykker fra Ligue 1. Tidligere en stor profil for Randers i ligaen og egentlig, som jeg husker det, prototypen på en god FCK-målmand, stærk i feltet, i luften og til at lede et forsvar (og svensk naturligvis, med 7 A-landskampe).

    Der er også Kristoffer Nordfeldt, den anden svenske reservekeeper og primært bænkevarmer i Swansea gennem flere år. Stor fyr, 29 år, 10 A-landskampe for Sverige.

    To mere oplagte valg til keeperposten i FCK i mine øjne, men med Grytebust vil om ikke andet få en målmand, som ikke skal have banket rust af, men kommer med selvtillid og kan tage konkurrencen op fra dag 1.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Undskyld, men er Grytebust den rette type målmand for os? Han er en rigtig god shot-stopper, men han fylder bare ikke meget ude i feltet. Tænker, det kan være problematisk i Europa..
    Jeg forstår ikke rigtigt det her med, om en målmand er den rette type for os. Det giver mening, at markspillere skal passe typemæssigt til et holds spillestil, men en målmand skal vel helst bare generelt være så god som muligt til at forhindre modstanderhold i at score, hvilket de forsøger på forskellige måder, alt efter hvilket hold man møder?

    Altså, en målmand kan have en række styrker og svagheder, og uanset hvilket hold, han spiller for, er det vel bedre at være god til så mange ting som muligt. Er det mere vigtigt at være god i feltet i europæiske kampe end at have hurtige reflekser? Det forstår jeg simpelthen ikke. I Europa er der vel bare generelt brug for en bedre målmand end i Superliga-kampe, fordi modstanden generelt er større?

    Hvis Grytebust er så svag i feltet, at han ikke er god nok til os, er han vel bare ikke god nok. Hvis en målmand er for dårlig på stregen, er han vel bare heller ikke god nok til os. Forstår mig ret, jeg ved ikke, om Grytebust rent faktisk er god nok til os, men det har vel ikke så meget med hans type at gøre?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg forstår ikke rigtigt det her med, om en målmand er den rette type for os. Det giver mening, at markspillere skal passe typemæssigt til et holds spillestil, men en målmand skal vel helst bare generelt være så god som muligt til at forhindre modstanderhold i at score, hvilket de forsøger på forskellige måder, alt efter hvilket hold man møder?

    Altså, en målmand kan have en række styrker og svagheder, og uanset hvilket hold, han spiller for, er det vel bedre at være god til så mange ting som muligt. Er det mere vigtigt at være god i feltet i europæiske kampe end at have hurtige reflekser? Det forstår jeg simpelthen ikke. I Europa er der vel bare generelt brug for en bedre målmand end i Superliga-kampe, fordi modstanden generelt er større?

    Hvis Grytebust er så svag i feltet, at han ikke er god nok til os, er han vel bare ikke god nok. Hvis en målmand er for dårlig på stregen, er han vel bare heller ikke god nok til os. Forstår mig ret, jeg ved ikke, om Grytebust rent faktisk er god nok til os, men det har vel ikke så meget med hans type at gøre?
    Ah, der kan da godt være nogle typer af målmænd, der passer bedre til nogle hold end til andre. Jeg er ikke så bekymret for Grytebust i Europa, men mere i suppen. Der skal noget særligt til for en målmand at være klar, når man i perioder ikke deltager ret meget i kampen.

    Tag nu Bøphan. Han har i sin karriere været bedst i kampe, hvor han er blevet spillet meget varm, fordi han har været udsat for et bombardement- mens han aldrig har været god til at komme ud i feltet. Han passede så glimrende til AB i sin tid og han har også spillet nogle gode kampe på landsholdet - men han har aldrig været den type målmand, der passede ind i København
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Sevilla meldes interesseret i Marcus Korang og Jonathan Canto Nielsen.
    https://www.estadiodeportivo.com/sev...ue/217811.html

    Er der nogen der kan fortælle lidt mere om dem? Hvor store talenter er de? Hvor tæt er de på at bryde igennem til førsteholdet?
    Jeg følger ungdoms- og reserveholdet en del og her kommer min umiddelbare vurdering på de to drenge. Begge drenge er førsteårs U19 spillere - så det skal selvfølgelig tages i betragtning - men ingen af dem er tæt på deres gennembrud på nuværende tidspunkt.

    Det overrasker mig lidt at Cato er på radaren i Sevilla, da han først lige har spillet sig i startelleveren på U19 holdet og ikke har spillet på ungdomslandsholdene. Han er dog inde i en rigtig god udvikling men ikke umiddelbart en spiller jeg regner med får gennembruddet i FCK. Han spiller på den centrale midtbane og kunne minde om en Delaney i spillertype.

    Korang på den anden side er en driblestærk offensiv venstre back, som er tidligere wing spiller. Han har spillet fast på U19 det meste af sæsonen på trods af han kun er førsteårs. Han spiller ikke på ungdomslandsholdene fordi han endnu ikke har dansk pas, så lidt samme situation som Mohammad Daramy. Han mangler stadig en del defensivt men har momenter i sit spil der er rigtig spændende for en moderne backspiller. Han kunne godt passe til spansk fodbold, så måske er Sevilla interessen ikke helt usandsynlig. Kunne måske godt blive interessant for FCK om 1-2 år men skal stadig udvikle sig meget hvis han skal på førsteholdet
    Sidst redigeret af pouljensen : 03.04.19 kl. 09:44 Årsag: fejl

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #170
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Grytebust er bedre end Joronen med fødderne, hvilket er en meget vigtig kompetence for en målmand anno 2019.. Derudover er Grytebust vel nok Superligaens bedste shotstopper. Jeg siger ja tak.. Den øgede konkurrence vil også skærpe Joronen..

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Ah, der kan da godt være nogle typer af målmænd, der passer bedre til nogle hold end til andre. Jeg er ikke så bekymret for Grytebust i Europa, men mere i suppen. Der skal noget særligt til for en målmand at være klar, når man i perioder ikke deltager ret meget i kampen.

    Tag nu Bøphan. Han har i sin karriere været bedst i kampe, hvor han er blevet spillet meget varm, fordi han har været udsat for et bombardement- mens han aldrig har været god til at komme ud i feltet. Han passede så glimrende til AB i sin tid og han har også spillet nogle gode kampe på landsholdet - men han har aldrig været den type målmand, der passede ind i København
    Men så snakker du om hans mentale styrke og evne til at fokusere og koncentrere sig, ikke? Det er jo en anden slags kvaliteter, end de rent tekniske kvaliteter der diskuteres ifht. Grytebust. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #172
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men så snakker du om hans mentale styrke og evne til at fokusere og koncentrere sig, ikke? Det er jo en anden slags kvaliteter, end de rent tekniske kvaliteter der diskuteres ifht. Grytebust. :-)
    Uden at gå specifikt ind på Grytebust og København, så er der vel masser af tekniske kvaliteter for en målmand, der kan have betydning. F.eks. er spillet med fødderne (*) vel mindre afgørende for f.eks. Horsens, der alligevel bare tyrer bolden op i den anden ende af banen, hver eneste gang de har den. Tilsvarene har vi mere behov for en målmand, der er god til at komme langt ud af målet, og time indgreb og "spille sweeper".

    Derudover vil forskellige hold vel også være udsat for dødbolde i forskelligt omfang. Hvis du er overlegen i spillet ude på banen, så forestiller jeg mig (men det er ren spekulation) at dødbolde udgør en større procentdel af de angreb man skal modstå, og dermed bliver evnerne i feltet mere afgørende. Det samme hvis man godt vil satse på lynhurtige igangsætninger.

    Måder man forsvarer sig på kan vel også have betydning. Målmandens evner i mand-til-mand situationer er måske mere vigtige for forsvar, der står højt, end for forsvar, der står langt tilbage.

    Jeg kan ikke se, at målmandens kompetencer er voldsomt meget mere en-dimensionnelle end markspillere.

    (*) Jeg er med på, at Joronens manglende evne til at sparke bolden i en retning han selv vælger vil være et problem uanset klub. Men her mener jeg teknik og "pasningsfod".
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Mht Joronen og spillet med fødder:
    Jeg er efterhånden så gammel, at jeg ikke kan huske hans første tid i klubben eller tiden i Horsens, så måske nogen kan hjælpe mig?. Er kampen mod EFB (og andre kampe på det sidste) virkelig hans rigtige niveau med fødderne, eller har en bare en Wilandperiode, hvor han er mentalt ramt? Umiddelbart tænker jeg, at det er meget svært at være ung målmand i England (og for den sags skyld Horsens), hvis man ikke man sparke langt og ramme indenfor linjerne.

    Det gjorde det forøvrigt ikke bedre søndag, at Kvist kom ind og konstant spillede ham til det forkert ben.

    Jeg har egentlig ikke betragtet de dårlige udspark som en uholdbar svaghed, men mod EFB var vi ved at være deroppe. Det var helt tydeligt, at vi var ved at knække fysisk til sidst, og så hjælper det bare ikke, at Joronen konstant giver EFB bolden tilbage, så vi skal bruge en masse ekstra energi. Flere spillere var også synligt irriterede over dette.
    Derudover har mit største problem med Joronen været, at han har haft momenter hvor han ikke er koncentreret og koster point som f.eks. mod Vendsyssel. Ellers synes jeg overordtnet at han gør det godt og giver pænt med ro, omend han også mangler lidt pointgivende redninger. Grytebust har I OB haft masser af den slags redninger, og han er forhåbentlig stærkere med bolden. Men om han vil udvise tilpas ro (og her har fysisk størrelse også betydning) og er han god nok i feltet, er jeg meget i tvivl om.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Uden at gå specifikt ind på Grytebust og København, så er der vel masser af tekniske kvaliteter for en målmand, der kan have betydning. F.eks. er spillet med fødderne (*) vel mindre afgørende for f.eks. Horsens, der alligevel bare tyrer bolden op i den anden ende af banen, hver eneste gang de har den. Tilsvarene har vi mere behov for en målmand, der er god til at komme langt ud af målet, og time indgreb og "spille sweeper".

    Derudover vil forskellige hold vel også være udsat for dødbolde i forskelligt omfang. Hvis du er overlegen i spillet ude på banen, så forestiller jeg mig (men det er ren spekulation) at dødbolde udgør en større procentdel af de angreb man skal modstå, og dermed bliver evnerne i feltet mere afgørende. Det samme hvis man godt vil satse på lynhurtige igangsætninger.

    Måder man forsvarer sig på kan vel også have betydning. Målmandens evner i mand-til-mand situationer er måske mere vigtige for forsvar, der står højt, end for forsvar, der står langt tilbage.

    Jeg kan ikke se, at målmandens kompetencer er voldsomt meget mere en-dimensionnelle end markspillere.

    (*) Jeg er med på, at Joronens manglende evne til at sparke bolden i en retning han selv vælger vil være et problem uanset klub. Men her mener jeg teknik og "pasningsfod".
    Klart nok, selvfølgelig kan der være evner, der er mere brug for i nogle klubber end andre. Men det må stadig være i småtingsafdelingen i forhold til overordnet at være en god målmand. Når vi taler om grundlæggende målmandsevner som reflekser på stregen og at kunne gribe et indlæg, tænker jeg blot, at det er noget, der er vigtigt alle steder.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #175
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht Joronen og spillet med fødder:

    Jeg har egentlig ikke betragtet de dårlige udspark som en uholdbar svaghed, men mod EFB var vi ved at være deroppe. Det var helt tydeligt, at vi var ved at knække fysisk til sidst, og så hjælper det bare ikke, at Joronen konstant giver EFB bolden tilbage, så vi skal bruge en masse ekstra energi. Flere spillere var også synligt irriterede over dette.
    Jeg sad på A i søndags, og det var ret tydligt at Ståle også var meget frustreret over det (!!!), midt i anden halvleg udbrød han efter (endnu) et dårligt udspark fra Jesse, "JEG KAN FOR FANDEN IKKE FORSTÅ DET!!" - Til stor morskab for de fleste på tribunen.

    Men jeg er som udgangs punkt enig I hvad du siger med hans udfald. Han er 26 år, så føler ikke at man generelt længere kan undskylde sig med at han er ung. (ikke at du gør det) Han er uerfaren på vores niveau ja, og derfor måske mere egnet som backup for os. Om Grytebust så er god nok som førstevalg kan jeg også have min tvivl om. Han er en rigtig dygtig superliga keeper, men om det er nok til at være vores 1'er, ved jeg ikke. - Men han skal være velkommen til at bevise det modsatte. Også ud fra en tidligere nævnt kommentar om at det kunne være fedt at nappe Brøndbys førstevalg.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    30

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Forlængelse til Daramy - kontrakten løber til 31.12.2021

    Nyhed på FCK.DK her

    SÅDAN!
    Sidst redigeret af Mroos15 : 03.04.19 kl. 14:09 Årsag: Opdateret med link
    Hjalte du for lækker!!


  19. #177
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Mroos15 Se meddelelser
    Forlængelse til Daramy - kontrakten løber til 31.12.2021

    Nyhed på FCK.DK her

    SÅDAN!
    Udmærket! Og direkte ind på den rigtige side på hjemmesiden: https://www.fck.dk/holdet

    Så bliver det spændende, om han gider forlænge igen til januar, eller om vi allerede der skal til at tænke i at sælge ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #178
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Så smukt med en Daramy forlængelse..

    Så skal de bare lære ham, at skifte ordet "Fantastisk" ud med et andet, engang imellem :)

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #179
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hvad er holdningen til Jonas Løssl?

    En del år i udlandet, de seneste to år i PrL. Laver af og til nogen kiks, men har da vist større stabilitet med alderen (cirka 30) Stor, hvor god er han i feltet? (god nok til PrL) Børn i skolealderen. Kontraktudløb. Rygtet til større franske adresser.

    Er han “out of reach” økonomisk og sportsligt for os. Eller er han for meget midtjyde?

  24. #180
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Hvad er holdningen til Jonas Løssl?

    En del år i udlandet, de seneste to år i PrL. Laver af og til nogen kiks, men har da vist større stabilitet med alderen (cirka 30) Stor, hvor god er han i feltet? (god nok til PrL) Børn i skolealderen. Kontraktudløb. Rygtet til større franske adresser.

    Er han “out of reach” økonomisk og sportsligt for os. Eller er han for meget midtjyde?
    Han er god men også urealistisk i mine øjne. Hvis Monaco og Marseille rent faktisk gerne vil have ham, kan vi nok ikke være med.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •